tips on learning German

18 بهترین فیلم/سریال برای یادگیری و تقویت زبان آلمانی

German-gama-min

شناختن گویش های محلی و عامیانه کلیدی برای درک زبان آلمانی است. در جایی که بین ۵۰ تا ۲۵۰ گویش وجود دارد ، بهتر است شروع به استفاده ازآنها کنید(عادت به آنها کنید)!یک راه روزمره استفاده از گوش است تا آلمانی را از طریق موسیقی یاد بگیرند. اما روش مورد علاقه من برای یادگیری واقعی آلمانی، فیلم و سریالهای آلمانی است.

این مقاله در ادامه سری جذاب نکات یادگیری زبان آلمانی می باشد که در آن چندین فیلم سینمایی و سریال های چندقسمتی عالی برای تقویت زبان آلمانی شما مثل یک بومی را معرفی می کنیم. فیلم ها را می توانید از یوتیوب یا وب سایت های دیگر دانلود کنید.

چرا آلمانی را با استفاده از فیلم و سریال یاد بگیرید؟

  • فیلم ها سرگرم کننده وجذاب هستند. شما می توانید آنها را برای زمانی که شما فقط بیش از حد خسته برای انجام هر کاری هستید رزرو کنید (به عنوان مثال صحبت باهم زبان خود و یا انجام فلش کارت ها). مثل اینکه ساده ترین تمرینات را تا آخر می گذرانید، زمانی که انرژی کمتری دارید.
  • فیلم ها نیز تمایل به استفاده از زبان مکالمه طبیعی آلمانی دارند. کاملا طبیعی هستند و شما را با عمق جامعه آلمانی آشنا می کنند.
  • همچنین فیلم ها یک روش فوق العاده برای دسترسی به زبان های فرهنگی هستند. صحبت کردن در مورد یک فیلم محبوب، راهی عالی برای برقراری ارتباط با دوستان آلمانی است. فقط در مورد مکالمات انگلیسی صحبت کنید که نمیتوانید در آن شرکت کنید اگر شما هیچ انگلیسی معروف را نمی شناسید.

نکته مهم! آموزش اسم ها، حروف اضافه و صفت اشاره در زبان آلمانی+تلفظ صوتی

نکات مهم قبل از یادگیری با کمک فیلم و سریال

در واقع باید گفت سطح این فیلم و سریالها را متناسب با سطح شما انتخاب کرده ام و  با دیدن آن ها اذیت نمی شوید و حتما تا آخر فیلم را تماشا خواهید کرد. با دیدن این فیلم ها علاوه بر این که تعداد زیادی واژه و اصطلاح یاد می گیرید، با نکات ریز اخلاقی و فرهنگی کشورهای آلمانی زبان آشنا می شوید. بهتر است بگویم اگر می خواهید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید و به نوعی خودتان را به آلمانی ها متصل کنید بهترین راه این است که به تماشای فیلم های آلمانی بنشینید.

  • این فیلم ها را فقط با زیرنویس زبان آلمانی ببینید (اگر واقعا مبتدی هستید بار اول با زیرنویس فارسی ببینید)
  • هر فیلم را حداقل ۲ بار تماشا کنید. برای بار دوم فیلم را بدون زیرنویس ببینید (اگر واقعا مبتدی هستید بار دوم با زیرنویس آلمانی ببینید)
  • واژه ها و جملاتی که بیشتر استفاده می شود را یادداشت کنید و بعدا مطالعه نمایید
  • به زبان بدن و نحوه ادای کلمات و آواها دقت کنید. سعی کنید قسمت هایی از فیلم را pause کنید و جملاتی که در فیلم گفته شده را خودتان با صدای بلند تکرار کنید
  • به زبان شخصیت ها دقت کنید: به روشی که واژگان، دستور و عبارات به کار گرفته می‌شوند گوش دهید.
  • به افراد دقت کنید: به لهجه‌ها و زبان عامیانه به‌دقت گوش دهید. تفاوت را میان روشی که مردم حرف می‌زنند تشخیص دهید، و در مورد جایگاهشان در جامعه چه چیزی به شما می‌گویند. به‌بیان‌دیگر، چه کسی آلمانی به‌صورت حرفه‌ای حرف می‌زند؟ چه کسی عامیانه صحبت می‌کند؟ این می‌تواند به شما در مورد خیلی چیزها از مردم و فرهنگشان یاد بدهد.
  • فیلم های ساده تر و جذاب تر را انتخاب کنید: اگر فیلم ها و دیالوگ های آنها دشوار باشد، یادگیری شما با مشکل مواجه می شود زیرا به دلیل سرعت بالای صحبت، لغات و عبارات ناآشنا و عدم یادگیری، دلسرد خواهید شد.
  • ترجیحا یک دیکشنری داشته باشید: روی گوشی خود، یک دیکشنری آفلاین (پیشنهاد ما گوگل ترنسلیت آفلاین) نصب کنید و لغات یا جملاتی که بیشتر استفاده می شوند و شما معنای آنها را متوجه نمی شوید جستجو کنید (اگر آنها را روی کاغذ بنویسید که چه بهتر!)

اگر هیچ کدام از موارد بالا را هم انجام ندهید اشکالی ندارد چون این فیلم ها بصورت ناخودآگاه مطالب مهمی را به شما آموزش می دهند؛ اما رعایت موارد بالا میزان یادگیری تان را افزایش می دهند.

 


german

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی چرب زبان، آلمانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آلمانی مثل بلبل حرف بزن!


 

۱-  فیلم Jojo Rabbit 2019

jojo-rabbit-dub-min

در جریان جنگ جهانی دوم، یک پسر نوجوان آلمانی متوجه می‌شود که مادرش یک دختر یهودی را قایم کرده است و این مسئله به مشکلی بزرگ در رابطه او با مادرش تبدیل می‌شود. جوجو خرگوشه فیلمی کمدی، درام و جنگی، محصول سال ۲۰۱۹ کشور آمریکا به کارگردانی تایکا وایتیتی است. بازیگرانی چون رومن گریفین دیویس، توماسین مک‌کنزی، اسکارلت جوهانسون، تایکا وایتیتی، سم راکول، ربل ویلسون، آلفی آلن و استیون مرچنت در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم جوجو خرگوشه که براساس کتاب آسمان‌های محصور به قلم کریستین لوننس ساخته شده، نخستین بار در چهل و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمده و سپس در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ به روی پرده سینماهای آمریکا رفته‌است. جوجو خرگوشه در جشنواره‌های مختلف افتخارات متعددی را بدست آورده که از میان آنها می‌توان به نامزدی دریافت شش جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب اشاره کرد.

download  لینک دانلود ۱ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود ۲ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود زیر نویس آلمانی

۲- نوار سفید  2009 Das weiße Band

word image 7

از یکی از مشهورترین مدیران اروپا، مایکل هانکه، این تصویر پر از ظلم و ستم از دین، اقتدار و خشونت در شهر کوچکی در شمال آلمان در اوایل دهه ۱۹۱۰ است. سلب مسئولیت: این فیلم را در روز بارانی تماشا نکنید! تاریکی فیلم بر روی جامعه و خانواده، گرچه زیبا و قدرتمند است، میتواند برای تماشا دشوار باشد.

با این حال، اگر شما به دنبال یک فیلم هستید که قدرت را نشان می دهد، نوار سفید آن را تحویل می دهد، زیرا شما را از طریق سری های غیر قابل توضیح از حوادثی که در این روستای کوچک پروتستان شروع شده، تحریک می کند. این فیلم همچنین برای دانشجویان زبان آلمانی مناسب است، زیرا بازیگران به آرامی و واضح صحبت می کنند و در مورد موضوعاتی که به راحتی قابل پیگیری هستند.

download لینک دانلود ۱ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود ۲ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود زیر نویس آلمانی

نکته مهم! واژگان کاربردی و روزمره در زبان آلمانی با تلفظ صوتی-سری ۲

۳- فیلم Snowflake 2017

Snowflake

برف دانه ۲۰۱۷ ، پس از اینکه یک دلال مواد مخدر به قتل می رسد زنجیره ای از اتفاقات رقم می خورد و جنگی بزرگ میان چندین گروه تبهکاری و جنایت کار به راه می افتد که تمام شهر را درگیر خود می کند ، نیروی پلیس که به شدت ناتوان بوده است تصمیم می گیرد تا … این فیلم پر از اصطلاحات روزمره زبان آلمانی ست که لحن آنها نسبت به سایر فیلم های زبان آلمانی کاملا ساده تر و کندتر می باشد و برای یادگیری زبان آلمانی ایده آل است.

download لینک دانلود ۱ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود ۲ با زیرنویس فارسی

نکته مهم! آموزش نحوه معرفی خودتان و دیگران در زبان آلمانی (بصورت اصولی)

۴- فیلم Sauerkrautkoma 2018

sauerkrautkoma

یک فیلم کمدی با جملات و اصطلاحات روزمره زبان آلمانی که نه تنها شما را می خنداند بلکه جملات به صورت کاملا واضح بیان می شوند. فرانز احساس راحتی و بسیار خوبی به عنوان یک افسر پلیس در اداره‎ای که هست می‎کند. اما او به یکباره به شهر مونیخ منتقل می‎شود که اصلا با روحیات وی سازگار نیست. با این حال ، بدست گرفتن یک پرونده‎ی جنایی باعث می‎شود که فرانز با شرایط جدیدش کنار بیاید و…

download لینک دانلود ۱ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود ۲ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود زیر نویس آلمانی

۵- ریوانچ 2018 Revanche

فیلم آلمانی

فیلم دیگری برای شما طرفداران آلمانی اتریشی! Revanche عالی است اگر شما می خواهید احساس خوبی برای آنچه که از آلمان در انتظار شما در سرزمین schnitzel و strude می باشد را حس کنید. همانطور که موضوعاتی مانند گناه، رستگاری و سرنوشت را مد نظر میگیرد، این فیلم شما را در لبه صندلی خودتان نگه می دارد و به شما یک نگاه اجمالی به سمت اتریش می دهد که شما هرگز نمی توانید ببینید!

download لینک دانلود ۱ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود ۲ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود زیر نویس آلمانی

۶- سریال Extra german

extra german

بهترین سریالی که برای یادگیری زبان آلمانی می توانید داشته باشید همین سریال است. این سریال یکی از پر طرفدارترین سریال های آموزش زبان آلمانی است که تا به حال ساخته شده و سازنده آن شبکه معروفextr@i می باشد که علاقه مندان به سریال های آموزش زبان حتمآ با محصولات دیگر این شرکت از جمله سریال آموزش زبان انگلیسی Extra English آشنایی دارند.

داستان این سریال در رابطه با ۴ دوست با نام های Sascha, Anna, Nic و Sam است که Nic و Sam اهل امریکا و Sascha و Anna اهل برلین هستند و هر یک برای
تحصیل، کار و … به کشور آلمان سفر کرده اند که در یک خانه با هم زندگی می کنند. همچنین درک این افراد از زبان آلمانی بسیار ابتدایی که در طول این مجموعه با بوجود آمدن حوادث بسیار جالبی که برایشان اتفاق می افتد بر زبان آلمانی تسلط بیشتری پیدا می کنند

download لینک دانلود ۱ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود ۲ با زیرنویس فارسی

۷- مستند جنگل باستانی The Ancient Woods 2017

The-Ancient-Woods-2017

این مستند با زبانی گویا، آهسته و گیرا واژگان و ساختارهای گرامری زیادی را در قالب یک مستند زیبا به شما یاد می دهد. جنگل باستانی ، فیلمی مستند محصول سال ۲۰۱۷ به کارگردانی مینداگوس سورویلا می‎باشد. این فیلم مستند درباره‎ی طبیعت است که بینندگان خود را به ماجراجویی بی‌پایان از دشت‌ها و غار گرگ‌ها تا لانه‎ی لک‌لک‌های سیاه و اعماق آب‌های زیر جنگل می‎برد و…

download لینک دانلود ۱ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود ۲ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود زیر نویس آلمانی

حتما بخوانید: ۵۰ درس آموزش زبان آلمانی به فارسی اشکان

۸- فیلم Berlin Falling 2017

Berlin-Falling-2017

این فیلم هیجان انگیز در حالی وقایع تاریخی حادثه دیوار برلین را به رخ می کشد که در خلال آن با بسیاری از اصطلاحات تاریخی که از نگاه آلمان ها مهم هستند آشنا می شوید. وقتی فرانک به آندریاس پیشنهاد سفر به برلین میدهد، او میپذیرد اما خبر ندارد سفری پر از اتفاقات مختلف در پیش دارد…

download لینک دانلود ۱ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود ۲ با زیرنویس فارسی

9- سریال دارک (26 قسمت 3 فصل 45 دقیقه ای)

 

قطعا اگر ندیده باشید اسمش رو شنیدین، یکی از سریال های با موضوع جذاب و سرگرم کننده که میتواند برای یادگیری زبان آلمانی بسیار کمک کننده باشد. سریال دارک یک سریال آلمانی بسیار معروف و محبوب است که ژانر علمی تخیلی و درام را داراست. این سریال درباره رازها و اتفاقات مرموزی است که در یک شهر کوچک آلمان به وقوع می‌پیوندد و داستان‌های مختلف از گذشته، حال، و آینده را به تصویر می‌کشد.

دارک به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌های آلمانی شناخته می‌شود و به عنوان یکی از بهترین سریال‌های علمی تخیلی در دنیا توسط بسیاری از منتقدان و مخاطبان مورد تحسین قرار گرفته است و اگر عاشق فیلم های تخیلی هستید، با این سریال نه تنها ذهن خود را به پرواز در می آورید بلکه زبان آلمانی تان را حسابی تقویت خواهید کرد.

download لینک دانلود ۱ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود ۲ با زیرنویس فارسی

10- سریال بانکهای بد Bad Banks (12 قسمت 2 فصل 1 ساعتی)

 

این سریال آلمانی هم از اونهایی ست که شدیدا توصیه میشه نه فقط بخاطر جوایزی که دریافت کرده بلکه بخاطر اینکه محیط و فرهنگ مدرن جامعه آلمانی رو به شما یاد خواهد داد.

سریال Bad Banks یک سریال درام تلویزیونی آلمانی است که در دنیای بانکداری و مالی مدرن قرار دارد. این سریال ماجراهای یک بانکدار جوان را که به طور تصادفی درگیر شبکه پیچیده و رقابت‌های فساد آمیز بانکی می‌شود، روایت می‌کند. “Bad Banks” به طور عمده به موضوعاتی مانند رقابت، حرفه‌ای‌بودن، فساد مالی، و روابط انسانی در دنیای بانکداری معاصر پرداخته است.

download لینک دانلود ۱ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود ۲ با زیرنویس فارسی

11- سریال Babylon Berlin (40 قسمت 4 فصل 40 دقیقه ای)

 

از اون سریال های گنگستری پر از اصطلاحات و عبارات غیررسمی تر زبان آلمانی ست که انصافا برای درک بسیاری مکالمات ضروری هستند. سریال Babylon Berlin یک سریال درام و مهیج آلمانی است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته شده توسط Volker Kutscher ساخته شده است. این سریال در دهه 1920 در برلین قرار دارد و داستان‌های مختلفی را درباره جرم و جنایت، روابط میان قدرت‌های سیاسی و اجتماعی، و فرهنگ شهر برلین در آن دوره روایت می‌کند و شدیدا توصیه می گردد.

download لینک دانلود ۱ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود ۲ با زیرنویس فارسی

12- سریال شریته Charité (18 قسمت 3 فصل 45 دقیقه ای)

 

یکی دیگر از بهترین سریالهای تقویت زبان آلمانی ست ضمن آشنایی بیشتر با جامعه و فرهنگ ژرمن ها، سرشار از مکالمات کاربردی در بتن زندگی روزمره است. سریال Charité یک مجموعه تلویزیونی آلمانی است که در محیط بیمارستان Charité در برلین قرار دارد. این سریال تاریخی و دراماتیک است و داستان‌های مختلفی را درباره پزشکان، پرستاران، و بیماران در دوران جنگ جهانی اول و دهه 1940 در برلین روایت می‌کند.

download لینک دانلود ۱ با زیرنویس فارسی

download لینک دانلود ۲ با زیرنویس فارسی

8 فیلم عالی دیگه با لینک دانلود

۱۰- دانلود منابع مفید زبان آلمانی

زبانمهر

حتما بخوانید!

20 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • فیلم های خوبی هستن برای یادگیری اما کارتون ها و فیلم های کودکانه برای یادگیری زبان آلمانی فوق العاده مفیدتر و موثرتر هستند. هم واژگان مبتدی و کاربردی تری دارن هم ساده تر و با لحن واضح تر و اهسته تری صحبت می کنن تاثیر شگفت انگیزی در تقویت زبان المانی دارن. کالکشن های کارتون فروشگاه تون رو من سه ماه پیش خریدم دارم استفاده میکنم واااقعا معجزه کرده الان تمام این فیلم ها رو براحتی متوجه میشم! متشکرم بابت گرداوری این مجموعه کارتونی

    پاسخ
  • سلام
    چطور میتونم این فیلم ها رو تهیه کنم و کارتون ها رو چطور
    ممنون

    پاسخ
    • درود بر شما
      کارتون ها رو از اینجا تهیه کنید و فیلم هارو میبایست دانلود نمایید

      پاسخ
    • اقا اپلیکیشن تون عاااالیه من از صفر با اپ شروع کردم این فیلم ها رو قشنگ میفهمم ممنون میشم انیمیشن یا کارتون کودکانه معرفی کنید اونها خیلی واسه یادگیری بهترن

      پاسخ
      • عالی بود این….

        پاسخ
        • خیلی عالی بو برنامه چرب زبان مکالمه رو 2 ماه از صفر یاد گرفتم اما فیلم و کارتون مکلمل خیلی کمک کنده س

          پاسخ
      • خوشحالم مفید بوده اپلیکیشن روسالها کار کردیم و معجزه میکنه برای یادگیری. در مورد انیمیشن و کارتون هم باید بگم دانلود تک تک کارتون و انیمیشن بعد دنبال زیرنویس المانی و فارسی گشتن و …ش بعدم اینکه ایا اون کارتون و انیمیشن اصلا کاربردی و جملات مفید داشته باشه یا نه کلی از وقتتون رو میگیره. خیلی راحت کلکسیون کارتون های فروشگاه رو تهیه کنید

        پاسخ
  • فیلم who am I رو هم به لیستتون اضاف کنید ،فوق العادست هم از بابت فیلمش هم جملات و حرف ها که بسیار استفاده میشه

    پاسخ
  • یه کانال تلگرام هست با آدرس @germanfilms که از طریق اون می تونید فیلم های زبان آلمانی با زیرنویس آلمانی دریافت کنید.

    پاسخ
  • سلام . من دانلود میکنم در کسری از ثانیه دانلودمیشه ولی خالیه و توش چیزی نیست

    پاسخ
  • سپاس از شما.
    این مستند جنگل به درد نمیخورد برای زبان
    بقیه خوب بودن
    خوشبختانه تقریبا هر فیلم آلمانی رو میشه رایگان از کانال تلگرام @deutches_kino دانلود کرد

    پاسخ
  • سریال بسیار عالی دارک (The Dark) رو فرموش کردین

    پاسخ
  • سلام چه جوری میشه از سایت تلگرامی فیلم آلمانی دانلود کرد به منم یاد بدید

    پاسخ
  • مجموعه نیکو بسیار کاربردی هستند و سایت دویچه وله برای اموزش زبان گذاشته واقعا کاربردی هستن و جذاب پیشنهادم اینه حتما ببینید

    پاسخ
  • Berlin falling هیچ ربطی به جریان تاریخی دیوار برلین نداشت لطفا اطلاعات اشتباه ننویسین بلکه مربوط به یک حمله ی تروریستی بود ، گذشته از اینکه فیلم خیلی اعصاب خرد کنی بود و اصلا پیشنهادش نمیکنم ، کیفیت صدا هم جالب نبود صدای حرف زدن افراد به زور شنیده میشد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست