اهمیت زبان فرانسه و مزایا

چرا فرانسوی یاد بگیریم؟ 14 فواید یادگیری زبان فرانسه و مزیت آن

گاما

آیا تا به حال به یادگیری زبان فرانسه فکر کرده اید اما انگیزه کافی برای شروع ندارید؟ یادگیری زبان فرانسه مزایای بسیار زیادی دارد که قطعا شما را شگفت زده می کنند. زمانی که صحبت از زبان فرانسوی می شود، همه به یاد فرانسه می افتند. اما باید بدانید که کشور هایی نظیر بلژیک، کانادا، سوئیس و کشور های اطراف آفریقا همگی به زبان فرانسه صحبت می کنند. به عبارت دیگر زبان اصلی مردم این مناطق فرانسوی است.

در چه کشور هایی به زبان فرانسوی صحبت می ‌شود؟

فرانسه هم مثل انگلستان، مرحله امپریالیستی را پشت سر گذاشته است و در نتیجه زبانش در کشور های سراسر جهان صحبت می ‌شود. ما به این کشور ها، Francophone یا فرانسوی ‌زبان می ‌گوییم. 29 کشور وجود دارند که زبان فرانسه زبان رسمی گفتاری آن ها است. عمدتا دلیلش هم این است که در مقطعی مستعمره فرانسه بود‌ه ‌اند.

فرانسه تنها زبان رسمی کشور های زیر است:

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

  • بنین
  • بورکینافاسو
  • کنگو
  • جمهوری دموکراتیک کنگو
  • ساحل عاج
  • فرانسه (بدیهی است)
  • گابن
  • گینه
  • مالی
  • موناکو
  • نیجر
  • سنگال

در کشور های زیر هم زبان فرانسوی تا حدودی وضعیت رسمی دارد:

  • بلژیک
  • بوروندی
  • کامرون
  • کانادا
  • چاد
  • جمهوری آفریقای مرکزی
  • کومور
  • جیبوتی
  • گینه استوایی
  • هائیتی
  • لوکزامبورگ
  • ماداگاسکار
  • رواندا
  • سیشل
  • سوئیس
  • وانواتو

البته یک زبان کاملا انحصاری نیست و ممکن است با سایر زبان ها کلمات مشترکی داشته باشد. به طور مثال بسیاری از کلماتی که به زبان انگلیسی استفاده می‌ کنیم، از زبان فرانسه گرفته شده‌ اند. برخی از آن ها کاملا مشخص هستند، برخی دیگر نه.

حتما بلد باشید: معایب و مزایای فرانسه برای زندگی، هزینه ها و ۱۴ نکته کاربردی

مثلا ممکن است بدانید که Soufflé، Enterpreneur و Coup d’état از زبان فرانسه گرفته شده ‌اند. اما صدها واژه انگلیسی دیگر وجود دارد که ما دائما بدون در نظر گرفتن منشأ فرانسویاشان از آن ها استفاده می‌کنیم. مثلا Money،Advice ، Honestyو Television اصطلاحاتی هستند که از زبان فرانسه گرفته شده ‌اند. در واقع، در حدود یک سوم کلمات انگلیسی را می‌توان در زبان فرانسوی پیدا کرد.

14 مزیت یادگیری زبان فرانسه که قطعا شما را شگفت زده می کنند:

۱- با یادگیری زبان فرانسه دریچه ای به سوی دنیای اطراف برای شما باز می شود.

در سر تا سر دنیا، چه غرب و چه شرق، حدودا ۳۰۰ میلیون انسان وجود دارد که می توانند به زبان فرانسه صحبت کنند. با دانستن زبان فرانسه به راحتی می توانید به کشور های متعددی از جمله کشور های فرانسوی زبان و یا غیر فرانسوی زبان سفر کنید. و از سفر خود لذت کافی را هم ببرید.

word image 24

۲- با یادگیری زبان فرانسه می توانید با یک خانم/ آقای فرانسوی دوست شوید.

آیا دوست دارید با یک فرد فرانسوی آشنا شوید و قرار بگذارید ؟ بله، چه کسی بدش می آید. واقعیت این است که مردم فرانسه دوست دارند به زبان خود صحبت کنند و قطعا زمانی که توانایی صحبت کردن به زبان فرانسه را داشته باشید، شانس بیشتری هم برای آشنا شدن با یک فرد فرانسوی خواهید داشت؛ چرا که در این صورت به راحتی می توانید با طرف مقابل صحبت کنید.

مردم فرانسه: شناخت روحیات، فرهنگ، آداب، قوانین و موارد دیگر

۳- با یادگیری زبان فرانسه می توانید با اعتماد به نفس بسیار به یک کشور فرانسوی سفر کنید.

همه ما می دانیم که سفر به یک کشور جدید آن هم بدون داشتن اطلاعاتی در مورد فرهنگ، زبان و یا موقعیت آن کشور کاری بسیار سخت و دشوار است. با این حال، این که بتوانید به زبان آن کشور صحبت کنید، قطعا این سه مسئله بزرگ را برای شما برطرف می کند. زمانی که توانایی صحبت به زبان فرانسه را دارید و در عین حال به یک کشور فرانسوی زبان هم سفر می کنید ، می توانید به راحتی فرهنگ آن کشور را از نزدیک لمس کنید، چراکه می توانید با افراد بومی منطقه صحبت کنید.

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، با دانستن زبان فرانسه می توانید به فرانسه، کبک، بلژیک، ماداگاسکار، لبنان، سوئیس و .. . سفر کنید و احساس راحت تری داشته باشید.

۴- با یادگیری زبان فرانسه می توانید بیشتر از ۷۵۰۰۰ دلار درآمد کسب کنید.

زبان فرانسه یکی از مفید ترین و سودمند ترین زبان های دنیا برای یادگیری است. از بعد مالی صحبت می کنیم.

مطالعات انجام شده حاکی از آن هستند که صحبت کردن به زبان فرانسه به تنهایی می تواند به شما کمک کند تا علاوه بر حقوق خود حدودا ۷۵ هزار دلار هم پاداش دریافت کنید .

5-یک زبان بسیار پرکاربرد و شناخته‌ شده در سطح بین ‌المللی است

فرانسوی، زبان مرسوم بیش از 30 کشور است و حدود 300 میلیون نفر به صورت بومی و غیر بومی به آن صحبت می ‌کنند.

این زبان در 29 کشور جهان به صورت رسمی استفاده می ‌شود و در پنج قاره کاربرد دارد. فرانسوی بعد از آلمانی و انگلیسی دومین زبان مادری رایج در اتحادیه اروپا است.

زبان فرانسوی به گونه‌ های مختلف توسط حدود 120 میلیون نفر در آفریقا صحبت می‌ شود و در 24 کشور آفریقایی فرانسوی ‌زبان کاربرد دارد.

La Francophonie گروهی متشکل از 84 کشور است که در استفاده یا آموزش صحیح زبان فرانسه مشترک هستند. فرانسوی بعد از انگلیسی دومین زبان خارجی است که بیشترین زبان‌ آموز را دارد.

بلد باشید اینا رو: مدارس کشور فرانسه: ۱۲ نکته کاربردی که باید بدانید

به لطف فرصت ‌های شغلی زیادی که برای فرانسوی وجود دارد، این زبان محبوب ‌ترین گزینه در بین زبان ‌آموزانی است که می ‌خواهند یک زبان خارجی یاد بگیرند.

زبان فرانسه یکی از معدود زبان ‌هایی است که در تمام کشور های جهان تدریس می ‌شود و یکی از پرکاربرد ترین زبان ‌های سازمان ملل متحد (UN)، اتحادیه آفریقا و سایر سازمان ‌ها است.

فرانسوی ‌ها گویش ‌ها، لهجه ‌ها، واریته ‌ها و کریول ‌های (یا زبان پیجین ‌ها) زیبای فرانسوی را در سراسر جهان ایجاد کرده ‌اند.

6- با یکی از زبان های اینترنت آشنا می‌ شوید

فرانسوی یکی از زبان ‌های اصلی و مهم در دنیای اینترنت به حساب می ‌آید. بنابراین، با برقراری ارتباط با میلیون ‌ها فرانسوی زبان از سراسر جهان، این فرصت را به شما می‌ دهد تا از منظر دیگری به جهان نگاه کنید.

تسلط به زبان فرانسه به شما کمک می ‌کند تا اخبار را از رسانه ‌های برتر فرانسوی مثل TV5،France 24 ، Le Monde و Radio France Internationale دریافت کنید.

از آن جایی که بسیاری از وب‌ سایت ‌های مطرح به زبان فرانسوی هم در دسترس هستند، آشنایی با این زبان دسترسی گسترده و کاربردی به اطلاعات را برای تان فراهم می ‌کند.

7- یک زبان هیجان ‌انگیز که سخت هم نیست را یاد می‌ گیرید

یادگیری زبان فرانسه خیلی سخت نیست، اما به همین راحتی ‌ها هم نیست.

روش ‌های جالب زیادی وجود دارد که کودکان و بزرگسالان می‌ توانند از طریق آن ها زبان فرانسوی را یاد بگیرند و فرآیند یادگیری هم برای شان ساده ‌تر شود.

خیلی طول نمی ‌کشد تا به حدی برسید که بتوانید به این زبان با دیگران ارتباط برقرار کنید.

فرانسوی و انگلیسی هزاران کلمه هم‌ ریشه دارند که برخی مشابه و برخی نزدیک به هم هستند. به طور مثال Edition همانÉdition ، LibertyهمانLiberté ،Quality همانQualité و Music همان Musique است.

شامل فرانسه هم میشه: به عنوان یک توریست در اروپا این ۱۵ کار را هرگز انجام ندهید!

به طور کلی، فرانسوی به عنوان یک زبان اروپایی پیچیده شناخته می ‌شود، اما آنقدر ها هم که فکر می ‌کنید دشوار نیست.

لهجه و تلفظ‌ برخی از کلمات فرانسوی پیچیده و گاهی اوقات گمراه‌ کننده هستند، هر چند نوشتن شان آسان است.

با داشتن تکنیک‌ های یادگیری مناسب، علاقه، پشتکار ، منابع مطالعاتی معتبر و انگیزه کافی، می ‌توانید در عرض 3 سال به زبان فرانسه تسلط پیدا کنید.

شما آزمون مهارت زبان فرانسه یعنی DELF و DALF B2/C1 را در عرض 2 تا 3 سال پاس خواهید کرد.

8- زبان روابط بین ‌الملل و دیپلماسی را یاد می‌ گیرید

فرانسوی نه تنها ابزاری برای سفارش غذا در رستوران ‌ها یا صحبت کردن با مردم در سفر است، بلکه راهی برای برقراری ارتباطات بین ‌المللی نیز است.

گفتگو و برقراری ارتباط با مردم ملل مختلف جهان کمک تان می ‌کند تا بتوانید با آن ها در صلح و دوستی بمانید.

یکی از راه‌ های انجام این کار، یادگیری زبان فرانسه به عنوان یک زبان خارجی است، زیرا صحبت کردن به آن در اکثر سازمان ‌های بین ‌المللی لازم است.

word image 87297 1

علتش این است که فرانسوی به عنوان یک زبان جهانی استفاده می ‌شود.

در حقیقت بسیاری از سازمان‌ ها و آژانس ‌های بین‌المللی از زبان فرانسه به عنوان زبان رسمی استفاده می ‌کنند.

از جمله این سازمان ‌ها می ‌توان به سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، یونسکو ، سازمان جهانی بهداشت،UNHCR ، UNCTAD،ECOSOC ، ناتو، IOC، ICJ،IRC ، دادگاه ‌های بین ‌المللی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

اگر شما هم به دنبال شغلی در یک سازمان بین ‌المللی هستید، باید حتما زبان فرانسه بلد باشید زیرا این زبان به عنوان زبان دیپلماسی شناخته شده است.

9- با یادگیری زبان فرانسه فرصت های شغلی جدیدی در سطح بین المللی برای شما ایجاد می شود.

دنیا به سوی جهانی شدن در حرکت است، به همین دلیل شرکت ها و سازمان های مختلف به دنبال افرادی می گردند که چند زبانه باشند. با توجه به اهمیت بالای اقتصاد در کشور های فرانسوی زبان، جای تعجب ندارد که اگر به چند زبان زنده دنیا تسلط داشته باشید قطعا فرصت های شغلی بسیاری بر سر راهتان قرار خواهد گرفت. علاوه بر این با یادگیری زبان فرانسه می توانید روابط بهتری با مشتریان و خریداران فرانسوی برقرار کنید و یا حتی می توانید برای کار به یکی از کشور های فرانسوی زبان بروید و در آن جا زندگی کنید.

حتما بخوانید: کشور فرانسه برای زندگی: ۹ دلیل برای اینکه دقت بیشتری کنید

10- با یادگیری زبان فرانسه به راحتی می توانید سایر زبان های رومنس را بیاموزید.

زبان های اسپانیایی ، پرتغالی و ایتالیایی ریشه های مشابهی دارند و به همین دلیل می توان گفت که مشترکات این زبان ها با هم زیاد است. این مشترکات شامل واژه های هم ریشه، لغات، ساختارهای زبانی و … می شود. این بدین معناست زمانی که یادگیری زبان فرانسه و اصول اولیه آن را آغاز کنید ، به آسانی می توانید این دانش را به سایر زبان های رومنس انتقال دهید؛ یعنی می توانید سایر زبان های رومنس را هم به راحتی یاد بگیرید. ضرب المثل زیر مصداق همین موضوع است، ” می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. ”

word image 25

11- با یادگیری زبان فرانسه جذاب تر می شوید.

زمانی که در جمعی قرار می گیرید، اگر به زبانی غیر از زبان مادری خود صحبت کنید قطعا توجه همگان به سمت شما جلب خواهد شد. بدون شک در جامعه ما افرادی که می توانند به خوبی و با چند زبان مختلف با دیگران ارتباط برقرار کنند، ارزش بسیار بالاتری دارند . به عقیده ما این گونه افراد بسیار جذاب، باهوش و فرهنگی هستند.

12- با یادگیری زبان فرانسه می توانید سطح تحصیلات خود را بالا ببرید.

بسیاری از موسسات آموزش عالی با زبان فرانسه کار می کنند؛ موسساتی نظیر HEC و دانشگاه McGill. قطعا با یادگیری این زبان می توانید از این فرصت های طلایی برای خود و یا فرزندانتان استفاده کنید ؛ بی شک اگر زبان فرانسه را به خوبی یاد بگیرید می توانید به فرزندان خود هم آموزش بدهید.

13- با یادگیری زبان فرانسه می توانید از تماشای فیلم های فرانسوی و خواندن کتاب های فرانسوی لذت ببرید.

فرانسوی ها فیلم های بسیار زیبا و خوبی ساخته اند ؛ هم چنین ادبیات فرانسه بسیار غنی و پر بار است. قطعا تا زمانی که توانایی صحبت کردن به زبان فرانسه را نداشته باشید نمی توانید به طور کامل هنر فرانسه و ارزش آن را درک کنید.

14- با یادگیری زبان فرانسه می توانید با اعتماد به نفس بسیار زیاد در رستوران هر آن چه که می خواهید را برای خود سفارش دهید.

زمانی که به یک رستوران فرانسوی می روید خجالت را کنار بکذارید و اصلا نترسید. اگر از این که فقط به نوشته روی منوی غذا اشاره کنید، خسته شده اید و یا این که در رستوران های فرانسه درخواست منوی انگلیسی می دهید، بهتر است هر چه سریع تر یادگیری زبان فرانسه را آغاز کنید . بهتر است حتی سری بعد که با دوست خود قرار دارید، او را به یک رستوران فرانسوی دعوت کنید و مهارت های خود را به وی نشان دهید.

جمع بندی و مهم ترین فواید یادگیری زبان فرانسه برای ایرانی های عزیز

یادگیری زبان فرانسه برای ایرانی‌ها می‌تواند به چندین شکل مفید باشد. در زیر به برخی از مزایای یادگیری زبان فرانسه برای ایرانی‌ها اشاره می‌شود:

1-دسترسی به منابع فرهنگی و آموزشی: زبان فرانسه یکی از زبان‌های اصلی در دنیای علم، ادبیات، هنر و فرهنگ است. با یادگیری این زبان، شما به منابع فرهنگی و آموزشی فرانسوی دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید از آثار ادبی، فیلم‌ها، موسیقی و غیره بهره‌مند شوید.

2-افزایش فرصت‌های تحصیلی و شغلی: یادگیری زبان فرانسه می‌تواند در تحصیلات دانشگاهی و فرصت‌های شغلی شما تاثیر مثبت داشته باشد. مثلاً برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه یا دستیابی به مشاغل بین‌المللی، این زبان بسیار مفید است.

3-تسهیل در مسافرت: با یادگیری زبان فرانسه، شما می‌توانید به کشورهای فرانسه زبانی سفر کنید و تجربیات خوبی از تفریح و کار در این کشورها داشته باشید. همچنین، فرانسه زبانی یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد است و می‌تواند در مسافرت‌ها و کارهای بین‌المللی مفید باشد.

4-ارتباطات بین‌المللی: زبان فرانسه یکی از زبان‌های مورد استفاده در ارتباطات بین‌المللی و ارگان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد و نیروهای صلیب سرخ است. یادگیری این زبان می‌تواند در شرکت در برنامه‌ها و پروژه‌های بین‌المللی به شما کمک کند.

5-توسعه مهارت‌های ذهنی: یادگیری یک زبان خارجی مانند فرانسه می‌تواند مهارت‌های ذهنی شما را تقویت کند. این فرآیند ممکن است به بهبود تمرکز، حافظه کاری، و توانایی حل مسائل کمک کند.

بنابراین، یادگیری زبان فرانسه برای ایرانی‌ها می‌تواند به عنوان یک مهارت مفید و کمک‌کننده در زندگی روزمره، تحصیلی، و حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

حتما دانلود کنید: دانلود ۷ اپلیکیشن برتر آموزش زبان فرانسه

سخت ترین بخش های زبان فرانسه

سخت‌ترین بخش‌های زبان فرانسه برای بسیاری از افراد ممکن است به دلایل مختلفی از جمله پیچیدگی گرامری، لغات غیرقابل پیش‌بینی، تلفظ یا حتی اصطلاحات و تفاوت‌های فرهنگی باشند. اما در کل، برخی از بخش‌هایی که ممکن است برای زبان‌آموزان چالش بیشتری داشته باشند عبارتند از:

  1. گرامر فرانسوی پیچیده: گرامر فرانسوی دارای قواعد و استثناءهای زیادی است که برخی از زبان‌آموزان را دچار مشکل می‌کند، به خصوص در مواردی مانند افعال نامنظم، صرف افعال و تغییرات صورت فعل‌ها در زمان‌های مختلف.
  2. تلفظ: برخی از صداها و حروف در فرانسوی ممکن است با تلفظ زبان‌های دیگر تفاوت داشته باشند، که این موضوع ممکن است برای زبان‌آموزان به چالش کشیده‌کننده باشد.
  3. فهم مکالمات سریع: برای برخی از زبان‌آموزان، فهم مکالمات سریع و پی در پی فرد صحبت کننده فرانسوی ممکن است مشکل باشد، زیرا فرانسوی‌زبانان به سرعت و با استفاده از اصطلاحات و لغات روزمره صحبت می‌کنند.
  4. نوشتاری و خوانداری: برای تعمیق دانش در زمینهٔ نوشتن و خواندن به فرانسوی، زبان‌آموزان باید با تمرینات مستمر و مطالعهٔ متون مختلف فرانسوی، بهبود پیدا کنند که ممکن است زمان‌بر و چالش برانگیز باشد.

به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که زبان‌آموزان برای مواجهه با این چالش‌ها، تمرکز خود را بر روی تمرینات منظم گرامری، گوش دادن به مکالمات و مطالعهٔ متون مختلف و همچنین مشارکت فعال در محیط‌های زبان‌آموزی تازه و متنوع معطوف کنند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. قطعا با خواندن این مقاله می توانید به خوبی و با سرعت بیشتری زبان فرانسه را یاد بگیرید.

بسیار کاربردی برای زبان فرانسه

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست