فعل در زبان فرانسه

صرف فعل در فرانسه: آموزش کامل با مثال (و 6 ترفند یادگیری بهتر)

برای تسلط داشتن صرف فعل ها در زبان فرانسه فقط یک راز وجود دارد که همه کودکان فرانسوی آن را می دانند! ما اینجا نکاتی را در اختیارتان می گذاریم که به شما می گوید افعال ساده فرانسوی چطور صرف می شوند. به طور کلی، صرف افعال در زبان فرانسه حتی برای دانش آموزان فرانسوی هم سخت و زجرآور است. احتمالا می دانید که فعل ها در زبان فرانسه حتی در زمان حال ساده هم اشکال زیادی دارند و باید همه آنها را به خاطر سپرد و این وسط افعال بی قاعده ای هم هستند که فقط باید آنها را حفظ کرد. همین چیزها باعث می شود یادگیری افعال فرانسوی سخت تر شود.

اما اصلا نگران نباشید! ما راه حلی داریم که همه چیز را برایتان ساده تر می کند. حدس می زنید که بچه های کوچک فرانسوی چطور این همه شکل فعل ها را یاد می گیرند؟ خب، ما در این مطلب قرار است همین راز را برای شما برملا کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید!

در نگاه اول، حتی صرف زمان حال فرانسه هم گیج کننده به نظر می رسد

اکثر روش های صرف افعال فرانسوی با در نظر گرفتن این موضوع انجام می شوند که در زبان فرانسه پایان فعل با توجه به ضمیر فاعلی تغییر می کند.

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

به عنوان مثال بیایید فعل «parler» به معنی صحبت کردن را در نظر بگیریم.

به نحوه نگارش آنها در انتهای فعل توجه کنید. یک روش سنتی و متداول اغلب بر روی املا و نحوه نوشتن کلمات تأکید می کند، بدین صورت که انتهای افعال را شبیه آنچه من در اینجا انجام داده ام، به صورت برجسته می کند یا با رنگ قرمز نشان می دهد …

1- Je parle (ژو پَقْل)(من صحبت می کنم)

2- Tu parles (تو پَقْل)(تو صحبت می کنی)

3- Il parle (ایل پَقْل)(او (مذکر) صحبت می کند)

4- Elle parle (اِلْ پَقْل)(او (مونث) صحبت می کند)

5- On parle (اون پَقْل)(ما (غیر رسمی) صحبت می کنیم)

6- Nous parlons (نو پَقْلون)(ما (رسمی) صحبت می کنیم)

7- Vous parlez (وو پَقْلی)(شما صحبت می کنید)

8- Ils parlent (ایلْ پَقْل)(آنها (مذکر) صحبت می کنند)

9- Elles parlent (اِل پَقْل)(آنها (مونث) صحبت می کنند)

وقتی یک زبان آموز انگلیسی به این موضوع نگاه می کند، برایش گیج کننده است … چون در زبان انگلیسی فقط کافی است که یک S به فعل سوم شخص مفرد (او (مذکر)، او (مونث)، آن) اضافه کنید. این در حالی است که به جز چند فعل بی قاعده مانند صرف فعل بودن (to be)، شکل فعل در زبان انگلیسی تغییر چندانی نمی کند:

I speak (من صحبت می کنم), you speak (تو صحبت می کنی), we speak (ما صحبت می کنیم), they speak (آنها صحبت می کنند) … he speaks (او (مذکر) صحبت می کند), she speaks (او (مونث) صحبت می کنند), it speaks (آن صحبت می کند)

کاملا مشخص است که نمی توان صرف فعل در انگلیسی را با صرف افعال در زبان فرانسه مقایسه کرد!

درک صرف افعال فرانسوی با قاعده

مثال فعل «parler» (صحبت کردن) همان چیزی است که ما در زبان فرانسه به آن «افعال با قاعده» می گوییم، افعالی که دقیقاً از یک الگوی مشابه برای صرف کردن پیروی می کنند.

به عنوان مثال، مراحل صرف فعل «parler» که جزو افعال با قاعده است، با استفاده از روش های سنتی متداول در ادامه آورده شده است:

1- در ابتدا «er» انتهای فعل را حذف کنید – این به شما چیزی می دهد که در اصطلاحات دستوری به آن «ریشه یا بن فعل» می گویند. Parler – er = parl

2- حالا به بن فعل، پایانه مربوط به ضمیر فاعلی را اضافه کنید.

Je (من)= بن فعل + e = je parle (من صحبت می کنم)

Tu (تو)= بن فعل + es = tu parles (تو صحبت می کنی)

Il, elle, on (او (مذکر)، او (مونث)، آن)= بن فعل + e = il, elle, on parle (او صحبت می کند)

Nous(ما) = بن فعل + ons = nous parlons (ما صحبت می کنیم)

Vous(شما) = بن فعل + ez = vous parlez (شما صحبت می کنید)

Ils, elles (او (مذکر)، او (مونث)) + بن فعل + ent = ils, elles parlent (آنها (مذکر)، آنها (مونث) صحبت می کنند)

صرف افعال به این شکل خیلی راحت است و برای همین زبان آموزان برای نوشتن صرف این شکل افعال وقت زیادی می گذارند.

از طرف دیگر، کتاب های دستور زبان فرانسه هم برای آموزش صرف افعال دارای صفحاتی در قسمت های مربوط به جداول صرف افعال هستند که صرف افعال فرانسوی در زمان حال و همچنین در سایر زمان ها و حالت های مختلف را به شما یاد می دهند. احتمالا فکر می کنید که وقتی با این روش تمرین کنید، می توانید به صرف افعال فرانسوی تسلط پیدا کنید.

word image 90

ولی ما با شما موافق نیستیم! مشکل این است که در واقع هیچ کدام از این روشها نحوه یادگیری صحیح فعل های فرانسوی را آموزش نمی دهند.

پس بیایید برای حل این مساله از ذهن خارق العاده مان استفاده کنیم، موافقید؟

ذهن شگفت انگیزتان را به کار بگیرید!

در ابتدا با ضمایر فاعلی فرانسوی شروع می کنیم چون بیشتر اوقات، وقتی در حال صرف کردن یک فعل هستیم، از ضمیر فاعلی استفاده می کنیم.

همیشه یک فعل را با ضمیر فاعلی مربوط به آن صرف کنید

در واقع ضروری است که شما ضمیر فاعلی را همراه با شکل صحیح فعل آن بیاموزید. به عبارت دیگر، اگر فقط از شکل فعل های «parle، parle، parle، parlons، parlez،parlent » استفاده کنید، این یادگرفتن هیچ کاری برای مغز شما انجام نمی دهد، چون شما صرفا دنباله ای از کلماتی را که هیچ معنایی ندارند، تکرار می کنید.

علاوه بر این، ممکن است با این کار، افعال را به اشتباه نیز تلفظ کنید زیرا اغلب بین ضمیر و فعل، پیوسته خواندن و ارتباط آوایی حذف و اضافه بین کلمات وجود دارد، بدین ترتیب که از نظر صداگذاری و تلفظ کلمات (ضمیر و فعل) بهم چسبیده و با هم خوانده می شوند. درس صوتی رایگان من درباره صرف فعل بودن «être» را بررسی کنید و ببینید که چگونه با پیوستگی بین کلمات و با هم خوانده شدن آنها که در زبان فرانسوی امروزی اتفاق می افتد، تلفظ چقدر متفاوت می شود.

بنابراین، اولین قدم این است که به آنچه بر زبان می آورید، دقت کنید! تصور کنید که کسی در حال انجام کاری است. اگر شما معنایی به آن اضافه کنید، مغزتان شکل های مختلف افعال را در زمان طولانی تری پردازش و ذخیره می کند.

صرف افعال فرانسوی را با همه ضمایر فاعلی تمرین کنید

در زبان فرانسه 9 ضمیر فاعلی وجود دارند که عبارتند از: Je (من)، tu (تو)، il (او / مذکر)، elle (او / مونث)، on (ما / غیر رسمی)، nous (ما / رسمی)، vous (شما)، ils (آنها / مذکر)، elles (آنها / مونث).

بیشتر جداول صرف افعال فرانسوی فقط 6 ضمیر را نشان می دهند: Je (من)، tu (تو)، il (او / مذکر)، nous (ما)، vous (شما)، ils (آنها / مذکر). این موضوع نه تنها تبعیض گرایانه است، بلکه درک آن برای دانش آموزان فرانسوی که بعداً با ضمایر مونث کار می کنند سخت می شود، همچنین در مورد ضمیر فاعلی on چیزی نمی دانند.

پس لطفاً شما این اشتباه را انجام ندهید و صرف افعال را با همه 9 ضمیر فاعلی تمرین کنید.

صرف افعال بی قاعده

آیا به این موضوع دقت کرده اید که هرگز شکل جمع ضمیر «ils» را به خاطر نمی آورید؟ به این دلیل است که شما فقط افعال فرانسوی را به ترتیب از «je» به «ils» صرف کردید. و مغز فوق هوشمند شما فکر کرد که حتما دلیلی برای آن وجود دارد. این بدان معنا است که اهمیت ضمیر «je» زیاد است (و شما معمولاً حالات بیشتری را با «je» تصور می کنید) و اهمیت ضمیر «ils» نه چندان زیاد. بنابراین مغز شما به طور ناخود آگاه اطلاعات را در اولویت قرار می دهد.

خب حالا بیایید در مورد موضوعی صحبت کنیم که واقعاً آزار دهنده است…

طبقه بندی غیر منطقی افعال فرانسوی

به طور کلی، افعال فرانسوی در سه گروه طبقه بندی می شوند که الگوی صرف آنها «قابل پیش بینی» است.

1- گروه اول = افعال فرانسوی که به «ER» ختم می شوند.

2- گروه دوم = افعال فرانسوی که به «IR» ختم می شوند.

3- گروه سوم = افعال فرانسوی که به «RE» ختم می شوند.

تا اینجا منطقی به نظر می رسد …

اما به غیر از این فعل ها، ما در زبان فرانسه تعداد زیادی افعال «بی قاعده» داریم. فعل هایی که الگوی صرف آنها اصلاً قابل پیش بینی نیست، و حتی جزو هیچ دسته ای هم نیستند، چندین فعل که بی قاعده اند و از یک بی نظمی مشابهی پیروی می کنند که از این جهت با هم یک زیر گروه را تشکیل می دهند.

افعال گروه اول، فعل های «ER» هستند که فقط یک فعل بی قاعده دارند که به «er» ختم می شود اما از الگوی صرف مشابه فعل «parler» پیروی نمی کند. در واقع این یک فعل مهم در زبان فرانسه است فعل «aller» که در زبان فرانسه بسیار پر کاربرد است … خب، در حال حاضر غیر از این فعل، افعالی هم وجود دارند که به «ER» ختم می شوند، و طبق پایانه ای که دارند، مشابه افعال با قاعده صرف می شوند، اما طرز نوشتن آنها تغییر می کند … مانند فعل «jeter». حالا می خواهم از این موضوع خارج شوم …

خب، اولین گروه فعل های فرانسوی که به «ER» ختم می شوند تا حدودی مشخص هستند. بسیاری از فعل های پرکاربرد بر اساس این الگو صرف می شوند.

با این حال، به نظر من، دو گروه فعل های دیگر، آن قدر استثناهای زیادی دارند که تقریباً بی معنی هستند …

آموزش رایگان بیش از ۳۰۰۰ لغت کاملا ضروری زبان فرانسه (فیلم فارسی+PDF)

خب، افعال گروه دوم مانند «grossir» (افزایش وزن)، «finir» (پایان دادن)، «choisir» (انتخاب کردن) … افعال با قاعده ای هستند که به «IR» ختم می شوند.

اما تعداد بسیار زیادی از افعال گروه دوم که به «IR» ختم می شوند، بی قاعده هستند. این افعال در زبان فرانسه بسیار متداولند که عبارتند از : «venir» (آمدن)، «tenir» (نگه داشتن)، «sortir» (بیرون رفتن)، «dormir» (خوابیدن)، «partir» (ترک کردن) یا حتی «dire» (گفتن – البته خودم می دانم که این فعل به IRE ختم می شود اما شبیه افعال IR است) و این فهرست همچنان ادامه دارد …

چطور تشخیص بدهیم که کدام فعل «IR» با قاعده است یا بی قاعده؟

وقتی استثنائات زیادی در یک گروه فعلی وجود دارد و این استثنائات جزو پر کاربرد ترین و رایج ترین افعال هستند، آیا هنوز هم باید این قدر بر این گروه تأکید کرد؟

خب حالا با این اوضاع، بهتر است که دانش آموزان صرف گروه های فعلی «IR» و «RE» را تمرین کنند یا برای صرف افعال بی قاعده پر کاربرد وقت بگذارند که مطمئن هستند به طور روزانه از آنها استفاده می کنند؟

این دقیقاً همان چیزی است که من در کتاب های صوتی منحصر بفردم در تمرین های مربوط به صرف افعال فرانسوی به کار برده ام.

راز صرف افعال در زبان فرانسوی

به نظر شما کودکان فرانسوی چگونه صرف فعل های زبان خود را حفظ می کنند؟ اگر این کار دشوار بود، آنها هرگز نمی توانستند حتی صحبت کنند!

راز این کار و موضوعی که در روش یادگیری زبان فرانسوی باید روی آن تمرکز شود، تلفظ صحیح این افعال به زبان فرانسوی است. فعل «parler» (صحبت کردن) را در زمان حال ساده در نظر بگیرید.

1- افعالی که با ضمایر «Je, tu, il, elle, on, ils, ells» صرف می شوند، همه اشکال آنها دقیقاً یکسان مشابه «parl» تلفظ می شوند. به همان شکلی که مصدر آنها تلفظ می شود.

2- فعلی که با ضمیر «nous» صرف می شود با یک «on» (به صورت تو دماغی) تلفظ می شود = parlon

3- فعل هایی با ضمیر «vous» صرف می شوند به صورت اِ «é» خوانده می شوند، دقیقاً به همان شکلی که مصدر فعل «parler» تلفظ می شود. بنابراین تلفظ همه آنها به یک شکل است «parlez = parler = parlé».

زبان فرانسه یکی از زبان های زنده دنیا محسوب می شود. مردم سراسر جهان همه روزه از این زبان برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. من نمی گویم که زبان فرانسوی زبان ساده ای است، اما بسیار ساده تر از آن چیزی است که از طریق روش های سنتی و رایج این زبان آموزش داده می شود!

همین روال را می توانیم برای زمان ماضی نقلی افعال هم به کار ببریم:

  • Parler, parlez, parlé, parlée, parlés, parlées = “parlé”

همه این افعال به یک شکل تلفظ می شوند.

در هنگام مکالمه به زبان فرانسوی و بیان افعالی که به صدای اِ[é] ختم می شوند، هیچ وقت نباید به روش اسپل حروف آن فکر کنید. دغدغه فکری شما فقط برای نگارش آن باشد!

شما باید قبل از هر چیز نحوه صحبت کردن به زبان فرانسوی را یاد بگیرید. روش تلفظ صحیح کلمات را بیاموزید. سپس اگر لازم بود روی نوشتن اشکال مختلف فعل ها تمرکز کنید! این روشی است که کودکان فرانسوی آن را انجام می دهند.

اشتباهی فاحش ( و البته متداول) در صرف افعال فرانسوی

اگر روی تلفظ صحیح افعال فرانسوی تمرکز بیشتری می شد، امروز من این همه تلفظ اشتباه حروف ناخوانا (بی صدا)ی «ent» افعال با ضمایر «ils/ells» توسط دانش آموزان را نمی شنیدم.

این یکی از متداول ترین اشتباهاتی است که من تا به حال شنیده ام! شاید باورتان نشود اگر بدانید حتی چه تعداد از دانشجویان تحصیلکرده فرانسوی هم در تلفظ این افعال اشتباه می کنند!

حالا خیلی نمی خواهیم در مورد اشتباهات تلفظی حروف بی صدا و چسبیده خواندن کلمات با هم صحبت کنیم. اما هیچ می دانستید که حرف S آخر ضمایر «nous» و «vous» هیچ وقت با صدای خودش (صدای س) تلفظ نمی شود؟ به هیچ وجه من الوجوه!

این حرف، یک حرف بی صداست و در صورتی تلفظ می شود که بعد از آن کلمه ای با حرف صدادار بیاید که در آن صورت به آن کلمه می چسبد و با صدای Z تلفظ می شود.

به عبارت دیگر، اگر به این شکل یاد بگیرید بهتر در ذهنتان می ماند:

1- Nous = noo

2- Vous = voo

و بعد افعال فرانسوی که تلفظ آنها در هنگام چسبیدن به کلمه صدادار بعد خود یا آواسترش (حذف یا ادغام یا نامفهوم تلفظ کردن واکه یا هجا) تغییر می کند را یاد بگیرید.

یک اشتباه بزرگ = یادگیری صرف افعال در زبان فرانسه بدون شنیدن فایل صوتی

در واقع می توان گفت فایل صوتی گزینه جدیدی است که امروزه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، اکثر کتاب ها فاقد فایل صوتی هستند و شاید به همین علت باشد که به این صورت نگارش شده اند.

به نظر من، آموزش زبان فرانسه بدون استفاده از فایل صوتی حرکتی اشتباه است.

بد نیست نگاهی به همین مقاله داشته باشیم. برخلاف تمامی کتاب های صوتی قابل دانلود، این مقاله فایل صوتی ندارد، درست است؟ با این وجود، من از طریق همین مقاله می توانم نظراتم را بیان کنم.

مؤثر ترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل با کمک ۱۲ ترفند عالی

نوع نگاه و تفکر درباره این مساله باید فراتر از چهارچوب انجام شود.

گفته می شود هر دانش آموز فرانسوی برای یافتن روش اسپل کردن یک فعل فرانسوی باید یک Bescherelle (کتاب گرامر زبان فرانسه) یا سایر کتاب های مربوط به صرف افعال فرانسوی را داشته باشد.

این فرآیند سرمایه گذاری مطلوبی به شمار می رود زیرا اگر شما قصد یادگیری نگارش زبان فرانسه را داشته باشید، حتما به یک کتاب نیاز دارید: در واقع همه ما آن را لازم داریم، (این کتاب برای هر بچه مدرسه ای فرانسوی که قصد یادگیری نحوه اسپل افعال زبان فرانسه را دارد، ضروری است.)!

کلید موفقیت در یادگیری زبان فرانسوی = اولویت بندی

ما قصد نداریم بگوییم که سایر روش های یادگیری زبان فرانسه اشتباهند. در مجموع محتوای همه آنها درست است. اما مشکل و تفاوت این روش ها در نحوه رویکردشان است.

یک کودک پنج ساله در طول نیمی از عمرش، صرف فعل «parler» به شکل «tu parles» را به درستی ادا می کند … اما وقتی نگارش زبان فرانسوی را یاد می گیرد، با اتفاقی شگفت انگیز از جانب این زبان مواجه می شود، شکل فعلی که همراه ضمیر «tu» می آید معمولاً با یک حرف بی صدای «s» نوشته می شود. تمام این چیزها برایش تازگی دارد و انگار که شوکی بزرگ ناگهان به او وارد می شود! همه معلمان در طول سال های تحصیلی این عزیزان، در تلاشند تا این دوگانگی آموزشی آنها را برطرف کنند. در مورد صحت و سقم حرف های من شک نکنید!

آموزش روش مقایسه در زبان فرانسه به زبان ساده

صد البته که ذهن بالغ ما مانند این کودکان نوپا عمل نمی کند. و همه ما به خوبی می دانیم که یادگیری گرامر و دستور زبان فرانسه کمک زیادی به یادگیری این زبان می کند: من به شخصه شدیداً معتقدم یادگیری گرامر زبان فرانسه برای خبره شدن در این زبان بسیار ضروری است. ضمن این که باعث صرفه جویی در وقت شما هم می شود.

البته چنانچه هدفتان از یادگیری زبان فرانسوی صرفاً برقراری ارتباط با دیگران باشد، و نمی خواهید که امتحانات کتبی این زبان را پاس کنید، لازم است آموزش شما همراه با فایل های صوتی انجام شود تا بتوانید کیفیت اصول روش یادگیری زبان فرانسه خود را محک بزنید.

6 قدم برای تسلط در صرف افعال فرانسوی

در این قسمت قصد داریم شما را با یک راهکار شش مرحله ای برای یادگیری بهینه صرف افعال در زبان فرانسه آشنا کنیم تا به کمک آن سرعت مکالمه زبان فرانسوی خود را افزایش دهید:

1- نحوه تلفظ صحیح افعال را یاد بگیرید  اگر هدف شما از یادگیری زبان فرانسه، صرفاً صحبت کردن به این زبان است، پس تمرکز خود را روی نحوه صحیح تلفظ کلمات بگذارید.

2- با صدای بلند تمرین کنید  با صدای بلند و با استفاده از فایل های صوتی صرف افعال پر کاربرد در زبان فرانسه را تمرین کنید (فرقی نمی کند این افعال با قاعده باشند یا نه).

3- هر فعل را با ضمیر خودش بیان کنید  همیشه در هنگام تمرین تلفظ افعال با صدای بلند، ضمایر مربوط به هر فعل را هم در کنار آن بیان کنید. ضمیر و فعل اصولاً می بایست در کنار یکدیگر و با آواسترش، پیوستگی یا آوای میان هجایی برای تلفظ صحیح قرار بگیرند. تمرین تلفظ کلمات به صورت ذهنی کارساز نیست: شما باید چیزی را که بیان می کنید، بشنوید.

4- به صورت رندوم تمرین کنید روش آموزشی احمقانه دیگری که رایج است به این صورت انجام می شود: روشی که همیشه شما را مجبور می کند که صرف افعال را به ترتیب از «je» تا «ils» انجام دهید. نتیجه این مدل آموزش، ایجاد یک اولویت بندی ثابت برای صرف افعال در ذهن مبارک شماست و این موضوع زمانی شما را سورپرایز می کند که وقتی می خواهید شکل یک فعل را با ضمیر «ils» صرف کنید، چیزی به ذهنتان نمی رسد …

5- اولویت بندی کنید یک زبان آموز تازه کار نیاز به یادگیری وجه شرطی افعال در زبان فرانسه ندارد. این شکل از فعل، فعلاً نباید در اولویت های آموزشی او قرار بگیرد. برای شروع کافیست با وجه خبری افعال یا زمان حال ساده به صورت کامل آشنا شوید. این وجه فعلی پرکاربردترین زمان مورد استفاده در مکالمات روزانه محسوب می شود. همچنین این زمان پایه اصلی ساخت سایر زمان های فعلی نیز به شمار می رود. (برای مثال، ساختار وجه فعلی گذشته استمراری در زبان فرانسه، ترکیبی از وجه خبری فعل به همراه «nous» است.)

6- تمرین تلفظ افعال را در حالت های مثبت و منفی انجام دهید  دانش آموزان معمولاً فقط حالت های مثبت افعال فرانسوی را تمرین می کنند. در حالی که یادگیری شکل منفی افعال نیز ضروریست، زیرا با انجام این تمرین دیگر نیازی نیست در هنگام منفی سازی افعال زمان زیادی را برای انجام این کار وقت بگذارید. این تمرین را می توانید برای شکل سوالی افعال هم انجام دهید.

آیا خود فرانسوی ها می دانند باید از کدام زمان فعلی استفاده کنند؟

اگر فکر می کنید همه مردم فرانسه صرف افعال زبان کشور خود را بلد هستند و می دانند چه وقت – یا چگونه – باید مثلاً از وجه شرطی افعال استفاده کنند، سخت در اشتباهید.

درست است که ما همه این چیزها را در مدرسه یاد گرفته ایم؛ اما مدت زیادی از آن زمان گذشته است. و هیچ کدام از ما توجهی به این موضوع نداشتیم (البته گرامر زبان فرانسه و صرف افعال بخش عمده ای از برنامه های آموزشی مدارس در فرانسه محسوب می شود – که در مقایسه با میزان آموزش گرامر زبان انگلیسی در کشورهای انگلیسی زبان زیادتر است.)

حتما دانلود کنید: 100 درس مکالمات روزمره زبان فرانسه

در عوض، باید بیشتر روی بخش شنیداری زبان فرانسه حساب کنیم. به این دلیل که ما وقتی نگارش صحیح یک زبان را بلد باشیم، بهتر می توانیم به آن زبان صحبت کنیم.

برای مثال، اگر من بنویسم:

  • Il faut que tu aies du courage = تو باید شجاع باشی

من در نگارش «il faut que tu es du courage» وسواس زیادی به خرج دادم. چرا؟ زیرا از «tu es» زیاد استفاده می شود و تلفظ آن دقیقاً مشابه «tu aies» است. درست است که حالت آنها با یکدیگر فرق می کند (وجه خبری ≠ وجه شرطی). حتی شکل فعل های مورد استفاده برای این دو حالت هم متفاوت است! (être versus avoir فعل بودن در برابر فعل داشتن)؛ اما استفاده از عبارت «tu es» تبدیل به یک عادت شده است که متأسفانه عادت غلطی است.

خب حالا از کجا باید فهمید که این فعل در وجه شرطی است؟ من باید فعل را به شکل شرطی بی قاعده در بیاورم. برای مثال:

  • Il faut que tu saches…

حتی اگر در پایان این جمله از «savoir» استفاده نکنیم، وجود عبارت «il faut que» به تنهایی نشان دهنده شرطی بودن وجه فعلی جمله است. یک شخص فرانسوی زبان باید تمام قواعد را بلد باشد. اما معمولاً این طور نیست، ما می خواهیم برای پیدا کردن زمان درست فعل جمله از ترفندهای موجود استفاده کنیم.

آموزش قیدهای زمان در فرانسه به زبان ساده +مثال

البته، این موضوع برای افراد خارجی صدق نمی کند، چون بعید است شما بتوانید فقط روی مهارت شنیداری زبان فرانسه حساب کنید … اما در واقع این امکان برای شما هم فراهم است که آموزش خود را با فایل های صوتی پیش ببرید.

امیدواریم مطالبی که در این مقاله گفتیم برایتان مفید بوده باشند. فراموش نکنید که رمز اصلی دستیابی به هر موفقیتی، تکرار و تمرین است. موفق باشید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست