kiev russian language classe

16 بهترین روش یادگیری سریع و آسان زبان روسی از ابتدا

گاما

وبسایت ویکی هاو، با استفاده از مطالعات انجام شده در زمینه یادگیری زبان خارجی، ۱۶ گام اساسی را برای یادگیری سریع، آسان و بی دردسر زبان روسی لیست کرده است.

این راه حل ها را برای زبان های دیگر هم آموزش داده ایم ولی در مورد زبان روسی اوضاع کمی فرق می کند. دلیل اصلی هم این است که زبان روسی تفاوت ساختاری و از جهاتی هم شباهت هایی به زبان انگلیسی دارد. این گام ها به شرح زیر هستند:

 


می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان روسی چرب زبان، روسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان روسی مثل بلبل حرف بزن!


 

 ۱- یک هدف تعیین کنید

برای داشتن شور و اشتیاق، باید یک دلیل قانع کننده برای یادگرفتن زبان داشته باشید. قبول شدن در یک امتحان، دلیل به اندازه ی کافی قانع کننده ای نیست. همچنین پیدا کردن یک کار هم دلیل کافی نیست. به یک دلیل بزرگ برای انجام اینکار نیاز دارید. اگر مشوق شما میتواند پول باشد، تصور کنید که زبان روسی چگونه میتواند شما را پولدار کند. خانه رویایی، ماشین رویایی و زندگی رویاییتان را تجسم کنید. اگر عشق محرک شماست، تصور کنید که چه انسان های فوق العاده ای را میتوانید در دیگر کشورها ملاقات کنید. به رابطه با خارجی های زیبا و جذاب فکر کنید! دلیل تان را بر روی یک کاغذ بزرگ بنویسید و در اتاق تان بچسبانید.

۲- خواندن و گوش کردن به مکالمات رایج روسی

وقتتان را برای تلاش جهت صحبت کردن و گرامر و لغت هدر ندهید، به جایش سعی کنید بیشتر وقتتان را برروی گوش کردن (listening) و خواندن متون (reading) بگذارید. این یک راه سریعتر و کارامدتر برای تسلط بر زبان روسی است. همیشه یک کتاب روسی با خود به همراه داشته باشید و بخوانید. همچنین به داستان های کوتاه، درس های تصویری و مقاله های صوتی گوش کنید. اینها درس های قدرتمندی هستند و به شما کمک میکنند که سریعتر یاد بگیرید. باید رمان های روسی سطح مبتدی بخوانید. به طور کامل وقتتان را برای خواندن کتاب های درسی هدر ندهید. این 100 درس صوتی مکالمات رایج روسی را دانلود کنید و مدام تمرین بفرمایید

۳- حداقل روزانه ۴ ساعت تمرین

برای اینکه در عرض ۲-۳ ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید ۸-۱۴ ساعت در روز زبان تمرین کنید. بهتر است ۱ ساعت لغت بخوانید، ۱ ساعت مکالمات ساده کتاب ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس ۲ ساعت روسی گوش کنید و ۲ ساعت متن های روسی را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید. اگر بیشتر روی مکالمه تمرکز کرده اید، گوش کردن را بیشتر انجام دهید؛ اما نگران نباشید چون خواندن هم به توانایی صحبت کردنتان کمک میکند. برای بعضی ها ۲ ساعت خواندن و گوش کردن در روز کافی است؛ اما اگر میخواهید خیلی سریع به زبان روسی مسلط شوید، بهتر است از روش ما استفاده کنید.

with others

۴- استفاده از موسیقی های مخصوص و آهنگ های روسی

تحقیقات جدید نشان داده است که هنگام مطالعه، سکوت کردن یا گوش دادن به موسیقی تمرکز را بالا می برد، بسیاری معتقدند بازی کردن و گوش دادن به نوع خاصی از موسیقی ” مانند این موسیقی ها ” می تواند به زبان آموزان برای بکار بردن بخشی اضافی از مغزشان به آنها کمک کند. برای این کار باید از موسیقی به عنوان صدای پس زمینه استفاده کنید یعنی ولوم را در حد ۱ یا ۲ نگه دارید و سپس زبان تمرین کنید.

ضمنا توصیه میکنیم موسیقی، آهنگ و موزیک ویدیوهای به زبان روسی را همیشه گوش کنید ترجیحا با زیرنویس یا حداقل بارهای اول متن را همزمان با خواننده دنبال کنید. اینجا می توانید دانلود کنید با متن

۵- تفسیر و خلاصه نویسی کنید

این روش یکی از جدیدترین متدهای کشف شده مطالعه زبان در سالهای اخیر است که یادگیری و سرعت یادگیری را به طرز بی نظیری افزایش می دهد. برای این کار کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه نمودید، در حد ۳-۴ خط نظر خودتان را به زبان روسی راجب آن پاراگراف ها بنویسید و یا اینکه آن را خلاصه نویسی کنید. همیشه در جزوه تان یک جای خالی کنار یادداشت هایتان بگذارید تا تفسیر خودتان از آن موضوع را بنویسید. بعدها هنگام مطالعه مجدد همزمان همان پاراگراف و ۳-۴ خط خودتان را هم مرور کنید تا تاثیر آن را به وضوح ببینید!

۶- زمان بندی درست مطالعه

  1. اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مثلا یک لغت)، اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید
  2. پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می ماند.
  3. بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ۶ ماه خواهد بود!
  4. پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار

۷- تمرین با صدای بلند

یک راه عالی برای بهبود صحبت کردن به روسی این است که هر زمانی میتوانید، متن ها را با صدای بلند و شمرده بخوانید. حتی اگر اشتباه کنید، بلند خواندن به شما کمک میکند که راحتتر روسی صحبت کنید. برای بلند خواندن از کتاب یا روزنامه یا هرچیزی که به زبان روسی است، استفاده کنید. حتی اگر شما همه ی لغات را نمیفهمید، اینکار باعث میشود که زبان و مغزتان، گفتن کلمات روسی را تمرین کند و متوجه میشوید که وقتی روسی صحبت میکنید میتوانید سریعتر و آسانتر جملاتتان را بسازید. بلند خواندن همچنین به دلیل اینکه شما از کلمات انتخابی خودتان استفاده نمیکنید، مفید است.

۸- عبارات پرکاربرد زبان روسی را یاد بگیرید

اگر در اینترنت برای عبارات پرکاربرد زبان روسی جستجو کنید نتایج زیادی خواهید یافت (البته نه در سایت های فارسی زبان که بیشتر شبیه به جوک هستند!). لیست هایی مثل : عبارات پرکاربرد برای آموزش سطح مقدماتی زبان روسی پس در اولین گام توصیه می کنیم بدنبال این لغات در وبسایت های فارسی زبان نباشید. مثلا از آنجاییکه احتمالا در آینده با افراد روس زبان خوش و بش و احوالپرسی زیادی می کنید، عباراتی مثل:

  • “Zdrastvooyte” که به معنای سلام است
  • “Spaseeba” به معنای مچکرم است
  • “Da sveedaneeya” که به معنای خداحافظ هست
  • یا مثلا “Meenya zavoot” که به معنای ” اسم من … هست”

را آنقدر تمرین کنید که اصطلاحا در بدنتان جا بیفتد. لیست کامل کاربردی ترین عبارات روسی اینجا

2 4

۹- زبان روسی تلفظ ثابتی دارد

یعنی چه؟ به این معنی که هر ۳۳ حرف الفبای روسی همانطور که دیده می شوند، تلفظ می شوند و هرجای کلمات قرار بگیرند همانگونه تلفظ می شوند. (مثل انگلیسی نیست که مثلا bike نوشته شود ولی حرف e تلفظ نشود، پس تلفظ در زبان روسی از انگلیسی آسان تر است). پس شما هیچ نیازی به تحقیق و گذاشتن وقت بر روی اینکه هر کلمه چطور تلفظ می شود ندارید. تنها نکته این است که به فایل های صوتی و نرم افزارهای معتبر گوش کنید تا ببینید تفاوت در کشش صداها و طبیعی تلفظ کردن آنها چگونه است. برای آموزش زبان روسی نیازی به وقت تلف کردن در کلاس حضوری ندارید. از طرف دیگر وبسایت های موجود زبان روسی را بصورت غیر اصولی و ناقص آموزش می دهند.

زبان روسی را با نرم افزارهای تایید شده و علمی در سه ماه خواهید آموخت. لیست این نرم افزارها را از اینجا ببینید

3 6

۱۰- از متن ها برای یادگیری بهتر لغات زبان روسی استفاده کنید

همانگونه که در آموزش زبان انگلیسی هم اشاره کردیم، برای یادگیری بهتر لغات زبان های جدید بایستی اولا یک فلش کارت یا هر چیزی که معمولا همراه شماست تهیه کنید. یک فضای خالی کنار این لغات بگذارید تا بعدا توضیحات لازم را اضافه کنید. سپس شکل های مختلف اسم و فعل و قید کلمه را بنویسید و نهایتا آن را در یک جمله قرار بدهید و یاد بگیرید. کلمات را به تنهایی حفظ نکنید (آب در هاون کوبیدن است!)

4 4

۱۱- لغاتی پیدا کنید که از زبان فارسی یا انگلیسی گرفته شده باشند

  • مثل بسیاری از زبان ها، روسی هم بسیاری از لغت واژه های خود را از زبان های دیگر قرض گرفته است.
  • مثلا  لغت Parkovat که از لغت انگلیسی to park یا همان پارک کردن گرفته شده
  • یا adoptirovat که از to adopt به معنای پذیرفتن به عاریت گرفته شده است

پس یادگیری زبان روسی برای کسانی که به انگلیسی مسلط هستند آسان تر است. لغات کاربردی روسی اینجا هستند

۱۲- جای لغات در جملات را جابجا کنید

در زبان روسی نکته جالبی وجود دارد: جای لغات بصورت مداوم در جملات تغییر می کند و این کاری ست که خود روسی زبان ها انجام می دهند، آنهم بدون اینکه معنا عوض شود! مثلا در زبان روسی، جمله “یک گربه موش را گرفت” می تواند به ۶ حالت مختلف بیان شود و هر شش حالت هم درست هستند.

۱۳- چند قاعده دستوری زبان روسی را کشف کنید

در روسی گرامر بسیار آسان است. تنها چند استثنای گرامری داریم.  اگر آنها را از همین ابتدا کشف کنید، کارتان در یادگیری گرامر روسی آسان تر خواهد شد. مثلا در زبان روسی، اسم است که تعیین کننده جنسیت است. همه نکات گرامری مهم روسی اینجا توضیح داده شده اند.

55 4

۱۴- در محیط قرار بگیرید

منظور از محیط یادگیری، فقط کلاس های آموزش روسی (آنهم در ایران!) نیستند. بعنوان مثال به روسیه سفر کنید و شروع به صحبت کردن با مردم محلی کنید. سوال بپرسید و خیلی سمج باشید و به حرف بگیرید. یا اینکه به اخبار روسی گوش کنید، مجلات شان را بخوانید، فایل های صوتی ومکالمات را در یوتیوب گوش کنید (اول با زیرنویس و بعد بدون زیر نویس).

حتما بخوانید: ۱۰۰ درس آموزش مکالمات زبان روسی(مشابه پیمزلر + pdf)

به عنوان یک معلم باتجربه در زمینه آموزش زبان روسی، اگر می خواهید زبان روسی را برای کار، تحصیل یا سفر آموزش ببینید، راحت ترین و اصولی ترین راه برای یادگیری سریع و آسان، استفاده از نرم افزارهای اموزشی معتبر و تست شده است.

۱۵- نکات دیگر

  • یک دفتر خاطرات یا وبلاگ به زبان روسی داشته باشید- مثلا در فارسی بلاگ
  • مقابل آینه یا هرجایی، با خودتان روسی حرف بزنید؛ خیلی زیاد!
  • در مواقع بیکاری ترانه های به زبان روسی گوش کنید (از اینجا می توانید دانلود کنید)
  • رادیو روسی زبان گوش کنید. مثل این رادیو (حتما وی پی ان خود را روشن کنید)
  • تا می توانید داستان های کوتاه روسی بخوانید.
  • در شبکه های اجتماعی دوست روسی زبان پیدا کنید وبا او شروع به چت کردن کنید.
  • بازی های رایانه ای یا موبایلی روسی انجام بدهید. این اپلیکیشن ها را ببینید! (برای اندروید           برای ios)

۱۶- مطالب بسیار کاربردی

زبانمهر

حتما بخوانید!

45 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • تشکر از اطلاعاتی که دادید من سه سال روسیه هستم و تجربه به من نشان داد براحتی خوداموز میشه روسی یادگرفت بدون کلاس. کافیه همین برنامه چرب زبان یا دولینگو و نرم افزارهای بدون اشتباه مشابه یکی ش داشته باشی اما در کنارش باید یک دوست روس داشته باشی بعدم تو محیط باشی راحت تر یاد میگیری

    پاسخ
  • Спасибо
    (:

    پاسخ
  • سلام . وقت بخیر . اینکه فرمودید هر ۳۳ حرف زبان روسی تلفظ ثابتی دارند درست نیستе.я.а.оدر کلمات بسته به اینکه ضربه رویشان باشد یا خیر حالتهای متفاوتی به خودشان میگیرند. نکته بعدی در مورد گرامر زبان روسی. برخلاف گفته شما گرامر روسی بسیار سنگین و پیچیده برای فارسی زبانان هست. به هیچ صورت در چند استثناء خلاصه نمیشود.

    پاسخ
    • گرامر روسی بسیار پیچیده است و استثنا زیاد داره وگاهی تلفظ حروف در کلمه و جملات تغییراتی داره،که البته چشم انداز نهایی وتمرین وتکرار سختی هارو اسون میکنه

      پاسخ
    • کاملاً حق با شماست

      پاسخ
    • دقیقا درسته
      این دوست عزیز توی خونش نشسته میگه راحته!
      در جهت تکمیل خرف شما г هم جاهایی “و” تلفظ میشه
      روس ها فوق العاده سریع حرف میزنن!
      تلفظ کلمات هم خیلی متفاوت از زبون افراد مختلف شنیده میشه!
      و ….

      پاسخ
      • دقیقا خانم الیسیا درست گفتن واقعا زبان روسی خیلی پیچیده هستش ۱۴۰ فعل حرکتی داره ولی به نظر من به قولی کوچه بازاری یاد گرفتن خیلی راحت میشه یاد گرفت ولی کامل و درست یاد گرفتن حتما نیاز به به دوره آموزشی نیار هستش مثل دوره ۶ ماهه برای ورود به دانشگاه که همه دانشجو های خارجی دازن بهش میگن پاتووک

        پاسخ
      • سلام خسته نباشید
        اگر واقعا میخواید زبان روسی.انگیلیسی یا هرچیز دیگری یاد بگیرید باید به دنبالش برید و کلاس های خیلی خوب را پیدا کنید مثلا کسایی که توی مشهد هستید برید اموزش گاه های خیلی خوبی اونجاهست برید استفاده کنید مثلا اموزش گاه (فرداد) خیلی خوبه واقعا من خودم اونجا انگلیسی یاد گرفتم اونجا مثل اموزش گاه های دیگه نیست که الکی کتاب هاتو تند تند ببرن بالا ،اونجا خیلی خوبه مدیر خیلی جدی هستش و فقط برای یاد گیری به بچه ها درس میده به نظر من شماهم یک امتحان بکنید.
        ادرس:کوه امیر توس ۱۲

        پاسخ
      • مطلب عالی بود مخصوصا بخش موسیقی های خاص، درباره گرامر چند روش هست که استثناء ها رو خیلی ساده می کند
        درباره بخش تلفظ حروف الفبا، چهار تا حروف هست که اگر آخر کلمه بی
        ان صداشون تغییر می کند و بقیه حروف صداشون ثابت است

        پاسخ
  • بهترین سایت در زمینه خود آموز زبان روسی ♥♥♥

    پاسخ
  • یکی از سختی های زبان روسی تفاوت زیاد اون با فارسیه. مثلا ما حالت اسم(پادیاژ) رو در زبان ترکی هم داریم پس کارمون راحتتره ولی چون زبان فارسی حالت اسم نداره درکش برای فارسی زبان ها مشکلتره.

    پاسخ
    • والا بعد از شش سال عربی تو دبیرستان، هر زبان دیگه ای آب خوردنه…

      پاسخ
      • به نظرم بهتره یه بررسی کنی اونوقت نظرت عوض میشه، توی عربی فقط مونث و مذکر داریم و یه سری صرف فعل و مطابقت ها، ولی توی زبان روسی اسم و صفت و ضمیر و یه سری کلمات ربط و خیلی چیزا تو هر حالت دستوری که برن(فاعل،مفعول،متمم،اضافه و…) براساس حروف پایانیشون هرکدوم به یه شکلی صرف میشن و تغییر میکنن + کلی استثنا تو هر قسمت

        پاسخ
        • برخلاف این نظر که روسی گرامر آسانی دارد،زبان روسی دارای قواعد و پادژهای ۶ گانه بسیار پیچیده ای میباشد،که نیازمند تمرین و تکرار فراوان میباشد.

          پاسخ
  • در کل انگلیسی بهتره خدا اموات انگلیسی زبانان رو بیامرزد من انگلیسی رو بیشتر از فارسی که خودم بلدم دوست دارم و علاقه ی شدیدی بهش داشتم به خاطر شدم مترجمش ولی به نظرم هیچ زبانی سخت نیست واقعا فقط تکرار رو تمرین ملاک هست اره قبول دارم بعضی زبان ها واقعا پیچیده هستن ولی اینم یک معجزه ی خدادای هستش چه میشه کرد

    پاسخ
  • سلام به نظر شما برای شروع یادگیری روسی سری کتاب راه روسیه‌مناسب تر هست یا کتاب پیمزلر؟

    پاسخ
  • Привет друзей
    Што вы говарите?
    Ето очен трудно РУССКИЙ ЯЗИК БОГАТИЙ ИОЧЕН ШИКАРНЕЙ

    پاسخ
    • Eva kkkkkk ❤️❣️♥️♥️
      اسفند 24, 1398 1:52 ب.ظ

      از نظر من درسته اما در زبان روسی گرامر سختن مثل انگلیسی ساده نیست اما سعی می کنم که راحت تر یادشون بگیرم
      دوستان لطفاً اول از الفبای روسی شروع کنید نه از کلمه ها

      پاسخ
    • نور به قبرت بباره شکسپیر که زبانت بهترینه بهترین!!!!

      پاسخ
  • سید امیر
    آذر 17, 1397 11:46 ق.ظ

    در زبان روسی نکته جالبی وجود دارد: جای لغات بصورت مداوم در جملات تغییر می کند و این کاری ست که خود روسی زبان ها انجام می دهند، آنهم بدون اینکه معنا عوض شود! مثلا در زبان روسی، جمله “یک گربه موش را گرفت” می تواند به ۶ حالت مختلف بیان شود و هر شش حالت هم درست هستند.

    این جمله شما دقیقا یعنی چی؟
    مثلا میشه گفت : موش را گرفت یک گربه؟
    یا : موش را یک گربه گرفت
    یا : گربه را موش یک گرفت
    ؟

    پاسخ
    • محمدصادق
      آذر 29, 1397 7:06 ق.ظ

      بله دقیقاً همین طوره

      پاسخ
      • سید امیر
        دی 11, 1397 1:37 ب.ظ

        احتمالا فقط باید حواسمون باشه که بعضی جا به جایی ها معنی را تغییر میده ،
        مثلا دو جمله زیر فرق میکنند دیگه:
        یک گربه موش را گرفت
        یک موش گربه را گرفت

        پاسخ
        • در روسی این اتفاق نمی افته چون مفعول صرف میشه و کلمه ای مثل را نداریم. درواقع را چسبیده به مفعوله در نتیجه موشرا گربه گرفت یا گربه موشرا گرفت یکسانه

          پاسخ
      • من روسی بلد نیستم و ترک زبانم ولی از تفاصیر دوستان در مورد زبان روسی فکر کنم تقریبا افعال و پیچیدگیش مثل زبان ترکی باشه. ما هم یه جمله رو چند جور میتونیم بگیم که همون معنی رو بده.

        پاسخ
  • خیلی ممنون .اگر پس از کمی تسلط فیلم های روسی ملودرام در یوتیوب ببینید میتونه کمک کننده باشه البته دقت کنید فیلم ها ی اوکراین نباشه چون زبان اونا روسی دهاتیه

    پاسخ
  • سلام‌ من زبان روسی رو بلدم
    خیلی دوست دارم لهجه های زبان روسی رو یاد بگیرم
    میتونید برای من چند تا مورد از لهجه های زبان روسی رو بفرستید ؟
    مثلا زبان انگلیسی لهجه آمریکایی با لحجه انگلستان (لندن ) فرق داره و یا بقیه کشور هایی که به انگلیسی مسلط هستن
    من برای لهجه های زبان روسی واقعا کنجکاو هستم
    میتونید کمکم کنید ؟
    من فقط همینو میخوام
    و دوست دارم لهجه های این زبان به گوشم بخوره

    پاسخ
  • مثلا در زبان روسی، جمله “یک گربه موش را گرفت” می تواند به ۶ حالت مختلف بیان شود و هر شش حالت هم درست هستند.

    این جمله شما دقیقا یعنی چی؟
    “یک گربه موش را گرفت”
    ۱.گرفت یک گربه موش را
    ۲.گرفت موش را یک گربه
    ۳.یک گربه گرفت موش را
    ۴.گربه یک موش را گرفت
    ۵.موش را یک گربه گرفت
    ۶.موش را گرفت یک گربه
    فکر کنم منظورشون از ۶حالت اینا بودن…شاید!!

    پاسخ
    • ۶ حالتی که دارید میگید ربطی به این جمله مفعولی نداره وقتی شما اجزای جمله رو عوض کردید حالتش عوض نشده تمام این ۶ جمله مفعولی است و تنها اجزای جمله جابه جا شده

      پاسخ
  • سلام .اینجا روس زبان هست که تو ایران زندگی کنه ؟میخوام با مکالمه و محاوره زبان روسی یاد بگیرم ..دختر یا پسر پیر یا جوانش هم فرقی نمیکنه

    پاسخ
  • خیلی خوبه،من خودم در واقع فردی هستم که عاشق زبان های خارجی ام،من علاقه ی بیش از حد و بیشتر بیشتر و خیلی زیاد به زبان روسی دارم برای دوست هایی که می خواهند روسی یاد بگیرند بگویم،دوستان اگر علاقه بیش از حد دارید فرصتتان از دست ندهید می توانید با ویدیو هم یاد بگیرید برای مثال خودم به آهنگ های روسی زیاد گوش میدادم نوشتنشان را اصلا بلد نبودم با خودم گفتم بسه دیگه برو یاد بگیر رفتم تو گوگل الفباشو یاد بگیرم نوشتم الفباشو،بعد تو اینستا پیچی را پیدا کردم اول الفبای زبان روسی را کلا یاد گرفتم حتی نوشتنش را بعد شروع به سلا و احوال پرسی کردم،اگر بخواهید می توانید با ویدیو هم یاد بگیرید

    پاسخ
  • چطوری تو یسال روسی یاد بگیرم؟

    پاسخ
  • هیجده ساله که تو باکو (دومین زبان ازربایجان روسی است تقریبا)زندگی میکنم، دوتا بچه ام روس زبانند ، چندین بار تو روسیه هم بودم من هنوز این زبان را نتونستم خوب یاد بگیرم.

    پاسخ
    • زياد بخون و مرور مرتب داشته باش و کمتر به مسائل جنسی توجه کن

      پاسخ
      • روسی گرچه مقداری پیچیده هست اما از نظر من زبان راحتی برای یادگیری هست. چون زبان بسیار شیرین و خوش بیانی هست و با تکرار و تمرین روزانه خیلی راحت میره توی ذهنت.

        پاسخ
  • فرفوسور(پرفوسور)
    آبان 21, 1399 5:51 ب.ظ

    من روسی رو یاد گرفتم.
    ۲۰رو به جیب گذاشتم

    پاسخ
  • خیلی شیرین من ازاینستا شروع کردم خیلی پیج هامیزاره ودریوتیوب صداهست وازگوگل حتی مشکل تلفظ داشته باشم یانوشتاری روباصدای خودم میدم درستش برام میده دوماه شروع کردم الانم هم مینویسم خیلی спасибо очень хорошо слишкомصفحه کیبوردتونم دوزبانه کنیدخودش گزینه بهتون میده بیشترهم مینویسیدباهاش تونوشتاری قوی میشید😍

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست