روش جدید پیدا کردن پارتنر زبان انگلیسی

گاما

مسلط بودن به زبان انگلیسی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که هر فردی نیاز دارد یاد بگیرد. احتمالا شما هم این تجربه را داشتید که علیرغم شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف، همچنان در صحبت کردن به زبان انگلیسی یا دیگر زبان‌هایی که انتخاب کردید مشکل دارید. تسلط به زبان فقط با یادگیری تئوری اتفاق نمی‌افتد. یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان این است که دائما از آموخته‌هایتان در محیط واقعی استفاده کنید؛ دائما گوش بدهید، بخوانید، بنویسید و صحبت کنید. یکی از جذاب‌ترین و موثرترین راه‌ها هم برای یادگیری و هم تقویت زبان، مکالمه و تمرین با پارتنر زبان است. اما پارتنر زبان دقیقا به چه کسی گفته می‌شود و چطور می‌شود چنین فردی را پیدا کرد؟ در ادامه این مطلب به معرفی روشی جدید برای پیدا کردن پارتنر زبان مناسب زبان آموزان ایرانی خواهیم پرداختیم.

یادگیری زبان انگلیسی

حتما بخوانید: آموزش زبان انگلیسی

پارتنر تمرینی زبان به چه کسی گفته می‌شود؟

بدون شک یادگیری زبان انگلیسی در کشورهای غیر انگلیسی زبان می‌تواند برای اغلب افراد دشوار باشد. آموزش زبان انگلیسی در سیستم آموزشی که در حال حاضر وجود دارد اغلب تئوری و غیر کاربردی است. درست مثل یادگیری تئوری رانندگی که اصول را به شما آموزش می‌دهد، اما تا زمانی که پشت ماشین ننشسته و رانندگی نکنید، نمی‌توانید بگویید رانندگی بلد هستید.

همین موضوع در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی هم صدق می‌کند؛ تا زمانی که با پارتنر زبان یا حریف تمرینی وارد تمرین و صحبت نشوید نمی‌توانید به نتیجه مطلوب برسید. قطعا وجود فردی که هدف زبانی مشترکی با شما دارد، یادگیری زبان را ساده‌تر، سریع‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند.

ویژگی‌های یک پارتنر تمرینی زبان

اما قبل از پیدا کردن پارتنر زبان مناسب ابتدا باید بدانید که یک پارتنر تمرینی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

هم سطح شما باشد

یادتان باشد هدف از داشتن یک پارتنر زبان، تمرین است، نه کسی که به شما به صورت یک طرفه آموزش بدهد؛ پس پارتنر تمرینی زبان مناسب به کسی گفته می‌شود که از نظر زبانی هم سطح شما باشد. در این صورت می‌توانید هر دو از منابع آموزشی مشترکی استفاده کرده و خیلی سریع‌تر و راحت‌تر سطح زبانی‌تان را ارتقا بدهید.

هم هدف شما باشد

هر فردی هدف مشخصی از یادگیری زبان دارد. قطعا کسی که به دنبال یادگیری زبان برای دیدن راحت‌تر فیلم و سریال است با کسی که می‌خواهد آزمون آیلتس یا تافل بدهد، هم هدف نبوده و در نتیجه پارتنرهای تمرینی مناسبی برای هم نخواهند بود. و یا کسی که یادگیری زبان را برای مهاجرت نیاز دارد با فردی که می‌خواهد به تدریس زبان بپردازد اهداف متفاوتی دارند.

پس انتخاب یک حریف تمرینی هم هدف و هم راستا اهمیت زیادی در بهبود و تسهیل فرآیند یادگیری زبان دارد.

بازه سنی یکسانی با شما داشته باشد

یک فرد 17 ساله نمی‌تواند حریف تمرینی یک فرد 40 ساله باشد. اختلاف سنی زیاد باعث می‌شود تا به ندرت بتوانید با فرد مقابلتان از نظر موضوعات مورد بحث و نوع مکالمه نقطه مشترکی پیدا کنید. پس مطمئن شوید حریف تمرینی که انتخاب می‌کنید در بازه سنی خودتان باشد.

علایق یکسانی با شما داشته باشد

بدون شک صحبت کردن در مورد علایق برای آدم‌ها لذت بخش است، پس بهتر است که پارتنر تمرینی زبان را از بین افرادی انتخاب کنید که علایق مشابه با شما دارند تا هم موضوعات مشترک بیشتری داشته و هم بتوانید دانش خودتان درباره موضوعات مورد علاقه‌تان را در کنار مهارت زبانی بیشتر کرده و تقویت کنید.

چطور می‌توانم پارتنر زبان پیدا کنم؟

سایت خارجی پیدا کردن پارتنر زبان

وبسایت‌های زیادی در سطح جهانی وجود دارند که به شما امکان آشنایی با افراد مختلف و تمرین زبان مورد نظرتان با فرد مناسب را می‌دهند. Tandem.net و Speaky.com دو سایت خارجی شناخته شده در این حوزه هستند.

اما آیا این سایت‌ها برای مخاطب فارسی زبان هم بستر مناسبی محسوب می‌شوند؟

یکی از چالش‌هایی که فارسی زبانان در این سایت‌ها دارند، این است که اغلب کاربران انگلیسی زبان بوده و یا از کشورهای دیگر (اسپانیا، هلند، هند و غیره) هستند که به دنبال روان کردن زبان انگلیسی‌خود هستند؛ در نتیجه، نبود یک زبان مشترک برای تمرین و یادگیری زبان انگلیسی با پارتنرهایی از ملل مختلف مخصوصا برای زبان آموزان با سطح مبتدی و متوسط می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

مشکل دیگر تفاوت عمیق فرهنگی است که باعث می‌شود افراد به ندرت بتوانند موضوع و علایق مشترکی برای صحبت کردن پیدا کنند. همین دلیل می‌تواند باعث طولانی‌تر و خسته کننده شدن جلسات گفتگو و تمرینی شده و نهایتا زبان آموز به نتیجه مطلوب نرسد.

سایت ایرانی پیدا کردن پارتنر زبان

با توجه به چالش‌هایی که تمرین با پارتنر غیر ایرانی دارد، بهتر است با زبان آموزانی تمرین کنید که زبان مادری خودتان را داشته باشد تا هم بتوانید اشکالات زبانی‌تان را بهتر رفع کنید و هم به طور مداوم امکان تمرین با پارتنر را داشته باشید.

سایت کولرنی یکی از سایت‌های ایرانی (که توسط مرکز فناوری دانشگاه امیر کبیر حمایت میشود) است که در زمینه معرفی پارتنر تمرینی زبان فعالیت می‌کند. شما می‌توانید با عضویت در این سایت زبان آموزان فارسی زبان متناسب با سطح، هدف، زمان‌های آزاد، علایق خودتان را به عنوان پارتنر زبان پیدا کرده و با تمرین با او به نتیجه مطلوب از زبان برسید. برای پیدا کردن پارتنر تمرینی متناسب با شرایط خودتان به سایت کولرنی مراجعه کنید.

برای پیدا کردن پارتنر زبان به چه نکاتی باید توجه کنم؟

برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین پارتنر تمرینی زبان را متناسب با اهداف و زمان‌های آزادتان پیدا کنید رعایت این نکات بعد از عضویت در سایت کولرنی (colearny) اهمیت دارد:

1. داشتن پروفایل مناسب

یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروفایل که باعث جلب اعتماد سایر کاربرها می‌شود، عکس پروفایل است. داشتن عکس پروفایل واقعی (عکس خودتان) باعث می‌شود کاربران سایت در مقایسه با افرادی که از عکس‌های غیر مرتبط مثل طبیعت، کاراکترهای غیر واقعی و غیره برای پروفایلشان استفاده کردند جلب اعتماد بیشتری داشته باشند.

یک پروفایل مناسب تنها شامل تنها عکس و نام نیست، موارد دیگری مثل محل زندگی، سابقه زبان آموزی، منابعی که تابحال برای یادگیری استفاده کردید و یا قصد دارید در آینده استفاده کنید، و یا هدف از زبان آموزی را مشخص کنید. درج این موارد در پروفایل به پیدا کردن مناسب‌ترین پارتنر تمرینی کمک شایانی می‌کند.

2. مشخص کردن علایق

از آنجایی که هدف از داشتن پارتنر تمرینی، تقویت زبان از طریق گفتگو و تمرین با شخص دیگر است، مهم است که کاربران دیگر از علایق شما مطلع باشند. مشخص کردن این مورد کمک می‌کند تا افرادی با علایق مشترک را پیدا کرده و از صحبت و تمرین کردن با پارتنر تمرینی زبان لذت بیشتری ببرید.

3. ارسال درست پیام و درخواست

نحوه برقراری ارتباط با کاربران دیگر در گرفتن نتیجه مطلوب اهمیت زیادی دارد. مثلا صرف ارسال “سلام” در مسیج نمی‌تواند اطلاعاتی در مورد شما به فرد مقابل بدهد. بهترین کار این است که یک پیام شامل: شرایط و مسیری که برای زبان آموزی طی کردید، مهارتی که برای تقویت آن نیاز به پارتنر دارید (لیسنینگ، رایتینگ و غیره)، زمان‌های آزاد، بازه زمانی که می‌توانید تمرین کنید و غیره برای فرد مورد نظرتان بفرستید و از کاربر درخواست کنید که پروفایل شما را بررسی کرده و در صورت تمایل در پاسخ پیام، شرایط خودش را بنویسد.

پارتنر زبان انگلیسی

چطور با پارتنر زبان تمرین کنم؟

نحوه تمرین با پارتنر زبان با سطح مبتدی

یادگیری مشترک با پارتنر تمرینی خود به تنهایی باعث ایجاد انگیزه در یادگیری زبان دارد مزیتی که سایت کولرنی داره اینه که منابع را متناسب با سطح شما بهتون معرفی میکنه این منابع را یکبار ابتدا خودتان مطالعه کنید و سپس به صورت متقابل به پارتنر تمرینی خود ارائه دهید و ایرادات و اشکالاتی که از پارتنر تمرینی خود مشاهده میکنید یاداشت کرده و در انتها بهشون لیست ایرادات را بیان کنید و از او بخواهید مشکلاتی که دارد را در اینترنت جستجو کند و در جلسه بعدی اشکالات رفع شده را ارئه دهد در این مرحله مهم‌ترین موضوع استفاده از آموخته‌هایتان است تا ترسی که از صحبت کردن دارید از بین رفته و اعتماد به نفس بیشتری برای صحبت به زبان انگلیسی پیدا کنید .

نحوه تمرین با پارتنر زبان با سطح متوسط و متوسط به بالا

قطعا وقتی سطح زبان به سطح متوسط رسید با توجه به هدفتان باید با حریف تمرینیتان وارد تمرین شوید زبان آموزی که قصد دارد در آزمون های بین المللی شرکت کند باید هر چهار مهارت را تقویت کند بنابراین سایت کولرنی طبق زمانهای آزاد زبان آموزان و هدفی که دارند نقشه راه شامل منابع و موضوعات به همراه پارتنرهای تمرینی به زبان آموزان معرفی میکنه تو این مرحله سعی کنید از منتور هایی که بهتون معرفی میشه جهت رفع اشکال کمک بگیرید.ولی قبلش باید اون مهارتی که مد نظرتان هست را با پارتنر های تمرینی مختلف تمرین کنید.

جمع بندی

یادگیری زبان انگلیسی مثل هر مهارت دیگری نیازمند تمرین و استفاده عملی از اصول و قواعد یاد گرفته شده است. یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری عمیق‌تر و تقویت زبان، صحبت با پارتنر تمرینی است. برقراری جلسات منظم مکالمه با پارتنر تمرینی زبان هم باعث یادگیری بهتر زبان مورد نظرتان شده و هم با از بین بردن ترس از صحبت، به افزایش اعتماد به نفستان در مکالمه به یک زبان خارجی کمک شایانی می‌کند.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست