خرید آنلاین بلیط قطار

7 بهترین سایت های خرید بلیط قطار بصورت اینترنتی (آنلاین+ حضوری)

گاما

در این مطلب با دقت کامل، بهترین سایت های خرید بلیط قطار (ارزان ترین قیمت، بهترین پشتیبانی و کاملا معتبر) را معرفی می کنیم. به راحتی و به صورت آنلاین می توانید بلیط قطار را از این فروشگاههای آنلاین و اینترنتی خریداری نمایید. از سفر با قطار حسابی لذت ببرید!

4 نکته (قانون) سفر با قطار در ایران (اینفوگرافیک)

word image 84346 2

6 ترفند برای گرفتن ارزان ترین بلیط قطار

معمولا بلیط های قطار، تنوع قیمتی بسیار خوبی دارند. ما در این مقاله با ذکر یک سری نکات کمک تان می کنیم تا بلیط های قطار را ارزان تر تهیه کنید.

1-همیشه زودتر بلیط رزرو کنید

اپراتور های فروش بلیط قطار معمولا قبل از سفر این بلیط ها را عرضه می کنند. زمان عرضه حدودا از 12 هفته قبل شروع می شود زیرا جدول زمانی هر روز خاص معمولا 12 هفته قبل تأیید می شود. البته برخی هم از 6 هفته قبل این کار می کنند.

در مواردی که امکان رزرو بلیط از 12 هفته قبل وجود ندارد، باز هم اپراتور های بلیط قطار در همان محدوده بلیط های تخفیف دار را ارائه می دهند ؛ منتهی بعدا قابل خریداری هستند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

بلیط ها به طور منظم مطابق با تقاضا مدیریت می شوند. این گاهی اوقات می تواند به معنای افزایش یا کاهش سهمیه قطار ها باشد که می تواند باعث افزایش قیمت بلیط شود. اگر تاریخ سفرتان را می دانید، بهتر است در اسرع وقت پیدا کردن بلیط را شروع کنید تا ببینید چه مواردی در دسترس اند. فقط یادتان باشد که هر چه مدت زمان بیشتری را تا زمان رزرو بلیط قطار تلف کنید ، گران تر می شوند.

2- انعطاف پذیر باشید

در صورت امکان، بلیط قطار ارزان ‌تر را در تاریخ‌ ها و زمان‌ های مختلف جستجو کنید. شاید بلیط های ارزان ‌تری در تاریخ ‌و زمانی به جز آن روزی که شما مد نظر دارید، وجود داشته باشد، بنابراین همیشه ارزشش را دارد تا با انتخاب بلیط یکی دو ساعت دیر یا زودتر از زمان دلخواه تان، در هزینه ها صرفه جویی کنید.

3- مسیر های جایگزین را بررسی کنید

اپراتور ها برای برخی از سفر ها با هم در رقابت هستند، به این معناست که گاهی اوقات برای برخی مسیر ها یا جاهایی که قطار خیلی به آن جا سفر نمی کند، بلیط ارزانتی ارائه می دهند. با استفاده از قابلیت جستجوی بلیط قطار در سایت اپراتور مورد نظرتان، می توانید همه مسیر ها را بررسی کنید.

4- از خرید بلیط در زمان پیک (اوجِ تقاضا) خودداری کنید

تا جایی که می توانید از سفر در زمان پیک تردد خودداری کنید. این یعنی اپراتور های قطار تمایل دارند که سهمیه بلیط قطار ارزان شان را در این دوره ها کاهش دهند.

5- از خرید در روز های پنجشنبه و جمعه خودداری کنید

این روز ها بلیط ها به خاطر افزایش تقاضای بلیط از طرف مسافران در آخر هفته، قیمت های بالاتری دارند.

6- کارت قطار بگیرید

شما می توانید با استفاده از ریل کارت یا کارت قطار تخفیف دار در هزینه بلیط صرفه جویی کنید. البته ریل کارت فقط برای افرادی در دسترس است که شرایط یا حتی بیماری های خاصی دارند.

حتما دانلود کنید: دانلود رایگان بهترین کتاب PDF انگلیسی در سفر

و اما بهترین سایت های خرید بلیط قطار در ایران

1-سایت مستر بلیط

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران محله توحید، خیابان توحید، بن‌بست فرهادیه، ساختمان فرهادیه، پلاک 3، طبقه اول، واحد 4. 02161169000

سایت مستر بلیط

از نظر قیمت ها، کیفیت خدمات، نظم و مدیریت عالی و مسئولانه، یکی از بهترین ها در تمام ایران در زمینه بلیط قطار است از این نظر مطمئن باشید! مستر بلیط در بهمن ماه سال 1394 شروع به کار کرد. در مستر بلیط علاوه بر جستجوی بلیط قطار می توانید ارزانترین قیمت ها را نیز پیدا کنید. همچنین خدمات رزرو آنلاین هواپیما، اتوبوس، سواری و هتل را هم ارائه می دهد.

فرآیند خرید از مستر بلیط به صورت آنلاین و بسیار آسان است .در صفحه ی اصلی ابتدا سربرگ قطار و نوع کوپه را انتخاب کنید سپس با وارد کردن مبدا، مقصد، تاریخ رفت و تعداد مسافرین (بزرگسال بالاتر از 12 سال ؛ کودک 12 – 2 سال و نوزاد کمتر از 2 سال ) خود، دکمه ی جستجو پروازها را کلیک نمایید، سپس جهت رزور و خرید مابقی مراحل (وارد کردن اطلاعات و پرداخت هزینه) را طی کنید. بعد از پرداخت نهایت 30 دقیقه زمان نیاز است تا بلیط نهایی و فایل بلیط برای شما ارسال گردد.

فایل PDF بلیط از طریق پیامک و ایمیل برای شما ارسال می گردد. برای کنسل کردن بلیط هم به بخش پیگیری و کنسلی بلیط در پروفایل خود مراجعه و درخواست را ثبت کنید. وجه بلیط بعد از کم کردن جریمه به حساب شما واریز خواهد شد.

2-سایت علی بابا

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران، اکباتان، نبش اتوبان لشگری، کوی بیمه، خیابان بیمه چهارم، بن ‌بست گل‌ ها، پلاک 1. 02143900000

سایت علی بابا

علی بابا نیز یکی از سامانه های خرید اینترنتی بلیط قطار معتبر است که فوق العاده سطح بالا، حرفه ای و منصفانه فعالیت می کند و وقتی نگاهی به نظر مثبت خریداران می اندازید می بینید که سطح رضایت بسیار بالایی داشته است. فعالیت خود را از سال 1393 شروع کرده است. برای خرید بلیط قطار، ابتدا به صفحه اول وب ‌سایت علی‌ بابا وارد شده و روی گزینه قطار کلیک کنید. اینجا می ‌توانید نوع بلیط خودتان را انتخاب کنید که به‌ صورت یک ‌طرفه یا رفت ‌و برگشت باشد‌.

سپس باید اطلاعاتی مثل مبدا، مقصد، تاریخ رفت ‌و برگشت، نوع کوپه (دربست یا عادی)، نوع مسافر (سهمیه خواهران، سهمیه برادران و عادی) و تعداد مسافران را مشخص کنید و دکمه جستجو را بزنید تا همه بلیط ‌های قطار مسیر انتخابی، برای شما نمایش داده شود.

علی بابا امکان استرداد بلیط را برای خریداران فراهم کرده است. برای استرداد بلیط مبلغی به عنوان جریمه از پول پرداختی کم می شود و مابقی آن به حساب خریدار عودت داده می شود. جهت اطلاع کامل از نحوه ی کار، راهنمای استرداد بلیط را بخوانید.

3-سایت سام تیک

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران، خیابان خالد اسلامبولی (وزراء سابق)، بین خیابان پنجم و هفتم، شماره 57. 02184385000

سایت سام تیک

شرکت خدمات مسافرتی ساعی تهران در سال 1380 تاسیس و در زمینه خدمات مسافرتی شروع به فعالیت نمود. در پاییز 1394 شرکت ساعی تهران وب سایت سامتیک که به عنوان سامانه خرید آنلاین بلیط است را راه اندازی کرد. سامتیک تمام شرکت ‌های مسافربری ریلی، از جمله شرکت ‌های رجا، سفیر و فدک را تحت پوشش دارد.

برای خرید بلیط قطار، در صفحه اول وب ‌سایت روی گزینه قطار کلیک کنید. نوع بلیط خودتان را انتخاب کنید (یک ‌طرفه یا رفت ‌و برگشت). سپس باید مبدا، مقصد، تاریخ رفت ‌و برگشت، نوع مسافر (سهمیه خواهران، سهمیه برادران، حمل خودرو و عادی) و تعداد مسافران را مشخص کنید و دکمه جستجو را بزنید تا همه بلیط ‌های قطار مسیر انتخابی، مشخص شود. همچنین استرداد آنلاین بلیط قطار نیز برای کاربران وجود دارد.

4-سایت قاصدک 24

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران، بلوار میرداماد، خیابان البرز، تابان شرقی، ملکی سودمند، پلاک 2، واحد 10. 02175269

سایت قاصدک 24

قاصدک 24 دیگر سایت خرید بلیط قطار است که معرفی می کنیم. با کمک این سایت می توانید بلیط قطار خود را در کارگزاران ریلی کشور نظیر رجا و فدک جستجو و اقدام به خرید نمایند. قاصدک 24 امکان سفر با قطار به سراسر شهرهای کشور و برخی از مقاصد خارجی (ترکیه) را فراهم کرده است.

پس تنها کافیست یکی از گزینه های یک یا دو طرفه را برای بلیط های رفت یا رفت و برگشت انتخاب کنید و سپس تاریخ رفت و آمد و تعداد مسافر را مشخص کنید، جستجو را بزنید تا بلیط مورد نظر را پیدا کنید. شرایط استرداد و جریمه قیمت بلیط قطار با توجه به زمانی که تا حرکت قطار باقی مانده است تعیین می شود و مابقی آن به مسافر برمی گردد.

حتما بخوانید: چگونه با هواپیما راحت سفر کنیم؟

5-سایت فلایتیو

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان سرافراز، خیابان پنجم، پلاک 19. 02141501

سایت فلایتیو

فلایتیو فعالیت خود را در خرداد ماه سال 1395 به عنوان یک آژانس مسافرتی آنلاین آغاز نموده است. برای رزرو آنلاین بلیط قطار، به وب سایت فلایتیو وارد شوید و روی برگه قطار کلیک کنید. مسیرها و تاریخ مورد نظر خود را در قطارها جستجو کنید و سپس در دسترس بودن را بررسی کنید.

اگر بلیط ‌های شما موجود است، می توانید به مرحله بعدی بروید و برای رزرو قطار خود اقدام کنید. یکی از خدماتی که فلایتیو ارائه می ‌کند، خرید اینترنتی بلیط رجا، زندگی، فدک و … است. همچنین هر مسافری می ‌تواند تا 60 دقیقه قبل از حرکت قطار، بلیط خود را به صورت آنلاین استرداد کند.

6-سایت یوتراوز

لینک ورود به سایت

آدرس و شماره تماس: تهران، محله فردوس، بزرگراه شهید سرلشکر ستاری، بلوار فردوس، پلاک 440، ساختمان سینا، طبقه دوم، واحد 6. 02191034567

سایت یوتراوز

یوتراوز با ارائه یک سیستم یکپارچه‌ی آنلاین، امکان خرید بلیط قطار در کلیه مسیرهای داخلی و رزرو هتل، هتل آپارتمان و انواع اقامتگاه در تمام ایران، رزرو بلیط هواپیما و انواع خدمات سفر (تور داخلی و خارجی، خدمات ویزا و بیمه مسافرتی) را تنها با چند کلیک ساده فراهم می کند.

برای رزرو بلیط قطار در یوتراوز کافیست در صفحه ابتدایی قطار را انتخاب کنید، پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز سامانه فیلتر مرتب ‌سازی براساس قیمت را بزنید تا لیست بلیط قطارها از ارزان ‌ترین قیمت برایتان نمایش داده شود و سپس بهترین بلیط را انتخاب و خریداری کنید. در یوتراوز امکان استرداد آنلاین بلیط قطار فراهم است و می ‌توانید بلیط خریداری شده خود را به سه شیوه متفاوت کنسل کنید ( راهنمای استرداد بلیط قطار ).

برای سفر به تایلند چقدر پول ببریم؟ هزینه مسافرت به تایلند

7-سایت الی گشت

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7. 0218540

سایت الی گشت

الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز نموده است. الی گشت خدمات گردشگری را به صورت آنلاین ارائه می کند و می توانید در هر ساعت از شبانه روز از طریق سایت الی گشت بلیط قطار تهیه کنید. در هنگام رزرو بلیط می توانید در صورت خالی بودن کوپه در آن مسی، گزینه رزرو کوپه دربست را انتخاب کنید همچنین مسافران می توانند برای راحتی بیشتر بلیط کوپه ویژه خانم ها یا آقایان را خریداری کنند.

پس از خرید آنلاین بلیط قطار ممکن است به هر دلیلی تصمیم به کنسلی بلیط قطار بگیرید، در این حالت برای استرداد بلیط قطار قوانینی وجود دارد و بر اساس قوانینی مبلغی از وجه پرداختی به عنوان جریمه کم می شود و مابقی به حساب شما برگشت داده می شود (قوانین کامل استرداد بلیط).

نکاتی که در سفر با قطار لازم است بدانید

  1. سفر با قطار یکی از امن ترین روش های سفر است. طبق آمار منتشر شده تعداد کشته شدگان سوانح ریلی 6 نفر درسال است که طبق بررسی های انجام شده بیشتر تلفات برای مأموران راه آهن است. از سال 1387 تا 1394، 15 مسافر و 35 مأمور در حوادث ریلی جان خود را از دست داده اند.
  2. سفر با قطار به صرفه تر است. اگر نمی خواهید هزینه زیاد بلیط هواپیما را بپردازید، سفر با قطار به شما پیشنهاد می شود که هم سریع است و هم لذت بخش.
  3. هنگام سفر با قطار، تأخیر در سفر بسیار کمتر از هواپیما رخ می دهد.
  4. در سفر با قطار، محدودیت حمل بار وجود ندارد.
  5. می توانید خودرو خود را با قطار به شهر مقصد حمل کنید و در آنجا با خودرو شخصی خود تردد کنید.
  6. هنگام سفر با قطار می توانید از مناظر زیبای مسیر لذت ببرید و یا با قدم زدن در راهرو ها و هم صحبتی با دیگر مسافران بهرمند شوید.
  7. سفر با قطار برای مسیر های کوتاه تر بهتر است. استفاده از قطار برای سفرهای خارجی توصیه نمی شود هرچند، در حال حاضر در ایران تنها امکان سفر با قطار به ترکیه وجود دارد.
  8. زودتر بلیط خود را رزور کنید. اگر قرار است در تعطیلات به خصوص تعطیلات عید نوروز به مسافرت بروید دو الی سه هفته زودتر بلیط خود را تهیه کنید و اگر سفر طولانی در پیش دارید بلیط قطار کوپه ای و امکانات بیشتر تهیه کنید.
  9. قبل از سفر وسایل الکتریکی خود را شارژ کنید و یا پاور بانک همراه خود داشته باشید. اگرچه در کوپه ها و واگن های قطار پریز وجود دارد اما شاید تعداد آن ها برای تمام مسافرین کافی نباشد.
  10. در ابتدا و انتهای هر واگن یک سرویس بهداشتی وجود دارد، بهتر است به جای استفاده از سرویس های بین راهی و ریسک جا ماندن از قطار از این سرویس های بهداشتی استفاده کنید. لازم است بدانید که هنگام توقف قطار امکان استفاده از سرویس های درون قطار وجود ندارد.
  11. حتما یک ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه باشید و بخاطر داشته باشید که همراه داشتن کارت ملی خود و تمام اعضای خانواده هنگام سوار شدن در قطار الزامی است.
  12. توجه داشته باشید که تنها در صورت بروز مشکل اورژانسی مجاز به کشیدن ترمز قطار هستید. در صورتی که بدون دلیل موجه ترمز را بکشید جریمه می شوید.
  13. در هر قطار پزشک عمومی حضور دارد در صورت بروز مشکل می توانید از ایشان کمک بگیرید.

برای بلیط هواپیما چطور؟ بهترین سایت های خرید بلیط هواپیما اینترنتی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست