اسپانیایی

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟ چقدر طول می کشد؟

گاما

بیش از ۵۷۰ میلیون نفر در دنیا به زبان اسپانیایی صحبت میکنند. بیش از ۴۸۰ بومی زبان اسپانیایی هستند و زبان اسپانیایی زبان رسمی کشورشان است و یا به طور مشترک با زبانی دیگر به عنوان زبان رسمی ۲۰ کشور دیگر از جمله آرژانتین، ال سالوادور ونزوئلا و البته اسپانیا.

به عنوان یک زبان، اسپانیایی ۷۵% از پیشینه خود را از زبان لاتین دارید ولی از زبان یونانی باستان و عربی نیز تاثیر گرفته است. ( به عنوان مثال آیا میدانستید که بیش از ۸% واژگان اسپانیایی ریشه عربی دارند؟) زبان اسپانیایی از زبان هایی مثل فرانسوی ، ایتالیایی و ساردینایی(مترجم: زبان جزیره ساردینا) نیز کلماتی در خود دارد.

ولی از نظر مردم مشکل یادگیری، واژگان زبان اسپانیایی نیست.

 


اسپانیایی

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش اسپانیایی چرب زبان، زبان اسپانیایی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان اسپانیولی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

طبق تحقیق صورت گرفته، درک آنچه بومی زبان ها میگویند، اولین و بزرگترین چالش پیش روی زبان آموزان رشته اسپانیایی است. صحبت کردن با بومی زبانان اسپانیایی در مقایسه با سایر زبان ها دشوارتر است.

دلیل اصلی این موضوع سرعت است: بیش از ۴۰% افرادی که در تحقیقات ما شرکت کرده بودند، از سرعت بالای صحبت بومی زبانان اسپانیایی شکایت داشتند.

پیش تر این موضوع توسط مجله TIME هم پوشش داده شده بود.

اسپانیایی دومین زبان سریع دنیا است، یک بومی زبان میتواند ۷٫۸۲بخش کلمه در ثانیه را تلفظ کند. ژاپنی ها این رکورد را با ۷٫۸۴ بخش در ثانیه برای خود نگه داشته اند.

این تفاوت زمانی مشهود میشود که با زبان های کند تر ( مثل انگلیسی با ۶٫۱۹ بخش) یا ماندرین (با ۵٫۱۸ بخش) مقایسه شود. حال مشکل سرعت بالای زبان اسپانیایی واضح تر است.

در تحقیق به ما گفته شده بود که ۲۴% از شرکت کنندگان با فهم لهجه های مختلف اسپانیایی مشکل دارند.

مردم اسپانیا

آیا میتوانید حدس بزنید کدام لهجه مقام سوم را کسب کرد؟

بله درست حدس زدید نحوه تلفظ حرف r در اسپانیایی.

قوانین گرامر و ساختار های گرامری با بیش از ۸۰% آرا در مقام چهارم قرار گرفت. حفظ کلمات مقام پنجم سختی قرار گرفت. و البته طبق گفته زبان آموزان ساده ترین قسمت زبان اسپانیایی است. بیش از ۶۳% اینطور اذعان داشتند که واژگان و اصطلاحات ساده ترین قسمت یادگیری اسپانیایی هستند.

حتما دانلود کنید: ۷ فیلم فوق العاده برای تقویت زبان اسپانیایی

دلیل این موضوع این است که بیشتر کلمات ریشه لاتین دارند و اگر به یکی از زبان هایی که ریشه لاتین دارند صحبت میکنید( مثل ایتالیایی، فرانسوی و رومانیایی ) این شباهت یادگیری لغات را ساده تر میکند.

البته کسانیکه به زبان انگلیسی یا ماندرین صحبت میکنند به خاطر تداخل کمتر زبان انگلیسی با اسپانیایی و عدم تداخل ماندرین با اسپانیایی قدری سخت تر می آموزند.

بهترین روش ها برای یادگیری زبان اسپانیایی چیست؟

فارق از یادگیری سختی های یادگیری زبان اسپانیایی، شما زبان آموزان زبان اسپانیایی نکات زیبایی در مورد آن ذکر کردید

  1. سومین زبان پر گوینده دنیاست… میتوانم با هر کسی صحبت کنم: در ارتباط بودن با دیگران از ویژگی های صحبت کردن به زبان اسپانیایی است: میتوانید با اسپانیایی زبانها صحبت کنید( به یاد داشته باشید، ۵۸۰ میلیون نفر)!.
  2. برخی کلمات در زبان اسپانیایی پر مغز تر هستند: زبان اسپانیایی کلمات و اصطلاحاتی دارند که دیگر زبان ها ندارند. ۱۲% شرکت کننده ها اذعان داشتند میتوانند احساسات خود را در زبان اسپانیایی بهتر توصیف کنند، آنها زبان اسپانیایی را احساسی تر، رمانتیک تر و باحالتر! از زبان مادری خود توصیف کردند.
  3. میتوانیم درک بهتری از فرهنگ داشته باشیم… و در های بسیاری به روی زبان آموزان باز میشوند: فرهنگ تقریبا در همه پیام ها قابل مشاهده است. یادگیری زبان نه تنها درک بهتر فرهنگ نیست، بلکه به شما امکان شناخت بهتر فرهنگ و کشور را میدهند.
    وقتی زبان جدیدی یاد میگیریم، به دنیای جدیدی از کتاب ها، فیلم ها، آهنگ ها و سایت ها دسترسی خواهید یافت – هر آنچه در زبان مادری به آن دسترسی داشتید حال در زبان جدید بدست می آورید.

Learning Spanish like A Native Speaker

بلد باشید: ۳ جنبه دشوار زبان اسپانیایی که اکثر زبان آموزان با آن درگیرند!

نکاتی برای کسانی که میخواهند اسپانیایی یاد بگیرند.

در ادامه نکاتی در مورد تسهیل یادگیری زبان اسپانیایی خواهید خواند:

۱-به گرامر توجه نکنید

با توجه زیاد از حد به گرامر جلوی پای یادگیری اسپانیایی خود سنگ نیندازید. با جریان پیش بروید و تمرینات شنیداری بسیار انجام بدهید.

انگیزه خود را با مطالعه بسیار گرامر از بین نبرید. صرف فعل و قید ها سخت خواهد بود، مخصوصا اگر سعی کنید آنها را از یک کتاب حفظ کنید. ولی اگر مستقیما سراغ شنیدن و صحبت کردن بروید طبیعی تر خواهد بود. هیچ چیز برای من جذاب تر از تماشای تله نولا(مترجم: تله نولاtelenovela سریال های عاشقانه اسپانیایی) نبوده است. خود را در این دریا غرق کنید و نتیجه آن را ببینید

۲-تمرکز، تمرکز، تمرکز!

روی ۵۰۰ کلمه ای که بیشتر از همه استفاده میشوند تمرکز کنید.

کوتاه نیایید، مستمر و هر روز به یادگیری ادامه دهید. کمک بخواهید، اسپانیایی زبان ها از کمک کردن خوشحال میشوند.

دانلود کنید: : ۷ تا از بهترین منابع برای تقویت زبان اسپانیایی

۳- به محض اینکه توانستید شروع به صحبت کنید

بلافاصله شروع به صحبت کنید. ممکن است از خواندن صرف عادات بدی کسب کنید.

مصمم باشید و از خراب کردن نترسید.

صحبت کنید، صحبت کنید، صحبت کنید. ممکن است در ابتدا سخت باشد ولی بعد از انجام این کار حس خوبی خواهید داشت

از مخفی شدن دست بردارید و شروع به صحبت کنید. ساده و روان ترین راه یادگیری ارتباط داشتن با دیگران است، نه با کتاب ها

۴- به اسپانیایی بچسبید (و به زبان مادری خود برنگردید)

کلماتی مثلpues, tambien, como, aun و امثال آن را یاد بگیرید تا بتوانید مکالمه خود را بدون استفاده از کلمات زبان مادری خود پیش ببرید

یادگیری زبان اسپانیایی به چقدر زمان نیاز دارد؟

حتما این سوال برایتان پیش می آید که برای یادگیری زبان اسپانیایی باید چه مقدار زمان صرف کنید؛ چند دقیقه، چند ساعت، چند روز، چند ماه و .. . . برای این منظور نمی توان زمان بندی خاصی تعریف کرد؛ مثلا مطالعه این زبان به صورت دو ساعت در هفته و به مدت سه ماه قطعا با مطالعه دو ساعت در روز به مدت سه ماه تفاوت دارد. ظاهرا، زمان بندی های مختلف بر میزان سرعت عمل شما هم تاثیر قابل توجهی می گذارند.

زمان لازم برای فراگیری زبان اسپانیایی مستلزم در نظر گرفتن تعداد ساعات صرف شده است. موسسه FSI (موسسه ارائه خدمات زبان خارجه ایالت متحده آمریکا) تخمین می زند که برای یادگیری زبان اسپانیایی به ۴۸۰ ساعت زمان نیاز است. با صرف این میزان زمان شما می توانید بسیار سلیس و روان صحبت کنید؛ در موقعیت های اجتماعی منظور خود را به خوبی انتقال دهید. بنابراین روزانه دو الی سه ساعت زمان صرف یادگیری زبان اسپانیایی کنید، بدین ترتیب عرض پنج الی هشت ماه می توانید به راحتی صحبت کنید.

دانلود کنید: ۶ اپلیکیشن برتر آموزش زبان اسپانیایی

با صرف این میزان زمان به طور قطع از شما انتظار می رود که بسیار روان و سلیس اسپانیایی صحبت کنید. کارایی شما در این ساعات تاثیر بسیار قابل توجهی بر روند یادگیری و میزان پیشرفت شما خواهد داشت. بدون شک ۴۸۰ ساعت ممکن است کم و زیاد شود؛ و این موضوع به میزان کارایی شما و این که چطور روند مطالعه خود را پیش می برید، بستگی دارد.

به اعتقاد ما مدت زمان لازم برای یادگیری زبان اسپانیایی به این فاکتور های مهم بستگی دارد:

  • چیزی که می خواهید به دست بیاورید.
  • شدت و میزان مطالعه شما
  • روشی که استفاده می کنید.
  • مداومت و پیگیری شما

با این شروع کنید: آموزش الفبای زبان اسپانیایی

ترفند تکمیلی: با واژه های هم ریشه اسپانیایی آشنا شوید

واژه های هم ریشه زبان اسپانیایی بهترین دوست شما هستند. به طور خلاصه، منظور از واژه های هم ریشه “لغات قرضی” ای هستند که با واژه های زبان دیگر شباهت بسیار زیادی دارند و یا عینا شبیه به همان ها هستند. زبان اسپانیایی و انگلیسی جزء زبان های لاتین به حساب می آیند؛ به همین دلیل لغات خود را از ریشه های لاتین قرض گرفته اند.

این بدین معناست مادامی که قوانین اساسی و ابتدایی واژگان هم ریشه انگلیسی- اسپانیایی را بشناسید، به راحتی می توانید هزاران هزار لغت جدید اسپانیایی را یاد بگیرید. در قسمت زیر با چندین قانون اساسی آشنا می شوید که به شما در راستای ترجمه واژه های هم ریشه انگلیسی به اسپانیایی کمک خواهند کرد.

قانون اول: واژگانی انی که با حروف –al به پایان می رسند = مشابه زبان اسپانیایی

مثال: کلمه Hospital در زبان انگلیسی= کلمه Hospital در زبان اسپانیایی

قانون دوم: واژگانی که با حروف –ous به پایان می رسند = مشابه واژگان اسپانیایی هستند که حروف آخرشان با –oso است.

مثال: کلمه Curious در زبان انگلیسی = کلمه Curioso در زبان اسپانیایی

قانون سوم : واژگانی که با –ct به پایان می رسند = مشابه واژگان اسپانیایی هستند که حروف آخرشان –cto می باشد.

مثا ل: کلمه Exact در زبان انگلیسی= کلمه Exacto در زبان اسپانیایی

قانون چهارم: واژگانی که با –ence به پایان می رسند = مشابه واژگان اسپانیایی هستند که حروف آخرشان –encia است.

مثال : کلمه cadence در زبان انگلیسی= کلمه Cadencia در زبان اسپانیایی

قانون پنجم : واژگانی که به –ar به پایان می رسند= دقیقا مشابه زبان اسپانیایی

مثال: کلمه Familiar در زبان انگلیسی= کلمه Familiar در زبان اسپانیایی

آیا اکنون با قدرت این کلمات جادویی آشنا شدید؟ تمام کاری که باید انجام دهید این است که زمان بگذارید و این قوانین مهم را یاد بگیرید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • عالیییییییی

    پاسخ
  • با درود.
    خسته نباشید و ممنون بابت مقاله. فقط قسمتی از مقاله نیاز به تصحیح داره اونجایی که اشاره شده انگلیسی و اسپانیایی هر دو زبان های لاتین هستند در حالی که انگلیسی یک زبان ژرمن هست و کلمات قرضی از لاتین داره. لطفا اصلاح بفرمایید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست