معرفی حوزه برنامه نویسی و توسعه نرم افزار در فناوران آنیسا “خانه لینوکس ایران”

گاما

اگر یک اطمینان در مورد آینده وجود داشته باشد، این است که دنیای فردا حتی بیشتر از امروز دیجیتالی خواهد بود. در حال حاضر می توان گفت که اکثر صنایع یا دیجیتالی شده اند یا در حال حرکت به این سمت هستند. این بدان معناست که تقاضا برای مهارت های توسعه نرم‌افزار همچنان در حال افزایش است. این مقاله برای کسانی که می‌خواهند در زمینه توسعه نرم‌افزار شروع به کار کنند و همچنین کسانی که می خواهند درک خود را از توسعه نرم‌افزار برای افزایش عملکرد شغلی خود افزایش دهند طراحی شده است.

word image 86917 1

توسعه نرم افزار چیست؟

توسعه نرم‌افزار معمولاً یک ابتکار برنامه‌ریزی شده با تعدادی مرحله است که منجر به ایجاد یک نرم‌افزار عملیاتی می‌شود. بنابراین یک تعریف خوب و جامع می‌تواند این باشد که “توسعه نر‌م‌افزار فرآیندی است شامل مجموعه فعالیت‌هایی که منجر به تولید محصولات نرم‌افزاری می‌شود، از جمله طراحی، توسعه، آزمایش و استقرار آنها.” خود نرم‌افزار مجموعه دستورالعمل‌ها یا برنامه‌هایی است که به کامپیوتر می‌گوید چه کاری انجام دهد. نرم‌افزار از سخت‌افزار مستقل است و کامپیوترها را قابل برنامه‌ریزی می‌کند.

برای دوره آموزش پایتون کلیک کنید.

تفاوت مهندس نرم افزار با توسعه دهنده نرم افزار چیست؟

توسعه دهندگان نرم افزار سیستم های کامپیوتری خاص و نرم افزارهای کاربردی را طراحی می کنند. مهندسان نرم‌افزار در مقیاس بزرگ‌تری برای طراحی، توسعه و آزمایش کل سیستم‌های کامپیوتری و نرم‌افزارهای کاربردی برای یک شرکت یا سازمان کار می‌کنند – توسعه نرم‌افزار زیرمجموعه‌ای از مهندسی نرم‌افزار است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

word image 86917 2

انواع مختلف توسعه نرم‌افزار چیست؟

اکنون زمان مناسبی برای ارائه انواع توسعه نرم‌افزار است. نوشتن برنامه های سیستمی، ساخت برنامه های تحت وب و برنامه ‌های تلفن همراه برای بیشتر مشاغل و نوشتن برنامه ‌های C یا ++C تعبیه شده برای میکروکنترلر همگی مشاغل بسیار متفاوتی هستند. در کل انواع مختلفی وجود دارد، ولی آنها را می‌توان به بخش های زیر تقسیم کرد:

توسعه برنامه کاربردی‌ یا Application Development

توسعه نرم‌افزار سیستمی یا System Software Development

توسعه ابزارهای توسعه یا Development Tools

توسعه نرم‌افزار جاسازی شده یا Embedded Software Development

توسعه برنامه تحت وب یا Web App Development

توسعه برنامه تلفن همراه یا Mobile App Development

برای دوره آموزش جاوا کلیک کنید.

برخی از وظایف مرسوم یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار چیست؟

بیشتر فرآیند ایجاد برنامه‌های نرم‌افزاری از طریق نوشتن کد اتفاق می‌افتد و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بر آن نظارت می‌کنند. بسته به شرکتی که در آن کار می‌کنند، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار نیازهای کاربر را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس نرم‌افزاری ایجاد می‌کند، مشکلی را حل می‌کند، سرگرمی ایجاد می‌کند یا براحتی زندگی مخاطبان مورد نظر خود را آسان می‌کند. توسعه‌دهندگان پس از ترسیم دیزاین، ایجاد نمودارهای flow و تهیه پیش‌نویس هر مرحله از فرآیند، نمودارها و مدلهایی را برای راهنمایی کردن برنامه‌نویسان در نوشتن کد برای توسعه برنامه ایجاد می‌کنند. سایر وظایف شغلی عبارتند از نگاشت نرم‌افزار برای ثبت و ارتقا ویژگی‌هایی در آینده، تست نرم‌افزار و همکاری با سایر متخصصان برای اطمینان از سطح کیفیت مناسب و عملکرد صحیح نرم‌افزار.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار باید تعادل نسبتا خوبی بین مهارت‌های نرم و سخت خود داشته باشند. نه تنها توسعه دهندگان نرم افزار وظیفه ترسیم و ایجاد کد و طراحی یک برنامه را برعهده دارند، بلکه این نوع مشاغل بطور کلی شامل همکاری زیادی بین ذینفعان مختلف می‌باشند. در چنین نقش پیچیده‌ای، این افراد حرفه‌ای ناگزیر باید دانش فنی قوی داشته باشند. طبق گزارش مراکز مختلف، داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهند که برترین مهارتهای فنی که کارفرمایان به دنبال آن هستند شامل موارد زیر است:

Java

SQL

Software engineering

JavaScript

Python

Linux

Git

DevOps

 

چرا دوره های توسعه نرم افزار خانه لینوکس:

غیر از دوره های جامع، نقشه راه حرفه ای، اساتید مرجع و خبره در هر حوزه، عملیاتی بودن دوره ها، آنها را همتراز یا قدرتمندتر از برترین دوره های عملیاتی Software Development دنیا نموده است.

برای دوره آموزش جنگو کلیک کنید

word image 86917 3

علاقمندان به یادگیری توسعه نرم افزار در فناوران آنیسا – خانه لینوکس، نه تنها به علم روز مهندسی و توسعه نرم افزار دسترسی دارند، بلکه می توانند با استفاده از متدولوژی های روز نرم افزاری و دوره های تکمیلی حتی در حوزه سیستم های Embedded Linux، Data Science، DevOps، رایانش ابری و … تا بالاترین سطح ممکن به کسب دانش و تخصص بپردازند و در بازار حرفه ای فناوری اطلاعات ارزش آفرینی کنند و نیز به کسب درآمد بپردازند.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست