گرامر فرانسه

گرامر زبان فرانسه را یاد نگیرید! به جای آن از این تکنیک استفاده کنید

شما باید گرامر زبان فرانسه را یاد بگیرید تا بتوانید خوب به این زبان صحبت کنید، اما با روشی که ما در این مقاله به شما ارائه میدهیم، اصلا نیازی به فراگرفتن قواعد دستور زبان ندارید. پس اگر کنجکاو شدهاید ادامه مطب را بخوانید.

۱-مطالعه گرامر خسته کننده است

آنقدر خستهکننده است که به احتمال زیاد وقتی معلم از شما میخواهد روی آن کار کنید، از انجام آن طفره میروید. اگر هم قواعد آن را مطالعه میکنید مجبور هستید و به عنوان یک وظیفه آن کار را انجام میدهید و اصلا لذت نمیبرید. نتیجه چه میشود؟ اینکه سریعا همه چیز را فراموش میکنید.

مغز ما دائما باید تصمیم بگیرد که چه چیزی اهمیت دارد و چه چیز نه، چه چیز را باید به خاطر بسپارد و چه چیز را فراموش کند. مشکلی در این فرآیند نیست زیرا برای اینکه بتوانیم با زندگی پیش برویم نیاز داریم فراموش کنیم. اما این واقعیت نیز وجود دارد که مغز ما اغلب بررسی میکند چه چیز خستهکننده است و باید به فراموشی سپرده شود. در نتیجه همانطور که با حفظ کردن فهرستی از لغات، ممکن است برخی از آنها از حافظهتان پاک شوند، این احتمال نیز هست که با از بر کردن قواعد دستور زبان روزی آنها را فراموش کنید.

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

۲- اغلب استثنائات از قواعد بیشترند!

برای هر قاعده مشخصی که در زبان فرانسه یاد میگیرید، احتمالا باید در کنارش یک سری استثنا هم یاد بگیرید. این بدان معناست که شما هنگام صحبت کردن نه تنها به قواعد فکر نمیکنید بلکه عجیب هم است اگر با یک استثنا برخورد نکنید. تا زمانیکه فقط فکر کنید و عمل نکنید، قسمت هم نمیشود برای تمرین با کسی مکالمه کنید.

۳- دانستن قواعد به این معنا نیست که قادر خواهید بود آنها را به کار ببرید

زبان آموزان فرانسوی هم هستند که قواعد گرامر را به خوبی میدانند. آنها بر صفتهای فرانسوی مسلطند و یاد گرفتهاند چطور زمان حال را از حفظ صرف کنند اما هنگام صحبت کردن اشتباه میکنند. این به خاطر آنست که دانستن قواعد به معنای این نیست که شما میدانید آنها را چطور به کار ببرید. اکثر کسانی که فرانسوی صحبت میکنند حتی قواعد را نمیدانند و ترکیب و جمله بندی را نیاموختهاند، اما همه آنها میدانند دارند درست صحبت میکنند. به عنوان یک زبانآموز، باید صحیح حرف زدن را هم تقویت کنید چرا که وقتی از زبان در مکالمه استفاده میکنید فرصتی برای فکر کردن به قواعد ندارید.

۴- ثابت شده یادگیری زبان از طریق متن بهتر جواب میدهد

طبق بررسیهای به عمل آمده باید گرامر را در متن یاد گرفت و دلیل قابل قبولی برایش وجود دارد و آن بهتر جواب دادن این روش است. زبانشناس معروف پل پیمزلر یکبار آزمایش زیر را انجام داد:

” در برخی از کلاسها، زبانآموزان جملاتی پر از ضمایر مختلف را در آزمایشگاههای زبان تمرین میکنند بدون اینکه حرفی از قواعد گرامری باشد، در حالیکه در کلاسهای کنترلی دیگر طبق متد معمول همیشگی قواعد دستوری در کنار تمرینات کتبی و شفاهی آموزش داده میشوند. سپس از هر دو گروه آزمون یکسان گرفته میشود.”

و اما نتیجه؟

“نتیجه این بود که وقتی از هر دو گروه بر اساس تواناییشان در حرف زدن و نوشتن جملات فرانسوی که شامل ضمایر هم بود، امتحان گرفته شد، دانشآموزانی که تنها شصت دقیقه در آزمایشگاه زبان تمرین کرده بودند نتیجه آزمون بهتری نسبت به کسانی داشتند که بیشتر از یک هفته وقتشان را صرف یادگیری در کلاس کرده بودند.”

۵- چه زمانی باید قواعد گرامری را مطالعه کرد؟

برخی افراد از گرامر زبان آلمانی متنفرند چرا که تشخیص مذکر یا مونث بودن هر کلمه سادهای دشوار است. اما وقتی متوجه این موضوع میشوند که کلماتی که به “tät” ختم میشوند مونث هستند این زبان برایشان لذتبخشتر میشود. یادگیری اینکه ارتباطی بین پایان یک اسم و جنسیت آن هست بسیار کمک کننده است چرا که این قاعده (یا الگو) تقریبا در تمام جملات صدق میکند. اما با این حال به خاطر سپردن قواعد دشوار است و به ندرت مفید واقع میشود. به همین دلیل شما باید روی یادگیری واژگان تمرکز کنید و دستور زبان را در اولویت بعدی قرار دهید.

۶- چطور گرامر را به طور طبیعی یاد بگیریم

اگر میخواهید میزان خطایتان را کم کنید، همانطور که گفته شد باید آن کاری را بکنید که صحبتکنندگان بومی وقتی زبان فرانسه را یاد میگیرند انجام میدهند و آن اینست که خود را بیشتر در معرض این زبان قرار دهید و به هر بهانهای صحبت کنید.

اگر به طور منظم و دائما زبان فرانسوی را بشنوید و بخوانید، میتوانید تا حدی متوجه آن شوید، مغزتان به طور طبیعی یاد خواهد گرفت الگوها را بشناسد و شما سریعا قادر خواهید بود یک جمله بگویید، میخواهد درست باشد یا غلط.

این کار زمان زیادی میبرد اما میتوانید با استفاده از نرمافزار SRS مثل Anki روند کار را تسریع بخشید. این نرمافزار بعدا به شما کمک خواهد کرد تا وقتی فلشکارتهایتان را مطالعه میکنید سریعا آنها را به خاطر بسپارید. میتوانید درباره آن در گوگل جستجو کنید.

گام اول: جملات نمونه پیدا کنید

بیایید فرض کنیم میخواهید بر زمان حال زبان فرانسوی تسلط پیدا کنید. اولین گام یافتن نمونه جملات بیشتر است که در آنها از زمان حال استفاده شده است. این جملات باید:

  • مفید و کاربردی باشند (بدانید که یه روز حتما به کارتان می آیند)
  • خیلی طولانی نباشند
  • درست باشند (مطمئن شوید توسط یک صحبت کننده بومی نوشته شدهاند)

گام دوم: با نرم افزار SRS فلشکارت بسازید

هر بار که به جمله جدیدی برمیخورید، Anki را باز کرده و جمله را به همراه ترجمه اش به آن اضافه کنید.

اگر جمله را به صورت صوتی ضبط کرده و ذخیره کنید بهتر هم هست.

how to learn French grammat with a SRS software

گام سوم: Anki را باز کرده و مطالعه کنید

اکنون تمام کاری که لازم است انجام دهید باز کردن یک نرمافزار و مرور جملات است.

پس از مدتی، میتوانید به طور طبیعی تشخیص دهید چه چیزی درست است و چه چیز نه.

میتوانید از نرمافزار Anki برای یادگیری واژگان نیز بهره ببرید. (برای اندرود در اینجا وجود دارد)

how to learn French grammar with anki

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست