گردشگری

۱۸ شهر مورد علاقه من در جهان برای گشت و گذار

گاما

اگر اهل سفر کردن باشید احتمالا این سوال را زیاد شنیده اید: کشور مورد علاقه شما کدام است؟ دومین سؤالی که زیاد پرسیده می شود این است: شهر مورد علاقه شما کدام است؟ من مدت زمان زیادی را در سفر گذرانده ام و به صدها شهر جهان رفته ام. شهرهای بسیاری را به دلایل مختلف دوست دارم – برخی را بخاطر هنر، برخی را بخاطر تاریخ، برخی را بخاطر غذا و بیشتر شهرها را بخاطر ساکنانشان دوست دارم.

اما، شهرهایی بیشتر از همه برایم متمایز هستند، که در آنها احساس راحتی بیشتری می کنم. شهرهایی که با آنها ارتباط برقرار می کنم. انرژی آنها و انرژی من با هم مطابقت دارد. براحتی در آنها گشت و گذار می کنم و با فرهنگ و روند زندگی آنها احساس راحتی می کنم.

حتما بخوانید: کدام کشورها برای ایرانیها ویزا نمی خواهند (آپدیت ۲۰۲۱)

با خودم فکر می کنم “بله ، می توانستم اینجا زندگی کنم.” نه فقط بازدید بلکه زندگی! و وقتی این فکر را می کنم، می دانم که جای خاصی را پیدا کرده ام.

شهرهای مورد علاقه من کدامند؟ شهرهایی که احساس راحتی به من می دهند عبارتند از:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

۱۲شهر مورد علاقه من

۱- آمستردام

۲- پاریس

۳- بانکوک

۴- استکهلم

۵- نیویورک

۶- شیکاگو

۷- ونکوور

۸- کویینزتاون

۹- پرت

۱۰- هنگ کنگ

۱۱- ریکیاویک

۱۲- سایر شهرهای مورد علاقه (۱۲ تا ۱۸)

۱- آمستردام

آمستردام

من دقیقاً نمی توانم بگویم چند بار در آمستردام بوده ام، اما باید دو رقمی باشد و حتی برای مدت کوتاهی در پایان سال ۲۰۰۶، در آنجا به عنوان یک بازیکن پوکر حرفه ای زندگی کردم ( و این یکی از واقعیت های جالب زندگی من است!)

زندگی پر سرعت، افراد محلی مهربان، دسترسی آسان به سایر نقاط اروپا، کانال های زیبا و معماری خیره کننده باعث می شود که دوباره به این شهر سفر کنم. به علاوه، آمستردام شهری است که چیزهای عجیب و غریب زیادی برای دیدن و انجام دادن دارد!

آمستردام از بعضی جهات من را به یاد زادگاهم در بوستون می اندازد، شاید به همین دلیل است که آن را خیلی دوست دارم. ساختمان های آجری، ریتم سریع زندگی و شکوه شهر مرا به یاد شهر خودم می اندازد.

  • فعالیت های مورد علاقه: قایقرانی در کانال ها با دوستان.

۲- پاریس

پاریس

از زمانی که قدم در خیابان شانزه لیزه گذاشتم، پاریس را شناختم. دقیقا همان چیزی بود که در رویاهای خود دیده بودم. از همان لحظه اول عاشق آن شدم. مطمئناً، پاریس شهری بزرگ و گران است و گردشگران بسیاری دارد. اما کدام شهر بزرگ چنین نیست؟

پاریس زیبا، پر جنب و جوش، پر از غذاهای خوشمزه و تاریخ است. حضور در اینجا مثل حضور در یک کمدی عاشقانه در زندگی واقعی است. من آنقدر عاشق این شهر هستم که در سال ۲۰۱۹ به آنجا نقل مکان کردم. پاریس واقعاً شهر زنده ای است، به خصوص وقتی از مناطق توریستی دور و به مناطق محلی نزدیک می شوید.

  • فعالیت های مورد علاقه: خرید غذا و خوراکی در بازار و رفتن به پیک نیک.

۳- بانکوک

بانکوک

اولین باری که به بانکوک سفر کردم از آن متنفر شدم. این شهر برایم فقط یک شهر آلوده و کثیف بود. تا زمانی که به آنجا نقل مکان کردم و عاشق آن شدم.

به نظر می رسد بانکوک یک شهر مناسب برای زندگی است – کارهای زیادی برای انجام دادن، فعالیت های زیاد، کافه های عالی، غذاهای شگفت انگیز (هیچ غذایی در دنیا به پای غذاهای خیابانی تایلندی نمی رسد) و حتی ساکنان شگفت انگیز. این شهر از نظر توریستی چندان خوب نیست. فعالیت های توریستی زیادی برای انجام دادن وجود ندارند اما برای زندگی عالی است.

زندگی در بانکوک به من نشان داد که ظاهر می تواند فریب دهنده باشد و نباید از روی ظاهر درباره چیزها قضاوت کرد. کافی است کمی عمیق تر به آن دقت کنید و چیزهای خاصی پیدا کنید.

  • فعالیت های مورد علاقه : موسیقی زنده در Brick Bar یا خوردن رشته فرنگی در غرفه های خیابانی.

۴- استکهلم

استکهلم

من به اسکاندیناوی تمایل و علاقه زیادی دارم و استکهلم نیز از این قاعده مستثنی نیست. در طول سال ها بارها در آنجا بوده ام، و حتی سال ها پیش سعی کردم به آنجا نقل مکان کنم .(که البته به نتیجه نرسید)
فکر می کنم این شهر یکی از دیدنی ترین مناظری است که تا به حال دیده ام. ساختمان های رنگارنگ (سرخ، سبز و آبی) از جذابیت های دنیای قدیم است که با شهرهایی مانند پراگ رقابت می کند. در طول پاییز تغییر رنگ درختان زیبایی شهر را دو چندان می کند.

استکهلم بسیار تاریخی است و از کیفیت زندگی بالایی برخوردار است. سوئدی های ساکن در این شهر بسیار دوستانه و گرم هستند. بازدید از این شهر ارزان نیست، اما ارزشش را دارد!

  • فعالیت های مورد علاقه: شگفت زده شدن در خیابان های گملا ستان

۵- نیویورک

نیویورک

نیویورک شهری است که در آن رویاها به واقعیت تبدیل می شوند و همیشه کاری برای انجام دادن، جایی برای دیدن یا غذای جدیدی برای امتحان کردن وجود دارد. شهر آنقدر از نظر فرهنگی متنوع است که وقتی نیاز به سفر دارم اما نمی توانم، با رفتن به یکی از مناطق آن نیاز خود را رفع می کنم.

من عاشق نیویورک هستم . شهری که برای من مرکز دنیا است. شهری که همیشه در حال حرکت است. شما همیشه می توانید در آن کاری برای انجام دادن، غذاهایی در سطح جهانی، مردمانی متفاوت و شور و هیجان پیدا کنید.

من نزدیک به پنج سال در نیویورک زندگی کردم و حداقل یکبار در ماه به آن سفر می کنم. نیویورک شهری است که معمولا در فیلم ها ی آمریکایی می بینید.

  • فعالیت مورد علاقه: قدم زدن در پارک High Line و رفتن به کافه ها

۶- شیکاگو

شیکاگو

بعد از نیویورک، شیکاگو احتمالاً شهر مورد علاقه دیگر من در ایالات متحده است، خصوصاً در طول تابستان.

فصل زمستان در شیکاگو بسیار سرد است، این شهر که در حاشیه دریاچه قرار گرفته پس از یک زمستان طولانی و سرد، دوباره زنده می شود. در کنار جو پر جنب و جوش، می توان به غذاهای بسیار خوشمزه و معماری دیدنی آن اشاره کرد. در تابستان مردم به پارک ها، کافه ها، کافه های رو باز، دریاچه و تماشای تیم بیسبال کابز می روند و شهر پر جنب و جوش تر می شود. شیکاگو واقعا عالی است.

  • فعالیت مورد علاقه: تماشای بازهای شیکاگو کابز

۷- ونکوور

ونکوور

من فکر می کنم این شهر باید یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان باشد. من در ونکوور زندگی کرده ام و به همین دلیل است که آن را دوست دارم. در ونکوور، در عرض چند دقیقه می توانید از شهر به کوهستان بروید. برای من این یکی از برجسته ترین ویژگی های یک شهر است – که برای بودن در طبیعت مجبور نباشم مسافت طولانی را طی کنم.

علاوه بر طبیعت باورنکردنی در نزدیکی شهر یک پارک نیز در وسط آن وجود دارد، که مانند یک جنگل است. غذا و هنر نیز از ویژگی های ونکوور هستند، این شهر قطعا در سطح جهانی است. شهری که زندگی در آن ارزان نیست، اما به هر حال هر چیز خوبی بهایی دارد!

  • فعالیت مورد علاقه: پیاده روی در جزیره گرنویل یا پارک استنلی.

۸- کویینزتاون

کویینزتاون

کویینزتاون که در دریاچه ای در کوه های خیره کننده جزیره جنوبی نیوزلند واقع شده، یک شهر تفریحی پر انرژی برای ماجراجویان است. این شهر برای کسانی که می خواهند پرش از ارتفاع، پیاده روی، قایقرانی و فعالیت های دیگر را تجربه کنند پیشنهاد می شود. بهشتی ​​برای فعالیت های خارج از منزل و یک شهر عالی برای کسانی که شهرهای بزرگ و شلوغ را دوست ندارند.

شهری که شبیه کارت پستال است (دقیقاً مانند سایر نقاط این کشور! اگر می توانستم همین امروز به آنجا می رفتم.)

  • فعالیت مورد علاقه: کوهنوردی در کوه های اطراف.

۹- پرت

پرت

پرت، استرالیا، بیشتر شبیه یک شهرک بزرگ است تا یک شهر – و فکر می کنم این همان چیزی است که مرا مجذوب خود کرده است. شهر آنقدر بزرگ است که کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشید و در عین حال آنقدر کوچک است که احساس راحتی کنید. من عاشق پرت هستم زیرا یک شهر کوچک و در عین حال بزرگ است که در آب واقع شده و زندگی شبانه سرگرم کننده ای دارد.

علاوه بر این، پرت مکان پرشکوهی برای بازدید از پارک های غربی و طبیعیت استرالیا است، همچنین به فریمانتل نیز نزدیک است. من این شهر را بیشتر از شهرهای دیگر استرالیا دوست دارم.

  • فعالیت مورد علاقه: استراحت در ساحل

۱۰- هنگ کنگ

هنگ کنگ

هنگ کنگ یکی از بهترین شهرهای جهان از نظر تنوع غذایی است. من همیشه وقتی در آسیا هستم شکمم را با بهترین دلمه های (انواع غذاهایی که محتویات آن را در نان یا برگ درختان می پیچند) دنیا پر می کنم. شهری شلوغ و متراکم (یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کره زمین) که دارای یک زندگی شبانه سرگرم کننده و فعالیت های زیادی برای سرگرم کردن شما است- از بازارها گرفته تا معابد تا پیاده روی های اطراف شهر.

در حالی که شهر ترکیب جالبی از فرهنگ های شرقی و غربی را ارائه می دهد، آنچه واقعاً هنگ کنگ را از سایر شهرهای پرجمعیت و متراکم جدا می کند، نظم آن است. نسیم خنک هنک گنک، آن را به مکانی راحت و سرگرم کننده برای گشت و گذارهای چند روزه – یا بیشتر تبدیل می کند!

  • فعالیت مورد علاقه: خوردن دلمه ها!

۱۱- ریکیاویک

ریکیاویک

ایسلند یکی از گرانترین کشورهای جهان است. به عنوان مسافری که بودجه چندانی ندارد، ممکن است فکر کنید برای شما مناسب نیست اما بگذارید به شما بگویم: ارزشش را دارد.

ریکیاویک دارای کافه های دنج و معماری زیبا است. شهر بسیار کوچک است، اما به راحتی می توانید چند روز را در آن بگذرانید و خسته نشوید (مخصوصاً اگر اهل گشت و گذار در شب باشید. ایسلندی ها عاشق مهمانی هستند).

خوشبختانه با رشد صنعت گردشگری، اقداماتی صورت گرفته که می توانید سفرهای ارزانتری به این شهر داشته باشید. و با پروازهای رایگان بین آمریکای شمالی و اروپا که توسط ایسلندایر ارائه می شود، بازدید از این پایتخت جذاب اسکاندیناوی بسیار آسان شده است.

  • فعالیت مورد علاقه: رفتن به کافه ها برای مطالعه و تماشای افراد.

سایر شهرهای مورد علاقه من

۱۲- لندن – London

لندن – London

لندن، پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهر انگلستان است. این شهر که قدمتی ۲ هزار ساله دارد در کنار رود معروف تیمز قرار گرفته است. لندن یکی از قطب‌های مهم حمل و نقل بین‌المللی در محسوب می‌شود چرا که دارای پنج فرودگاه بین‌المللی است. از نظر گردشگری لندن یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپا و دنیا محسوب می‌شود. سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر، از این شهر زیبا دیدن نمایند و رکورد تعداد توریست در شهرهای اروپایی، بارها و بارها توسط این شهر شکسته شود.

شهر لندن از زمستان های معتدل و نه چندان سرد و همچنین تابستان های ملایم بهره می برد و همین مساله باعث شده است تا در تمام فصول سال، میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا باشد. بهترین زمان سفر به لندن تابستان ها است و زمستان ها، تعداد گردشگران به حداقل می رسد.

جاذبه های گردشگری لندن

ساعت بیگ بن- Big Ben رودخانه‌ تیمز- River Thames
هاید پارک- Hyde Park موزه بریتانیا- British Museum
کاخ باکینگهام- Buckingham Palace موزه ویکتوریا و آلبرت- V & A
وست‌مینستر- Westminster کلیسای جامع سنت پائول- St Paul’s Cathedral
چشم لندن پارک المپیک ملکه الیزابت- Olympic Park

۱۳- شفشاون- Chefchaouen

شفشاون- Chefchaouen

شفشاون شهری در شمال غرب کشور مراکش و در کنار کوه های ریف است.این شهر یکی از شهرهای زیبا و توریستی مراکش به شمار می رود. یکی از مهمترین دلایل معروفیت این شهر، رنگ آبی شفافی است که سرتاسر شهر را فرا گرفته است. خانه ها، پیاده رو ها، دیوارها، بام ساختمان ها، درها، پنجره ها و حتی زمین این شهر با رنگ آبی تازه و نشاط آوری رنگ آمیزی شده است.

جاذبه های گردشگری شفشاون

پارک ملی تلاسمتانه مسجد جامع شفشاون
آبشارهای آچور موزه کاسبا
پل خدا میدان اوتا الحمام
چشم اندازهای اطراف رودخانه راس الماء وق ها و بازارهای شفشاون

۱۴- بارسلون- Barcelona

بارسلون- Barcelona

شهر بارسلونا به عنوان یکی از شهرهای مهم در کشور اسپانیا با توجه به جاذبه‌ ها و خصوصیات منحصر به فردش یکی از مهم‌ ترین و محبوب ‌ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می‌ رود. از ا آثار باستانی، محله‌های قدیمی، گاوبازی و حتی فوتبال مشهورش ، این شهر مجموعه‌ای از تمام جاذبه های شهرهای مدیترانه‌ ای است که جاذبه‌ هایی چون مکان‌ های آرام ، تابش لذت ‌بخش آفتاب و غذاهای بی‌ نظیرش بدون شک باعث می شود سفر به بارسلون یکی از به‌ یاد ماندنی ‌ترین سفرها باشد . شهر بارسلونا دارای آب و هوای مدیترانه ‌ای با زمستان‌های مرطوب و ملایم است. فصل بهار در بارسلون ایده‌آل ‌ترین زمان سفر به بارسلون به شمار می‌آید.

جاذبه های گردشگری بارسلون

پارک گوئل – Parc Güell پارک سیتادلا – Citadelpark
تپه مونجوئیک – Montjuïc محله گوتیک – Gothic Quarter
موزه پیکاسو – Museu Picasso کازا میلا – Casa Milà
کلیسای سانتا ماریا دل مار – Santa Maria del Mar کازا باتیو – Casa Batlló

۱۵- سئول – Seoul

سئول – Seoul

سئول بزرگترین شهر کره جنوبی و پایتخت این کشور محسوب می شود. شهر سئول یکی از پیشرفته ترین و زیباترین شهرهای جنوبی هست. شرایط آب و هوایی در شهر سئول قاره ای و مرطوب است و زمستان های بسیار خشکی نیز دارد. هر ۴ فصل در شهر سئول وجود دارد و تفاوت قابل توجهی بین سردترین و گرم ترین روزهای سال در این شهر وجود دارد. بهترین زمان سفر به سئول از مارس تا مه و از سپتامبر تا نوامبر است؛ زمانی که آب و هوا در شرایطی معتدل و مناسب قرار دارد و هزینه‌ های سفر، مناسب ‌تر از فصل ‌های شلوغ گردشگری است.

جاذبه های گردشگری سئول

معبد جونگ میو – Jongmyo Shrine قصر چانگ دئوک گانگ – Chang Deok Gung Palac
موزه یادبود جنگ – War Memotial Of Korea بازار میونگ دانگ – Myeongdong Market
بازار دانگ دائه مون – Dongdaemun Market پارک لوته ورد – Lotte world Park
روستای باک چون هانوک – Bukchon Hnaok برج N – N Seoul Tower
معبد بونگ اونسا – Bongeunsa Temple قصر جیونگ بوک گونگ- Gyeongbokgung Palace

۱۵- توکیو – Tokyo

توکیو - Tokyo

شهر توکیو با معماری معاصر بسیار مدرن و جذاب به نظر می‌رسد و بناهای تاریخی و کهنه در شهر بسیار کمیاب هستند. حمل و نقل عمومی در توکیو بسیار پاکیزه و کارآمد است. قطارها و متروی توکیو به عنوان اصلی‌ترین بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند و در کنار این دو، اتوبوس، مونوریل و واگن برقی به عنوان مکمل فعالیت دارند. توکیو جشنواره‌های هنری، ورزشی و تفریحی متعددی دارد. جشنواره ی فیلم توکیو که بزرگ‌ترین رویداد سینمایی ژاپن به شمار می‌رود، معمولاً در ماه اکتبر و در دو منطقه ی توکیو برگزار می‌شود.

جاذبه های گردشگری توکیو

باغ شینجوکو گیوئن – Shinjuku Gyoen National Garden مجسمه‌ هاچیکو – Hachiko Statue
معبد Meiji Jingu پارک ملی شینجوکو گیوئن – Shinjuku Gyoen
معبد Asakusa پارک و باغ وحش اوئنو – Ueno Park and Zoo
پل رنگین کمان دیزنی لند توکیو – Tokyo Disneyland

۱۷- سن پترزبورگ – Saint Petersburg

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه و به نوعی نماد مقاومت و سرسختی در میان مردم روسیه به شمار می‌رود. این شهر ویژگی‌های جذاب بی‌شماری دارد که آن را به مقصدی ایده‌آل برای سفر تبدیل می‌کند. موقعیت جغرافیایی این شهر باعث می‌شود تا در اوایل تابستان طولانی شدن تابش آفتاب مانع از تاریکی هوا می‌شود و اغلب اوقات شبانه‌روز هوا یا روشن است یا حالتی گرگ و میش دارد. به همین خاطر این شب‌ها را شب‌های سفید می‌نامند که یکی از ویژگی‌های جذاب سن پترزبورگ به شمار می‌رود. بی‌شک سن پترزبورگ را باید یکی از جذاب ترین شهرهای اروپایی برشمرد که سفر به آن را می‌توان به هر شخصی توصیه کرد.

جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ

جزیره یلاگین – Yelagin Island اورانین بائوم- Oranienbaum
موزه‌ی آرمیتاژ ایالتی کاخ و پارک پاولوسک- Pavlovsk Palace and Park
خیابان نوفسکی پروسپکت- Nevsky Prospekt فستیوال ستاره‌های شب های سفید- Stars of the White Nights
کاخ کنگره ملی کاخ کنستانتین کلیسای Savior on Spilled Blood

۱۸- دهلی- Delhi

دهلی- Delhi

دهلی یکی از قدیمی ترین شهرهای هندوستان به شمار می رود و به اصطلاح به آن هندوستان کوچک نیز گفته می شود. با توجه به این که این روزها سعی کرده تا با دنیای مدرن همراه شود، اما هنوز هم در بیشتر نقاط آن روح باستانی به چشم می خورد و جاذبه های تاریخی متعددی وجود دارد. برای سفر به دهلی اگر به قصد گشت و گذار می روید باید بین در بین ماه های اکتبر تا می (آبان تا اواخر فرودین) به این شهر سفر کنید، اما اگر به قصد خرید می خواهید به این هندی بروید بهترین زمان بین ماه های تیر و مرداد است که با باران های موسمی هم همراه است.

جاذبه های گردشگری دهلی

قلعه سرخ – Red Fort قطب منار – Qutub Minar
مسجد جامع دهلی – Jama Masjid باغ پنج حس- Garden of Sence
مقبره همایون – Humayun’s Tomb مقبره گاندی – tomb of mahatma gandhi

حتما بخوانید: به عنوان توریست این ۱۵ کار را در اروپا انجام ندهید!

جاذبه های گردشگری به تفکیک کشور

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست