اهمیت کیفیت محتوای انگلیسی در خوانایی محتوا

گاما

امروزه محبوبیت اینترنت باعث شده تا کسب و کار‌ها بتوانند محصولات و خدمات خود را به سر‌تاسر دنیا عرضه کنند. اگر شما نیز یکی از کسب و کار‌هایی هستید که می‌خواهید  خدمات خود را به مشتریان خارج از کشور عرضه کنید، تولید و انتشار محتوای انگلیسی به عنوان مهم‌ترین عامل برای معرفی محصولاتتان شناخته می‌شود. در این میان به هیچ وجه نباید از تولید محتوای با کیفیت که سئو شده باشد، غافل شوید. در ادامه شما را با اهمیت تولید محتوای سئو شده به زبان انگلیسی و نکات آن آشنا می‌کنیم تا بتوانید از آن‌ها برای تولید محتواهایی با‌کیفیت استفاده کنید. با ما همراه باشید.

محتوای سئو شده به چه معناست؟

1

در حالت کلی سئو یا Search Engine Optimization، به مجموعه اقدامات برای بهینه‌سازی وب سایت گفته می‌شود تا در نتیجه وب سایت مورد نظر دارای بیشترین حضور و بهترین رتبه‌ها در نتایج موتور‌های جست و جو شود. فرآیند سئو دارای سه مرحله کلی است که شامل سئو داخلی، سئو فنی یا تکنیکال و سئو خارجی می‌شود که در این میان سئو محتوا زیر‌مجموعه‌ای از سئو داخلی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: نکات نگارشی در زبان انگلیسی

سئو داخلی با بهینه‌سازی عنوان صفحه و هدینگ H1 شروع می‌شود و تا انتها صفحه ادامه می‌یابد. هدف ما از تولید محتوای سئو شده، محتوایی مطابق با اصول سئو است که توسط موتور‌های جستجو به خوبی درک و دیده شود. علاوه بر این نیز پاسخ درست محتوا به پرسش کاربران و کسب رضایت آن‌ها، از دیگر نکات حائز اهمیتی است که رعایت آن در هر محتوایی ضروری است.

چگونه محتوای با‌کیفیت را تشخیص دهیم؟

امروزه تولید محتوای با‌کیفیت در دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طور کلی می‌توان گفت که تولید محتوای با‌ارزش و مفید، به عنوان مهم‌ترین عامل برای جذب مخاطبان به وب‌سایت شما محسوب می‌شود که همین امر، ترافیک وب‌سایت و همچنین آگاهی از برند شما را نیز افزایش می‌دهد. از دیگر مزایای تولید محتوای با‌کیفیت، بهبود رتبه وب‌سایت در گوگل است که در نتیجه باعث می‌شود تا وب‌سایت شما در نتایج جست و جو در رتبه‌ی بالاتری ظاهر شود و در نتیجه بیشتر دیده شده و کلیک بخورد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

در ادامه به چند معیار مهم برای ارزیابی کیفیت محتوا اشاره می‌کنیم که برای محتواهای انگلیسی و هر زبان دیگری کاربرد دارد:

  • عدم استفاده از نسخه‌ی تکراری از محتوا در سایت‌های دیگر و مطالب کپی شده
  • هماهنگی کامل محتوا با پرسونای مخاطبین وب‌سایت و پاسخگویی به نیاز‌ها یا علایق آن‌ها
  • استفاده از شیوه‌ی داستان‌سرایی برای جلب توجه و جذابیت بیشتر محتوا
  • رعایت تکنیک‌های استاندارد و متناسب در نوشتن مقاله
  • و …

علاوه بر تمامی موارد گفته شده در بالا، برخی از معیار‌های مهم سنجش کیفیت محتوا، از تحلیل داده‌های مرتبط با ترافیک وب‌سایت و رفتار مخاطبین از طریق ابزار‌هایی مانند گوگل آنالیتیکس نیز به دست می‌آید که شامل مواد زیر است:

  • مدت زمان سپری شده توسط هر کاربر در وب‌سایت
  • تعداد بازدید‌های کلی و بازدید‌های یکتا از صفحه
  • نرخ تبدیل
  • میزان انگیجمنت یا درگیری کاربران با مقاله از طریق لایک، کامنت، امتیاز و …
  • مسیر حرکت بازدید‌کنندگان
  • و …

در هنگام ثبت سفارش تولید محتوا، به چه نکاتی اهمیت دهیم؟

2

درهنگام سفارش تولید محتوا، رعایتی نکاتی برای بالا بردن رتبه وب‌سایت و ارا‌‌‌‌‌‌ئه محتوای با کیفیت ضروری است که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم:

مهارت نویسنده

هنگام سفارش محتوای انگلیسی که به زبانی که زبان مادری شما نیست، مهارت نویسنده در زبان انگلیسی بسیار با اهمیت است. نمونه کارهای قبلی نویسنده را بررسی کنید و مطمئن شوید که تسلط کاملی بر زبان انگلیسی دارد.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

یکی از مهم‌ترین نکات مورد توجه قبل از سفارش تولید محتوا، انتخاب مناسب‌ترین کلمات کلیدی در حوزه‌ی کاری شماست. توجه داشته باشید که مناسب‌ترین کلمات مرتبط با حوزه‌ی کاری خود را انتخاب کنید. علاوه بر این نیز در نظر داشته باشید که مخاطبان شما برای دسترسی به وب‌سایت شما از چه کلماتی استفاده می‌کنند تا ضمن استفاده‌ی به جا و درست از کلمات کلیدی، محتوای خود را از بر اساس اصول سئو ایجاد کنید.

تولید محتوای به‌روز

از دیگر نکات حائز اهمیت برای تولید محتوا، استفاده از محتوای دست اول و به‌روز است که از سایت‌های دیگر نیز کپی نشده باشد. اگر محتوایی کپی‌شده از سایت‌های دیگر را بر روی وب‌سایت خود قرار دهید، ضمن دریافت امتیاز منفی از گوگل، در رتبه‌بندی سایت خود نیز دچار افت می‌شوید. مخصوصا در زبان انگلیسی که الگوریتم‌های گوگل برای تشخیص آن‌ها مهارت زیادی دارند.

همچنین تولید محتوا باید با استفاده از علم کامل و تحقیق بسیار انجام شود تا در نهایت به انتشار محتوای با‌کیفیت و مفید منجر شود.

محاسبه تعداد کلمات هر محتوا

در نظر گرفتن مناسب‌ترین تعداد کلمات برای هر محتوا، دقیقا بر اساس حوزه‌ی کاری شما انجام می‌شود. تعداد کلمات مورد استفاده در محتوای شما باید به اندازه‌ی باشد که نه از حوصله‌ی مخاطب خارج باشد و نه کمتر از تعداد مورد نیاز برای گوگل در نظر گرفته شود. در این میان ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ کلمه به عنوان تعدادی مناسب برای انواع محتوا‌ها در نظر گرفته می‌شود که با توجه به حیطه‌ی کاری شما، محتوا می‌تواند از تعداد بیشتر و یا کمتری از کلمات برخوردار باشد.

تولید محتوا براساس مخاطبین هدف

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که اغلب افراد برای سفارش تولید محتوا انجام می‌دهند، تولید محتوا فقط به منظور سئو و افزایش رتبه وب‌سایت است. در نظر داشته باشید که تولید محتوا باید با توجه به مخاطبین هدف شما و در کنار آن بر مبنای اصول سئو نوشته شود. همچنین به یاد داشته باشید که گوگل بسیار هوشمند عمل می‌کند و ضمن تشخیص این دو مورد، براساس درگیری بیشتر مخاطبین با وب‌سایت شما به آن رتبه می‌دهد.

هزینه تولید محتوای انگلیسی چقدر است؟

به طور کلی محتوا با زبان‌های مختلف دنیا دارای هزینه‌های بسیار متفاوتی است که این هزینه‌ها تحت تاثیر عوامل متغیر بسیاری هستند. در ادامه به نمونه‌ای از این عوامل اشاره می‌کنیم:

تولید محتوای یونیک

در این روش تیم یا نویسنده‌ای متخصص در خصوص نگارش و یا ارائه خدمات، به تولید متنی می‌پردازد که در اینترنت وجود خارجی نداشته باشد و کاملا جدید باشد. به همین منظور تعرفه تولید محتوای انگلیسی گرچه ممکن است در این حالت اندکی بیشتر باشد، ولی این محتوا ضمانت فوق‌العاده‌ای برای بالا بردن رتبه‌ی سایت شما در موتور‌های جست و جو شامل گوگل نیز محسوب می‌شود که در نتیجه موجب دستیابی به بازه‌ی بسیار بیشتری از بازدید‌کنندگان برای دیدن مطالب وب‌سایت شما می‌شود.

میزان تخصصی بودن متن

به طور کلی متن‌‌های تخصصی نیازمند تحقیقات بسیار گسترده و بررسی‌های دقیقی هستند که در نتیجه میزان بیشتری از انرژی، نیرو‌های متخصص و زمان برای پیشبرد آن‌ها لازم است. به همین دلیل هزینه‌ی تولید یک محتوای تخصصی از هزینه تولید محتوای عمومی بیشتر محاسبه می‌شود.

تعداد کلمات

طبیعی است که هر چه تعداد کلمات یک متن افزایش یابد، قیمت نهایی آن نیز بیشتر می‌شود. در این میان برای محاسبه‌ی تعرفه تولید محتوای انگلیسی در یک فایل کوچک، تقریبا برای هر کلمه بیشتر از رقم تعیین شده برای محتواهای فارسی در نظر گرفته می‌شود.

نتیجه گیری

امیدواریم تا نکات گفته شده در این متن، راهنمای شما برای تولید محتوای انگلیسی بر اساس اصول سئو باشد. همچنین قبل از ثبت سفارش محتوا، مخاطبین هدف خود را در نظر داشته باشید تا ضمن آشنایی با آن‌ها، از بهترین لحن در محتواهای خود برای ارتباط بیشتر با جامعه هدف مورد نظرتان استفاده کنید. در پایان فراموش نکنید که به خاطر مخاطبانتان است که تولید محتوا می‌کنید، پس نیاز آن‌ها و علایقشان را از یاد نبرید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست