تدریس

7 بهترین روش های تدریس زبان انگلیسی (به مبتدی ها)

گاما

در این مقاله به نحوه آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان خواهیم پرداخت. به دوران کودکی خود فکر کنید. حتما به خاطر می آورید وقتی یک فرد بزرگسال از شما چیزی می پرسید فقط دهانتان را باز می کردید (البته نه به نشانه بی ادبی) و به او خیره می شدید، سخنان آن شخص برای شما کاملا نا مفهوم بود! این دقیقاً همان احساسی است که مبتدیان در هر سنی در یک کلاس زبان تجربه می کنند زمانیکه معلم شروع به صحبت می کند و آنها متوجه نمی شوند و فقط نگران می شوند و سکوت می کنند.

برای آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان، شما با یک لوح سفید سر و کار دارید. در اولین جلسه آموزش به مبتدیان، بزرگسالان و …، باید سعی کنید ترس آنها را از بین ببرید. خودتان را جای آنها بگذارید- اگر یک غریبه شروع به صحبت کردن با یک زبان عجیب و غریب با شما کند و انتظار داشته باشد جوابش را بدهید، چه حسی خواهید داشت؟ این موقعیت عصبی کننده است.

بهترین روش یادگیری زبان در منزل از صفر (تحقیقات ۲۰۱۹ مجله Effortless)

در قسمت های بعد تمام چیزهایی که برای آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان نیاز دارید را پوشش خواهیم داد.

چرا تدریس به مبتدیان سخت تر است؟

کار کردن با مبتدیان صفر از آنجا که هیچ دانش قبلی از زبان انگلیسی ندارند دشوارتر است. هیچ دانش خاصی ندارند گاهی اوقات حتی با الفبای انگلیسی، اعداد، عبارات رایجی مانند “!Hello” و “!Goodbye” هم آشنایی ندارند. آنها نمی دانند اسم یا صفت چیست یا چگونه می توان یک جمله یا سوال ساخت.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

از طرف دیگر، گروه دیگری از مبتدیان هستند که به دلیل آشنایی که با زبان انگلیسی دارند فکر می کنند، انگلیسی بلدند. آنها ساعت های بی شماری را صرف مطالعه زبان کرده اند، اما نمی توانند یک مکالمه انگلیسی ساده با یک انگلیسی زبان بومی داشته باشند. این وظیفه شماست که سطح دانش زبان آموزان خود را بسنجید و مطالب آموزشی مناسب با سطح آنها را برایشان در نظر بگیرید.

۶ نکته/مرحله تدریس اصولی زبان

آیا در تلاش برای برنامه ریزی آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان هستید؟ ۶ مرحله زیر برای آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان هستند!

۱-سخت نگیرید

این یکی از مهمترین مراحل آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان است. بسیاری از معلمان بیش از حد از زبان انگلیسی برای بیان دستورالعمل ها، تمجید و سایر بازخوردها استفاده می کنند. به عنوان مثال، گفتن: “You guys, now we’re going to look at a new structure today so let’s get those textbooks out” در یک کلاس مبتدی باعث می شود زبان آموزان احساس کنند شما از کره مریخ آمده اید.

بهتر است چیزی شبیه به این را امتحان کنید: “?Take out your textbooks. Okay” و اگر در کشوری که شما در آن آموزش می دهید از نظر فرهنگی مناسب است، می توانید علامت OK را نشان دهید. حرکات بسیار مهم هستند و به مبتدیان کمک می کنند درک بهتری از حرف های شما داشته باشند. اگر در حال آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان صفر هستید، این نکته زندگی شما را نجات خواهد داد.

۲- مطمئن شوید حرف های شما را درک می کنند

یکی از اشتباهات معلمان تازه کار که به آموزش زبان انگلیسی می پردازند این است که، فرض می کنند زبان آموزان درس یا دستورالعمل های کلاس را درک می کنند. در اولین جلسه کار با مبتدیان، بزرگسالان یا کودکان، ممکن است زبان آموزان به شیوه آموزش غربی که در آن دانش آموزان در صورتی که سوالی داشته باشند دست خود را بالا می برند، عادت نداشته باشند.

آنها ممکن است از اینکه در مقابل کلاس سوالی بپرسند خجالت بکشند و ترجیح دهند سکوت کنند. برای تدریس زبان انگلیسی به مبتدیان، باید بتوانید زبان بدن زبان آموزان آنها را بخوانید و وقتی از آنها می پرسید متوجه شدید یا نه؟ از روی رفتارشان جواب واقعی را پیدا کنید.

۳- برای تمرین به آنها زمان لازم را بدهید

در کلاس های مبتدی، شما نمی توانید انتظار داشته باشید که زبان آموزان فوراً مطالب را یاد بگیرند. شما باید مثال های زیادی ارائه دهید، و مطمئن شوید که درس را درک کرده اند سپس وقت کافی برای تمرین آنچه به آنها آموخته اید، را در اختیارشان قرار دهید.

برای آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان، این به معنای مجبور کردن زبان آموزان به چندین بار گوش کردن و تکرار کردن ساختارها و انجام تمرین به صورت جداگانه یا با سایر زبان آموزان است. حتماً به آنها بگویید طبیعی است که در طول تمرین اشتباه کنند، و لازم نیست خود را تحت فشار قرار دهند.

۴- نمایش دهید، نگویید

یکی از روش های آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان نشان دادن است. زبان آموزان می توانند با استفاده از نشانه های بصری آنچه که می خواهید به آنها بگویید، را بهتر درک کنند. در واقع نشان دادن بهتر از آموزش کلامی است.

بنابراین به جای گفتن “let’s learn the passive tense” سعی کنید با استفاده از مثال های واضح از ساختارهای زبان مورد نظر، تصاویر، نمایش های کوتاه و حرکات اغراق آمیز، اصول زبان انگلیسی را به آنها بیاموزید.

۵- همیشه زبان آموزان خود را تشویق کنید

این یکی دیگر از نکات مهم در آموزش انگلیسی به مبتدیان است. اگر کسی جواب نادرستی داد، فریاد نزنید: “You’re wrong!” هرگز وهرگز زبان آموزان را در مقابل بقیه خجالت زده نکنید. زیرا این رفتار شما می تواند او را از زبان انگلیسی برای همیشه متنفر کند. درعوض، سعی کنید با تشویق زبان آموزان خود، حتی وقتی اشتباه می کنند، فضای دوستانه ای در کلاس ایجاد کنید.

به عنوان مثال، هنگام آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان، اگر زبان آموز کلمه را درست گفت اما فقط آن را اشتباه تلفظ کرد، در جواب چیزی مانند “Okay, good!” را بگویید و سپس کلمه را با تلفظ صحیح تکرار کنید تا هم زبان آموز را خجالت زده نکرده باشید و هم تلفظ درست را به بقیه کلاس یاد داده باشید.

۶- خسته کننده نباشید

آموزش انگلیسی به مبتدیان نباید مانند کشیدن دندان باشد. سعی کنید از بازی های مختلف استفاده کنید تا زبان آموزان را به تمرین و تولید زبان ترغیب کنید. همچنین برای تشویق آنها به یادگیری سعی کنید از روش ها و سرگرمی های مورد علاقه شان استفاده کنید به عنوان مثال، اگر آنها عاشق سلام کیتی هستند از گارفیلد استفاده نکنید!

هیچ چیز کسل کننده تر از اینکه از زبان آموزان بخواهید از روی کتاب درسی بخوانند و تمرین های پر از متن و بدون تصویر را انجام دهند وجود ندارد. در مورد نحوه تدریس زبان انگلیسی هیچ محدودیتی وجود ندارد: برای آشنایی با ایده های عالی که می توانند زبان آموزان شما را به درس جذب کنند، جستجو کنید.

۷ درس مبتدی + ایده های سرگرم کننده

word image 34

رده سنی زبان آموزان اهمیتی ندارد، برای آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان مراحل زیر را دنبال کنید. آماده هستید؟ در اینجا چند ایده جالب برای آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان ارائه شده است!

ایده شماره ۱: نمایش بدهید (نگویید)

منابع آموزشی که برای زبان آموزان مبتدی بکار می روند باید جذاب باشند! این بازی شبیه به بازی هایی است که در مهمانی ها انجام می شود: Charades. این بازی می تواند برای آماده کردن زبان آموزان یا تمرین ساختار(های) زبان مقصد برای هر گروه سنی استفاده شود. Charades بیشتر شامل کلمات و حرکات می شود.

زبان آموزان را در گروه های دوتایی تقسیم کنید. یکی از آنها یک فلش کارت که حاوی یک واژه است در دست دارد اما نمی تواند آن را به زبان آموز دیگر نشان دهد. این زبان آموز باید کلمه را با حرکات و بدون استفاده از واژگان نمایش دهد. به عنوان مثال، اگر کلمه روی فلش کارت “توپ” باشد، زبان آموز باید “توپ” را اجرا کند و زبان آموز دیگر قبل از اتمام زمان (۱-۲ دقیقه) باید کلمه را حدس بزند. سپس نقش ها تغییر می کنند زبان آموز اول حدس می زند و دومی اجرا می کند.

می توانید بر اساس تعداد حدس های درست زبان آموزان به آنها امتیاز دهید.

  • وسایل مورد نیاز: تایمر، فلش کارت

ایده شماره ۲: Find someone who …

آیا می خواهید بدانید که چگونه باید زبان انگلیسی را به مبتدیان آموزش دهید؟ این بازی را با نوجوانان و بزرگسالان امتحان کنید. این فعالیت شامل هر ۴ مهارت اصلی زبان: صحبت کردن، گوش کردن، خواندن و نوشتن می شود. یک جدول که ۶ مربع دارد آماده کنید. در هر مربع، جملاتی که می خواهید با آنها تمرین کنید را بنویسید. مثلا:

Someone who doesn’t like school:

Someone who likes dogs:
Someone who doesn’t like cake: Someone who likes ice cream:
Someone who doesn’t like to read: Someone who likes the color red:

زبان آموزان دور کلاس راه می روند و کسانی که در هر گروه قرار می گیرد را پیدا می کنند و نام آنها را یادداشت می کنند. اولین کسی که کل فعالیت را کامل کند برنده است در غیر این صورت کسی که در پایان زمان تعیین شده بیشترین امتیاز را بدست آورده (یک امتیاز برای هر نام) برنده محسوب می شود.

  • وسایل مورد نیاز: برگه ، تایمر

ایده شماره ۳: Shiritori

Shiritori را برای سطح مبتدی امتحان کنید، (یک بازی سنتی ژاپنی). زبان آموزان یک دایره ایجاد می کنند و معلم با یک گروه مانند حیوانات شروع می کند. و یک کلمه مرکب از نام دو حیوان (مانند cat dog ) را به زبان می آورد درحالیکه کف دستهایش را به هم می زند. زبان آموزان نیز کف دستهایشان را به هم میزنند.

نفر بعدی باید (کلمه آخر معلم) یعنی “dog” به علاوه یک حیوان جدید مانند elephant را بگوید. اگر کسی نتواند در زمان تعیین شده کلمه جدیدی بگوید و یا از یک کلمه تکراری استفاده کند، از بازی خارج می شود. این بازی تقریباً در هر گروه سنی قابل استفاده است و شامل مهارت های گوش دادن و صحبت کردن می شود. از Shiritori نمی توان برای ارزیابی رسمی استفاده کرد اما به عنوان یک سرگرمی عالی عمل می کند!

  • وسایل مورد نیاز: هیچ!

ایده شماره ۴: Talk to Three

اگر در مورد نحوه تدریس زبان انگلیسی دچار مشکل شده اید می توانید از این فعالیت گفتاری برای گروه های سنی مختلف استفاده کنید. این می تواند برای تمرین هر ساختار زبانی یا به عنوان مقدمه چینی استفاده شود. معلم فعالیت را با سه داوطلب شروع می کند. او به اولین داوطلب نزدیک می شود و بازی را به صورت زیر انجام می دهد:

Teacher: Hello!

Student: Hello!

Teacher: I’m sleepy. How are you?

Student: I’m happy.

Teacher: Super! Goodbye!

Student: Goodbye.

سپس معلم فعالیت را با دو داوطلب دیگر تکرار می کند و پس از انجام این کار، می تواند بنشیند. اولین زبان آموزی که سر جای خود می نشیند برنده است!

  • وسایل مورد نیاز: تایمر

ایده شماره ۵: Crossfire

این یک روش عالی برای کار کردن با ماده کردن برای تناولین دامی دهد جدیدی بگوید و یا از یک کلمه تکراری استفاده کنداده کنید نوجوانان و کودکان است و می تواند برای تمرین دانش زبانی آنها استفاده شود. همه زبان آموزان باید بایستند. معلم به طور تصادفی یک زبان آموز را انتخاب می کند و از او سؤالی می پرسد که ساختار زبانی را که اخیرا آموزش داده شده را آزمایش می کند. اگر زبان آموزان این کار را به درستی انجام دهند، می توانند انتخاب کنند:

  1. بنشینند
  2. تمام زبان آموزانی که جلوی آنها ایستاده اند بنشینند
  3. تمام زبان آموزانی که پشت به آنها ایستاده اند بنشینند

معلم تا زمانی که تمام کلاس بنشینند، به سؤال های خود ادامه می دهد.

  • وسایل مورد نیاز: هیچ!

ایده شماره ۶: سنگ ، کاغذ ، قیچی

یک فعالیت خوب برای تمرین مهارت های گوش دادن و صحبت کردن برای رده سنی کودکان است. برای انجام این بازی به فضای زیادی احتیاج دارید. همه زبان آموزان باید بایستند. هر زبان آموز یک لوکوموتیوران است. زبان آموزان به یکدیگر می رسند و جمله (های) زیر را می گویند:

Student 1:  I like soccer.

Student 2: I like volleyball.

سپس، سنگ ، کاغذ ، قیچی بازی می کنند. بازنده تبدیل به یک ماشین در پشت برنده می شود. وقتی دو قطار به یکدیگر می رسند، کل قطاری که می بازد پشت قطار برنده قرار می گیرد. بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که فقط یک قطار باقی مانده باشد، قطار برنده!

  • وسایل مورد نیاز: تایمر

ایده شماره ۷: Simon Says

این بازی برای بچه های خیلی کوچک است و در واقع روی مهارت گوش دادن تمرکز دارد. معلم نقش سیمون را بازی می کند و بقیه زبان آموزان باید هر کاری که سیمون می گوید را انجام دهند، البته به شرطی که آن فرمان بعد از “Simon says” قرار بگیرد.

اگر قبل از فرمان، “Simon says” گفته نشود، زبان آموزان نباید از آن پیروی کنند. اگر یک زبان آموز از دستور بدون “Simon says” پیروی کند، از بازی خارج می شود. شما می توانید تغییرات خاص خود را به بازی اضافه کنید.

  • وسایل مورد نیاز: هیچ!

به زبان آموزان مبتدی کمک کنید!

آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان یک چالش جالب برای معلمان تازه کارتر است. اگرچه برنامه ریزی برای آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما به زودی به آن عادت خواهید کرد. زمانیکه زبان آموزان شما موفق به یادگیری می شوند، حس خوبی به شما منتقل می شود. پیشرفت آنها از سطح مبتدی به کسی که انگلیسی صحبت می کند برای شما لذت بخش خواهد بود!

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در زمان کوتاه+ دانلود رایگان منابع

اگر این نکات را تمرین کنید، به زودی در تدریس انگلیسی به مبتدیان، بزرگسالان، نوجوانان یا کودکان متخصص خواهید شد. وقتی زبان آموزان شما دچار اشتباه می شوند آنها را تشویق کنید تا دلسرد و دلزده نشوند. تشویق شما به آنها کمک می کند تا به زبان آموزانی با اعتماد به نفس تبدیل شوند که از یادگیری یک زبان خارجی نمی ترسد. کسی نمی داند، شاید یک روز، آنها از شما به عنوان بهترین معلم انگلیسی خود تشکر کنند!

زبانمهر

حتما بخوانید!

6 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست