audio-book

5 بهترین کتاب صوتی-داستانی تقویت زبان انگلیسی

گاما

در ادامه مطالب کاربردی آموزش زبان انگلیسی، امروز، با توجه به درخواست تعدادی از کاربران، چند تا از بهترین کتاب های صوتی زبان انگلیسی، که بصورت داستانی بوده و برای تقویت زبان افراد مبتدی تا متوسطه مناسب هستند را برای دانلود رایگان قرار داده ایم. این کتاب ها با توجه به تجربیات دو تن از اساتید خبره دانشگاهی تهیه شده اند و خواندن آنها بعنوان مکملی بر منابع دیگر مطرح می شود. ضمنا ما در اینجا بهترین کتاب های اموزش زبان انگلیسی را برای شما گلچین کرده ایم.

چرا داستان صوتی؟

من خودم اگر کودک بودم عاشق این بودم که مقابل پدربزرگم بنشینم و او برای من داستان بخواند. حتی بسیاری از داستان هایی که در کودکی برایم تعریف کرده اند را به یاد دارم. حتی در کودکی بسیاری از چیز ها را متوجه نمی شدم و ناآگاه بودم اما به همه داستان ها گوش می دادم و کلمات جدید را به خوبی یاد می‌ گرفتم. کلمات جدیدی که باعث می‌ شد در قسمت های مختلف و ایده های متفاوت از آن استفاده کنم.

یک داستان خوب ما را تشویق می‌ کند که به صفحه بعدی برویم و بیشتر بخوانیم. اگر بخواهیم متوجه شویم که در صفحه بعد چه اتفاقی می افتد و شخصیت های اصلی چه کار می کنند و چه چیزی به یکدیگر می گویند، ممکن است احساس هیجان، ناراحتی، نگرانی، اضطراب و شادی واقعی به ما دست بدهد.

از دست ندهید: دانلود رایگان ۱۰۰ تااز بهترین داستان های کوتاه زبان انگلیسی با ترجمه فارسی

علت هم این است که تجربه خواندن یا شنیدن داستان این احساس را می دهد که بخشی از داستان هستیم و دقیقا همان طور در زندگی واقعی قرار می‌ گیریم و همچنین شخصیت‌ های مختلف داستان را شبیه زندگی واقعی خود تصویر سازی می کنیم.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

word image 130

حتی شاید خودمان را جای یکی از شخصیت‌ های داستان بگذاریم و   مشکلات و مسائل مشابه داشته باشیم.

به خاطر همین هم حین تصویر سازی  شخصیت ها، مغز ما خواندن داستان را به گونه‌ای متفاوت برداشت می‌ کند و داستان حقیقی و غیرحقیقی را تقریباً شبیه به هم می داند.

دانلود کتاب های صوتی

این کتاب ها، حاوی یک پی دی اف متن انگلیسی، بهمراه یک یا چند فایل صوتی همراه آن می باشند که اگر احیانا جایی از متن را متوجه نشدید، به پی دی اف مراجعه کنید. سعی کنید که بدون نگاه کردن به متن، منظور فایل های صوتی را متوجه شوید.

download  دانلود کتاب صوتی

download  دانلود کتاب صوتی

download  دانلود کتاب صوتی

download  دانلود کتاب صوتی

اپلیکیشن اندروید و ios مملو از کتاب های صوتی انگلیسی برای تقویت زبان انگلیسی

اینجا هم ۱۲۹ داستان کوتاه با فایل صوتی هست

در کنار کتاب های بالا، دو اپلیکیشن برتر دنیا که حاوی صدها کتاب صوتی انگلیسی هستند (بصورت کاملا رایگان!) را جهت دانلود قرار داده ایم. حتما از این اپ های رایگان استفاده کنید.

اپ کتاب

download  دانلود اپلیکیشن اندروید کتاب های صوتی انگلیسی

download  دانلود اپلیکیشن اپل کتاب های صوتی انگلیسی

دقت کنید که این کتاب های صوتی یا اپلیکیشن ها فقط جنبه تکمیلی برای یادگیری دارند. اگر قصد دارید زبان انگلیسی را بصورت اصولی، سریع و بدون نیاز به کلاس یاد بگیرید، از این بسته های جدید و فوق العاده آموزش زبان استفاده کنید!

چگونه زبان انگلیسی را از طریق خواندن داستان های کوتاه یاد بگیریم ؟

داستان های کوتاه داستان های جذاب و کوتاه هستند. یعنی می توانید زمان بیشتری را روی آن ها صرف کنید و از زمان اضافه خود برای آمادگی بیشتر و قدرتمندی یادگیری زبان انگلیسی و غیره استفاده کنید. خبر خوب این که همه روش های مطالعه ای که در طول خواندن داستان کوتاه انجام می دهید، می تواند تاثیر زیادی روی مهارت های خواندن زبان انگلیسی شما داشته باشد.

در این قسمت نیز راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید ( و باید ) قبل از شروع خواندن داستان کوتاه آن ها را انجام دهید و به کار ببرید:

  • نگاه مختصر به متن: نگاه مختصر به متن یا به اصطلاح skim کردن به معنای نگاه سطحی به متن نوشته شده، بدون خواندن هر کلمه به صورت مجزا است. سعی کنید یک ایده عمومی از اینکه داستان در مورد چه چیزی است، پیدا کنید. ایده‌ های اصلی، نام ها و چیدمان کل داستان را بیرون بکشید ( داستان کجا اتفاق افتاده است ) کمی هم اطلاعات جزئی به دست بیاورید. انجام این کار به شما کمک می کند زمانی که در حین خواندن داستان هستید، فهم بهتری از آن پیدا کنید و ایده خوبی در مورد داستان به دست بیاورید.
  • اسکن لغات ناآشنا:  به دنبال لغاتی بگردید که در طول داستان با آن ها آشنایی ندارید. سپس معنی آن ها را بررسی کنید. زمانی که در طول خواندن متن به یک لغت بر می خورید، نباید داستان را نگه دارید. بلکه باید از قبل تعریف و معنی آن را بدانید.
  • نگاه کردن به شکل داستان: آیا این داستان دارای پاراگراف های کوتاه یا بلند است؟ آیا دیالوگ، مکالمه یا هر کدام از اینها در داستان وجود دارد؟ شکل متن می تواند چیزهای زیادی در مورد داستان قبل از شروع به خواندن به شما بگوید.‌مثلاً داستانی که پاراگراف‌های طولانی داشته باشد، احتمالاً به معنای این است که این داستان یک روند کند و یا توضیحی دارد. در حالیکه داستانی که پاراگراف های کوتاه زیادی دارد، احتمالاً سرعت بیشتری در طول داستان دارد.

حتما در کنار این مطلب دانلود کنید: دانلود آهنگ انگلیسی با ترجمه (20 تای برتر)

عالیه، اکنون آماده خواندن داستان هستید. در این قسمت چیز هایی را به شما معرفی می کنیم که هنگام خواندن داستان باید آن ها را به یاد بسپارید:

  • بیش از حد متوقف نشوید. زمانی که در حال خواندن داستان هستید، ممکن است کلمه ای را پیدا کنید که از قبل معنی آن را بررسی نکرده بودید یا این که کل داستان را به طور کامل متوجه نشده اید. در طول این زمان دوست دارید متوقف شوید و به دنبال آن بگردید اما این کار را نکنید. هرچه قدر در وسط خواندن داستان بیشتر متوقف شوید، داستان را به طور کلی سخت‌ تر می فهمید ( دقیقا مانند زمانی که در ترافیک گیر کرده اید، هر چقدر بیشتر ماشین را متوقف کنید و استارت بزنید، رانندگی سخت تر می شود ). تنها کاری که باید انجام دهید، این است که چیز هایی که متوجه نشدید را علامت گذاری کنید و بعد از این که داستان را به اتمام برسانید، مجددا به سراغ آن ها بروید.
  • به دنبال لحظات و اطلاعات مهم باشید. داستان های کوتاه معمولاً زمان زیادی را صرف گفتن اطلاعات غیر ضروری نمی کنند. آن ها معمولاً فضای کافی برای هدر دادن ندارند و در نتیجه پیدا کردن ایده اصلی، تم ( معنی یا پیام کلی ) یا چیدمان داستان برای پیدا کردن آسان تر می شود. همان طور که در حال خواندن داستان هستید، در مورد نکات مهم و لحظات حائز اهمیت آگاه باشید. همچنین می توانید با یک عدد خودکار یا ماژیک این قسمت ها را علامت گذاری کنید و بعد دوباره به سراغ آن ها بروید. انجام این کار به شما کمک می کند که کل داستان را بهتر بفهمید.

۱۳ تا از بهترین فیلم های تاریخ برای تقویت زبان انگلیسی (مبتدی-متوسط)

کامل کردن یک داستان به معنای این نیست که سریعا باید به سراغ داستان بعدی بروید. باید زمانی را به مرور کردن آنچه که قبلاً خوانده اید اختصاص دهید. این زمان اضافه به شما کمک می‌ کند که فهم بهتری پیدا کنید و چیزهایی را که خوانده بودید به یاد بسپارید. از این راهکار ها بعد از اتمام داستان خوانی استفاده کنید:

  • چیزی که خواندید را خلاصه کنید. سعی کنید چیزی که در داستان مطالعه کردید را با چند جمله کوتاه خلاصه کنید و توضیح دهید. مجبور نیستید هر چیزی را بنویسید یا حتی با صدای بلند صحبت کنید ( که البته هر دو کمک کننده هستند! ). تصور کنید که در حال تعریف کردن داستان برای دوستتان هستید و قرار است که فقط در مسیر یک آسانسور بین طبقات صحبت کنید. به نظر شما مهم ترین نکات در مورد این داستان چه چیزهایی است؟ این داستان در مورد چه چیزی صحبت می کند؟ همان ها را به مخاطبتان هم بگویید.
  • در مورد تم داستان فکر کنید. بسیاری از داستان‌ های کوتاه ، سرگرم کننده هستند اما بسیاری از آن ها هم درس و یا ایده‌ ای را به ما آموزش می دهند که فردی که آن را می خواند، باید یاد بگیرد. احتمالاً یک مکان، یک کلمه یا چیزی را در داستان در حال تکرار، مشاهده کنید. مثلاً باید به لحظه ای در داستان فکر کنید که یک اتفاق خاصی رخ داده است اما به نظر شما معنای این اتفاق خاص در داستان چیست؟ در مورد معانی عمیق تر و پنهانی پشت کلمات نوشته شده فکر کنید که می‌ تواند کار شما را برای فهم چیز ها و افراد مختلف در داستان هنگام صحبت کردن آسان تر کند.
  • دوباره و مجددا داستان را بخوانید. هم اکنون شما یک بار داستان را خوانده اید و موارد پایه ای آن را یاد گرفته اید . می دانید که داستان در مورد چیست و راجع به چه چیزی صحبت می کند. با عبارت ها و کلمات به کار گرفته شده در آن آشنایی پیدا کرده اید. حال یک بار دیگر داستان را بخوانید و متوجه خواهید شد که بار دوم فهم بهتر از داستان پیدا می‌ کنید. احتمالاً چیزهایی را تشخیص می دهید که بار اول متوجه آن ها نبودید.

هر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطرح کنید تا سریعا به آن پاسخ دهیم.

زبانمهر

حتما بخوانید!

84 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست