مجوز اقامت

آسان ترین کشور ها برای اقامت (برای ایرانیان)

گاما

مردم دوست دارند از کشور شان خارج شوند و اقامت در مکانی جدید را تجربه کنند، حالا این اقامت چه از طریق سرمایه گذاری باشد و چه روش های دیگر. اقامت دوم می تواند به شما کمک کند در بازار های جدید سرمایه گذاری کنید، صورت حساب مالیاتی تان را به طور قانونی کاهش دهید و ارزش پاسپورت تان را بالا ببرید.

5 کشور برتر برای ایرانیان جهت دریافت اقامت (بروزرسانی سال 2024)

برای افراد ایرانی، ترتیب ورود به کشورها و اقامت در آنها ممکن است بسته به شرایط و مقررات مختلفی که هر کشور دارد، متفاوت باشد. اما بهترین کشورهایی که بعد از کرونا و طی اخرین تغییرات تا سال 2024 برای ایرانیان ورود به آنها آسانتر می باشد عبارتند از:

  1. ترکیه: ترکیه به عنوان یکی از کشورهای همسایه با ایران وارد کردن ویزا برای ایرانیان به راحتی امکان‌پذیر است و برای اقامت به مدت ۹۰ روز در سال، ایرانیان می‌توانند به ترکیه سفر کنند.
  2. ارمنستان: این کشور نیز به عنوان همسایه دیگری از ایران، وارد کردن ویزا برای ایرانیان را آسان کرده است و اغلب برای اقامت کوتاه مدت نیاز به ویزا ندارد.
  3. قبرس: برای ایرانیان که اقامت کوتاه مدت در قبرس می‌خواهند، ویزا به راحتی قابل اخذ است و این کشور به عنوان یک مقصد گردشگری نیز محبوب است.
  4. گرجستان: این کشور نیز به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب برای ایرانیان محسوب می‌شود و برای ورود به آن ویزا به راحتی قابل اخذ است.
  5. دوبی، امارات متحده عربی: دوبی و امارات متحده عربی به عنوان یکی از مقصدهای محبوب برای کار و توریسم برای ایرانیان محسوب می‌شود و برای ورود به این کشور نیاز به ویزا کمتری دارند.

مهم است که هرگاه قصد سفر به کشوری را داشتید، مقررات و ویزای مورد نیاز را با دقت بررسی کنید و از طریق سفارت یا کنسولگری مربوطه اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که ممکن است مقررات و شرایط ورود به کشورها در زمانهای مختلف تغییر کنند، بنابراین بهتر است همیشه از آخرین مقررات مربوطه آگاهی داشته باشید. در این صفحه همیشه اطلاعات را در این مورد بروز می کنیم پس توصیه می کنیم این صفحه را ذخیره کنید.

توضیحات کامل و نکات تکمیلی و سایر کشورهای عالی برای اقامت راحت:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

با این حال، در بسیاری از کشور ها گرفتن اجازه اقامت ممکن است خیلی سخت باشد.

اگر می خواهید به کشوری مثل کانادا یا استرالیا مهاجرت کنید، احتمالا باید شغلی داشته باشید یا سرمایه گذاری قابل توجهی در این کشور انجام دهید که در این صورت ماه ها درگیر گرفتن مجوز اقامت خواهید بود چه برسد به گرفتن پاسپورت.

خوشبختانه، همه کشور ها چنین مقررات مهاجرتی دست و پا گیری ندارند.

چه چیزی اقامت دوم را آسان می کند؟

قبل از این که به لیست کشور هایی بپردازیم که می توانید از آن ها اقامت دوم آسان دریافت کنید، اجازه دهید ابتدا ببینیم که دقیقا چه چیزی اقامت دوم را آسان می کند.

اولا باید در نظر داشته باشید که ” آسان ” به معنای “بی زحمت” نیست.

برای گرفتن اقامت هر کشوری، باید کمی کار قانونی انجام دهید. احتمالا باید به آن جا سفر کنید، چند فرم پر کنید و در برخی موارد، سرمایه گذاری کنید.

معمولا گرفتن اقامت دوم، سال ها طول نمی کشد و شما را درگیر کاغذ بازی نمی کند. با این حال، باید کمی تلاش کنید تا نشان دهید که می خواهید ساکن آن کشور شوید .

ثانیا باید این را هم در نظر بگیرید که آیا گزینه آسان شما را به چیزی که واقعا می خواهید می رساند یا خیر.

پاسپورت

یک روز داشتم با مردی صحبت می کردم که علاقه مند به گرفتن اقامت دوم در پاناما بود.

در ادامه این مقاله می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرایط گرفتن اقامت دوم آسان پاناما کسب کنید ، اما اساسا دریافت اقامت در پاناما از طریق ویزای کشور های دوست این کشور نسبتا آسان تر است.

و برای حفظ این اقامت، فقط باید چند روز در سال را در پاناما بگذرانید .

با این حال مردی که با او صحبت می‌ کردم، می ‌خواست از آن اقامت دوم برای گرفتن پاسپورت پنج ساله استفاده کند.

با این که اگر او تصمیم می گرفت از مجوز اقامت جدیدش برای نقل مکان به پاناما استفاده کند، امکانش وجود داشت، اما می خواست برای حفظ اقامتش خیلی خودش را به زحمت نیندازد زیرا فکر می کرد با استفاده از همان اقامت پاسپورت می گیرد.

متأسفانه، این روش جواب نمی داد.

من افرادی را می ‌شناسم که دقیقا همان کاری که او می‌خواست بکند را انجام می ‌دادند، و خیلی از آن ها 10 یا 15 سال منتظر پاسپورت پانامایی شان بودند.

بنابراین، حتی اگر یک برنامه آسان به نظر می رسد ، نباید آن را صرفا به خاطر راحتی اش دنبال کرد. ابتدا باید نتایجی که می خواهید بگیرید را هم در نظر بگیرید.در نهایت، وقتی گزینه های موجود را بررسی می کنید، باید به این فکر کنید که اقامت دوم آسان برای شما چه معنایی دارد.

برخی از افراد ممکن است شیوه گرفتن اقامت آسان برای شان در اولویت باشد. آن ها می خواهند یک یا دو فرم را پر کنند، هزینه ای بپردازند و مجوز اقامت شان را در اسرع وقت بگیرند.

برای برخی هم آسان به معنای ارزان است .

کشور های آسان برای اقامت ایرانیان

اگر هنوز در حال راه اندازی کسب و کارتان هستید، ممکن است 100000 دلار یا بیشتر برای سرمایه گذاری در یک کشور نداشته باشید، یا ممکن است نخواهید تمام ثروت تان را در یک سرمایه گذاری صرف کنید.

در این صورت، احتمالا کشور هایی مثل گواتمالا یا اکوادور را مد نظر قرار می دهید که به حداقل سرمایه ‌گذاری از سوی ساکنان بالقوه نیاز ندارند.

در نهایت، آسان ممکن است به معنای هزینه پایین تر برای حفظ اقامت باشد.

اگر در حال حاضر سبک زندگی Nomad Capitalist یا سرمایه داری خانه به دوشی دارید ، ممکن است آن قدر سرتان شلوغ باشد که نتوانید نیمی از سالت ان را در یک مکان و بقیه اش را در مکان دیگر بگذرانید، بنابراین یک اقامت دوم آسان برای شما ممکن است به معنای اقامتی باشد که خیلی نیازی به حضور فیزیکی در آن کشور نداشته باشد.

آشنایی با کشور آلمان: اطلاعات ضروری، علایق مردم و نکات دیگر

واقعیت این است که تعبیر هر کسی از ” آسان ” با دیگری متفاوت است.

با این که ممکن است دریافت اقامت دوم از طریق سرمایه گذاری ملک به نظر آسان برسد، اما شاید یک فرد دیگر بخواهد به جایی با کم ترین هزنیه نقل مکان کند.

بنابراین، قبل از شروع درخواست برای مجوز اقامت، باید از خودتان بپرسید که چه نیاز هایی دارید و می خواهید چه کار هایی را انجام دهید.

کشور هایی که می توانید از آن ها اقامت دوم آسان بگیرید

هنگام بررسی شرایط گرفتن یک اقامت دوم آسان، می توانید گزینه های موجود را بررسی کنید. کشور های زیر برخی از بهترین و محبوب ترین مکان ها برای گرفتن اقامت دوم آسان هستند.

با این حال یادتان باشد که این فهرست ممکن است جامع و کامل نباشد. اما به شما ایده می دهد که چه گزینه هایی وجود دارند و چه مواردی می‌ توانند برای شما مفید باشد.

ارمنستان

ارمنستان یک بازار رو به رشد در اروپای شرقی است که این ویژگی آن را به دومین اقامتگاه جذاب برای سرمایه داران تبدیل می کند.

اگر اصل و نسب ارمنی نداشته باشید، هنوز هم می توانید به راحتی در آن جا اقامت داشته باشید.

با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ارمنستان یا در یک کسب و کار ارمنی، می توانید به سرعت اقامت موقت دریافت کنید که شما را در مسیر گرفتن اقامت دائم قرار می دهد.

ظاهرا قرار است ارمنستان هم از طریق سرمایه گذاری به افراد تابعیت فوق العاده ارزان قیمتی ارائه دهد که البته هنوز به نتیجه نرسیده است.

ارمنستان

با این که باید مقدار قابل توجهی پول سرمایه‌ گذاری کنید تا واجد شرایط به حساب بیایید، اما این مقدار بسیار کم تر از سایر اقامت ‌هایی است که از طریق گزینه‌ های سرمایه‌ گذاری ارائه می شوند و همین باعث می ‌شود برای افراد بیشتری در دسترس باشد.

باهاما

اگر می ‌توانستید فقط با 1000 دلار در سال در جزیره ‌ای در دریای کارائیب آن هم بدون مالیات زندگی کنید، آیا این کار را انجام می‌ دادید؟

به احتمال زیاد، جواب تان مثبت است.

باهاما یکی از تنها 15 کشوری در جهان است که معاف از مالیات بوده و دریافت اقامت در آن به طرز شگفت انگیزی آسان است.

برای دریافت مجوز موقت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند فرم را پر کنید و چکی به ارزش 1000 دلار بنویسید.

البته این شرایط زیادی خوب است طوری که مشکوک می شوید شاید درست نباشد!

حق هم دارید.

اخیرا دولت باهاما به خارجی‌ هایی که از مجوز های اقامت موقت چند ساله استفاده می ‌کنند، سخت می گیرد.

بنابراین، با این که ممکن است بتوانید یک مجوز موقت برای یک یا دو سال دریافت کنید، اما اگر می ‌خواهید اقامت دائم باهاما را داشته باشید، باید سرمایه ‌گذاری بزرگ تری به مبلغ 250000 دلار یا بیشتر انجام دهید.

بنابراین دریافت اقامت دوم در باهاما نسبتا ساده است، اما برای اقامت دائم در آن جا به مقدار زیادی پول نیاز دارید.

کامبوج

در واقع ، فرآیند اقامت کامبوج تنها دو مرحله دارد.

ابتدا به مرز می رسید و در بدو ورود ویزای تجاری به قیمت 35 دلار دریافت می کنید.

سپس بعد از ورود به کشور، می توانید 300 دلار به یک کارچاق کن بپردازید تا اجازه اقامت 12 ماهه را برای تان بگیرد و به راحتی می توانید هر سال آن را تمدید کنید.

با این که دریافت اجازه اقامت با کم تر از 400 دلار در سال معامله بسیار شیرینی است، باید در نظر داشته باشید که گرفتن اقامت دوم در کامبوج برای همه انتخاب مناسبی نیست.

شما احتمالا هرگز شهروندی آن جا را نخواهید گرفت و صادقانه بگویم، کامبوج یک کشور در حال توسعه است که برای بسیاری از مردم ایده آل نیست.

با این حال، اگر به دنبال پاسپورت دوم نیستید و سواری گهگاهی موتور سه چرخ اذیت تان نمی کند، اقامت دوم در کامبوج به شما امکان دسترسی به یک بازار مرزی عالی را می ‌دهد تا سبک زندگی سرمایه ‌داری و البته خانه به دوشی خودتان را بسازید.

شرایط مهاجرت به آلمان، از ویزا تا دریافت اقامت یا تابعیت آلمان

جزایر کیمن

گرفتن اجازه اقامت برای جزایر کیمن هم مثل باهاما آسان اما گران است.

برای این که ساکن گرند کیمن شوید، باید حداقل 145000 دلار در سال درآمد داشته باشید و علاوه بر آن باید حداقل 600،000 دلار در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید.

این الزامات برای برخی از جزایر کوچک تر زیاد نیست، اما شما هم چنان باید حداقل 300000 دلار سرمایه گذاری کنید تا بتوانید یک مجوز موقت بگیرید.

با این حال اگر پول نقد دارید، گرفتن اقامت دوم در جزایر کیمن بسیار آسان است.

مثل بسیاری از جزایر کارائیب، برای گرفتن یا حفظ اقامت جزایر کیمن نیازی به انجام کار خاصی نخواهید داشت اما باید مایل باشید که از خیر مقدار زیادی پول بگذرید .

قبرس

اگر می خواهید اقامت دومی داشته باشید که به شما امکان بدهد در کم تر از یک سال تابعیت بگیرید، به قبرس بروید.

به لطف کارآمدی دولت و پاسپورت با کیفیت، قبرس همیشه در لیست بهترین کشور هایی قرار دارد که بر اساس برنامه های سرمایه گذاری تابعیت اعطا می کند.

با این حال، مثل بسیاری از تابعیت های با کیفیتی که از طریق گزینه های سرمایه گذاری داده می شوند، برای دریافت پاسپورت قبرس به سرمایه زیادی نیاز دارید.

برای این که برای شهروندی از طریق سرمایه گذاری در قبرس واجد شرایط باشید، باید 2 میلیون یورو در املاک، یک شرکت محلی ، اوراق قرضه دولتی یا یک بانک محلی سرمایه گذاری کنید و برای حفظ پاسپورت تان هم باید خانه ای 500000 یورویی در این کشور داشته باشید.

بنابراین، اگرچه گرفتن اقامت و پاسپورت دوم در قبرس سریع و ساده است، اما ارزان نیست.

اکوادور

اگر قیمت مجوز اقامت در دریای کارائیب یا اروپا برای تان کمی سنگین است، ممکن است مجبور شوید به گرفتن یک اقامت دوم آسان در اکوادور فکر کنید.

برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در اکوادور، فقط باید حدود 27000 دلار در املاک یا یک بانک اکوادور سرمایه گذاری کنید، یا می توانید 30000 دلار در یک سری صنایع خاص سرمایه گذاری کنید.

اکوادور

اگرچه این مقدار واقعا کم نیست، اما در مقایسه با سایر برنامه های اقامت سرمایه گذار معامله خوبی است.

شما همچنین می توانید به راحتی در اکوادور بازنشسته شوید . جهت واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت بازنشستگان، فقط باید ماهانه 800 دلار بپردازید.

به علاوه، اگر بتوانید اقامت تان در اکوادور را به مدت سه سال حفظ کنید، واجد شرایط درخواست شهروندی هم هستید.

اگر چه دریافت اقامت دائم در اکوادور به اندازه سایر کشور های آمریکای لاتین ارزان نیست، اما هزینه آن نسبت به سایر اقامت های سرمایه گذاری کمی کم تر است.

مجوز اقامت در ترکیه: انواع، شرایط لازم و همه نکات مهم

گرجستان

من به دلایل زیادی از طرفداران گرجستان هستم.

گرجستان به خاطر بازار های آزاد و فرصت ‌های سرمایه ‌گذاری در املاک و مستغلات، گزینه‌ ای است که کمتر به آن بها داده شده اما در عین حال برای گرفتن یک اقامت دوم آسان بسیار جذاب است.

تقریبا همه خارجی‌ ها می ‌توانند ویزای توریستی یک ساله گرجستان را دریافت کنند، اگر تصمیم داشته باشید در آن جا اقامت بگیرید، تنها کاری که باید انجام دهید اینست که شرکتی راه‌ اندازی کنید که کارگران بومی استخدام می کند. یا می توانید 100000 دلار املاک و مستغلات برای اقامت موقت یا 300000 دلار املاک و مستغلات برای اقامت دائم سرمایه گذاری کنید.

از آن جا به بعد فرآیند دریافت اقامت ساده است و می توانید بعد از شش سال برای پاسپورت اقدام کنید.

اگر به تازگی به فکر گرفتن اقامت افتاده اید، با کم ترین سرمایه گذاری می توانید اقامت دوم تان در گرجستان را بگیرید.

گواتمالا

آیا حداقل 1000 دلار در ماه درآمد دارید؟

اگر پاسخ مثبت است پس می توانید برای گرفتن مجوز اقامت در گواتمالا واجد شرایط باشید.

گواتمالا با حداقل درآمد لازم و فرآیند درخواست سریع، مطمئنا جز بهترین گزینه ها برای گرفتن اقامت دوم آسان است.

این کشور هم چنین یکی از تنها چهار کشور آمریکای لاتین است که مالیات اقلیمی را ارائه می‌ کند که می ‌تواند از نظر مالیات جهانی به نفع تان باشد.

متأسفانه، یک مشکل وجود دارد و آن اینست که جهت حفظ اقامت گواتمالا و واجد شرایط بودن برای گرفتن تابعیت این کشور، باید بیشتر وقت تان را در این کشور بگذرانید. در غیر این صورت، مجوز اقامت شما ممکن است لغو شود.

لتونی

ناکارآمدی طرح ویزای طلایی پرتغال باعث شد سرمایه گذارانی که به دنبال اقامت اتحادیه اروپا هستند به لتونی روی بیاورند.

اگر می ‌خواهید مقیم لتونی شوید، می ‌توانید 500000 یورو در ملک سرمایه‌ گذاری کنید، تقریبا 25000 یورو هزینه پروسه صدور مجوز بپردازید و چند فرم برای دریافت اجازه اقامت پنج ساله پر کنید.

شما همچنین می توانید با سرمایه گذاری مبلغ مشابه در یک کسب و کار لتوانیایی یا یک بانک محلی، اقامت دریافت کنید.

دریافت ویزای طلایی لتونی مطمئنا ارزان نیست ، اما فرآیندش نسبتا ساده است و مزایای خوبی دارد.

لتونی

اول این که، هیچ الزامی برای حضور فیزیکی برای حفظ اقامت لتونی شما وجود ندارد. در واقع، شما فقط باید یک روز در سال را در این کشور بگذرانید تا مجوز اقامت تان را حفظ کنید.

لتونی همچنین بخشی از اتحادیه اروپا و منطقه یک پارچه گمرکی شینگن است، بنابراین به عنوان یک مقیم لتونی، شما از کلیه حقوق اقامت اتحادیه اروپا و همچنین دسترسی بدون ویزا به سایر کشور های شینگن برخوردار هستید.

همچنین بعد از 10 سال واجد شرایط درخواست شهروندی لتونی خواهید بود.

اگر قصد دریافت شهروندی لتونی را دارید، باید پنج سال قبل از درخواست تابعیت، سالانه حداقل شش ماه را در آن جا زندگی کنید.

طرح ویزای طلایی لتونی اگر توانایی پرداختش را داشته باشید، گزینه خوبی برای افرادی است که می خواهند یک اقامت دوم آسان در اتحادیه اروپا با هدف اخذ شهروندی بگیرند .

حتما بخوانید: چرا نباید مهاجرت کنیم؟ 14 دلیل

مالزی

اگر کارایی یک کشور چیزی است که هنگام گرفتن یک اقامت دوم آسان به دنبال آن هستید، مالزی ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.

برنامه ویزای MM2H مالزی به خارجی ها این امکان را می دهد تا در صورت داشتن شرایط بهداشتی و درآمدی خاص و سپرده گذاری در بانک مالزی، مجوز اقامت 10 ساله دریافت کنند.

من یک ویزای MM2H دارم و به عنوان فردی که مراحل درخواست را طی کرده است، می توانم کارآمد بودن آن را تضمین کنم.

برای درخواست، فقط باید از این کشور دیدن و چند فرم را پر کنید. سپس بعد از مدتی انتظار برای تایید، به مالزی برمی گردید، هزینه ای را پرداخت می کنید، پول تان را واریز و ویزای تان را دریافت می کنید.

البته این سطح از کارایی بهایی دارد.

اگر زیر 50 سال سن دارید، باید هنگام درخواست حداقل 122000 دلار در حساب بانکی تان باشد و ماهیانه حدود 2500 دلار درآمد داشته باشید.

اگر 50 سال یا بیشتر دارید، این شرایط کمی آسان تر است. یا باید ثابت کنید که حدود 85000 دلار دارایی نقد یا این که درآمد تضمینی 2500 دلار در ماه دارید.

فقط بدانید که مالزی یکی از مکان هایی است که اقامت دوم در آن جا به شهروندی منتهی نمی شود. اگر شهروندی هدف نهایی شماست ، برنامه MM2H به شما در این مسیر کمک نمی کند.

به علاوه برای تضمین مجوزتان، باید در یکی از بانک های مالزی سپرده گذاری کنید.

اگر زیر 50 سال دارید، باید حدود 75000 دلار داشته باشید و اما اگر بالای 50 سال دارید ، حداقل سپرده شما باید 37000 دلار باشد.

برای دریافت ویزای MM2H به بودجه قابل قبولی نیاز است، اما باز هم خیلی مقرون به صرفه‌تر از برنامه ‌های ویزای طلایی اروپا است و مزایای منحصر به‌ فردی مثل امکان واردات خودروی بدون عوارض دارد.

مونته نگرو

اگر می خواهید اقامت دوم اروپا را از طریق سرمایه گذاری ارزان در املاک و مستغلات دریافت کنید، به مونته نگرو بروید.

به عنوان یکی از ساکنین فعلی مونته نگرو، می توانم تأیید کنم که روند دریافت مجوز اقامت نسبتا ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ملک قابل سکونت بخرید و برای اقامت یک ساله درخواست بدهید.

با این که باید مجوز تان را تمدید کنید، اما روند انجام این کار هم واقعا ساده است و دولت مونته نگرو با سرمایه گذاران خارجی کاملا دوستانه برخورد می کند.

همچنین به هیچ حداقل سرمایه ای برای خرید ملک مشخص نشده است و یک آپارتمان مناسب در نزدیکی دریا حدود 30000 دلار هزینه دارد.

مونته نگرو

بنابراین دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری ارزان املاک در مونته نگرو به طرز شگفت آوری آسان است، اما حتی اگر این مسیر را طی کنید، واجد شرایط شهروندی نخواهید شد.

اگر می خواهید پاسپورت مونته نگرو داشته باشید، این کشور اخیرا برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری را راه اندازی کرده است.

با این حال، با حداقل مقدار 350000 یورو برای سرمایه گذاری، گرفتن پاسپورت مونته نگرو بسیار گران تر از مجوز اقامت برای تان آب می خورد.

من شخصا فکر نمی‌کنم که شهروندی از طریق سرمایه‌ گذاری در مونته‌ نگرو ارزش این هزینه را داشته باشد، زیرا پاسپورت آن نسبتا ضعیف است. به هر حال اگر می ‌خواهید شهروند مونته ‌نگرو شوید، این امکان را دارید.

رایج ترین سوالاتی که در مصاحبه کاری خارج از کشور می پرسند

نیکاراگوئه

اگر زندگی به سبک خانه به دوشی برای تان سخت نیست، پس گرفتن یک اقامت دوم آسان در نیکاراگوئه می تواند روشی عالی برای کمک به شما در ایجاد ثروت باشد.

زندگی در نیکاراگوئه بسیار ارزان است. در واقع، شما می توانید با کم تر از 2000 دلار در ماه کاملا مجلل زندگی کنید و با تمام این پس انداز، می توانید در املاک ارزان قیمت یا بخش گردشگری در حال رشد این کشور سرمایه گذاری کنید.

نیکاراگوئه همچنین از سیستم مالیاتی اقلیمی استفاده می کند که می تواند به شما در زمینه مالیات جهانی کمک کند.

اخذ اجازه اقامت در نیکاراگوئه هم بسیار آسان است . تنها کاری که باید انجام دهید این است که ثابت کنید در ماه بیش از 750 دلار درآمد دارید.

با این که درگیر کار های اداری و کاغذ بازی می شوید، اما مسئولین بخش های اداری در نیکاراگوئه به طرز شگفت انگیزی کمک تان می کنند. اگر در ارائه اسناد خاصی با مشکل رو به رو شوید، آن ها معمولا خوشحال می شوند که در ازای گرفتن هزینه ای اندک، کارتان را راه بیندازند.

با این حال، برای حفظ اقامت نیکاراگوئه تان، باید مایل باشید شش ماه از سال در آن جا زندگی کنید.

بنابراین اقامت نیکاراگوئه ممکن است گزینه خوبی برای افرادی که مدام در رفت و آمد هستند نباشد. اما اگر کسی مایل به زندگی در آن جا باشد، این کشور می تواند مکانی عالی برای شروع راه اندازی یک کسب و کار باشد.

پاناما

پاناما به خاطر بخش بانک داری قوی و هزینه های زندگی پایین، به یکی از بهترین مکان ها برای دریافت اقامت دوم آسان تبدیل شده است.

اگر مایل به واریز 5000 دلار در یک بانک پانامایی و تأسیس یک شرکت پانامایی باشید ، برنامه ویزای کشور های دوست پاناما یا Panama’s Friendly Nations، اقامت دوم تقریبا فوری را به شهروندان اکثر کشور های غربی ارائه می دهد.

شما همچنین می توانید در عرض پنج سال واجد شرایط شهروندی شوید، اما اگر به پاسپورت پانامایی علاقه دارید، باید بیشتر وقت تان را در پاناما بگذرانید.

با این حال، اگر به دنبال شهروندی نیستید، تنها باید یک یا دو روز در سال را در آن جا بگذرانید تا مجوز اقامت تان را حفظ کنید.

این پیشرفت قابل توجهی نسبت به برنامه های ویزای مشابه در آمریکای لاتین است که اغلب شما را ملزم می کنند بیشتر سال را در کشور بمانید.

بنابراین پاناما بهترین شرایط را از نظر حداقل سرمایه گذاری و حضور فیزیکی به شما ارائه می دهد.

پاراگوئه

پاراگوئه مثل پاناما، به شما این امکان را می دهد که با یک سپرده بانکی ساده به مبلغ 5200 دلار، فورا اقامت دائم دریافت کنید.

در بیشتر موارد، گرفتن اقامت دوم آسان در پاراگوئه با مزایای بسیار بیشتری مثل هزینه پایین زندگی و سیستم مالیاتی اقلیمی نسبت به کشور های آمریکای لاتین همراه است.

چیزی که پاراگوئه را متمایز می کند؛ این است که این کشور به شما اجازه می دهد تا تنها بعد از سه سال اقامت، برای شهروندی درخواست بدهید.

با این حال، فقط به این دلیل که واجد شرایط درخواست هستید، معنایش این نیست که می توانید در عرض سه سال پاسپورت پاراگوئه دریافت کنید.

اگر چه برنامه اقامت دائم پاراگوئه کاملا کارآمد است، اما پروسه گرفتن تابعیت نمونه ای کلاسیک از بوروکراسی آمریکای جنوبی است و پیدا کردن یک وکیل خوب هم برای کمک به شما تقریبا غیرممکن است.

بنابراین، پاراگوئه شاید مکان عالی برای دریافت اقامت دوم آسان باشد، اما من روی گرفتن پاسپورت دوم در آن جا حساب نمی کنم.

یکی از بهترین کشورها: مهاجرت به استرالیا: موارد مورد نیاز و همه نکات کاربردی

وانواتو

چند سال پیش، گرفتن اقامت در وانواتو یک دردسر بزرگ بود.

با این حال، این کشور اقامت و شهروندی اش را با برنامه ‌های سرمایه ‌گذاری اصلاح کرد و امروز، این کشور جزو بهترین کشور ها از نظر اعطای اقامت در جهان است.

خارجی ها می توانند در ازای سرمایه گذاری 89000 دلاری در املاک و مستغلات و یا کشاورزی ، مجوز اقامت یک ساله قابل تمدید دریافت کنند. با سرمایه گذاری بزرگ تر، می توانید مجوز اقامتی دریافت کنید که تا پانزده سال اعتبار دارد.

گرفتن تابعیت وانواتو از طریق برنامه سرمایه گذاری بسیار ساده تر است.

با هزینه 200000 دلاری برای یکبار، می ‌توانید در کم تر از دو ماه پاسپورت داشته باشید. در حال حاضر می ‌توانید به بیت کوین هم پرداخت کنید.

با اینکه وانواتو ارزان ترین تابعیت را از طریق برنامه سرمایه گذاری نمی دهد، اما یکی از کارآمدترین هاست و با دسترسی بدون ویزا به بیش از 120 کشور، پاسپورت جذابی دارد.

اگر به دنبال اقامت دوم بدون مالیات در خارج از دریای کارائیب هستید ، پیشنهاد می کنم به وانواتو بروید.

هنگام گرفتن یک اقامت دوم آسان چه چیز هایی را باید در نظر بگیریم

وقتی در مورد گرفتن یک اقامت دوم آسان فکر می کنید، همیشه باید استراتژی کلی در ذهن تان داشته باشید.

مسائلی مثل مالیات، پتانسیل گرفتن شهروندی، کیفیت زندگی، امکان حداقل سرمایه ‌گذاری و الزام حضور فیزیکی، همگی مواردی هستند که هنگام تصمیم‌گیری برای گرفتن اقامت در هر مکانی صرف نظر از این که چقدر آسان است، باید در نظر بگیرید.

با این حال، در مورد برنامه های اقامت دوم آسان، باید یک فاکتور دیگر را هم در نظر بگیرید یعنی ثبات و ماندگاری.

مشکل بسیاری از برنامه های اقامت ارزان و آسان اینست که شما واقعا نمی دانید که دولت قرار است در چند سال آینده چه کاری انجام دهد.

یا ممکن است الان حداقل شرایط اقامت را داشته باشید اما با محبوبیت بیشتر این برنامه ها ، شرایط تغییر کند.

به طور مثال برنامه اقامت اروگوئه قبلا کاملا لیبرال بود و به شما امکان می داد با حداقل سرمایه گذاری و یک بازدید سالانه برای تمدید مجوزتان، اعتبار برگه اقامت تان را حفظ کنید.

با این حال در سال های اخیر، اروگوئه شرایط اقامت و شهروندی را سفت و سخت تر کرده است.

حالا برای حفظ اقامت اروگوئه و واجد شرایط بودن برای گرفتن تابعیت، باید در واقع مقدار قابل توجهی پول در این کشور سرمایه گذاری کنید یا بیشتر وقت تان را در آن جا بگذرانید.

بنابراین، اگر کشوری را انتخاب می کنید که به تعهد حضور و سرمایه گذاری کم تری نیاز داشته باشد باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر دولت سیاست هایش را تغییر دهد، ممکن است نتوانید پاسپورت دریافت کنید یا حتی اقامت تان را حفظ کنید.

حتما بخوانید: مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است؟ (بعد از کرونا)

علت این که من معمولا توصیه می کنم که مردم پول شان را برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری خرج کنند همین عدم قطعیت است.

پس اگر واقعا قصد دارید به آن کشور نقل مکان کنید، اقامت از طریق سرمایه گذاری ثبات بیشتری نسبت به سایر اقامتگاه های آسان دوم برای تان به همرا خواهد داشت و در عین حال به شما امکان می دهد تا حداقل شرایط حضور فیزیکی را برآورده کنید .

با این که گرفتن اقامت دوم با حداقل زحمت ممکن است در ابتدا جذاب به نظر برسد ، اما ممکن است در بلند مدت به نفع تان نباشد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست