مردم بریتیش

بهترین روش یادگیری و تقویت لهجه بریتیش انگلیسی +دانلود رایگان منابع

گاما

اینکه چطور و با چه روشی لهجه بریتیش را یاد بگیریم سوال بسیاری از زبان آموزان می باشد. از آنجاییکه اکثر جمعیت انگلیسی زبان لهجه بریتیش دارند قطعا این لهجه برای یادگیری بسیاری افراد مهم تر است. در این مطلب نتیجه ۹ سال تجربه در تدریس آموزش زبان انگلیسی را به همراه بهترین منابع برای یادگیری لهجه بریتیش به شما معرفی می کنیم.

بهترین روش یادگیری لهجه بریتیش

برای یادگیری لهجه در زبان انگلیسی فقط باید گوش کنید و تکرار نمایید. بطور خلاصه رمز یادگیری لهجه بریتیش شامل ۳ مورد زیر است:

  • استفاده از منابع باکیفیت
  • تمرین روزانه هر منبع با روش مخصوص به آن
  • برای یادگیری لهجه بریتیش، هر چیزی که می خوانید یا می شنوید را با صدای بلند و شمرده تکرار کنید. صدای خود را ضبط کنید و با صدای اصلی مقایسه کنید تا اشکالاتتان رفع شوند.

در این مطلب هم ما بهترین منابع تقویت لهجه بریتیش را برای دانلود رایگان قرار داده ایم. با این مطلب نیازی به هیچ منبع/روش دیگری برای یادگیری لهجه بریتیش انگلیسی نیاز نخواهید داشت! (تضمینی چرب زبان!)

۱- روزانه ۱-۲ مکالمه بریتیش تمرین کنید

برای اینکه واقعاً روی تلفظ تان کار کنید ، باید چند جمله کوتاه را انتخاب کنید، یا این که یک جمله طولانی تر را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید تا به راحتی بتوانید آنها را تکرار کنید. هر آوای تکی را باید کامل تلفظ کنید؛ هرچه کوتاه تر باشد، بهتر است!

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

وقتی روی قسمت های مختلف کار کردید و مسلط تر شدید، می توانید یک جمله یا پاراگراف طولانی تر در کنار هم قرار دهید و با تکرار کامل آن؛ آموزش تان را ادامه دهید. توجه داشته باشید که کتابهای صوتی حاوی سوالات و پاسخهایی هستند که جملات کوتاه بسیار خوبی را برای تمرین ویژه روی تلفظ ارائه می دهند.

۲- روی لهجه تان اغراق کنید: آواهای بریتیش را با صدای بلند بیان کنید

شما باید لهجه بریتیش خود را تا جایی که می توانید پیشرفت بدهید. این احتمال وجود دارد که بیان برخی از آواهای بریتیش توسط خودتان؛ به نظر شما مضحک باشد. مثل اینکه می خواهید مردم بریتیش را مسخره کنید. اما خوب است که در لهجه بریتیش خود اغراق کنید: در ابتدا برای شما عجیب به نظر می رسد ، اما بعد از مدتی بیان تان اصلاح می شود.

از این نظر ممکن است تماشای پادکست های افرادی که لهجه بریتیش را تقلید می کنند، برای تان جالب باشد. شما در واقع می توانید چیزهای زیادی از آنها بیاموزید!

۳- فیلم ها و انیمیشن های انگلیسی را تماشا کنید

فیلم ها و انیمیشن های معرفی شده در انتهای همین پاراگراف را دانلود کنید و در مواقع بیکاری تان آنها را تماشا کنید. روش دقیق تماشای فیلم و انیمیشن برای تقویت لهجه بریتیش انگلیسی هم در داخل مطالب خودشان توضیح داده شده است (هر چند فقط تماشای آنها به شکل معمول هم بسیار مفید است)

۴- به انگلستان، کانادا یا استرالیا سفر کنید

اگر شرایط لازم برای این کار را دارید ، سفر به کشورهای انگلیسی زبان می تواند یک تجربه عالی از غرق کردن خودتان در زبان جدید باشد. وقتی همه اطرافیان شما انگلیسی صحبت می کنند، می توانید به جای صحبت کردن به زبان فارسی، شروع به شنیدن و صحبت با لهجه بریتیش کنید.

  • اگر این امکان برای تان وجود ندارد خیلی راحت در اینستاگرام یا توییتر دوستان انگلیسی زبان را فالو کنید و با آنها چت کنید. دوست شوید و سپس در اسکایپ شروع به صحبت کنید (هیچ اشکالی ندارد اگر دست و پا شکسته و پر از غلط صحبت می کنید)

صحبت انگلیسی

۵- به موزیک بریتیش گوش دهید

در مواقع بیکاری یا به عنوان آهنگ پس زمینه، گوش دادن به موسیقی که متن ترانه های آن انگلیسی با لهجه بریتیش باشد؛ روش خوبی برای عادت کردن به نحوه تلفظ صداهای انگلیسی است و تکرار متن آهنگ ها به شما در یادگیری سریع مکالمات و کلمات کمک می کند. موسیقی های آهسته تر را انتخاب کنید تا بتوانید راحت تر کلمات را درک کنید.

۶- لکچرها (سخنرانی ها)ی TED را تمرین کنید

این گفتگوها فوق العاده هستند زیرا به شما کمک میکنند با مردم طبیعی و راحت صحبت کنید. آنها سخنرانی خود را آماده کرده اند اما آنرا کلمه به کلمه نمیخوانند. پس باید وقفه های معمول و حالت های طبیعی بریتیش سخن گفتن را بیاموزید. روزانه حداقل یک لکچر ۲۰ دقیقه ای را گوش کنید. ابتدا یک بار با زیرنویس فارسی و بار بعد با زیرنویس انگلیسی. این موضوع خودبخود باعث می شود بعد از گذشت حدود یک ماه، از جملاتی که در این سخنرانی ها استفاده می شود شما نیز در مکالمه های خود استفاده کنید. ( بصورت کاملا ناخودآگاه).

۷- یک فرهنگ لغت و اصطلاحات بخرید یا دانلود کنید

اگر در یک کلاس زبان ثبت نام و شرکت می کنید؛ داشتن یک فرهنگ لغت پایه برای تان لازم خواهد بود. در حالی که این کتاب می تواند به شما کمک کند سریعاً کلمه یا عبارت مورد نظر خود را برای یک موقعیت خاص پیدا کنید، سعی کنید اگر می خواهید به لهجه بریتیش انگلیسی عادت کنید، زیاد به آن وابسته نشوید.

  • اگر در کلاس های زبان شرکت کرده اید، به طور معمول کتاب درسی نیز وجود خواهد داشت که انتظار می رود آن کتاب را بخرید. می توانید این کتابهای درسی را در کتاب فروشی ها پیدا کنید. پیشنهاد می کنم که حتی اگر در یک کلاس ثبت نام نکرده اید، آنها را خریداری کنید.
  • ما این دیکشنری ها را پیشنهاد می کنیم!

۸- رادیو بریتیش گوش کنید و تکرار نمایید

رادیوی زیر را در مرورگر خود ذخیره کنید و هر روز حداقل ۲۰ دقیقه به آن فقط گوش کنید (اگر می خواهید بهتر یاد بگیرید، بعد از شنیدن هر جمله ی ساده، سعی کنید آن را خیلی سریع مثل طوطی تکرار کنید):

  • احتمالا بی بی سی را میشناسید،آنها با دروغ های خود مشهور هستند.بی بی سی پادکست ها (فایل های صوتی) بسیار باکیفیتی را در زمینه آموزش زبان انگلیسی تهیه می کند که میتوانید از آن برای تقویت مهارت مکالمه خود و همچنین از ویدیوهای دارای متن آن استفاده کنید. حتما روزانه حداقل ۱-۴ فایل آن را تمرین کنید. برای ورود به سایت کلیک کنید -نیاز به وی پی ان دارید!

۹- از پادکست های بریتیش تقلید کنید

کافی ست که اپلیکیشنی که در انتهای همین پاراگراف معرفی کرده ایم را دانلود کنید. سپس از سطح مقدماتی شروع کنید و هر جمله ای که گوینده به زبان می آورد شما هم تکرار کنید. این اپلیکیشن فایل های صوتی از ۵ دقیقه تا ۳۰ دقیقه ای دارد. نه تنها باعث می شود گوش شما به لهجه بریتیش عادت کند بلکه با تکرار آن و مقایسه خودتان با گوینده اصلی، سرعت یادگیری لهجه بریتیش در شما دوچندان می شود:

Software-English-Education-Language-Rosetta-Stone-

در انتها پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید خیلی راحت و بدون نیاز به کلاس یا به عنوان مکمل کلاس های حضوری، لهجه بریتیش را به صورتی بی نقص و اصولی یاد بگیرید، از نرم افزار رزتا استون لهجه بریتیش استفاده کنید. این نرم افزار همچنین دارای تکنولوژی پیشرفته تشخیص لهجه است تا به راحتی شما را با اشکالات و ایراداتتان آشنا نماید. (کلیک کنید)

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • در شماره ی ۵ آهنگ هایی که معرفی کردید برای تقویت لحظه ی بیریتیش استریو کلا برای تقویت زبان؟

    پاسخ
  • هوشنگ اسلامی نزاد
    خرداد 5, 1400 7:02 ق.ظ

    با سلام .از آنجا که من علاقمند به یادگیری لحجه بریتیش هستم از شما می خواهم که از مطالب آموزشی خود در این مورد برایم ارسال کنید . مطالب سایت شما واقعا مفید و بروز هستند. با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست