دومنیکا

راهنمای سفر به دومینیکا (هزینه ها، دیدنی ها، جشن ها و غذاها)

گاما

کشور دومینیکا جزیره ای در دریای کارائیب است که از جزایر بادپناه و بخشی از منطقه آنتیل کوچک به شمار می رود. این کشور از جنوب با گوادلوپ و از شمال با مارتینیک نیز همسایه است. کریستف کلمب در سال ۱۴۹۳ کشور دومینیکا را در سفر دومش کشف کرد. این سرزمین در اختیار بومیان سرخ پوست کارائیبی بود که از نسل بومیان آراواک نیز بودند. کشتی های اسپانیایی در قرن ۱۶ به دلیل جریانات آبی مناسب معمولا در دومینیکا لنگر می انداختند ولی به دلیل مخالفت و مقاومت های مردم دومینیکا، عملاً در آنجا ساکن و مستقر نشدند. در این مقاله، جاذبه های گردشگری دومینیکا، فرهنگ و هزینه های سفر به این کشور جذاب را بررسی کردیم.

نقشه  دومینیکا

بهترین زمان سفر به دومینیکا

دومینیکا آب و هوایی استوایی ، گرم و مرطوب دارد . این کشور از ماه ژانویه تا اواسط ماه آوریل هوای گرم و خشک دارد که دلیل این امر این است که بادهای شمال شرقی در شرایط آب و هوای استوایی معمولا به صورت پیوسته و مداوم می وزد در حالی که از اواسط ژوئن تا اواسط نوامبر کشور دومینیکا آب و هوای داغ ، مرطوب و بارانی دارد زیرا این بادها به صورت نامنظم است و هرزگاهی متوقف می شوند . بهترین زمان برای سفر به کشور دومینیکا ، از ماه فوریه تا ماه آوریل می باشد که میزان بارش باران در مقایسه با ماه های دیگر کمتر است.

ویژگی های  دومینیکا

جاذبه های گردشگری دومینکا

۱- پارک ملی مورن ترویس پیتونز (Morne Trois Pitons)

پارک ملی مورن ترویس پیتونز (Morne Trois Pitons)

این پارک همه چیز را در خود دارد. از کوه گرفته تا جنگل های بارانی متراکم همراه با کاج های عظیم الجثه و گل های ارکیده وحشی همگی در پارک ملی مورن ترویس پیتونز یافت می شود. نقاط دیدنی ۱۷۰۰۰ ایکری سایت میراث جهانی یونسکو شامل دریاچه جوشان، آبشار ویکتوریا، آبشارهای ترافالگار، دریاچه بوئری، آبشارهای میدلهام، تنگه تیتو، دریاچه امیرالد و دره دیسولوشن همراه با دریاچه گل جوشان می باشد.

۲- دریاچه جوشان (Boiling Lake)

دریاچه جوشان (Boiling Lake)

این دریاچه جوشان با آب سبز و خاکستری رنگش در انتهای ایسترنوس قرار دارد که دسترسی به آنجا نیازمند ۳ ساعت پیاده روی از میان جنگل های متراکم است. این کار هم مسلما روحیه ماجراجویی می طلبد. زمین شناسان معتقدند که این دریاچه جوشان به عرض ۶۳ متر (دومین دریاچه جوشان بزرگ دنیا) دودخان آب گرفته است. یعنی به عبارتی ترکی در زمین است که به گازهای داغ اجازه خروج از لایه مذاب زیرین را می دهد. جالب است بدانید که دما در لبه دریاچه به ۸۲ الی ۹۲ درجه سانتیگراد هم می رسد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

توریستی ترین شهرهای جهان در همه قاره ها (قبل و بعد از کرونا)

۳-  آبشار ویکتوریا (Victoria Fall)

آبشار ویکتوریا (Victoria Fall)

آبشار ویکتوریا (Victoria Fall) در پارک معروف مورن ترویس پیتونز می باشد که توسط رودخانه سفید در حال فرود از صخره به داخل دریاچه گرم زیرین تشکیل می شود. مواد معدنی موجود همراه آب به آب رنگ سفید شیری می دهد. برای دسترسی به این آبشار حدود ۴۰ دقیقه پیاده روی در داخل پارک ضروری است. از مهمترین جاذبه های این آبشار علاوه بر مناظر بکر و دیدنی طبیعی می توان به وجود حیات گیاهی و جانوری متنوع در این زیست بوم اشاره کرد.

۴- شهر روسئو (Roseau)

شهر روسئو (Roseau)

شهر روسئو شهری با ساختمان های رنگارنگ سنتی یادآور کلبه های سرخپوستان قدیم و ساختمان های مدرن و بازارچه های شلوغ و پر جمعیت است. روسئو با وجود آب و هوای گرم و معتدل همواره در زمستان مامن و پناهنگاه اصلی گردشگران خارجی از اقصی نقاط دنیا است. بازار تره بار، کلیسای جامع کاتولیک سنت پاتریک، باغ های گل و گیاه دومینیکا و موزه دومینیکا از جمله جاذبه های مهم و مورد اشاره روسئو محسوب می شود.

۵- پارک ملی کابریت (Cabrits National Park)

پارک ملی کابریت (Cabrits National Park)

در بخش شمال غربی دومینیکا، پارک ملی کابریت قرار دارد که محل رستن جنگل های بارانی انبوه و گیاهان باتلاقی بعلاوه سواحل ماسه ای سیاه و مرجان های رنگی زیبا می باشد. اگر این شبه جزیره را از بلندترین نقطه ارتفاعی مشاهده نمایید، شما شاهد یک صحنه پانورامیک بسیار زیبا خواهید شد. همچنین در این پارک جذاب شما می توانید خرابه های قلعه شرلی (Fort of Shirley) قرن هیجدهمی استعمارگران بریتانیایی را نیز نظاره گر باشید.

۶- آبشارهای ترافالگار (Trafalgar falls)

آبشارهای ترافالگار (Trafalgar falls)

آبشار دوقلوی معروف ترافالگار معروف به پدر و مادر است و شما برای دست یابی به این آبشار طبیعی و زیبا نیازمند عبور از جنگل های متراکم و به هم پیچیده از گیاهان بالا رونده و ارکیده های وانیلی هستید. سر منشا اصلی آبشارهای ترافالگار از کوه های اطراف آن می باشد و در پایین دست به یک چشمه آب گرم ختم می شود.

۷- تپه های مرجانی شامپاین (Champagne coral hills)

تپه های مرجانی شامپاین (Champagne coral hills)

تپه های مرجانی شامپاین در بخش ساحل جنوب غربی کشور قرار گرفته اند. فعالیت ژئوترمال باعث ایجاد هزاران حباب از زیر سنگ ها می شود. ماهی مرکب، اسب های دریایی، باراکاودا و ماهی ترومپت فقط برخی از گونه های موجود در آب های گرم در این بخش هستند. شما می توانید در سواحل شامپاین به شنا کردن بپردازید وهمچنین به اتاق های متعدد، حمام و میان وعده های خوشمزه دسترسی داشته باشید.

۸- پونتا کانا (Punta Cana)

پونتا کانا (Punta Cana)

پونتا کانا در شرقی ترین استان جمهوری دومینیکن واقع شده است و به خاطر سواحل و پلاژهای رو به سوی اقیانوس اطلس و دریای کارائیب مشهور است. این منطقه پر از هتل های درجه یک و با پرستیژ است و زمین های گلف عالی در محیطی رمانتیک دارد. در پوناتا کانا گردشگاه های زیادی وجود دارد و فعالیت های متعددی از جمله غواصی تا قایق سواری و غیره در آن می توان انجام داد.

۹- زونا کولونیال در سانتو دومینگو (Santo Domingo’s Zona Colonial)

زونا کولونیال در سانتو دومینگو (Santo Domingo’s Zona Colonial)

این محله تاریخی در شهر سانتو دومینگو، پایتخت کشور جمهوری دومینیکن است و یکی از قدیمی ترین مستعمرات اروپائی در دنیای مدرن است که توسط یونسکو میراث جهانی اعلام شده است و در سمت غربی رود اوزاما قرار گرفته است. این منطقه با ساختمان های رنگی و خانه های اربابی زیبا و خیابان های سنگفرش شده اش، مکان رمانتیکی به عنوان مقصد گردشگری است.

۱۰- جزیره بهشت و کرنازارها (Paradise Island and The Mangroves)

جزیره بهشت و کرنازارها (Paradise Island and The Mangroves)

قایق های موتوری گردشگران را به این جزیره دورافتاده و زیبا می برند و گردشگران می توانند از سواحل شنی سفید، صخره های مرجانی خوش منظره و آب های فیروزه ای درخشان آن لذت ببرند. اگر به غواصی علاقه ندارید، می توانید با قایق از مناظر جنگل های کرنا (mangrove) دیدن کنید و از رستوران سنتی در یک دهکده ماهیگیری سنتی دومینیکن لذت ببرید. گشت های روزانه در جزیره توسط تور لیدر ها انجام می شوند و می توانید حیات دریایی و زمینی این منطقه را از نزدیک مشاهده کنید.

معروف ترین غذاهای دومینکن

۱-چاپی Chapea

معروف ترین غذاهای دومینکن

این غذا یک خورشت دلپذیر است که با لوبیا ، برنج و سبزیجاتی مانند کدو ، پیاز ، فلفل سبز ، هویج و سیر درست می شود. خورشت معمولاً با گشنیز و آب پرتقال ترش یا آب آهک طعم دار می شود. وقتی سرو می شود ، معمولاً با سوسیس لانژنیزا همراه است.

۲- پیکا پولو Pica pollo

پیکا پولو Pica pollo

Pica pollo به مرغ سوخاری به سبک دومنیکن گفته می شود که غالباً همراه با یک بشقاب از گیاه چنار سرخ شده خورده می شود و با یک نوشیدنی تازه کننده در کنار آن – معمولاً آبجو یا کک – جفت می شود. طراوت مرغ از آب لیمو که در آن مارینا شده است حاصل می شود ، در حالی که پوشش بیشتر فقط شامل آرد یا به ندرت آرد ذرت است.

۳- چیوو گیسادو Chivo guisado

چیوو گیسادو Chivo guisado

چیوو گویسادو یک خورشت بز دومنیکن است. این غذا را معمولاً با تکه های گوشت بز ، پیاز ، پرتقال تلخ ، سیر و گوجه تهیه می کنید ، در حالی که راز این غذای خوشمزه پونه کوهی وحشی و فلفل کلاه اسکاچ است.

۴- کارنه گیسادا Carne guisada

کارنه گیسادا Carne guisada

Carne guisada یک خورشت ساده و سنتی گوشت گاو است که با زیره ، ژاپنی و پودر چیلی طعم دار شده است. در سراسر آمریکای لاتین ، به ویژه در پورتوریکو و جمهوری دومنیکن محبوب است. ظرف را معمولاً با حرارت ملایم حدود دو ساعت در می آورند تا گوشت نرم شود.

هزینه های سفر به دومینیکا

۱- هزینه غذا و رستوران

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۳۵۰ دلار دویمینیکا را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۱۷۷۴ دلار دومینیکا پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در کشور فنلاند به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۳۵۰ دلار دومینیکا می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۲۱ دلار دویمینیکا و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۷۴ دلار دومینیکا بپردازید.

۲- هزینه حمل و نقل

  • هزینه بلیط تک سفره ۲۵ دلار
  • هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۱۵۰۰ دلار
  • هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید۱۷۰ دلار دومینیکا و به ازای هر یک کیلومتر ۱۵۰ دلار دومینیکا به مبلغ اضافه می گردد.
  • هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۶۰ دلار

۳- هزینه اقامت و هتل

  • هزینه ۵ ستاره حدود ۱۰۰ دلار امریکا هزینه خواهد داشت.
  • برای اقامت در اتاق‌های دو تخته در هتل با اتاق‌هایی استاندارد و مدرن برای هر شب حدود ۲۸۰ دلار آمریکا قیمت دارد.
  • با این حال، هتل و اقامتگاه‌های دیگری نیز در این شهر با قیمت‌های زیر ۱۰۰ دلار نیز پیدا خواهد شد که نیاز یک گردشگر را برای اقامت در کشور دومینیکا با پاسپورت برطرف خواهد نمود.

ویزای دومینیکا

ما ایرانی ها برای سفر به جمهوری دومینیکن Dominican Republic نیاز به ویزا داریم و باید قبل از سفر ویزا رو گرفته باشیم. تحت شرایطی بدون ویزا هم میشود به جمهوری دومینیکن سفر کرد. اگر ویزای معتبر یکی از کشورهای انگلستان، امریکا، کانادا، ایرلند، بلغارستان، رومانی، کرواسی، قبرس و یا شینگن رو داشته باشید میتوانید بدون ویزا به مدت ۹۰ روز به جمهوری دومینیکن سفر کنید.

مدارک لازم برای ویزای دومینیکا

تکمیل و ارائه فرم تقاضای ویزای توریستی به صورت آنلاین توسط متقاضی ارائه اسناد و مدارکی که محل اقامت متقاضی مانند هتل و… را ثابت نماید.
ارائه تعداد ۴ قطعه عکس با پس زمینه سفید ارائه گواهی تمکن مالی و صورت حساب بانکی جهت اثبات تامین هزینه های سفر به دومینیکا
اصل و کپی کلیه صفحات گذرنامه و مهرهای موجود در آن که دارای ۶ ماه اعتبار و ۳ صفحه خالی باشد. ارائه مدارک هویتی فرد متقاضی که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.
ارائه فرم تقاضای ویزای همراه که به امضای فرد متقاضی رسیده باشد. مدارک اشتغال به کار یا تحصیل در این کشور به صورت ترجمه شده
تصویر بلیت پرواز متقاضی ارائه فیش حقوقی فرد
ارائه انگیزه نام جهت اثبات دلیل سفر متقاضی که مدت زمان و برنامه های کلی این سفر مشخص شده باشد.

فستیوال ها و جشنواره های دومینیکا

۱- جشنواره هنرهای دومینیکا (Dominica Festival of the Arts)

جشنواره هنرهای دومینیکا (Dominica Festival of the Arts)

دومینیکا هر ساله از آوریل تا ژوئن جشنواره هنرهای خود را جشن می گیرد. افتتاحیه های گالری ، اجرای تئاتر و کنسرت ها به صورت هفتگی در سراسر جزیره برگزار می شود.

۲- فستیوال شیرجه Dive Fest

فستیوال شیرجه Dive Fest

Dive Fest که یکی از طولانی ترین جشنواره های غواصی در کارائیب است ، هر ساله به مدت ۹ روز برگزار می شود و در آن مسابقات شنا ، قایقرانی با کایاک ، شکار گنج و مسابقات کانو برگزار می شود. این برنامه معمولاً در ماه جولای برگزار می شود و هدف آن آموزش بازدیدکنندگان از محبوب ترین جاذبه های غواصی و ورزشهای آبی در این جزیره است.

حتما دانلود کنید: کتابچه انگلیسی در سفر (PDF)

۳- جشنواره جهانی موسیقی کریول (World Creole Music Festival)

جشنواره جهانی موسیقی کریول (World Creole Music Festival)

این جشنواره که سالانه در ماه اکتبر برگزار می شود ، یکی از جشنواره های مورد انتظار در کل کارائیب است. استادیوم Windsor Park در Roseau مرکز عملیاتی است که گروههای مختلف را برای اجرای زنده هر شب دعوت می کند.

۴-جشن استقلال (Independence)

جشن استقلال (Independence)

جشن استقلال برای به رسمیت شناختن استقلال دومنیکا از بریتانیا در ۳ نوامبر ۱۹۷۸ ایجاد شد ، موسیقی ، رقص ، لباس و آشپزی را جشن می گیرد. هر ساله ، این کشور استقلال خود را با یک فصل فعالیت های فرهنگی که می تواند تا چهار هفته ادامه داشته باشد ، گرامی می دارد. این جشن ها نمونه های بارزی از تأثیرات فرهنگی این جزیره را به تصویر می کشد. رقص های سنتی آثار اروپایی را در هیل و تو ، والس و کوادریل نشان می دهد. و از رقصهای بومی آفریقا در بله وام بگیرید.

۵- Mas Domnik

Mas Domnik

اصلی ترین کارناوال کارائیب ، که “The Mas واقعی” لقب گرفته است ، Mas Domnik سنت های آفریقایی و فرانسوی را گرد هم می آورد و از دور و نزدیک مروجین را به خود جلب می کند تا شاهد نمایش خیره کننده همبستگی اجتماعی و انفجار فرهنگی موسیقی ، هنر و رقص باشند.

نکات تکمیلی

  • کشور دومینیکا امنیت بالایی برخوردار است
  • مارها و حشراتی که در این منطقه هستند سمی نیستند. ولی اگر می خواهید ماجراجویی کنید و مناطق ناشناخته و نادر در این کشور بروید جوانب احتیاط را رعایت کنید.
  • آب لوله کشی در این کشور قابل شرب است. اما قبل از مصرف از اهالی محلی سوال بپرسید.

اگر بهترین کشورهای مقصد ایرانیان را می خواهید این مطلب را بخوانید

ویدیویی جذاب از دومینیکای شگفت انگیز

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست