Do-the-French-Think-French-is-Hard-1

آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟ مدت زمان یادگیری؟

گاما

در ادامه آموزش های کاربردی زبان فرانسه، در این پست با توجه به درخواست زیادی از کاربران، برای شما روشن می کنیم که آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟ و اصولا چقدر طول می کشد تا زبان فرانسه را یاد بگیرید؟

آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟

اصولا یادگیری بعضی از زبان های خارجی برای ما فارسی زبانان سخت تر از کسانی است که زبان مادری متفاوتی دارند. بطور واضح، یادگیری زبان فرانسوی برای انگلیسی زبانان بسیار راحت تر از ماست. چرا؟ چون بسیاری از ساختارهای گرامری و لغات مشابهی دارند.

در واقع جواب این سوال می تواند کمی دشوار باشد. در کل زبان فرانسه جزو زبان های سخت به حساب نمی آید ، هر چند زبان راحت و آسانی نیز نیست. طبق تجربیات موسسات مختلف و خود زبان آموزان در سرتاسر دنیا، سختی یا آسانی همیشه در قیاس با یکدیگر مشخص می شود. زبان فرانسه در مقایسه با زبانی مثل زبان اسپانیایی یا زبان ایتالیایی زبان سختی است. اما در مقایسه با زبانی مثل زبان عربی یا زبان روسی زبان آسانی به حساب می آید. در کل چنین زبانی را می توان در درجه متوسط از نظر زبان های دیگر دانست.

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

learning-difficulties

بیشترین سختی این زبان برای ما فارسی زبانان، در بخش تلفظ این زبان است. بعنوان مثال این ویدیو را تماشا کنید: ببینید تلفظ در زبان فرانسه چگونه است؟

اما به این نکته بسیار مهم توجه کنید که اگر زبانی را دوست دارید، در انتخاب آن شک نکنید چون علاقه داشتن به هر زبانی، یادگیری آن را بسیار آسان می کند. همچنین اگر می خواهید بدانید که بهترین روش برای یادگیری زبان فرانسه چیست؟ کلیک کنید.


مدت زمان یادگیری چقدر است؟

مدت زمان یادگیری برای هر زبانی، بستگی به موضوعات مختلفی دارد. مثلا اینکه شما روزانه چقدر مطالعه می کنید؟ چقدر به آن زبان علاقه دارید؟ آیا روش یادگیری شما اصولی است؟ محیط یادگیری شما در کشور خودتان است یا در کشور فرانسه؟ تجارب قبلی شما در مورد آن زبان؟ و …

اما در حالت معمولی  تاریخ و زمانی که برای رسیدن به سطح متوسط زبان لازم است:

۱-یک دوره ی سه ساعته زبان فرانسوی در هر روز

اگر در کلاس های مختلف حضور پیدا کنید و روزانه ۳ ساعت تمرین کنید، ممکن است حدود ۱۴ ماه طول بکشد تا به سطح متوسط برسید.

۲- یادگیری پیوسته زبان فرانسه در مدرسه

چهار ساعت در هفته به اضافه ی دو ساعت تکلیف به اضافه رو ساعت تمرین هوس مستقل ضربدر دوا زده هفته و ضرب در دو واحد درسی بین پنج تا ۶ سال طول می‌کشد تا شما به سطح متوسط زبان برسید!

۳-مطالعات مستقل و اختصاصی

تقریبا یک ساعت در روز، تقریبا سه سال طول می‌کشد تا شما به سطح متوسط نائل شوید.

۴-مطالعات کلی و عمیق

در حدود هشت ساعت در روز که تقریبا سه ماه طول می‌کشد تا شما به سطح ابتدایی برسید.


بطور خلاصه خط زمانی معروف FSI به ما می گوید که:

زبان‌هایی که ارتباط نزدیکی به زبان‌های انگلیسی، آفریقایی، کاتالان، دانمارکی، روسی، فرانسوی، جزیره‌ی هائیتی، ایتالیایی، نروژی،پرتقالی، رومانی، اسپانیایی، اسلواکی و سوئدی دارندحدود ۲۳-۲۴هفته (۵۷۵-۶۰۰) زمان برای یادگیری متوسط نیاز دارند. برای ما فارسی زبان ها با روزانه ۴ ساعت وقت گذاشتن حدود ۱۰ ماه طول می کشد تا به سطح متوسط برسیم. هر چند با ترفندهای زیر این زمان به ۶ ماه کاهش می یابد!

سخت ترین بخش های زبان فرانسه این 4 تا هستن!

  1. تلفظ: تلفظ صحیح کلمات و صداهای فرانسوی می‌تواند برای بسیاری از افراد چالش برانگیز باشد. برخی از صداهای فرانسوی ممکن است با صداهای موجود در زبان مادری شما تفاوت داشته باشند و یادگیری آن‌ها ممکن است زمان بر باشد.
  2. گرامر: گرامر فرانسوی نسبتاً پیچیده است و برخی قواعد آن با قواعد زبان مادری فرد تفاوت دارد. یادگیری قواعد گرامری و استفاده صحیح از آن‌ها ممکن است زمان‌بر و گاهی هم پیچیده باشد.
  3. واژگان: برای بسیاری از افراد، یادگیری واژگان جدید و گسترش دایره واژگان در زبان فرانسوی چالشی است. به خصوص وقتی که واژگان مخصوص به موضوعات خاصی مانند علوم، فناوری یا حقوق مورد نیاز باشند.
  4. مکالمه: برای بسیاری از افراد، شروع مکالمه و ارتباط با دیگران به فرانسوی یکی از چالش‌های بزرگ یادگیری است. این ممکن است به دلیل ترس از اشتباه کردن، ناامنی در مهارت مکالمه و یا عدم اطمینان از دانش زبان باشد.

برای غلبه بر این چالش‌ها، مهم است که به صبر، پشتکار و تمرین مداوم تاکید کنید. همچنین، استفاده از منابع آموزشی متنوع مانند کتاب‌ها، ویدئوها، پادکست‌ها و دوره‌های آموزشی می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های لازم برای یادگیری زبان فرانسه را به دست آورید.

باز هم اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

3 مطلب پرطرفدار از نظر کاربران برای زبان فرانسه

زبانمهر

حتما بخوانید!

9 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام اگه روزی چهار ساعت و پنج روز در هفته کلاس فشرده فرانسوی در فرانسه بریم به مدت ده ماه به چ سطحی میرسیم. البته من اپلیکیشن تون رو دو ماه کار کردم برای مکالمه و درک مکالمات معجزه کرد اما نیاز به مدرک دارم برای ادامه تحصیل

    پاسخ
  • سلام.اگر روزانه پنج تا شش ساعت روزانه بخونیم و هفته ای یه جلسه کلاس سه ساعتها بریم چقدر طول میکشه تا به سطحB2 برسیم؟

    پاسخ
  • یادگیری یک پرسه بلند مدت هست هرچه قدر زمان بیشتری به تمرین بپردازیم این مهارت در ما نهادینه تر می شه. حتما چه کلاس بروید یا مثل من خوداموز کار کنید از منابع مکمل مثل همین اپلیکیشن همین سایت بهره ببرید تا سرعت یادگیری تون تا حد زیادی بالاتر بره. به یک منبع بسنده نکنید. کتاب زبان فرانسه در سی روز عالی ه

    پاسخ
  • با سلام بنده در فرانسه بدون هیچ پیش زمینه فرانسه پنج روز هفته کلاس زبان رفتم و هر شب حتی روزهای تعطیل هم با پشتکار فراوان درس خوندم و این در شرایطی بود که با فرانسوی زبانها هم در ارتباط بودم و دوستان فرانسوی داشتم
    بعد از شانزده ماه به سطح متوسط رسیدم که حداقل گلیمم را از آب بکشم ( مطمئنم در ایران پنج سال طول میکشید ) . این را گفتم که اگر انگیزه کافی و هدف لازم را ندارید برای یادگیری فرانسوی مطمئن باشید در وسط راه سرخورده و شکست خورده رهایش میکنید .

    پاسخ
  • سلام
    اگر حدود ۷۵ الی۸۰ درصد به زبان انگلیسی تسلط داشته باشیم شرایط کار و بازه زمانی یادگیریمون چطور خواهد بود?

    پاسخ
  • سلام کسانی که میخوان زبان فرانسه یاد بگیرن هیچ سختی وجود نداره زبان فرانسوی از چینی سخت تر نیست. چینی مشکلش لهجه و تن صدا هست. اما زبان فرانسه گرامر است رو گرامر بیشتر کار کنید. اگه زبان دوم مثل انگلیسی بلد باشید خیلی سریع تر فرانسه رو یاد میگیرید. بدون برنامه روزی ۱۰ ساعت بخونید تاثیری نداره. باید با پشتکار و برنامه جلو برید باور کنید تا ۶ ماه به سطح b1 می رسید. به حرف دیگران که میگن سخته و نمیشه گوش ندید. کسانی که تازه میخوان یاد بگیرین یه مدت رو پرونانس(تلفظ) تمرکز کنن تا فوت و فن تلفظ دست تون بیاد یه ۱۰۰۰ تا لغت مهم یاد بگیرید. بعد گرامر. در اخر احتیاجی به کلاس های فوق فشرده نیست فقط و فقط تمرین. بهترین استاد خود شمایید.

    پاسخ
  • بنده فوق لیسانس زبان انگلیسی هستم زبان فرانسه رو ۱۰ ماهه عادی و نه فشرده به سطح B رسیدم.

    پاسخ
  • سلام
    کانون زبان ایران برای یادگیری زبان فرانسوی مناسبه؟
    بعد بصورت کلی زبان فرانسوی برای بزرگسالان چند ترم و لول داره؟ و هر ترمش چقد طول میکشه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست