مردی در حال خواندن موسیقی

۱۰۰ آهنگ فوق العاده برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق موسیقی

گاما

در ادامه سری آموزش های کاربردی زبان انگلیسی، در این پست به شما روش های فوق العاده، برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی از طریق موسیقی، ترانه و آهنگ را آموزش می دهیم. بعد از آن یک لیست ۱۰۰ تایی از آهنگ های برتر را برای یادگیری بهتر به شما معرفی می کنیم.

نکته مهم! بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و سریال

چرا یادگیری با کمک موسیقی؟

  • تایید شده است! شواهد علمی قابل توجهی وجود دارند که نشان می دهند چگونه موسیقی می تواند بر زبان آموزان زبان انگلیسی این تاثیر را بگذارد و آنها گرامر و لغت را یادبگیرند و تلفظشان را تقویت کنند. بنابراین تاثیری بنام ” اثر موزارت” یا همان Mozart Effect وجود دارد که فرضیه ایی به این شرح دارد که گوش دادن به موسیقی کلاسیک بر پیشرفت و تقویت کارایی بخشهای روحی مثل یادگیری زبان روزانه و گفتار محاوره ایی کمک می کند.
  • زبان بصورت هر روزه و بصورت محاوره ای! ترانه ها و موسیقی هایی که به زبان انگلیسی هستند در حال حاضر تقریبا شامل کلمات و جملات و عبارات بسیار زیادی هستندو چون که کسانی که تمایل به گوش دادن آنها دارند از متکلمان زبان انگلیسی هستند پس ترانه و موسیقی ها هم زبان به روزی دارد و جملاتشان هم جملاتی هستند که در گفتگو مرسوم هستند. زبانی که در ترانه ها استفاده می شود واقعا قابل کاربرد و غیر مهم و اتفاقی است و در صورتی که شما آهنگ درستی را انتخاب کنید با اصوات انگلیسی آشنا خواهید شد.
  • آشنایی با صداهای زبان انگلیسی! گوش دادن به ترانه های انگلیسی همچنین به شما این اجازه را می دهد که بر تلفظتان و درک آهنگ و تن و تغییر صدا در زبان انگلیسی تمرکز کنید
  • انگلیسی همیشه در سرتان باشد! آهنگ های انگلیسی زبان کمک می کنند تا زبان انگلیسی را اصطلاحا در کله خودتان بچسبانید چون اکثر الگوهای کلمات و اصوات درون ترانه انگلیسی تکراری هستند و همین موضوع باعث می شود که در ذهن شما بمانند و یادگیری برای شما آسانتر باشد و احتمالا شما در حال حاظر از این موضوع آگاهی دارید که موسیقی باعث ایجاد توانایی نامحدودی در ذهن برای یادگیری می شود.
  • موسیقی احساسی است! تن ها (Tone) و اشعار اغلب در افکار ما نفوذ می کنند و بارها و بارها در مغز ما اجرا می شوند که همگی اینها به شما کمک می کنند که زبان انگلیسی را از طریق ترانه ها یاد بگیرید و به آسانی عبارات و جملات و لغات را حفظ کنید. در حقیقت بعد از گذشت زمان کوتاهی شما خواهید فهمید که تقریبا فراموش کردن آنها برایتان غیر ممکن است چون که ترانه ها احساسی هستند یعنی با احساسات فرد سرو کار دارند.ارتباط ما با موسیقی قدرتمند و عمیق و بسیار متقاعد کننده است. موسیقی کلیدی است که قفل احساسات ما را باز می کند بر حالاتمان تاثیر می گذارد وکارآیی فیزیکی و روحی ما را افزایش می دهد. وقتی که چیزی احساسی باشد سپس یادآوری آن البته آسانتر است.
  • موسیقی یک عادت است و شما را با فرهنگ آشنا می کند! یکی از دلایلی که مردم فکر میکنند که یادگیری زبان انگلیسی سخت است چون که آنها در طول روز زمان زیادی را به مطالعاتشان اختصاص داده اند. اما وقتی که شما زبان انگلیسی را از طریق گوش دادن به ترانه ها یاد می گیرید نیازی ندارید که ساعتها یک گوشه ایی بنشینید چون که شما می توانید هر جایی که باشید موسیقی را گوش دهید. شما می توانید موسیقی انگلیسی را در ماشینتان یا وقتی که در آشپز خانه هستید یا وقتی که در زیر دوش هستید پخش کنید و گوش کنید.

آهنگ برای یادگیری زبان انگلیسی

دانلود آهنگ ها

 دانلود ۳۰ آهنگ برتر تاریخ موسیقی با متن (۱۳۱ مگابایت-کیفیت عالی-متن آهنگ ها داخل فایل های ورد کنارشان هست)

۷ راهکار عالی یادگیری از طریق موسیقی

۱-آهنگهای درست را انتخاب کنید

  • موسیقی را انتخاب کنید که دوستش دارید. اگر از گوش کردن به موسیقی یی لذت نمی برید، در این صورت یادگیری زبان انگلیسی از طریق آهنگ و موسیقی و ترانه هم برای شما بی فایده خواهد بود واین خود دلیل اصلی خستگی و اذیت شدن است.
  • موسیقی را انتخاب کنید که نوع درستی از زبان را استفاده می کند یعنی زبانی که نه خیلی سخت و نه خیلی آسان است و به صورت رایج استفاده می شود.
  • دقت کنید گاهی اوقات خوانندگان اصوات را به وضوح تلفظ نمی کنند. شاید ترانه های heavy metal نقطه شروعی برای آغاز یادگیری زبان نباشد.
  • ممکن است شما ترانه هایی را بخواهید گوش کنید که داستانی را بیان می کنند که خود برای درک و فهم و تصویر سازی ذهنی آسانتر هستند. اگر شما واقعا یک مبتدی زبان آموز هستید ممکن است که حتی بخواهید به ترانه های کودکان یا ترانه های دیزنی گوش کنید.
  • کار خود را با گوش دادن به موسیقی های پاپ شروع کنید و بعد آن را افزایش دهید. مسیر اصلی موسیقی های پاپ بیشتر به سمت عشق و رمان عاشقانه متمایل است که موضوع خوبی است چون که در آنها از کلمات تکراری زیادی استفاده می شود.

۲- تا می توانید لغت حفظ کنید

یادگیری انگلیسی با موسیقی 4

زمانی که شما حاضرید که ترانه های بیشتری گوش کنید می توانید تلاش کنید که ژانرهای عمیقی را امتحان کنید تا محدوده لغات شما وسعت یابد. آنقدر ترانه را گوش کنید تا شعر را حفظ شوید و آن را هضم کنید. این نکته که اگر شما واقعا می توانستید زبان انگلیسی را فقط با گوش دادن یاد بگیرید نکته خوبی هست که عملا شما باید زمان زیادی وقت سپری کنید تا اشعار را بهمراه معانیشان حفظ شوید تا در ابتدا آن را بفهمید. این همان چیزی است که معلمان اغلب ترجیح می دهند به آن “پایه سازی” یا scaffolding بگویند. می توانید از منابع روبرو برای سرعت بخشیدن به اینکار استفاده کنید: Lyrics.com و Smartlyrics.com. هردوی این منابع به شما مجموعه فشرده ایی از اشعار را به شما پیشنهاد می کنند که شما می توانید موسیقی تصویردار انگلیسی را از یوتیوب بگیرید که دارای زیرنویس هستند.

نکته مهم! با این ۱۱ داستان فوق العاده انگلیسی، هم بخندید و هم زبانتان را تقویت کنید!

۳- متن ترانه ها و لغات آهنگ ها را ببینید

یادگیری انگلیسی با موسیقی 1

علاوه بر هضم محتوا همچنین مهم است که شما واژگان را به صورت اساسی و منظم مرور کنید به این صورت که شعر را نگه دارید و بعد کلمه به کلمه پیش بروید و تلاش کنید که بر کلمه مسلط شوید که آن در حیطه واژگانی شما قرار دارد که شما می توانید اینکار را بوسیله فلش کارت یا حالت ذهنی انجام دهید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

۴- زیاد آواز بخوانید

یادگیری انگلیسی با موسیقی 3

تا زمانی که شما در حال خواندن آواز جلوی گروهی هستید مهم نیست که بدترین آوازخوان در جهان هستید بنابراین نگران نباشید که شما هر توانایی موسیقیایی را دارا نباشید صرف نظر از اینکه شما دلاورانه آواز می خوانید باید تلاش کنید که با صدای بلندی با آهنگ بخوانید با اینکار نیروهای عضلانی دهان شما تلاش خواهند کرد که با شکلهای درست سازگار شوند و با آهنگ آواز حرکت خواهند کرد.

حتما بخوانید: بهترین روش یادگیری زبان در منزل از صفر طبق تحقیقات جدید

۵- تلاش کنید که از حفظ بخوانید

درحال مطالعه

بعد از مدتی که فهمیدید که شما شروع به حفظ کردن آواز کرده اید و میدانید که حاضر هستید که پرش بزرگی انجام دهید تلاش کنید که آواز را بدون نگاه کردن به متن شعر بخوانید و به این نکته توجه داشته باشید که باید این توانایی را داشته باشید که بفهمید که می توانید بهتر از آنچه که کلمات را در گفتار روزانه خود به کار می برید اجرا کنید.

۶- موسیقی های سطح بالا پیدا کنید

یادگیریز بان انگلیسی

به نظر میرسد که این مرحله از همه مشکلتر باشد. هر آهنگ جدیدی که شما یاد میگیرید باید تعادل درستی از تمام واژگان جدید را داشته باشد و لغات را وسعت ببخشد که این امر سطح درستی از لایه لایه قراردادن روی همدیگر است که باعث ایجاد انگیزه در شما می شود و همچنین به صورت طبیعی یادگیری شما را به منظور بردن سود حداکثری، تقویت می کند.

نکته مهم! برای یادگیری اصولی، سریع و آسان زبان انگلیسی، از این پکیج های فوق العاده و استاندارد استفاده کنید (بدون نیاز به کلاس!)

بهترین موسیقی های پاپ برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

یادگیری انگلیسی با موسیقی 2

 دانلود ۳۰ آهنگ برتر تاریخ موسیقی با متن (۱۳۱مگابایت-کیفیت عالی-متن آهنگ ها داخل فایل های ورد کنارشان هست)

طبق نظرسنجی های کاربران و پیشنهاد موسسات مختلف آموزش زبان، این لیست طبقه بندی شده از آهنگ های پاپ نیز جزو، بهترین موسیقی هایی هستند که می توانید به آنها گوش کنید. اکثر آنها در یوتیوب موجود می باشند و می توانید بصورت رایگان گوش کنید. خوش بگذرد و از موسیقی لذت ببرید!

زبانمهر

حتما بخوانید!

40 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست