درونمای شهر شگفت انگیز رم

راهنمای سفر به رم (هزینه ها، جاذبه ها، غذاها و جشن ها)

گاما

رم (Rome) شهر ابدی ایتالیا است که از بدو تولد این شهر تاکنون مرکز حکومت ایتالیا بوده است. این شهر مرکز فرمانروایی امپراطوری‌های رم باستان بوده و همین باعث شهرت جهانی این شهر شده است. رم هزاران سال مرکز قدرت، فرهنگ و مذهب بوده است و در طول تاریخ ۲۸۰۰ ساله خود تاثیر عمیقی بر جهان گذاشته است. واتیکان قلب مسیحیت در این شهر قرار دارد که بر اهمیت آن می افزاید. سازه‌های تاریخی، فرهنگ، موزه ها و کلیساها همگی موجب جذابیت این شهر شده اند. این شهر برای چندین قرن مرکز توجهات جهان بوده و اکنون نیز آرزوی هر گردشگری است که به این منطقه سفر کند. در این مقاله جذاب ترین مکان های این شهر، غذاها معروف، فرهنگ و جشن های این شهر را به طور مفصل بررسی کردیم و هزینه های سفربه این شهر را شرح دادیم.

word image 354

بهترین زمان سفر به رم

بهترین فصل برای سفر به رم از نظر قیمت، در فصل زمستان (از ماه دسامبر تا اواخر فوریه) است. در واقع در این فصل شهر خلوت بوده و تقریبا خالی از گردشگر است و قیمت هتل‌ها و بلیط بسیار پایین است. بهترین فصل برای تور رم از نظر آب و هوا در فصل بهار (از ماه آپریل تا اواخر می) است که در این ماه‌ها رم بهترین آب و هوا را برای پیاده روی و گشت و گذار تاریخی دارد.

word image 355

جاذبه های گردشگری رم

۱- کولوسِئوم (Colosseum)

word image 356

کولوسِئوم یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار باستانی جهان و دیدنی‌های رم است. این بنای عظیم را که قدمت آن به بین ۷۰ تا ۸۰ سال پس از میلاد مسیح می‌رسد، به‌اسم آمفی‌تئاتر فلاویان (Flavian Amphitheatre) نیز می‌شناسند. کولوسِئوم در زمان اوج شلوغی ۸۰ هزار تماشاگر را در خود جای می‌داده و محل برگزاری مسابقات گلادیاتورها و سایر سرگرمی‌ها بوده است. امپراتوران رم نیز از تماشاگران پروپاقرص این نمایش‌ها بودند.

۲-  قلعه سنت آنجلو (Castel Sant’Angelo )

word image 357

قلعه سنت آنجلو که زمانی بلندترین سازه رم بود ، بیشتر با نام آرامگاه ها دریان شناخته می شد. این قلعه ، ساختمانی استوانه ای و مدور دارد و بر کرانه های رود تیبر واقع شده است. در قرن ششم تبدیل به یک پایگاهی برای پاپ ها شد و از طریق کانال های زیرزمینی به قصرهای واتیکان پیوست به این صورت که که پاپ ها در گذشته زمانی که خطری آنها را تهدید می کرده از این راه های مخفی استفاده می کردند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

راهنمای کامل تقویت لهجه ایتالیایی برای اینکه مثل یک بومی باشید

۳-  میدان رُمی (Roman Furom)

word image 358

این میدان، میدان اصلی رُم باستان است که فقط خرابه‌هایی آن پابرجاست. این میدان زمانی محل ساختمان‌های دولتی و محل گرفتن جشن و پایکوبی اعیاد ملی بوده است. شما می‌توانید با خرید بلیط کولوسئوم از این مکان نیز بازدید کنید. پیاده‌روی در کوچه‌ها و خرابه‌های ساختمان‌ها، شما را به حال و هوای روم باستان برمی‌گرداند.

۴- کلیسای سیستین (Sistine Chapel)

word image 359

کلیسای سیستین بخشی از مجموعه‌ موزه‌‌های واتیکان و یکی از معروف‌ترین اماکن مذهبی جهان است. این بنا در کاخ آپوستولیک در دولت‌شهر واتیکان قرار دارد و بخش اعظم آن در سال‌های دهه‌ی ۱۴۰۰ بازسازی شده است. کلیسای مذکور بیشتر به‌خاطر حجم بالای جزئیات هنری و شمایل‌نگاری‌های باشکوهش شهرت دارد. نقاشی اعجاب‌انگیز «روز رستاخیز» اثر میکل‌آنژ و اثر هنری دیگری که روی سقف‌ کار شده است.

۵- آرامگاه آگوستوس (Mausoleum of Augustus)

word image 360

این آرامگاه که در میدان آگوستو اومبرتو، در مرکز رم قرار گرفته است، یکی از بناهای تاریخی مهم شهر به‌شمار می‌رود. فضای داخلی آرامگاه از یک مقبره‌ی داخلی مربعی شکل، جایی که اولین امپراتور روم، آگوستوس و همسرش لیویا در آن دفن شده‌اند، تشکیل شده است. اگرچه امکان بازدید از مقبره‌ی داخلی برای گردشگران وجود ندارد،؛ با این حال این آرامگاه از جاذبه‌های توریستی محبوب محسوب می‌شود.

۶- حمام‌ های کاراکالا (Baths of Caracalla)

word image 361

حمام‌ های کاراکالا در سال ۲۱۶ میلادی به اتمام رسید و خیلی بیشتر از حمام عمومی بود. این حمام‌ها یک مرکز ورزشی کامل با حمام‌های آب گرم و سرد، یک استخر شنا، سونای خشک و بخار، ژیمناستیک و امکانات ورزشی، اتاق‌‌ها، باغ‌ها، مغازه‌ها، آرایشگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی بود. سازه‌ای عظیم و با ابهت، منطقه‌ای به مساحت ۳۰۰ متر مربع را پوشش می‌دهد که شامل مجموعه‌ای از سالن‌های غول‌پیکر که گنبدها و طاق‌های آن با ستون‌های بسیار بزرگ ثابت نگهداشته شده‌اند. این بنا ۱۵۰۰ نفر ظرفیت دارد. طبقه‌ها و دیوارهای آن با سنگ مرمر، موزائیک و نقاشی‌های دیواری پوشانده شده است و هنوز هم ویرانه‌های آن می‌توان نشانه‌هایی از شکوه و عظمت گذشته‌ی بنا را مشاهده کرد.

۷- طاق کنستانتین (Arch of Constantine)

word image 362

طاق‌ها بناهایی هستند که در گذشته اغلب برای بزرگداشت یک پیروزی و یا زنده ماندن شهدا ساخته می‌شدند. در شهر رم هم در سال ۳۱۵ میلادی به مناسبت پیروزی امپراطور کنستانتین یکم در جنگ میلویان در مقابل ماکسنتیوس یک طاق ساخته شد. طاق کنستانتین بزرگترین طاق موجود در جهان است که از امپراطوران رومی بر جای مانده به همین خاطر پیشنهاد می‌شود در کنار تماشای کلوسئوم از این طاق نیز دیدن کنید.

۸- موزه‌های واتیکان (Vatican Museums)

word image 363

این مجموعه موزه از بزرگترین، مشهورترین و معروفترین موزه‌های دنیا هستند و قدمتشان به سال ۱۵۰۶ میلادی بازمی‌گردد در آن سال موزه‌های واتیکان به دستور پاپ ژولیوس دوم ساخته شد. این موزه دارای ساختمانی پیچیده است و بر روی چند هکتار زمین قرار گرفته است. بیشترین تعداد تصاویر برهنه در میان تمامی موزه‌های دنیا در واتیکان جمع‌شده‌اند بنابراین بازدید از این موزه برای کودکان زیاد مناسب نیست.

۹- تپه پالاتین (Palatine Hill)

word image 364

تپه پالاتین به طور استراتژیک ۵۰ متر بالاتر از Tiber قرار دارد و سندی است که اولین سکونتگاه‌های رومی را به تصویر می‌کشد. برش‌های سنگی در مقابل معبد Cybele پیدا شده که نشان از فعالیت‌های بشر در قرون گذشته (اوایل قرن نهم قبل از میلاد مسیح) دارد. بعدها این مکان امپراطورها و خانواده‌های بزرگ اشرافی این مکان را انتخاب کردند تا در آن کاخ بسازند. باغ‌های فارنس در این تپه، در قرن ۱۶ میلادی برای Cardinal Alessandro Farnese ساخته شد که پارکی است تفریحی و دارای تراس، عمارت، چمن‌زار، گل‌ها، درختان و آب‌نماهایی که به عنوان صحنه‌ای برای اجتماعات اجتماعی ساخته شده است.

۱۰- کلیسای سن کلمنت (Basilica of San Clemente)

word image 365

این کلیسای با شکوه که تنها چند قدم از کولوسئوم (Coliseum) فاصله دارد به افتخار سومین پاپ بعد از سن کلمنت ، قدیس کلمنت (St. Clement) بنا شده است،. این کلیسایی که امروزه می بینید بر روی بناهای پیشین ساخته شده و شامل کلیساهای دیگری است که یکی از آنها خانه‌ای مسیحی است که طی یک آتش سوزی تخریب شد. از آنجایی که روزگاری این کلیسا معبد خدایان آگوستین و دومینیک بود امروزه این محل توسط دومینیک‌های ایرلندی اداره می‌شود.

۱۱- میدان سن پیترو ( Saint Peter’s Square )

word image 366

میدان سن پیترو از دیدنی ترین میادین رم است که در واتیکان قراگرفته است. این میدان درست رو به روی کلیسای باشکوه سنت پیترو قرار گرفته و وجود این دو سازه بی نظیر رو بروی هم قرار گرفته اند. این میدان به شکل سوراخ یک کلید بزرگ است که با ستون های عظیم احاطه شده است. ترتیب این ستون ها از یک قاعده ی عجیب معماری پیروی شده به صورتی که اگر در حاشیه ی یکی از کانون های بیضی شکل میدان بایستید می توانید کل ستون ها را ببینید و این آرایه ای است از وحدت در عین کثرت.

۱۲- باغ‌های ویلای بورگِزه (Villa Borghese Gardens)

word image 367

این باغ‌ها در مجموعه‌‌ویلای بورگِزه قرار دارند و در زمینی به مساحت کمتر از ۲۰۰ هکتار واقع شده‌اند. باغ‌های بورگِزه شامل گالری بورگِزه و گالری ملی هنر مدرن است. در این تفرجگاه ویلاها و موزه‌های متعددی مستقرند و مثلا در قسمت کازینو بورگِزه‌ی پارک می‌توانید از مجسمه‌های ساخت بِرنینی و در بخش ویلا جولیا از موزه‌ی اِتروسکان بازدید کنید.

۱۳- محله‌ی قدیمی تراتستِوِر (Trastevere)

word image 368

محله ترستور در همسایگی شهر رم، پایتخت زیبای ایتالیا قرار دارد و شهرت آن بیش از همه برای فروشگاه‌های صنعتگری، رستوران‌های کوچک و هتل‌های ارزان‌قیمت است. همچنین کوچه‌های سنگفرش شده، کتاب‌فروشی‌های قدیمی و رستوران‌های میشلین استار از جاذبه‌های دیدنی این محله زنده و شلوغ هستند. در خیابان‌های باریک سنگ‌فرش‌شده‌‌ی تراستِوِر نه‌تنها می‌توانید خانه‌های قدیمی شهر را ببینید، بلکه به تعداد زیادی رستوران و کافه نیز دسترسی خواهید داشت.

۱۴- پانتِئون (The Pantheon)

word image 369

معبد پانتِئون یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی رم است که در سال ۱۱۸ پس از میلاد مسیح به‌دستور امپراتور هادریان ساخته شد. این بنا که فرسایش زمان را خیلی خوب تاب آورده است، درواقع در محل معبدی که پیشتر دولت‌مردی به‌نام آگریپا ساخته بود بنا شده است. در جلوی بنا رواقی مستطیلی با ستون‌های سنگین قرار دارد و سازه‌ی مثلثی بالای پیشگاه نیز به سنگ‌نوشته‌ای مزین است که این بنا را به آگریپا نسبت می‌دهد. گنبد معبد از داخل با مجموعه‌ای از نقوش سنگی تزئین شده است و یک حفره‌ی مرکزی نور را به‌ داخل می‌تاباند.

۱۵- فواره تروی ( Trevi Fountain )

word image 370

تروی مشهورترین جاذبه ی رم در بین کل مردم کل دنیاست ، بر اساس افسانه ها هرکس به رم می آید سکه ای در چشمه ی تروی می اندازد تا دوباره به رم بیاید. بازدید از فواره تروی با فواره های کوچک و بزرگش که بزرگترین آن ۲۶ متر ارتفاع و عرض ۲۰ متر دارد ، برای گردشگران بسیار جالب و سرگرم کننده است. این فواره یک شاهکار تحسین آمیز از معماری باروک است که به دستور پاپ کلمنت دوازدهم در سال ۱۷۳۲ ساخته و مهندسی فواره توسط نیکو سالوی انجام گرفت.

۱۰۰ درس رایگان آموزش مکالمه زبان ایتالیایی (مشابه پیمزلر + pdf)

معرو ف ترین غذاهای سنتی رم

۱- ساندویچ پانینی (Panini)

word image 371

پانینی یک ساندویچ کبابی است که با انواع مختلفی از نان‌ها مانند باگت، سیاباتا و میکتا سرو می‌شود. مواد داخلی آن پنیر فراوان، ژامبون، سالامی یا سایر سبزیجات است. در نهایت آن را داخل توستر یا ساندویچ‌ساز قرار می‌دهند و همه مواد با یکدیگر فشرده و سوخاری می‌شود. این ساندویچ با ادویه‌های ایتالیایی طعم بی‌نظیری دارد و ایتالیاها و مسافرانی که به آنجا سفر می‌کنند طرفداران آن هستند.

۲- پیتزا پاکتی (Trapizzino)

word image 372

نوآوری در هر چیزی ممکن است وجود داشته باشد و پیتزای پاکتی یکی از این نوآوری‌ها است. این پیتزای خوشمزه و جالب به راحتی قابل حمل است و شما می‌توانید طعم و رنگ جدیدی از پیتزا را در این مدل امتحان کنید. در این پیتزا مواد مختلف در داخل آن قرار می‌گیرد و دو طرف آن را با خمیر می‌پوشانند و پس از پخت به شکل مثلثی برش داده و سرو می‌کنند. این مدل از پیتزا در بسیاری از کشورها پخته می‌شود و طرفداران بسیاری دارد.

۳- ماریتوزی (Maritozzi)

word image 373

صبحانه در ایتالیا اغلب با یک شیرینی خوش‌طعم همراه است که در کنار آن قهوه یا کاپوچینو نوش جان می‌شود. ماریتوزی یک شیرینی پرطرفدار در رم است که هم در صبحانه و هم به عنوان عصرانه با یک نوشیدنی گوارا سرو می‌شود. بافت آن بسیار نرم است و وجود کشمش در خمیر آن طعم بی‌نظیری به آن بخشیده است. پس از آماده شدن داخل آن را برش داده و با خامه پر می‌کنند.

۴- اسپاگتی Cacio e pepe

word image 374

یکی از اسپاگتی‌های ساده و لذیذ شهر رم که در بسیاری از رستوران‌های آن سرو می‌شود، این اسپاگتی است. طعم اصلی آن فلفل سیاه و پنیر Pecorino Romano است که بسیار ساده طبخ می‌شود. بسیاری با توجه به ذائقه خود از سبزیجات مختلف نیز کنار پنیر و فلفل استفاده می‌کنند.

۵- فتوچینی آلفردو (Fettuccine Alfredo)

word image 375

فتوچینی نوعی پاستای ایتالیایی است که بیشتر مورد علاقه مردم رم است. این پاستا به شکل نوارهای صاف و کمی زخیم است که از ترکیب آرد و تخم مرغ تهیه می‌شود. از این پاستا غذاهای مختلفی با ترکیبات متفاوتی از سبزیجات و گوشت‌ها تهیه می‌شود که معروف‌ترین آن فتوچینی آلفردو است که غذایی بین‌المللی محسوب می‌شود. پس از آبکش کردن فتوچینی، سس آلفردو که ترکیبی از پنیر پارمزان رنده‌شده، خامه زیاد و مقدار فراوانی فلفل سیاه آسیاب‌شده است، روی پاستا ریخته می‌شود و سپس آماده برای خوردن است. این پاستای فوق‌العاده به علاقه‌مندان به این سبک غذاها بسیار توصیه می‌شود.

۶- سالتیمبوکا (Saltimbocca)

word image 376

این غذای اشتها آور، غذایی رول مانند است که از فیله گوشت گوساله و با رول کالباس تهیه می‌شود و داخل آن با پنیر فراوان و گیاه مریم گلی پر می‌شود. بسیاری از شب قبل گوشت آن را در مواد مختلفی مزه‌دار می‌کنند و بعد با ترکیبات مختلف قارچ، انواع پنیرها، بسته به ذائقه خود پر می‌کنند و سپس در داخل فر یا روغن فراوان طبخ می‌کنند. طعم این غذای لقمه‌ایی بی‌نظیر و منحصر به فرد است.

حتما بخوانید: به عنوان یک توریست در اروپا این ۱۵ کار را هرگز انجام ندهید!

بهترین رستوران های رم

۱- LA PERGOLA

این رستوران در هتل مجلل کاوالیری (Cavalieri) قرار دارد و با وسایل آنتیک و نقاشی‌ها و آثار هنری زیبا تزیین شده است. نقاشی‌های شگفت‌انگیز، پرده‌های نقش‌دار و ظروف شیشه‌ای دست‌ساز تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های این رستوران مجلل است. علاوه بر دکوراسیون زیبا، این رستوران، پنجره‌هایی بزرگ با چشم‌اندازی زیبا از شهر رم دارد. غذاهای فوق‌العاده، نوآورانه و بی‌نظیر این رستوران با مواد غذایی تازه به دست ماهرترین سرآشپزان تهیه می‌شود. در فصل تابستان، می‌توانید غذای خود را در تراس زیبای رستوران میل کنید.

۲- رستوران Fortunato al Pantheon

منوی این رستوران شامل غذاهای کلاسیک ایتالیایی است و هر روز منوی مخصوص پیشنهاد سرآشپز با غذاهای متنوع و جدید، تغییر می‌کند. منوی اصلی شامل انواع پاستا و غذاهای سنتی ایتالیا است. مواد غذایی به کار رفته با دقت تمام انتخاب می‌شوند و همیشه تازه و باکیفیت هستند. در ماه‌های گرم‌تر سال، تعدادی میز و صندلی در فضای بیرونی رستوران چیده می‌شود تا کسانی که دوست دارند در فضای باز غذا بخورند، از این فرصت استفاده کنند.

۳- Checchino dal 1887

رستوران چچینو دال ۱۸۸۷ به دلیل قدمت زیاد و همینطور قیمت های منصفانه اش شهرت دارد و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. رستوران چچینو در قلب شهر رم و در نزدیکی محله مشهور تستاکیو قرار گرفته و منوی بسیار متنوعی دارد. منویی تاریخی به میهمانان داده می شود که انواع غذاهای ایتالیایی مثل پاستا با سس گوجه (rigatoni con pajata) را ارائه می کند. در پایان غذا نیز با انواع دسرها و پنیرهای خوشمزه ایتالیایی از میهمانان پذیرایی می شود.

۴- Ristorante Peppone

رستوران پپون در سال ۱۸۹۰ و توسط فردی به نام گیزپ توزی افتتاح شده است و امروزه به عنوان یکی از قدیمی ترین رستوران های رم در حال فعالیت است. این رستوران با سبک و سیاق قدیمی به میهمانان سرویس دهی می کند و هنوز توسط نوادگان گیزپ توزی اداره می شود. منوی رستوران پپون ترکیبی از آشپزی مناطق لازیو و ابروزو ایتالیاست و غذاهای کاملا سنتی و غذاهای محبوب ایتالیایی را به مشتریان ارائه می کند.

۵-  Ristorante Piperno

این رستوران در یکی از محله های تاریخی رم قرار گرفته و در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. رستوران پیپرنو اولین بار در سال ۱۸۶۰ و توسط فردی به نام پاسیفیکو پیپرنو افتتاح شد و امروزه یکی از قدیمی ترین رستوران های رم محسوب می شود. منوی رستوران پیپرنو طیف وسیعی از غذاهای سنتی ایتالیایی را شامل می شود و به عنوان دسر هم انواع دسرهای خوشمزه ایتالیایی مثل فوندوی شکلانی و بستنی جلاتوی ایتالیایی سرو می شود.

فرهنگ مردم رم (ایتالیایی ها)

  • زمانی که اولین بار یک ایتالیایی‌ برخورد کردید، مناسب‌ترین برخورد، گفتن عبارت «بون جورنو» به معنای روز خوش و همچنین دست دادن است. اصولاً کلمه‌ی چاو به معنای سلام را فقط دوستان صمیمی و جوانان استفاده می‌کنند و به کار بردن آن توسط یک غریبه‌ی خارجی، چندان مودبانه نیست، مگر اینکه طرف مقابلتان از این کلمه استفاده نماید.
  • در گذشته بوسیدن دست زن‌های غریبه هم در برخورد اول یکی از رسومات اجتماعی ایتالیایی‌ها بود که امروزه چندان مورد توجه نیست.
  • ایتالیایی‌ها لباس‌های باز را معمولا برای فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و رستوران‌ها مناسب نمی‌دانند و استفاده از آن را به استخر و سواحل محدود می‌کنند. به علاوه، پوشیدن لباس‌های جین را در رستوران و کلیساها نمی‌پسندند.
  • مردم ایتالیا بر خلاف سایر کشورهای اروپایی بسیار خونگرم هستند.
  • یکی از تفاوت های اصلی مردم ایتالیا با سایر کشورهای اروپایی این می باشد که از زبان بدن استفاده می کنند. ایتالیایی ها عادت دارند به هنگام صحبت کردن از زبان بدن کمک بگیرند تا بتوانند منظورِ کلام یا حس خودشان را بهتر بیان کنند.

حتما دانلود کنید: کتابچه PDF انگلیسی در سفر

جشنواره ها و فستیوال های رم

۱- کریسمس (Christmas)

word image 377

کریسمس یکی از شگفت انگیزترین زمان های سال در رم است: شهر ابدی با جشن های مذهبی ، بازارها و رویدادها به مناسبت فصل مهم زنده می شود. جشن ها با روشنایی درخت کریسمس و صحنه تولد میلاد در میدان سنت پیتر در ۷ یا ۸ دسامبر آغاز می شود. در شب کریسمس ، انتظار یک دسته جمعی نیمه شب در واتیکان را داشته باشید ، و در روز کریسمس ، یک توده بزرگ در میدان سنت پیتر گوش می دهد سخنرانی پاپ Urbi و Orbi. همچنین از بازار پر جنب و جوش سالانه کریسمس در Piazza Navona دیدن کنید.

۲- جشنواره دلستر (VinòForum)

word image 378

جشنواره دلستر 🙂 که هر ماه ژوئن در شمال رم برگزار می شود. امسال شانزدهمین دوره این رویداد است و بیش از ۲۵۰۰ دلستر از ۵۰۰ تولید کننده ، همراه با رستوران های پاپ آپ که غذاهای لذیذ تهیه شده توسط سرآشپزهای ستاره میشلن را ارائه می دهند ، ارائه خواهد شد.

۳- جشن بفانا (Festa della Befana)

word image 379

هر سال در ۶ ژانویه ، فصل کریسمس ایتالیا با La Befana یا روز Epiphany به پایان می رسد. در سنت ایتالیا ، La Befana یک جادوگر دوستانه است که برای کودکان شیرینی و خرده ریزها را در یک جوراب می گذارد. این تعطیلات عمومی با اجتماعات متعدد در میادین اصلی رم (جلساتی که شامل کل بسیاری از جادوگران است) جشن گرفته می شود. پاپ در شهر واتیکان ، به مناسبت بزرگداشت دیدار این سه انسان خردمند از کودک عیسی ، تشییع رسمی برگزار می کند.

۴- تولد رم (Natale di Roma)

word image 380

طبق افسانه ها ، رم در ۲۱ آوریل ۷۵۳ قبل از میلاد توسط روملوس تأسیس شد و این شهر همچنان تاریخ تولد خود را با برگزاری یک سری جشن ها و رویدادها ، از جمله کنسرت ها ، رژه و بازخوانی های تاریخی در Circo Massimo ، نشان می دهد. رویدادها بسیار متفاوت هستند (به عنوان مثال امسال تولد رم به عید پاک متصل می شود) اما می توانید انتظار داشته باشید که آتش بازی و گلادیاتورهایی را در مرکز شهر به نمایش بگذارند.

۵- Festa de’ Noantri

word image 381

Festa de ‘Noantri یک جشن مذهبی باستانی از مدونا کوه کارمل است که در پایان ماه ژوئیه برگزار می شود. طی یک پیاده روی مفصل ، مجسمه ای از مریم مقدس از کلیسای سن آگاتا از طریق تراستوره به کلیسای سن کریسگونو حمل می شود سپس هشت روز بعد از طریق قایق در امتداد رودخانه تایبر به خانه اصلی خود بازگردانده می شود.

هزینه سفر به رم

۱- هزینه اقامت و هتل

  • هتل های ۲ ستاره: بین ۲۵ تا ۱۰۰ یورو
  • هتل های ۳ ستاره: بین ۳۰ تا ۲۰۰ یورو
  • هتل های ۴ ستاره: بین ۴۰ تا ۳۰۰ یورو
  • هتل های ۵ ستاره: بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ یورو
  • آپارتمان: از شبی ۲۰ تا ۲۵۰ یورو
  • هاستل: بین ۱۰ تا ۶۰ یورو

۲- هزینه غذا و رستوران

  • رستوران های ارزان قیمت: حدود ۱۲ تا ۲۰ یورو
  • رستوران متوسط: حدود ۲۵ تا ۳۵ یورو
  • رستوران لوکس: در حدود ۶۰ تا ۴۹۰ یورو
  • فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد: حدود ۷ تا ۱۰ یورو

۳- هزینه حمل و نقل

  • بلیط تک مسیره: ۱.۵۰ یورو که با آن می توانید در یک مسیر خط اتوبوس، تراموا و مترو را عوض کنید و برای ۱۰۰ دقیقه فعال می باشد.
  • بلیط یک روزه: ۷ یورو که ۲۴ ساعت از اولین باری که آن را استفاده می کنید اعتبار دارد.
  • بلیط ۴۸ ساعته: ۱۲.۵ یورو که ۴۸ ساعت از اولین باری که آن را استفاده می کنید اعتبار دارد.
  • بلیط ۷۲ ساعته: ۱۸ یورو که ۷۲ ساعت از اولین باری که آن را استفاده می کنید اعتبار دارد.
  • بلیط ۱ ماهه: ۳۵ یورو
  • هزینه ورودی تاکسی ۳ یورو می باشد و با توجه به سرعت و کیلومتر به این هزینه اضافه می شود.

۲۰ تا از بهترین جاذبه های گردشگری ایتالیا (نظر توریست ها)

اخذ ویزای رم

برای سفر توریستی به ایتالیا باید ویزای شینگن داشته باشید. در واقع ویزای توریستی شینگن چراغ سبزی برای ورود به کشور یا کشورهای حوزه شینگن است و دریافت کننده این روادید می‎تواند از آن برای بازدید از کشور یا کشورهای این منطقه استفاده کند.

هزینه دریافت ویزای شینگن

  • بزرگسالان: ۶۰ یورو
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: ۳۵ یورو
  • کودکان زیر ۶ سال: رایگان

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن

۱- نداشتن سوء پیشینه

۲- ترجمه همه مدارک به زبان انگلیسی (توسط دارالترجمه رسمی)

۳- بعد از تکمیل مدارک تقریبا برای دریافت ویزا یک ماه زمان نیاز است.

۴- بعد از تکمیل مدارک مسافر باید برای مصاحبه حضوری و انگشت‎نگاری شخصا در سفارت کشور مورد نظر حاضر شود.

۵- در صورتی که پدر حمایت‎کننده اعضای خانواده است، تحویل یک سند ملکی (به نام سرپرست) برای تمام اعضای خانواده کافی است. لازم به ذکر است اصل سند بعد از مصاحبه با مسافر به او برگردانده می‎شود.

۶- ارائه دعوت ‎نامه معتبر (از سوی بستگان درجه یک، دوست و یا آشنا)

۷- اصل و کپی گذرنامه، حداقل با ۶ ماه اعتبار. لازم به ذکر است پاسپورت باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.

۸- سه قطعه عکس ۳*۴ رنگی جدید به صورت تمام رخ با زمینه سفید و مطابق با عکس گذرنامه. (بین عکس و چهره متقاضی نباید تفاوتی دیده شود)

۹- ترجمه سوابق کاری به زبان انگلیسی (البته فعلا سفارت فرانسه و آلمان مدارک را بدون نیاز به ترجمه و به زبان فارسی تحویل می‎گیرد)

۱۰- ارائه پرینت گردش حساب سه ماه آخر و موجودی بیشتر از ۴۰ میلیون تومان با مهر و امضاء بانک به زبان انگلیسی

۱۱- بیمه مسافرتی تا سقف ۳۰ هزار یورو که باید پیش از ویزا ارائه شود و به دنبال رد شدن ویزا امکان لغو بیمه وجود دارد. (بیمه مسافرتی باید تمامی مدت زمان اقامت در حوزه شینگن را پوشش دهد)

۱۲- گواهی اشتغال به کار که خطاب به سفارت نوشته شده باشد و مواردی مانند سمت شغلی، زمان استخدام، مقدار درآمد و حوزه فعالیت شرکت (اگر خصوصی است) به همراه لیست بیمه که اسم مسافر در آن قید شده است را در بر گیرد. همچنین در گواهی اشتغال، باید ذکر شود که کارفرما با مدت زمان مرخصی متقاضی و سفر به منطقه شینگن مشکلی ندارند.

نکات تکمیلی

  • اگر در دایره لغاتتان چند کلمه ایتالیایی جا بدهید بسیار بهتر و راحت‌تر می‌توانید با مردم شهر ارتباط برقرار کنید.
  • احتمال اینکه در وسط روز با جمعیت زیادی که برای بازدید از جاذبه‌های توریستی آمده‌اند مواجه شوید بسیار زیاد است. توصیه می‌کنیم برای بازدید از این مکان‌ها شب یا صبح زود را انتخاب کنید تا بتوانید با خیال راحت به گردش و تفریح بپردازید.
  • مراقب کیف‌قاپ‌های کمین کرده اطراف خود باشید حتی برای یک‌لحظه هم کیف و یا متعلقات خود را روی زمین نگذارید.
  • ممکن است در رستوران‌ها بیش ازآنچه که در صورت‌حساب بوده است شارژ شوید. از رستوران بخواهید که به شما صورت‌حساب با جزییات موردی دهد و از اعتراض درباره این موضوع ترسی نداشته باشید.

۹۴ عبارت فوق العاده کاربردی زبان ایتالیایی (ویژه توریست ها)

ویدیویی از سفر به رم شگفت انگیز

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست