مکالمه

آموزش تقویت مکالمه زبان انگلیسی با تکنیک سایه

گاما

“بعد از من تکرار کنید … ”

چند بار این جمله را در کلاس یا از معلم خود شنیده اید؟ آیا احساس می کنید تکرار کلمات و عبارات انگلیسی قدیمی احمقانه است؟ تکرار جملات انگلیسی – که به عنوان تکنیک سایه نیز شناخته می شود – یک روش مؤثر برای بهبود تلفظ، لهجه و مهارت های کلی انگلیسی است. اما شاید شما در جستجوی چیزی باشید که کمی هیجان انگیزتر باشد. اما قبل از هر چیز، معنی تکنیک سایه چیست؟ تکنیک سایه معادل shadow technique در انگلیسی می باشد.

تکنیک سایه چیست و چگونه به ما کمک می کند؟

تکنیک سایه شامل تکرار یک قطعه شنیداری صوتی انگلیسی به صورت کلمه به کلمه است. شما ممکن است قبلاً این کار را در کلاس انجام داده باشید یعنی زمانی که یک عبارت جدید را به همراه معلم خود تکرار می کنید. ممکن است هنگام خواندن آهنگهای انگلیسی مورد علاقه خود نیز تکنیک سایه را بکار ببرید.

این تکنیک یک روش عالی برای زبان آموزان مبتدی انگلیسی است. این تکنیک از همان ابتدا شما را به این عادت می دهد که با صدای بلند انگلیسی صحبت کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

اگرچه ممکن است همه آنچه که می گویید را درک نکنید، اما تلفظ انگلیسی که تقلید می کنید، شما را برای موفقیت در مکالمه آماده می کند. به طور کلی تکنیک سایه به شما راحتی و اطمینان بیشتری می دهد.

چطور این تکنیک را به درستی بکار ببریم؟

قبل از استفاده از تکنیک سایه، مطمئن شوید که در فضایی آرام قرار دارید و چیزی حواس شما را پرت نخواهد کرد. برای موفقیت، به تمرکز کامل خود بر روی صداهای انگلیسی نیاز دارید.

ممکن است بخواهید قبل از شروع تکنیک چند بار به فایل صوتی گوش بدهید. وقتی آماده شدید، دوباره دکمه “پخش” را فشار دهید و هنگام گوش کردن، آنچه را می شنوید تکرار کنید. ایده این تکنیک این است که به همراه فایل صوتی صحبت کنید، بنابراین سرعت طبیعی، ریتم و intonation انگلیسی را یاد می گیرید.

حتما بخوانید: بهترین روش تقویت مکالمه زبان انگلیسی و دانلود منابع

برخی از متخصصان تکنیک سایه توصیه می کنند وقتی این کار برایتان راحت تر شد، تعداد عبارات را افزایش دهید. تغییر یک یا دو کلمه به شما اجازه می دهد آنچه که آموخته اید را آزمایش کنید و در یک گفتگو انگلیسی شرکت کنید.

برای جلوگیری از سردرگمی، از فایل های کوتاه استفاده کنید. هربار فقط چند خط از یک گفت و گو را به صورت همزمان تکرار کنید. این به شما اجازه می دهد با دقت بیشتری گوش کنید و تکنیک را بهتر اجرا کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید، اجرای تکنیک برایتان راحت تر و سریعتر خواهد شد.

نمونه از تمرین تکنیک سایه را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

 

چرا فیلم های کوتاه برای تمرین مناسب هستند؟

فیلم های کوتاه به شما این امکان را می دهند که به قطعات انگلیسی واقعی گوش دهید که خیلی طولانی و خسته کننده نیستند. بسیاری از فیلم های کوتاه حدود ۲۰ دقیقه و برخی از آنها کمتر از ۱۰ دقیقه هستند. شما می توانید آنها را در محل کار خود و در زمان استراحت مشاهده کنید و گفتگوها را در تمام طول روز تمرین کنید. وجود یک نسخه کتبی می تواند به شما کمک کند.

از آنجا که فیلم های کوتاه مختصر هستند، گفت و گوها معمولاً محدود و ساده می باشند. و از آنجا که فیلم ها بیشتر بصری هستند، می توانید داستان را براحتی درک کنید و بین مکالمات انگلیسی و داستان ارتباط برقرار کنید.

اگر رونوشت هایی به زبان مادری خود و انگلیسی داشته باشید، می توانید دقیقاً متوجه شوید که چه می گویید. بعداً می توانید از رونوشت ها برای یادگیری واژگان استفاده کنید. اگر نسخه ای در دسترستان نیست، از زیرنویس ها استفاده کنید. حتی می توانید زیرنویسها را کپی کرده و آنها را مرور کنید.

۴ فیلم کوتاه سرگرم کننده به زبان انگلیسی برای تمرین تکنیک سایه

از آنجا که تعداد فیلم های کوتاه بسیار زیاد است، پیدا کردن نقطه ای برای شروع بسیار دشوار خواهد بود. در اینجا فهرستی از برخی فیلم ها برای شروع کار به شما ارائه خواهد شد. فیلمها در موضوعات متفاوتی هستند، بنابراین ممکن است برخی از آنها را ترجیح بدهید.

البته گزینه های شما فقط به این فهرست محدود نمی شوند. از آن به عنوان نقطه ای برای شروع استفاده کنید تا چیزهای بیشتری را برای تمرین مهارتهای انگلیسی خود داشته باشید. اگر درحال حاضر هم از فیلم ها استفاده می کنید، تکنیک سایه می تواند راهی برای تمرین بیشتر باشد.

۱-فیلم “If Women Ruled the World” “اگر زنان جهان را اداره می کردند”

این یک فیلم کوتاه درباره یک زن حرفه ای جوان است که خود را در دنیایی که توسط زنان اداره می شود پیدا می کند.

ویژگی های فیلم:

  • لهجه آمریکایی
  • واژگان مربوط به محل کار
  • گفتگو به سبک مناظره

این فیلم کمدی در یک محیط اداری اتفاق می افتد، بنابراین شما این فرصت را خواهید داشت که واژگان محل کار و انگلیسی تجاری را تمرین کنید. از آنجا که پیام فیلم برابری جنسیتی است، بخش عمده ای از گفتگو و واژگان در محور این موضوع خواهند بود.

توجه داشته باشید که دشنام های متداول انگلیسی نیز در کل این فیلم وجود دارند.

۲- فلیم “The Gift” “هدیه”

این یک فیلم کوتاه انیمیشن درباره یک دختر جوان است که می خواهد به والدینش هدیه ای بدهد. اگر تازه با تکنیک سایه آشنا شده اید، این فیلم کوتاه و زیبا می تواند شروع خوبی باشد.

ویژگی های فیلم:

  • سوالات
  • افعال ساده

این فیلم حاوی گفتگوهای بسیار کمی است زیرا بیشتر فعالیت محور است، اما همین گفتگوهای اندکی که می شنوید بسیار ساده و کاربردی هستند. شما می توانید افعالی مانند “to be” را تمرین کنید.

۳- فیلم “The Expert” “متخصص”

اینن فیلم درباره یک جلسه اداری است.

ویژگی های فیلم:

  • لهجه بریتانیایی (بریتیش)
  • واژگان مربوط به محل کار
  • مقدمات زبان انگلیسی

این فیلم کمی چالش برانگیزتر از موارد قبلی خواهد بود. اما اگر می خواهید یاد بگیرید، باید خودتان را تحت فشار قرار دهید، درست است؟

در این فیلم سخنرانان علاوه بر استفاده از انگلیسی بریتانیایی با سرعت بسیار سریع صحبت می کنند. فیلم به شما فرصت می دهد تا ضمن گوش دادن به انگلیسی که به سبک کمدی است از مهارتهای جدید تکنیک سایه خود استفاده کنید.

شما می توانید سرعت صدا را در YouTube کم کنید (روی نماد چرخ دنده، سپس بر روی “سرعت” کلیک کنید)، اما باید بدانید که ممکن است کار برایتان کمی پیچیده شود. تکنیک را با سرعت آهسته تمرین کنید و به تدریج به سرعت عادی برسید.

۴- فیلم “Post-It” “پستش کن”

یک فیلم کوتاه جذاب که تمرکز آن روی زنی است که در مورد یک مرد که با او ملاقات دارد و جعبه بزرگی که با خود حمل می کند کنجکاو می شود. این فیلم یک نمونه عالی از مکالمه غیر رسمی و محاوره ای به زبان انگلیسی است.

ویژگی های فیلم:

  • مقدمات زبان انگلیسی
  • توصیف افراد

این فیلم شامل زیرنویس های خودکار در YouTube است. می توانید یکی از شخصیت ها را برای تکنیک سایه انتخاب کنید، یا اگر احساس اعتماد به نفس کافی دارید، سعی کنید این کار را برای هر دو نفر انجام دهید.

فراموش نکنید که نباید خود را به فیلم های این فهرست محدود کنید. تحقیق کنید. کافی است بدانید چه موضوعی مورد علاقه شماست. فیلم های زیادی وجود دارند که می توانید پیدا کنید. با استفاده از فیلم های کوتاه، تکنیک سایه را شروع کنید و مهارت صحبت کردن خود را بهبود ببخشید!

نکته: همچنین ۲۰ تا از بهترین فیلم های آموزش زبان انگلیسی را می توانید از اینجا دانلود کنید

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد! اگر به تمرین های بیشتری در صحبت کردن و گفتگوهای اساسی نیاز دارید، لطفاً برای یک جلسه آزمایشی یا یک جلسه یک ساعته خصوصی ثبت نام کنید. موفق باشید!

بسیار کاربردی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست