تماشای فیلم

20 بهترین فیلم/سریال تقویت زبان فرانسه+ دانلود و زیرنویس

گاما

یکی از چیزهایی که می تواند به پیشرفت شما در یادگیری زبان فرانسه کمک کند، تماشای فیلم و سریال های جذاب به زبان فرانسوی است. البته همانطور که می دانید باید ابتدا فیلم و مجموعه هایی را انتخاب کنید که خیلی سخت و پیچیده نباشند. به همین خاطر من تصمیم گرفتم که بیش از 20 تا از فیلم و سریال هایی را که مناسب هستند به شما معرفی کنم. این فیلم و سریالها هم جنبه سرگرمی دارند و هم جنبه چون اکثرا هم ساده، گویا و واضح حرف می زنند در هر سطحی از زبان فرانسه باشید برای شما مفید هستند چه مبتدی چه متوسط چه پیشرفته.

اگر می خواهید زبان فرانسه را با کمک کارتون و انیمیشن های سریالی یاد بگیرید اینجا بهترین کارتون ها و لینک دانلودشان را داریم (کلیک کنید)

نکات مهم در باره انتخاب این فیلم و سریالها

در واقع باید گفت سطح این فیلم و سریالها را متناسب با سطح شما انتخاب کرده ام و شما با دیدن آن ها اذیت نمی شوید و حتما تا آخر فیلم را تماشا خواهید کرد. با دیدن این فیلم ها علاوه بر این که تعداد زیادی واژه و اصطلاح یاد می گیرید، با نکات ریز اخلاقی و فرهنگی فرانسوی آشنا می شوید و می توانید از این طریق رابطه بهتری با دوستان فرانسوی خود برقرار کنید.

بهتر است بگویم اگر می خواهید مهارت شنیداری خود را تقویت کنیدو به نوعی خودتان را به فرانسوی ها متصل کنید بهترین راه این است که به تماشای فیلم های فرانسوی بنشینید.

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

چطور این فیلم ها را تماشا کنم؟

  • این فیلم ها را فقط با زیرنویس زبان فرانسه ببینید
  • هر فیلم را حداقل ۲ بار تماشا کنید. برای بار دوم فیلم را بدون زیرنویس ببینید
  • واژه ها و جملاتی که بیشتر استفاده می شود را یادداشت کنید و بعدا مطالعه نمایید
  • به زبان بدن و نحوه ادای کلمات و آواها دقت کنید. سعی کنید قسمت هایی از فیلم را pause کنید و جملاتی که در فیلم گفته شده را خودتان با صدای بلند تکرار کنید
  • اگر هیچ کدام از موارد بالا را هم انجام ندهید اشکالی ندارد چون این فیلم ها بصورت ناخودآگاه مطالب مهمی را به شما آموزش می دهند؛ اما رعایت موارد بالا میزان یادگیری تان را افزایش می دهند.
  • همواره سعی کنید فیلم هایی را انتخاب کنید که بتوانید خط کلی داستان را دنبال کنید و طرح داستان متناسب با حرکات بازیگران و تصاویر فیلم باشد.
  • فیلمی را انتخاب کنید که از دیدن آن لذت ببرید. کمدی هایی که شوخی هایش را متوجه شوید یا بازیگری که بازی اش را دوست دارید!

۱-فیلم Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain

فیلم Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain

آملی روایت داستان احساسی زنی جوان، خجالتی و ساده لوح است که در پاریس زندگی می کند. او در کافی شاپ کار می کند و آدم هایی را می بیند که اغلب غمگین هستند.

یک روز او تصمیم می گیرد که کمی متفاوت عمل کند. او در شهر می گردد و سعی می کند که به انسان ها محبت کند. این فیلم از مشهورترین فیلم های فرانسوی در چند سال اخیر می باشد و بیشتر افراد آشنایی لازم را با آن را دارند. احتمالا شما این فیلم را قبلا با زیرنویس تماشا کرده اید. آشنایی با داستان فیلم فهمیدن زبان آن را آسان تر می کند.

علاوه بر این دیالوگ های فیلم ساده هستند و فقط درتعداد کمی از صحنه ها دیالوگ ها خیلی سریع گفته می شود. داستان ساده ای دارد و حتی اگر شما زبان فیلم را متوجه نشوید، حداقل با تماشای این فیلم، اولین قدم را به سوی تماشای فیلم های فرانسوی گذاشته اید. Audrey Tautou نقش زن فیلم که در موردش توضیح دادم هم اکنون از چهره های معروف سینمای فرانسه است..

۲- فیلم Priceless

فیلم Priceless

داستان در مورد کارگری است که در هتل کار می کند به نام Jean، او عاشق یکی از مسافران می شود به نام Irène و تلاش می کند که با حمایت هایش دختر را تحت تاثیر قرار دهد. دختر علاقه دارد که با مرد پولداری ازدواج کند تا جایی که ازدواج با پیرمرد پولدار را به ازدواج با جوان بی پول ترجیج می دهد و پسر این را می فهمد.

بعد از مدتی پسر تمام پول هایش را برای دختر محبوبش خرج می کند و شغلش را نیز از دست می دهد، سپس او تصمیم می گیرد مثل Irène با پیرزن های پولدار دوست شود.

فیلم، داستان ساده ای دارد و همچنین زبان آن خالی از هرگونه سختی و پیچیدگی می باشد، محتوای این فیلم مثل تمام فیلم هایی که تماشا کردن آن ها برای زبان آموزان مفید می باشد، قابل فهم است و اگر شما تمام دیالوگ ها را متوجه نشوید دست کم با داستان آن می توانید ارتباط برقرار کنید. فیلم صحنه های خنده دار زیادی دارد و حتی برای کسانی که تسلط کافی روی زبان فرانسه ندارند نیز سرگرم کننده است.

۳- فیلم Taxi

فیلم Taxi

دنیل مامورپیک در پیتزا فروشی است ودر مارسیز زندگی می کند. یکی از مهارت هایش رانندگی با سرعت بالا می باشد. او به تازگی گوهی نامه رانندگی اش را گرفته و تصمیم دارد که کار جدیدی را آغاز کند. در همین حین او به یک مامور پلیس کمک می کند تا یک باند خلاف کار آلمانی را دستگیر کند…

این فیلم، اعتقادی و کلاسیک است و این مسائل در دیالوگ های آن ها مخصوصا در مورد رانندگی با سرعت های وحشتناک دیده می شود. این فیلم دیدگاه فرانسوی ها را در مورد فیلم های خشن و سرعتی نشان می دهد.

فهمین فیلم آسان است زیرا حرکاتی که در فیلم وجود دارد متناسب با دیالوگ های بازیگران می باشد. البته در کنار این همه حرکات سریع که در فیلم وجود دارد، تعداد زیادی دیالوگ های خنده دار در فیلم وجود دارد. به احتمال زیاد زبان آموزان سطح متوسط تمام شوخی ها رابرای بار اول متوجه نمی شوند. فیلم شما را با فرهنگ فرانسوی ها خیلی خوب آشنا می کند.

۴- فیلم Astérix Et Obelix: Mission Cléopâtre

فیلم Astérix Et Obelix: Mission Cléopâtre

کلئو پاترا شرطی با سزار بسته است که طبق آن مصریان، قصری را در مدت ۳ ماه بنا خواهند کرد. در اواخر که فرصت زیادی هم نمانده است از معماری به نام نومروبیس کمک می گیرند که در صورت عدم انجام کار او خوراک تمساح ها خواهد شد. نوروبیس برای حفظ جان خود از دوستان گالیایی خویش به نام استریکس و ابلیکس کمک می طلبد که به مصر بازگردند و در ساختن قصر به او کمک کنند.

این فیلم خنده دار برای زبان آموزان سطح متوسط بسیار مناسب است زیرا که حرف های خنده دار زیادی در آن گفته می شود که فهمیدن آن آسان است ودر واقع معرف خوبی از شوخی های فرانسوی می باشد. همه کودکان فرانسوی، آستریکس و اوبلیکس را می شناسند و قصه فیلم بیشتر به سمت مسائل خنده دار سوق پیدا می کند. این فیلم در فرانسه بسیار شناخته شده است و یکی دیگر از منابع آشنایی با فرهنگ فرانسه به شمار می آید.

۵- فیلم Someone Somewhere 2019

فیلم Someone Somewhere 2019

یکی دیگر از بهترین فیلم های سینمایی برای تقویت زبان فرانسه که پر از عبارات، اصطلاحات و کلمات کاربردی روزمره است. فیلم Someone, Somewhere یک فیلم فرانسوی است که توسط Cédric Klapisch کارگردانی شده است. این فیلم داستان دو آدم معمولی به نام‌های Rémy و Mélanie را روایت می‌کند که در شهر پاریس زندگی می‌کنند. آن‌ها در دنیای پر از ارتباطات امروزی گم شده‌اند و تلاش می‌کنند تا راهی برای ارتباط برقرار کنند.

این فیلم می‌تواند یک منبع عالی برای تقویت مهارت‌های شنیداری و بصری در زبان فرانسه باشد. از طریق تماشای فیلم با زیرنویس یا بدون زیرنویس، شما می‌توانید به تقویت واژگان، فهم زبانی، و شنیداری‌تان کمک کنید. همچنین، می‌توانید از مکالمات و اصطلاحات استفاده شده در فیلم برای یادگیری زبان بهره ببرید.

۶- فیلم Bienvenue Chez Les Ch’tis

فیلم Bienvenue Chez Les Ch’tis

مدیر پستخانه شهری تصمیم می گیرد که به نواحی مدیترانه ای در جنوب فرانسه انتقال پیداکند. به دلیل این که انتقال کار ساده ای نیست، او دست به تقلب می زند ولی حقه او آشکار می شود و به جای جنوب اورا به شمال فرانسه منتقل می کنند. انتقال به شمال سردسیر برای او و همسرش حکم تبعید را دارد و علاوه براین او چیزهای خوبی نیز در باره اهالی آن منطقه و گویش آن ها نشنیده است.

۷- سریال اکسترا Extra french

اکسترا فرانسه

سریال آموزش زبان فرانسه Extra French یک سریال طنز و پرطرفدار است که در ۱۳ بخش ، شما را در مهارت شنیداری ، گفتاری و حتی دستور زبان کمک می کند. روشی که این سریال به کار برده است خیلی ساده و جالب است چرا که به گونه غیرمستقیم به مخاطب خود یاد می دهد که چگونه فرانسه را فرابگیرد برای نمونه ، برخی واژگان و واژاک را شمرده شمرده می گوید تا نوآموز آن ها را یاد بگیرد.

داستان این سریال در رابطه با پسر جوانی به نام سام است که از آمریکا به فرانسه سفر می کند و با زبان فرانسوی آشنایی ندارد. سام در طول این مجموعه با به وجود آمدن حوادث بسیار جالبی که برایش اتفاق می افتد زبان فرانسه را فرا می گیرد و پس از آن به راحتی میتواند فرانسوی صحبت کند.

8- سریال مسیو اسپاد – Monsieur Spade 2024

سریال مسیو اسپاد – Monsieur Spade

در بین سریال ها، این سریال به دلیل ماهیت آن که مربوط به زندگی روزمره و به تبع، مکالمات کاربردی روزمره است یکی از بهترین سریالها برای تمرین و تقویت زبان فرانسه می باشد. سریالی به نام Monsieur Spade یا مسیو اسپاد یکی از سریال‌های فرانسوی است که به منظور تقویت زبان فرانسوی ساخته شده است.

در سریال موسیو اسپید : در دنیایی که جنایتکاران قانون را زیر پا می گذارند و از برقراری عدالت فرار می کنند، شهروندان از طریق پیامک به مجازات اعدام آنها رای می ‌دهند و عدالت اجرا می شود و… سریال موسیو اسپید Monsieur Spade محصول کشور آمریکا و در ژانر جنایی ، درام می‌باشد و به کارگردانی در سال 2023 و به بعد ساخته شده است. در سریال موسیو اسپید بازیگرانی چون Clive Owen، Oscar Lesage، Rebecca Root، و… به ایفای نقش پرداخته اند.

9- سریال دوستان Friends

سریال دوستان Friends

اکثر کسانی که زبان انگلیسی را یاد گرفته اند بخصوص بصورت خودآموز، از سریال دوستان برای تقویت زبان و مکالمات خود استفاده کرده اند، از انجایی که این مجموعه به زبان فرانسه هم برگردان شده است بهترین فرصت تقویت زبان فرانسه با سریال است. ساده ترین، روزمره ترین و کاربردی ترین مکالمات روز در این سریال به صورت ساده و واضح وجود دارد.

بله، سریال دوستان یکی از سریال‌های معروف فرانسوی است که می‌تواند به عنوان یک منبع مفید برای تقویت زبان فرانسوی مورد استفاده قرار بگیرد. این سریال داستان گروهی از دوستان در شهر پاریس را روایت می‌کند و در آن موضوعات مختلفی از زندگی روزمره و روابط اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

10- مجموعه بی بی سی BBC Learning Zone Ma France

BBC Learning Zone Ma France

بنظرم این مجموعه تولید شده توسط کمپانی معروف بی بی سی یکی از باااید های یادگیری زبان فرانسه هست! مجموعه “Ma France” از سری محتوای آموزش زبان فرانسه موسسه BBC Learning Zone است. این مجموعه شامل ویدئوهای آموزشی است که به صورت مستقیم از زندگی روزمره فرانسوی‌ها الهام گرفته شده‌اند و موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند.

در این ویدئوها، موضوعاتی از جمله معرفی خود، معرفی به دیگران، خرید، رستوران، مسافرت و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرند. این ویدئوها دارای زیرنویس فرانسوی و می‌توانند به عنوان یک ابزار مفید برای تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری، و لغت‌آموزی در زبان فرانسه مورد استفاده قرار گیرند.

11- سایر فیلم و سریال های پیشنهادی

ضمنا به توصیه یکی از اساتید زبان فرانسه که نظرش را جویا شدیم ” اگر به دنبال فیلم‌ها یا سریال‌هایی برای تقویت زبان فرانسوی هستید، می‌توانید به سریال‌هایی مانند “لالیک”، “مترسک”، “زندگی زیبا” و “فرانسه متوسط” را تماشا کنید. این سریال‌ها به عنوان منابع بسیار موثری برای تقویت مهارت‌های شنیداری، فهم زبانی و گسترش دایره واژگان در زبان فرانسوی شناخته شده‌اند”

دلیل مناسب بودن این فیلم برای زبان آموزان

این فیلم کشمکشی را برای زبان آموزان به وجود می آورد؛ زیرا در آن شوخی های زیادی وجود دارد که خیلی کوچه خیابانی است و براساس لهجه و گویش مردم آن منطقه می باشد. تلفظ های مختلف باعث می شود که کلمات برای بار اول اشتباه فهمیده شود. با این وجود زبان آموز می تواند محتوای کلی آن را متوجه بشود و از تماشای آن لذت ببرد.

این فیلم شما را با نواحی مختلف فرانسه آشنا می کند و یکی از بهترین ها در سال های اخیر به شمار می آید. اگر می خواهید با زبان و فرهنگ فرانسه بیشتر آشنا شوید، تماشای این فیلم را هرگز از دست ندهید.

حتما بخوانید و دانلود کنید

فیلم های فرانسوی: غنی از سنت های فرهنگی که باید با آن ها آشنا شد

در ابتدا باید بگویم که فرانسه دارای سنت سینمایی دیرینه می باشد و دیدن این فیلم ها اولین قدم به سوی آشنایی با سینمای آن ها می باشد. خودتان را به دیدن همین ۷ فیلم محدود نکنید و وقت بیشتری را برای تماشای فیلم صرف کنید.

در ابتدا ممکن است خیلی چیزها را متوجه نشوید اما اگر پشتکار داشته باشید خیلی سریع چیزهای زیادی را یادخواهید گرفت؛ و زمانی که به این مرحله رسیدید دیگر فاصله زیادی برای رسیدن به سطح پیشرفته نخواهید داشت. بنابراین اگر می خواهید هرچه زودتر به سطح پیشرفته برسید، پفیلاهای خود را هنگام تماشای فیلم کنار بگذارید و با دقت فیلم را نگاه کنید.

چه زمانی این مهارت را پیدا می کنید تا فیلم ها را بدون زیرنویس تماشا کنید؟

از نظر من زبان آموزی نوعی مهارت مثل شنا یا دوچرخه سواری می باشد؛ و همانطور که شما برای شنا کردن یا دوچرخه سواری باید تمرین های زیادی داشته باشید در زمینه زبان نیز باید آن قدر تلاش و پشتکار داشته باشید که بتوانید فیلم ها را بدون زیرنویس ببینید و متوجه شوید.

شما می توانید خودتان را امتحان کنید؛ یعنی این که زیرنویس یک صحنه را بردارید و ببینید که آیا می توانید بشنوید و معانی را درک می کنید یا نه. اگر توانستید، این روش را برای صحنه بعدی نیز تکرار کنید و اگر نتوانستید، دوباره آن را ببینید و این بار از زیرنویس فرانسوی استفاده کنید. این روش را بارها و بارها تکرار کنید. اگر می خواهید زبان فرانسه را با کمک کارتون یاد بگیرید این ویدیوها برایتان مناسب هستند! (به وی پی ان نیاز دارید)

مهم تر از همه باید بدانید که هیچ کس مهارت شنیداری عالی برای زبان فرانسه ندارد. زبان چیز عجیبی است. کسانی که در یک فیلم بازی می کنند، ممکن است همه بومی آن زبان نباشند، در نتیجه هریک لهجه و تن صدای مخصوص به خود را دارند در نتیجه شنیدن واژه ها از زبان آن ها دشوار می شود.

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • میلاد حیدریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی به زیباترین و خواستنی ترین آرزو و خواسته تون برسیننننننننننننننننننننننننن….

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست