کلاس عربی

آموزش علمى و آكادميك زبان عربي!

گاما

اهمیت زبان عربي

-ساليانى است كه نقش و اهمیت زبان عربي در زندگى ما ايرانيان روز به روز بيشتر احساس می شود چرا كه اين زبان در صحنه هاى گوناگون همچون تجارت، سياحت، عبادت و سياست نقش ايفا مى كند و رد پای آن در منابع علمى، تاريخى، هنرى، فلسفى، پزشكى، دروس مدرسه و دانشگاه و پيوندش با زبان فارسي و بخشى از ميراث گذشتگان ما كاملا مشهود و ملموس است. حضور پر رنگ زبان عربي به عنوان زبان رسمى ٢٢ كشور عربي زبان و زبان مشترك نزديك به ٢ميليارد مسلمان و يكى از شش زبان رسمى سازمان ملل و زبان كاربردى شبكه هاى اجتماعى و ماهواره اى از واقعيت هاى دنياى امروز است.

در دهه ی هفتاد خورشیدی برای نخستین بار در ايران، مركزى بنيان نهاده مى شود به نام “مَعْهَدُالضَّاد”  که فقط به آموزش زبان عربى در شاخه های مختلف آن، در قالبی مدرن و كاربردى و با متدی نوین می پردازد و تا به امروز هزاران زبان آموز، اين زبان را به صورت آكادميك، علمى و روشمند در كوتاه ترين بازه زماني ممكن، در دوره های آموزشی پايدار و در چارچوب مهارت هاى كاربردى ماندگار در این مرکز آموخته و می آموزند.

-“معهدالضاد” از سال ١٣٧٧ نخستين و تنها كانون اختصاصى-تخصصى و جامع نشر و آموزش زبان عربى كاربردى با كتب تألیفی و متد ابتکاری و انحصارى در كشور است. زبان عربی در اين مركز در سه شاخه مکالمه (فصیح و لهجه های عراقي، خلیجی، لبناني و…)، قواعد (صرف و نحو)، و ترجمه (فارسی به عربی و بالعکس) از سطوح مقدماتی (عمومی) تا پیشرفته (تخصصی) و کنکور از دبیرستان تا دکتری آموزش داده مى شود.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

[“معهد“ به معنای کانونِ آموزش و “ضاد“ نام دیگر زبان عربی است.]

 

-انواع دوره ها در“معهدالضّاد

دوره هاى آنلاين و حضورى اين مركز در مکالمه فصيح طي ۲۱ ترم، لهجه ها هر كدام در ٨ يا ١٠ ترم و قواعد و ترجمه هر يك در ۱۶ ترم برگزار مى شود.

دوره های مركز، عادی (یک ترم: ۴۵روز/ یک روز در هفته)، نیمه فشرده (یک ترم: ۲۱روز/ دو روز در هفته) و فشرده (یک ترم: ۱۵روز/ سه روز در هفته) به طور فعال، مستمر و پايدار برگزار می شود.

بازه زمانی هر جلسه ۱/۵ ساعت و هر ترم ۱۲ جلسه، ۱۸ساعت می باشد.

-بسته های آموزشی در “معهدالضّاد

مجموعه ی کامل مکالمه عربی فصیح از مقدماتی تا پیشرفته در ۵ جلد به نام” لُغة الضّاد” و مجموعه کامل قواعد شامل صرف و نحو در ۲ جلد تحت عنوان “قواعد الضّاد” با چند ده هزار ساعت سابقه آموزش، انحصارا در این مرکز آموزش داده می شود. در ترجمه و لهجه ها به فراخور حال، کتب مناسب و معتبر در چارچوب متد و شیوه نامه ی “ضاد” آموزش داده می شود.

-اساتید“معهدالضاد“

اساتید “معهدالضاد” دانش آموخته ی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته ی زبان و ادبیات عربی در معتبرترین دانشگاه های کشور و برخی اصلا عربی زبان هستند. اساتید پویا، پیشرو و خلاق در اين مرکز، طی چند مرحله آزمون کتبی و شفاهی زبان عربي گزینش می شوند و قبل و همزمان با تدریس در کلاس ها، در دوره های آموزش روش تدریس، مبانی و فنون روش و روان شناسی تدریس زبان و نحوه ی تعامل با یادگیرنده را می آموزند، تمرین می کنند و در کلاس عملاً به کار می گیرند.

کلاس عربی

-گواهی نامه پایان دوره در“معهدالضاد“

در پایان دوره های مکالمه، قواعد و ترجمه و با قبولى در آزمون جامع مركز، به زبان آموز گواهی نامه پایان دوره “معهدالضاد” داده می شود. این گواهی نامه، مهر تأییدی است بر مهارت های زبانی مسلم دانش آموخته ی مرکز تا شرکت ها، نهادها، سازمان ها و ادارات از توانمندی های بالفعل وی بهره مند شوند.

-پشتوانه آموزشی “معهدالضاد

در”معهدالضاد” کتب تألیفی “مهدی اصغری” در چارچوب متد ابداعی ایشان آموزش داده می شود. آموزش در این مرکز با تکیه بر نزدیک به ۳۰ سال تجربه ی تدریس، تألیف، پژوهش، تربیت مدرس، نظارت، ارزشیابی و مدیریت آموزشی در دانشگاه ها، حوزه ها و آموزشگاه های زبان، در شاخه های مکالمه، قواعد و ترجمه ی زبان عربی فصیح و زبان، روان و روش شناسی آموزش زبان های خارجی صورت می پذیرد.

دیدگاه های زبان شناختی و نقطه نظرات روش و روان شناختی مؤسس و مدیر آموزشی “معهدالضاد” در کتاب “زبان را ببلعید مزمزه نکنید!– ١٣٨٨ ” به تفصیل آمده است.

برای مطالعه منشور زبان آموزی معهدالضاد کلیک کنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • زهرا احمدی
    خرداد 25, 1400 8:39 ق.ظ

    سلام . کلاس های مجازی هم مثل کلاس های حضوری موسسه عالی بود. روش تدریس استاد هم جالب و کاملا علمی بود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست