فرانسه

معایب و مزایای فرانسه برای زندگی، هزینه ها و ۱۴ نکته کاربردی

گاما

بررسی ها و روایات شخصی نشان می دهند که اکثر خارجی هایی که برای زندگی به فرانسه آمده اند، جهشی در کیفیت زندگیشان تجربه می کنند. اما واقعیت این است که برای برخی، زندگی جدید در فرانسه می تواند بجای رویا به کابوس تبدیل شود.

اکثر افرادی که به فرانسه می روند اذعان می کنند که کیفیت زندگی شان بهبود می یابد. داشتن زندگی شغلی بهتر، مواد غذایی بهتر، محیط زندگی دوستانه یا خدمات بهداشتی مناسب، از دلایلی هستند که بیشتر کسانی که برای زندگی به فرانسه می آیند به آنها اشاره می کنند.

حتما بخوانید: مردم فرانسه چگونه هستند؟ شناخت روحیات مردم فرانسه

۱-مزایای زندگی در فرانسه

۱- پیدا کردن محلی برای زندگی در فرانسه کار سختی نیست. افراد با جستجو در اینترنت و یا با مراجعه به آژانس‌های املاک، به راحتی می‌توانند به لیستی از آپارتمان‌ها و اتاق‌های قابل اجاره دسترسی پیدا کنند.

۲- استراحت‌های موجود بین زمان کاری باعث راحت‌تر شدن زندگی در این کشور می‌شود. برای مثال افراد فرانسوی هر روز ۱ تا ۲ ساعت را به زمان ناهار اختصاص می‌دهند، حتی مغازه‌ها در زمان ناهار و از ساعت ۶ تا ۷ بعدازظهر تعطیل هستند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

۳- یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در فرانسه، سیستم حمل و نقل این کشور است که هزینه‌ مناسبی دارد.

۴- فرانسه همچنین دارای فرودگاه‌های منطقه‌ای و ایستگاه‌های قطار است که افراد به راحتی می‌توانند برای سفرهای داخل اروپا از آنها استفاده کنند.

۵- کشور فرانسه دارای خدمات درمانی با کیفیتی است که برای تمامی افرادی که در این کشور زندگی و یا کار می‌کنند، قابل استفاده است.

۶- کشور فرانسه دارای سیستم آموزشی با کیفیت و مجهزی است که از مزیت‌های مهم زندگی در فرانسه می‌باشد.

۷- وجود محل‌های زیبا در این کشور، یکی از دلایل عمده‌ای است که فرانسه را به محلی مناسب برای زندگی و گردشگری تبدیل کرده است.

۸- کیفیت و طعم غذاها و نوشیدنی‌ها در فرانسه مزیت دیگری برای زندگی در این کشور است.

۹- از دیگر مزایای کشور فرانسه می‌توان به آب و هوای مطلوب مناطق مختلف این کشور اشاره کرد.

۲-معایب زندگی در فرانسه

۱- بالا بودن میزان مالیات و قمیت کالاها از جمله معایب زندگی در این کشور است.

۲- زبان غالب در بیشتر شهرهای این کشور، فرانسوی بوده که شرایط را برای افرادی که به این زبان مسلط نیستند و می‌خواهند از زبان انگلیسی برای ارتباط استفاده کنند، کمی دشوار می‌کند.

۳- بیشتر آپارتمان‌‌های کشور فرانسه، بسیار قدیمی بوده و اتاق‌های کوچک و عایق‌بندی نامناسبی دارند. همچنین آپارتمان‌هایی که آشپزخانه و یا سیستم روشنایی مناسبی نداشته باشند، در این کشور کم نیستند.

مؤثر ترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل با کمک ۱۲ ترفند عالی

۳-فرهنگ و زبان فرانسه

  • فرهنگ فرانسه غنی و متنوع است. که یک افتخار ملی به حساب می آید. سرزمین اصلی فرانسه از سیزده منطقه ای که به طور جداگانه اداره میشود،ساخته شده است و هرکدام دارای فرهنگ منحصر به فرد خود هستند. اگرچه، از زمان رنسانس ، تمرکز فرهنگ در مرکز شهر پاریس و تا حدودی سایر مناطق مهم شهری نیز ترویج شده است.
  • به دلیل موقعیت جغرافیایی مطلوب، آب و هوای معتدل، وجود آب فراوان و خاک مناسب برای کشاورزی، اقوام زیادی از گذشته تمایل به سکونت در فرانسه داشته اند. در نتیجه نژاد غالب مردم فرانسه به طور طبیعی ترکیبی از قومیت های سلتی، آلمانی و نوردیک بوده است.
  • فرانسوی‌ها مردمانی شاد و خون‌گرم هستند. آنها بسیار به مطالعه علاقه‌مندند و زیاد سینما می روند و توانسته اند.
  • فرانسوی‌ها نسبت به کشورشان تعصب زیادی دارند. آنها تا جایی که بتوانند به زبان‌های دیگر صحبت نمی‎کنند و تا حد امکان اجناس خارجی نمی خرند.
  • فرانسوی‌ها مردمانی رک گو هستند و اگر چیزی برخلاف میل‎شان باشد، احساس واقعی خود را مخفی نمی‌کنند. آنها همچنین به موضوع آزادی فردی خیلی احترام می گذارند.
  • زبان فرانسه از زبان لاتین مبتذل که در زمان امپراتوری روم مورد استفاده قرار می گرفت، تکامل یافته است. امروزه فرانسوی مدرن جزئی از خانواده زبان هند و اروپایی به حساب می آید و متعلق به زیر گروه زبان رومی است.
  • به عنوان زبان رسمی ، فرانسوی شکل اصلی ارتباطات است که توسط دولت و سیستم آموزشی استفاده می شود. بعلاوه ، این قانون تصریح می کند که کلیه قراردادهای حقوقی و تبلیغات تجاری باید به زبان فرانسوی در دسترس باشد ، گرچه سایر زبان ها نیز با ترجمه فرانسوی مجاز هستند.
  • زبانهای مهاجران که در فرانسه صحبت می شود شامل انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی ، پرتغالی ، لهستانی ، ترکی ، عربی مغربی ، بربری ، و ویتنامی است.

۴-شرایط زندگی در فرانسه برای مهاجرین

کشور فرانسه نسبت به بقیه کشور ها در بسیاری از فشار ها ظاهر خود را حفظ کرده است.جایگاه فرانسه از لحاظ درآمدی و دارایی و مسکن و سلامت و اشتغال و تعادل زندگی و امنیت شخصی همیشه در سطح متوسطی بوده است.این کشور نسبت به بقیه کشور های اروپایی از لحاظ سلامت و کیفیت محیطی و تحصیل در فرانسه و مهارت و شغل و درامد رتبه پایینتری دارد.

۵-پیدا کردن دوستان فرانسوی

فرانسوی ها به اندازه مردم آمریکا یا انگلیس صمیمی نیستند. انگلستان فرهنگ بازی دارد. البته روش فرانسوی ها اشتباه نیست، اما متفاوت است. و این چیزی است که شاید مردم پیش بینی آن را نکنند. و وقتی شما به زبان محلی صحبت نمی کنید، بدیهی است که اوضاع سخت تر خواهد شد. اغلب مردم با ما تماس می گیرند زیرا نتوانسته اند دوستان خوبی مانند زمانی که در کشور خودشان بوده اند پیدا کنند.

۶-چالش زبان

در کمال تعجب، بسیاری از مشکلات پیرامون ادغام شدن با مردم و فرهنگ فرانسه ناشی از عدم توانایی مهاجران در صحبت کردن به زبان محلی است. مردم زندگی خود را می فروشند، و با این تصور که زبان ​​فرانسه ای که برای مثال در مدرسه آموخته اند، در فرانسه به دردشان می خورد به اینجا می آیند. آنها فکر می کنند اینجا دقیقاً مانند کشور خودشان است البته با افرادی که با لهجه های زیبا صحبت می کنند. اما واقعیت سرخوردگی زیادی به همراه دارد.

۱۰ مزیت مهم یادگیری زبان فرانسه برای ما فارسی زبانان

۷- تفاوت های بیش از حد

آرامش زندگی روستایی در فرانسه برای کسانی که در تعطیلات تابستانی خود از شهرهای انگلستان فرار می کنند و به اینجا می آیند، یک تغییر بزرگ محسوب می شود، اما شکاف بین سبک زندگی شهری در خانه و زندگی روستایی در فرانسه می تواند این تغییر را سخت تر کند: “برخی از مهاجران دو برابر دچار شوک خواهند شد. زیرا آنها به زندگی شهری عادت داشته اند، جایی که همه چیز در نزدیکی آن وجود دارد و بعد در فرانسه با زندگی روستایی روبرو می شوند و باید به آداب و رسوم بسیار متفاوتی عادت کنند”.

۸- بالا بودن هزینه های زندگی

مشکلات مالی نیز برای بسیاری از افراد، به ویژه کسانی که به پاریس می روند یا خانه خود را می خرند، و نمی دانند که زندگی جدید آنها چقدر گران است چالش برانگیزاند.

امدادگران می گویند: “بعضی از مردم توانایی ماندن در فرانسه را ندارند و یا حداقل نمی توانند زندگی خود را آنطور که تصور می کردند اداره کنند. و غالباً آنچه اوضاع را بدتر می کند این است که آنها حتی نمی توانند به خانه برگردند.”

هزینه های زندگی در فرانسه

۱- هزینه مواد غذایی

یک وعده غذایی در رستوران ارزان ۱۳٫۰۰ یورو موز کیلویی ۱٫۹۴ یورو
مک دونالد ۸٫۰۰ یورو پرتغال کیلویی ۲٫۳۲ یورو
شیر معمولی ۱ لیتری ۰٫۹۷ یورو سیب زمینی کیلویی ۱٫۶۲ یورو
یک قرص نان سفید ۵۰۰ گرمی ۱٫۳۰ یورو پیاز کیلویی ۱٫۷۹ یورو
برنج سفید هر کیلو ۱٫۶۰ یورو کاهو دانه ای ۱٫۱۱ یورو
تخم مرغ معمولی ۱۲ تایی ۲٫۶۴ یورو رول گوشت کیلویی ۱۵٫۷۹ یورو
سینه ی مرغ کیلویی ۱۰٫۵۲ یورو سیب کیلویی ۲ یورو

هزینه حمل و نقل

  • بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی ۱٫۶۰ یورو
  • اعتبار عبور و مرور یک ماهه ۵۱٫۸۰ یورو
  • تاکسی ۵٫۰۰ یورو
  • تاکسی برای ۱ کیلومتر ۱٫۵۰ یورو
  • تاکسی برای ۱ ساعت۳۵٫۱۰ یورو

هزینه تلفن همراه و اینترنت

  • موبایل دقیقه ای ۰٫۱۸ یورو
  • اینترنت ۲۷٫۰۷ یورو

هزینه اجاره آپارتمان

  • آپارتمان ۱ خوابه مرکز شهر ماهانه ۶۶۰٫۵۱ یورو
  • آپارتمان ۱ خوابه خارج از شهر ماهانه ۵۱۵٫۷۸ یورو
  • آپارتمان ۳ خوابه مرکز شهر ماهانه ۱۳۱۰٫۴۸ یورو
  • آپارتمان ۳ خوابه خارج از شهر ماهانه ۹۷۰٫۴۴ یورو

هزینه خرید آپارتمان

  • قیمت خرید آپارتمان در مرکز شهر متری ۶۳۲۵٫۱۷ یورو
  • قیمت خرید آپارتمان در خارج از شهر متری ۳۹۰۶٫ یورو

هزینه خدمات درمانی

یکی از جنبه های مثبت هزینه های زندگی در فرانسه مراقبت های بهداشتی یارانه ای است. هر شخصی که بیش از ۳ ماه در فرانسه زندگی می کند واجد شرایط دریافت بیمه درمانی دولتی است. ۷۰ درصد هزینه های پزشکی را پوشش می دهد و در بیماری های خاص تا ۱۰۰ درصد خدمات دارد. برای تامین آن ۸ درصد از سمت کارمندان و ۱۳% توسط کارفرمایان پرداخت می شود. این مبلغ بین ۲۰ تا ۵۰ یورو خواهد بود.

سفر به فرانسه: دیدنی ها، هزینه، زمان سفر و همه نکات مهم

هزینه های زندگی یک ماه در فرانسه

هزینه برق ۴۸ یورو هزینه هر دقیقه مکالمه تلفن همراه ۰٫۱۹ یورو
تهیه مواد غذایی ۵۷۰ یورو هزینه بلیط فیلم ۱۰ یورو
هزینه گاز ۶۰ یورو هزینه حمل و نقل ۵۴ یورو
هزینه اینترنت ۲۸ یورو هزینه بیمه درمانی ۳۰ یورو

۹-بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی

۱- پاریس (Paris)

پاریس (Paris)

ساعت کاریِ مناسب (۳۵ ساعت در هفته)، حمل و نقل بسیار باکیفیت، خوراک خوشمزه، امکان تفریح فراوان و…. از جمله مزایای زندگی در پاریس است. افرادی که پاریس را برای زندگی انتخاب می کنند، می‌توانند با رعایت نکاتی، زندگی راحت‌تری در این شهر داشته باشند. هزینه زندگی در این شهر نیز به طور متوسط برای یک نفر (صرف نظر از اجاره‌بها) حدود ۹۲۷ یورو در ماه است.

۲- نیس(Nice)

نیس(Nice)

شهر نیس نیز یکی دیگر از برترین شهرهای فرانسه است که در بخش جنوب شرقی این کشور قرار دارد. تابستان‌های این شهر گرم، خشک و آفتابی و پاییز‌های آن سرد و بارانی است. هزینه زندگی در شهر نیس به ازای هر نفر حدود ۷۹۰ یورو در ماه است.

مدارس کشور فرانسه: ۱۲ نکته کاربردی که باید بدانید

۳- لیون (Lyon)

لیون (Lyon)

لیون یکی از بهترین شهرهای فرانسه است. این شهر به دلیل داشتن معماری غنی و مراکز فرهنگی متعدد دارای شهرت بسیاری است و به عنوان شهری خلاق و صنعتی شناخته می‌شود. لیون به عنوان منطقه‌ای با آب و هوای گرم و معتدل شناخته می‌شود. بارش باران نیز حتی در خشک‌ترین ماه‌های سال در این شهر بسیار محتمل است. هزینه زندگی در شهر لیون نیز برای یک نفر (صرف نظر از اجار‌ه‌بها) حدود ۳۰/۸۶۶ یورو در ماه است.

۴- بوردو (Bordeaux)

بوردو (Bordeaux)

بوردو یکی از شهرهای زیبای فرانسه است؛ بوردو نیز اقیانوسی بوده و نسبت به مناطق با آب و هوای مشابه دارای تابستان‌های گرم‌تر و زمستان‌های معتدل‌تری است. همچنین هزینه زندگی در بوردو به ازای هر یک نفر (صرف نظر از اجاره‌بها) حدود ۷۸۷ یورو در ماه است.

۵- مارسی( Marseille)

مارسی( Marseille)

مارسی علاوه بر اینکه قدیمی‌ترین شهر فرانسه است، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپای غربی نیز محسوب می‌شود و بندری قدیمی، مدیترانه‌ای و جذاب است. زمستان‌های مارسی معتدل و آفتابی بوده که البته در این فصل از سال نیز امکان خنک شدن و حتی سرد شدن هوا وجود دارد ولی برف در این فصل از سال در مارسی بسیار نادر است. همچنین بهار در شهر مارسی دارای آب و هوایی نسبتاً پایدار است که به تدریج به گرما می‌گراید. مارسی در تابستان نیز گرم بوده و دارای روزهای آفتابی است. همچنین هزینه زندگی در مارسی برای یک نفر (صرف نظر از اجاره‌بها) در مارسی حدود ۷۶۶ یورو در ماه است.

۱۰- مسائل خانوادگی

داوطلب SOSHelp می گوید: “دوستان و اعضای خانواده غالباً به مهاجران می گویند آنها بسیار خوش شانس هستند که در فرانسه زندگی می کنند.”

آنها می گویند “آه، شما باید زندگی شگفت انگیزی در این شهر داشته باشید”، و مهاجرین اغلب به دلیل اینکه نمی خواهند به عزیزان خود بگویند که واقعیت چیز دیگری است، سکوت می کنند. آنها غالباً نمی خواهند مشکلات خود را بر دوش دوستان و خانواده خود بیاندازند. بعضی اوقات خانواده های آنها ممکن است به آنها گفته باشند که مهاجرت به فرانسه اشتباه است اما آنها نمی خواهند آن را بپذیرند.”

حتما بخوانید: ۳۰ تا از بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه (نظر توریست ها)

۱۱- مشکلات ارتباطی

تمام مشکلات مربوط به مهاجرت می توانند فشار جدی بر روابط ایجاد کنند، به همین دلیل است که بسیاری از مهاجران دیگر با تماس نمی گیرند و مراجعه حضوری را ترجیح می دهند. “زوجین غالباً درحالی به اینجا می آیند که تنها حامی یکدیگر هستند. ممکن است یکی از آنها با فرآیند مهاجرت راحت تر از دیگری کنار آمده باشد. بینشان به دلیل مشکلات فاصله بوجود آمده باشد. شاید یکی از آنها مجبور باشد از خانه کار کند و موقعیت حرفه ای که قبلاً داشته را نداشته باشد و …”

۱۲-مالیات

حدود ۳۰% مالیاتی که مردم پرداخت می‌کنند به صندوق‌های رفاه اجتماعی تعلق می گیرد. این کشور برای ارائه خدمات با کیفیت در دو حوزه شهرت دارد. این حوزه ها عبارتند از مراقبت از کودکان و کمک هزینه خانواده. همچنین قوانین مالیاتی برای اتباع خارجی به گونه ای وضع شده که اگر اتباع خارجی که کمتر از ۱۸۳ روز در پاریس زندگی می‌کنند و حقوق خود را از کشور دیگری بگیرند، تنها باید یک بار مالیات پرداخت کنند. یعنی نیازی نیست که به دولت فرانسه مالیات بدهند.

سیستم خدمات درمانی فرانسه در از لحاظ پوشش دهی و ارائه خدمات با کیفیت در فهرست بهترین بهترین ها در اروپا قرار دارد. بیمه تامین اجتماعی فرانسه حدود ۷۰% هزینه های درمانی را پوشش می دهد. خالی از لطف نیست اگر برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت اروپا به بررسی شرایط مهاجرت کاری آلمان نیز بپردازید.

آموزش صوتی و رایگان زبان فرانسه در۱۰۰ درس

۱۳-مشاغل پر طرفدار در فرانسه

حدود سه چهارم مردم فرانسه در کارهای خدماتی فعالیت می کنند. شغل های مدیریتی، به خصوص در شاخه های فروش، ساخت و ساز و علوم و رشته های مهندسی بسیار پرطرفدار هستند. شانس پیدا کردن کار در زمینه حسابداری و IT و کشاورزی نیز در فرانسه بسیار بالا است.

همچنین شغل های مربوط به صنعت توریسم و خدمات مانند هتل داری، آشپزی و رستوران داری، آموزش زبان انگلیسی، خدمات داخل خانه، نگهداری از کودک و سالمند، پزشکی، روانپزشکی و تدریس نیز جزو مشاغل پرطرفدار و موردنیاز در کشور فرانسه هستند. درآمد برخی مشاغل پرطرفدار در فرانسه در جدول زیر جمع شده است.

شغل درآمد
حسابدار ۳۹٫۵۰۰ یورو
طراح گرافیک ۴۲٫۰۰۰ یورو
معلم ۴۲٫۴۰۰ یورو
دندانپزشک ۱۴۲٫۰۰۰ یورو
مسئول پذیرش ۳۲٫۰۰۰ یورو
خلبان ۶۷٫۴۰۰ یورو
مهندس برق ۵۷٫۹۰۰ یورو
پرستار ۴۴٫۲۰۰ یورو

۱۴-راه های مهاجرت به فرانسه

راه های مهاجرت به فرانسه

۱۵- ویدیوی کاربردی

دانلود ۷ اپلیکیشن برتر آموزش زبان فرانسه (اندروید و آیفون)

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست