آیلتس

چطور در عرض یک ماه برای آیلتس آماده شویم؟ (یک برنامه فشرده عالی)

گاما

شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که فقط یک ماه تا آزمون آیلتس وقت دارند و نمی دانند چطور باید خودشان را در این مدت کم به بهترین نحو آماده کنند؟ چاره این کار فقط یک برنامه ریزی مناسب و سازمان یافته و پیگیری آن به صورت جدی و منظم است.

اگر می خواهید در آزمون آیلتس (IELTS) یا همان سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی قبول شوید از همین الان شروع کنید! یادتان باشد که موفقیت در این آزمون بیش از هر چیزی بر پایه تمرین و عزم جدی استوار است.

قبل از اینکه سراغ برنامه یک ماهه آمادگی برای آیلتس برویم اجازه بدهید نگاهی به جنبه های اصلی این آزمون بیندازیم:

  • آگاهی از شکل و فرم آزمون آیلتس: در وهله اول شما باید درک واضح و روشنی از آیلتس و شکل و فرم این آزمون داشته باشید.
  • محتوای آزمون: باید بدانید که بخش های مختلف آزمون آیلتس شامل چه مواردی می شود و از جنبه های موجود در هر بخش هم اطلاع داشته باشید.
  • مدت آزمون: از مدت زمان هر بخش آزمون مطلع شوید:
  • ریدینگ (Reading): 60 دقیقه
  • رایتینگ (Writing): 60 دقیقه
  • اسپیکینگ (Speaking): 11 تا ۱۴ دقیقه
  • لیسنینگ (Listening): 30 دقیقه
  • نمره دهی: به طور کلی تمام نمرات آیلتس از ۰ تا ۹ محاسبه می شوند.

چطور برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

اکثر متقاضیان موقع آماده شدن برای آزمون آیلتس دچار استرس می شوند. اگر یک برنامه ریزی درست و مناسب داشته باشید و هر روز درس بخوانید می توانید بر این استرس و نگرانی غلبه کنید. ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا به برنامه کامل و جامع یک ماهه ای دست پیدا کنید تا با آن بتوانید خودتان را به بهترین شکل برای آزمون آیلتس آماده کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

چرا برای آزمون آیلتس به برنامه ریزی نیاز داریم؟

برنامه ریزی صحیح و مناسب به شما کمک می کند تا در آزمون آیلتس نمره بالایی کسب کنید. البته باید این را بدانید که هیچ برنامه خاصی برای آماده شدن برای آیلتس وجود ندارد و همه چیز بر اساس زمان و راحتی یا سختی خود شما تنظیم می شود.

اگر وقت کافی برای درس خواندن ندارید و فقط ۳۰ روز تا آزمون آیلتس باقی مانده نگران نباشید! حتی در این مدت کم هم می توانید خودتان را برای این آزمون مهم آماده کنید.

چطور در عرض یک ماه خودمان را برای آزمون آیلتس آماده کنیم؟

همان طور که گفتیم حتی یک ماهه هم می توان برای آیلتس آماده شد. برنامه جامع و کاملی که ما در این مطلب در اختیارتان می گذاریم هم برای آزمون آیلتس آکادمیک (IELTS academic) و هم آیلتس جنرال (IELTS general) مناسب است. برای اینکه در عرض یک ماه بتوانید خودتان را آماده آزمون آیلتس کنید باید نکات زیر را دنبال کنید:

  • حداقل ۴ ساعت در روز مطالعه کنید و برای هر بخش آیلتس ۱ ساعت وقت بگذارید.
  • مهارت انگلیسی تان را با تمرکز بیشتر روی نقاط ضعفتان ارزیابی کنید.
  • یادتان باشد که بهترین معلم شما اشتباهاتتان است. درس گرفتن از اشتباهات گذشته مهمترین نکته ایست که باید به آن توجه کنید.

برنامه یک ماهه آمادگی برای آیلتس

ما برایتان یک برنامه یک ماهه آماده کرده ایم؛ ولی با این حال خودتان می توانید با توجه به نقاط ضعف و قوتتان آن را دستکاری کنید. برنامه درسی ما به چهار هفته تقسیم می شود. اجازه بدهید برنامه هر هفته را به طور جداگانه با هم بررسی کنیم. آماده اید؟

برنامه آمادگی برای آزمون آیلتس: هفته اول

هفته اول Reading Writing Speaking Listening
شنبه یک ساعت روزنامه، خبر و یا مجلات مورد علاقه تان را بخوانید. قالب های تسک ۱ و ۲ رایتینگ را بشناسید و از دستورالعمل های نوشتن هر کدامشان مطلع شوید. درباره موضوعات مورد علاقه تان صحبت کنید. صدایتان را ضبط کنید و به آن گوش بدهید. عملکردتان را ارزیابی کنید و سعی کنید نقاط ضعفتان را تقویت کنید. به یک فایل صوتی آزمون های گذشته

گوش کنید. به سوالات آن پاسخ بدهید و بعد جوابهایتان را ارزیابی کنید.

یکشنبه با جواب دادن به سوالات یک تست تمرینی خودتان را ارزیابی کنید. روی تسک های توصیفی کار کنید و حداقل به ۱۰ سوال آن پاسخ بدهید. در نهایت اشتباهاتتان را بررسی کنید. درباره موضوعات مورد علاقه تان صحبت کنید. صدایتان را ضبط کنید و به آن گوش بدهید. عملکردتان را ارزیابی کنید و سعی کنید نقاط ضعفتان را تقویت کنید. به مونولوگ ها و دیالوگ های بین دو یا چند نفر گوش کنید.
دوشنبه سعی کنید سوالات ریدینگ یک آزمون را در ۶۰ دقیقه جواب بدهید. روی تسک های توصیفی کار کنید و حداقل به ۱۰ سوال آن پاسخ بدهید. در نهایت اشتباهاتتان را بررسی کنید. درباره موضوعات مورد علاقه تان حرف بزنید و از دیگران بخواهید به شما بازخورد بدهند. به یک فایل صوتی آزمون های گذشته

گوش کنید. به سوالات آن پاسخ بدهید و بعد جوابهایتان را ارزیابی کنید.

سه شنبه روی مهارت های اسکیم (skim) و اسکن کردن (scan) کار کنید. روی بخش تکمیل نقشه کار کنید و حداقل ۵ نقشه را کامل کنید. در نهایت درست و غلط بودن جواب هایتان را بررسی کنید. در مورد موضوعات مورد علاقه تان حرف بزنید. صدایتان را ضبط کنید و به آن گوش بدهید. سعی کنید نقاط ضعفتان را تقویت کنید. یک تست تمرینی انجام بدهید. به اخبار و کانال های انگلیسی گوش کنید.
چهارشنبه کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید. تسک ۱ بخش یک آزمون های گذشته را تمرین کنید. سعی کنید خیلی روان و با اعتماد بنفس درباره موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید. ۳۰ دقیقه به یک مستند انگلیسی گوش کنید. به فایل های صوتی مورد علاقه تان هم گوش بدهید.
پنجشنبه مقالات آزمون های گذشته را بخوانید و روی سریع خوانی تان تمرین کنید. تسک ۱ را در ۲۰ دقیقه بنویسید. نمونه پاسخ ها را هم برای بهبود مهارت رایتینگتان بخوانید. یک تست عملی انجام بدهید و از اطرافیانتان بخواهید عملکردتان را ارزیابی کنند. به مونولوگ ها و دیالوگ های بین دو یا چند نفر گوش کنید.
جمعه تمام جوانب متن های بخش ریدینگ آیلتس را بررسی کنید. با دقت همه را بخوانید و سعی کنید مهارت رایتینگتان را افزایش بدهید. ۳۰ دقیقه به انگلیسی صحبت کنید و ۲ دقیقه برای هر موضوع وقت صرف کنید. سعی کنید دایره لغاتتان را افزایش بدهید. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های

آیلتس را انجام بدهید. به اخبار و فایل های صوتی مورد علاقه تان گوش کنید.

روز اول:

  • یک ساعت روزنامه، خبر و یا مجلات مورد علاقه تان را بخوانید.
  • قالب های تسک ۱ و ۲ رایتینگ را بشناسید و از دستورالعمل های نوشتن هر کدامشان مطلع شوید.
  • درباره موضوعات مورد علاقه تان صحبت کنید. صدایتان را ضبط کنید و به آن گوش بدهید. عملکردتان را ارزیابی کنید و سعی کنید نقاط ضعفتان را تقویت کنید.
  • به یک فایل صوتی آزمون های گذشته گوش کنید. به سوالات آن پاسخ بدهید و بعد جوابهایتان را ارزیابی کنید.

روز دوم:

  • با جواب دادن به سوالات یک تست تمرینی خودتان را ارزیابی کنید.
  • روی تسک های توصیفی کار کنید و حداقل به ۱۰ سوال آن پاسخ بدهید. در نهایت اشتباهاتتان را بررسی کنید.
  • درباره موضوعات مورد علاقه تان صحبت کنید. صدایتان را ضبط کنید و به آن گوش بدهید. عملکردتان را ارزیابی کنید و سعی کنید نقاط ضعفتان را تقویت کنید.
  • به مونولوگ ها و دیالوگ های بین دو یا چند نفر گوش کنید.

روز سوم:

  • سعی کنید سوالات ریدینگ یک آزمون را در ۶۰ دقیقه جواب بدهید.
  • روی تسک های توصیفی کار کنید و حداقل به ۱۰ سوال آن پاسخ بدهید. در نهایت اشتباهاتتان را بررسی کنید.
  • درباره موضوعات مورد علاقه تان حرف بزنید و از دیگران بخواهید به شما بازخورد بدهند.
  • به یک فایل صوتی آزمون های گذشته گوش کنید. به سوالات آن پاسخ بدهید و بعد جوابهایتان را ارزیابی کنید.

روز چهارم:

  • روی مهارت های اسکیم (skim) و اسکن کردن (scan) کار کنید.
  • روی بخش تکمیل نقشه کار کنید و حداقل ۵ نقشه را کامل کنید. در نهایت درست و غلط بودن جواب هایتان را بررسی کنید.
  • در مورد موضوعات مورد علاقه تان حرف بزنید. صدایتان را ضبط کنید و به آن گوش بدهید. سعی کنید نقاط ضعفتان را تقویت کنید.
  • یک تست تمرینی انجام بدهید. به اخبار و کانال های انگلیسی گوش کنید.

روز پنجم:

  • کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید.
  • تسک ۱ بخش یک آزمون های گذشته را تمرین کنید.
  • سعی کنید خیلی روان و با اعتماد بنفس درباره موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید.
  • ۳۰ دقیقه به یک مستند انگلیسی گوش کنید. به فایل های صوتی مورد علاقه تان هم گوش بدهید.

روز ششم:

  • مقالات آزمون های گذشته را بخوانید و روی سریع خوانی تان تمرین کنید.
  • تسک ۱ را در ۲۰ دقیقه بنویسید. نمونه پاسخ ها را هم برای بهبود مهارت رایتینگتان بخوانید.
  • یک تست عملی انجام بدهید و از اطرافیانتان بخواهید عملکردتان را ارزیابی کنند.
  • به مونولوگ ها و دیالوگ های بین دو یا چند نفر گوش کنید.

روز هفتم:

  • تمام جوانب متن های بخش ریدینگ آیلتس را بررسی کنید.
  • با دقت همه را بخوانید و سعی کنید مهارت رایتینگتان را افزایش بدهید.
  • ۳۰ دقیقه به انگلیسی صحبت کنید و ۲ دقیقه برای هر موضوع وقت صرف کنید. سعی کنید دایره لغاتتان را افزایش بدهید.
  • بخش لیسنینگ یکی از آزمون های آیلتس را انجام بدهید. به اخبار و فایل های صوتی مورد علاقه تان گوش کنید.

به این ترتیب بعد از اتمام هفته اول می توانید روی تمام جنبه های اصلی بخش اسپیکینگ و لیسنینگ کار کنید.

برنامه آمادگی برای آزمون آیلتس: هفته دوم

هفته دوم Reading Writing Speaking Listening
شنبه بخش ریدینگ آزمون های قبلی آیلتس را بررسی کنید. سعی کنید سرعت خواندنتان را افزایش بدهید. شکل و قالب تسک ۲ رایتینگ و دستورالعمل های مربوط به آن را بررسی کنید. درباره موضوعات مورد علاقه تان صحبت کنید. برای هر موضوع ۲ دقیقه وقت بگذارید. ۳۰ دقیقه به یک مستند انگلیسی گوش کنید. زمان بیشتری را برای گوش دادن به فایل های صوتی مورد علاقه تان صرف کنید.
یکشنبه مجلات و کتاب های انگلیسی مورد علاقه تان را بخوانید. روی نوشتن مقاله Opinion essay ( نوشتن نظر مخالف/ موافق) اطلاعاتی کسی کنید. در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید و از دیگران بخواهید به شما بازخورد بدهند. به یکی از لیسنینگ های آزمون های گذشته آیلتس

گوش کنید و سوالات آن را جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید.

دوشنبه روی مهارت های اسکیم (skim) و اسکن کردن (scan) کار کنید. روی نوشتن مقالات Problem/solution کار کنید و یک مقاله به این شکل بنویسید. تمرین کنید که روان و با اعتماد به نفس صحبت کنید. اخبار یا فایل های صوتی مورد علاقه تان را گوش کنید. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های آیلتس قبلی را حل کنید.
سه شنبه کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید. روی نوشتن مقالات Advantage/disadvantage کار کنید و یک مقاله به همین شکل بنویسید. ۳۰ دقیقه به انگلیسی صحبت کنید و ۲ دقیقه برای هر موضوع وقت صرف کنید. سعی کنید دایره لغاتتان را افزایش بدهید. ۳۰ دقیقه به یک مستند انگلیسی گوش کنید. به فایل های صوتی مورد علاقه تان هم گوش بدهید.
چهارشنبه برای ارزیابی خودتان یک تست عملی انجام بدهید. روی سوالات double/direct متمرکز شوید و مقاله ای به این شکل بنویسید. در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید و از دیگران بخواهید به شما بازخورد بدهند. به یکی از لیسنینگ های آزمون های گذشته آیلتس

گوش کنید و سوالات آن را جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید.

پنجشنبه کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید. هر دو تسک بخش رایتینگ آزمون های گذشته را تمرین کنید. درباره موضوعات مورد علاقه تان صحبت کنید. برای هر موضوع ۲ دقیقه وقت بگذارید. اخبار یا فایل های صوتی مورد علاقه تان را گوش کنید. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های آیلتس قبلی را حل کنید.
جمعه سعی کنید مهارتتان در بخش ریدینگ را با خواندن کتاب و خبرهای مختلف افزایش بدهید. تسک ۲ بخش رایتینگ را در عرض ۴۰ دقیقه بنویسید. در آخر کار پاسخ های نمونه را ببینید و خودتان را ارزیابی کنید. بخش اسپیکینگ یکی از آزمون های گذشته را انجام بدهید و از خانواده، دوستان و اطرافیانتان بخواهید به شما بازخورد بدهند. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های گذشته را انجام بدهید و از خانواده، دوستان و اطرافیانتان بخواهید به شما بازخورد بدهند.

روز هشتم:

  • بخش ریدینگ آزمون های قبلی آیلتس را بررسی کنید. سعی کنید سرعت خواندنتان را افزایش بدهید.
  • شکل و قالب تسک ۲ رایتینگ و دستورالعمل های مربوط به آن را بررسی کنید.
  • درباره موضوعات مورد علاقه تان صحبت کنید. برای هر موضوع ۲ دقیقه وقت بگذارید.
  • ۳۰ دقیقه به یک مستند انگلیسی گوش کنید. زمان بیشتری را برای گوش دادن به فایل های صوتی مورد علاقه تان صرف کنید.

روز نهم:

  • مجلات و کتاب های انگلیسی مورد علاقه تان را بخوانید.
  • روی نوشتن مقاله Opinion essay ( نوشتن نظر مخالف/ موافق) اطلاعاتی کسی کنید.
  • در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید و از دیگران بخواهید به شما بازخورد بدهند.
  • به یکی از لیسنینگ های آزمون های گذشته آیلتس گوش کنید و سوالات آن را جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید.

روز دهم:

  • روی مهارت های اسکیم (skim) و اسکن کردن (scan) کار کنید.
  • روی نوشتن مقالات Problem/solution کار کنید و یک مقاله به این شکل بنویسید.
  • تمرین کنید که روان و با اعتماد به نفس صحبت کنید.
  • اخبار یا فایل های صوتی مورد علاقه تان را گوش کنید. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های آیلتس قبلی را حل کنید.

روز یازدهم:

  • کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید.
  • روی نوشتن مقالات Advantage/disadvantage کار کنید و یک مقاله به همین شکل بنویسید.
  • ۳۰ دقیقه به انگلیسی صحبت کنید و ۲ دقیقه برای هر موضوع وقت صرف کنید. سعی کنید دایره لغاتتان را افزایش بدهید.
  • ۳۰ دقیقه به یک مستند انگلیسی گوش کنید. به فایل های صوتی مورد علاقه تان هم گوش بدهید.

روز دوازدهم:

  • برای ارزیابی خودتان یک تست عملی انجام بدهید.
  • روی سوالات double/direct متمرکز شوید و مقاله ای به این شکل بنویسید.
  • در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید و از دیگران بخواهید به شما بازخورد بدهند.
  • به یکی از لیسنینگ های آزمون های گذشته آیلتس گوش کنید و سوالات آن را جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید.

روز سیزدهم:

  • کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید.
  • هر دو تسک بخش رایتینگ آزمون های گذشته را تمرین کنید.
  • درباره موضوعات مورد علاقه تان صحبت کنید. برای هر موضوع ۲ دقیقه وقت بگذارید.
  • اخبار یا فایل های صوتی مورد علاقه تان را گوش کنید. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های آیلتس قبلی را حل کنید.

روز چهاردهم:

  • سعی کنید مهارتتان در بخش ریدینگ را با خواندن کتاب و خبرهای مختلف افزایش بدهید.
  • تسک ۲ بخش رایتینگ را در عرض ۴۰ دقیقه بنویسید. در آخر کار پاسخ های نمونه را ببینید و خودتان را ارزیابی کنید.
  • بخش اسپیکینگ یکی از آزمون های گذشته را انجام بدهید و از خانواده، دوستان و اطرافیانتان بخواهید به شما بازخورد بدهند.
  • بخش لیسنینگ یکی از آزمون های گذشته را انجام بدهید و از خانواده، دوستان و اطرافیانتان بخواهید به شما بازخورد بدهند.

بنابراین تا پایان هفته دوم می توانید روی تمام جنبه های تسک ۲ بخش رایتینگ آیلتس کار کنید.

برنامه آمادگی برای آزمون آیلتس: هفته سوم

هفته سوم Reading Writing Speaking Listening
شنبه ۲۰ دقیقه روی خواندن مطالب مورد علاقه تان زمان بگذارید. روی نوشتن مقالاتی که در آنها مهارت ندارید تمرین کنید و سعی کنید نقاط ضعفتان را تقویت کنید. در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید. صدایتان را ضبط کنید و سعی کنید نقاط ضعفتان را پیدا و آنها را تقویت کنید. به یکی از لیسنینگ های آزمون های گذشته آیلتس

گوش کنید و سوالات آن را جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید.

یکشنبه یک تست ریدینگ انجام بدهید و خودتان را ارزیابی کنید. بخش توصیف داده های رایتینگ را تمرین کنید و حداقل به ۱۰ سوال آن جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را ارزیابی کنید. در مورد موضوعات مورد علاقه تان حرف بزنید. صدایتان را ضبط کنید و به آن گوش بدهید. سعی کنید نقاط ضعفتان را تقویت کنید. به یکی از لیسنینگ های آزمون های گذشته آیلتس

گوش کنید و سوالات آن را جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید.

دوشنبه سعی کنید بخش ریدینگ یکی از آزمون های آیلتس را ظرف ۶۰ دقیقه تکمیل کنید. مقاله ای در قالب شرح فرایند (Process description) بنویسید و خودتان را ارزیابی کنید. در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید و از دیگران بخواهید به شما بازخورد بدهند. به مونولوگ ها و دیالوگ های بین دو یا چند نفر گوش کنید.
سه شنبه روی مهارت های اسکیم (skim) و اسکن کردن (scan) کار کنید. بخش توصیف نقشه رایتینگ را تمرین کنید و حداقل ۵ نقشه را کامل کنید. در نهایت جواب هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید. در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید. صدایتان را ضبط کنید و سعی کنید نقاط ضعفتان را پیدا و آنها را تقویت کنید. اخبار یا فایل های صوتی مورد علاقه تان را گوش کنید. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های آیلتس قبلی را حل کنید.
چهارشنبه کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید. روی نوشتن قسمت های مختلف بخش رایتینگ آزمون های گذشته کار کنید. سعی کنید خیلی روان و با اعتماد بنفس درباره موضوعات مختلف صحبت کنید. ۳۰ دقیقه به یک مستند انگلیسی گوش کنید و سعی کنید همه اشتباهاتتان را پیدا کنید.
پنجشنبه سعی کنید مهارتتان در بخش ریدینگ را با خواندن کتاب و خبرهای مختلف افزایش بدهید. تسک ۱ رایتینگ یک آزمون را ظرف ۲۰ دقیقه بنویسید. در نهایت درستی جوابهایتان را بررسی کنید. بخش اسپیکینگ یکی از آزمون های گذشته را انجام بدهید و از خانواده، دوستان و اطرافیانتان بخواهید به شما بازخورد بدهند. به مونولوگ ها و دیالوگ های بین دو یا چند نفر گوش کنید.
جمعه کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید. همه مقالاتی که نوشتید را دوره کنید و سعی کنید همه اشتباهاتتان را اصلاح نمایید. با دوستان، خانواده، اطرافیان و جلوی آینه درباره موضوعات دلخواهتان صحبت کنید و بازخورد بگیرید. اخبار یا فایل های صوتی مورد علاقه تان را گوش کنید. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های آیلتس قبلی را حل کنید.

روز پانزدهم:

  • ۲۰ دقیقه روی خواندن مطالب مورد علاقه تان زمان بگذارید.
  • روی نوشتن مقالاتی که در آنها مهارت ندارید تمرین کنید و سعی کنید نقاط ضعفتان را تقویت کنید.
  • در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید. صدایتان را ضبط کنید و سعی کنید نقاط ضعفتان را پیدا و آنها را تقویت کنید.
  • به یکی از لیسنینگ های آزمون های گذشته آیلتس گوش کنید و سوالات آن را جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید.

روز شانزدهم:

  • یک تست ریدینگ انجام بدهید و خودتان را ارزیابی کنید.
  • بخش توصیف داده های رایتینگ را تمرین کنید و حداقل به ۱۰ سوال آن جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را ارزیابی کنید.
  • در مورد موضوعات مورد علاقه تان حرف بزنید. صدایتان را ضبط کنید و به آن گوش بدهید. سعی کنید نقاط ضعفتان را تقویت کنید.
  • به یکی از لیسنینگ های آزمون های گذشته آیلتس گوش کنید و سوالات آن را جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید.

روز هفدهم:

  • سعی کنید بخش ریدینگ یکی از آزمون های آیلتس را ظرف ۶۰ دقیقه تکمیل کنید.
  • مقاله ای در قالب شرح فرایند (Process description) بنویسید و خودتان را ارزیابی کنید.
  • در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید و از دیگران بخواهید به شما بازخورد بدهند.
  • به مونولوگ ها و دیالوگ های بین دو یا چند نفر گوش کنید.

روز هجدهم:

  • روی مهارت های اسکیم (skim) و اسکن کردن (scan) کار کنید.
  • بخش توصیف نقشه رایتینگ را تمرین کنید و حداقل ۵ نقشه را کامل کنید. در نهایت جواب هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید.
  • در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید. صدایتان را ضبط کنید و سعی کنید نقاط ضعفتان را پیدا و آنها را تقویت کنید.
  • اخبار یا فایل های صوتی مورد علاقه تان را گوش کنید. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های آیلتس قبلی را حل کنید.

روز نوزدهم:

  • کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید.
  • روی نوشتن قسمت های مختلف بخش رایتینگ آزمون های گذشته کار کنید.
  • سعی کنید خیلی روان و با اعتماد بنفس درباره موضوعات مختلف صحبت کنید.
  • ۳۰ دقیقه به یک مستند انگلیسی گوش کنید و سعی کنید همه اشتباهاتتان را پیدا کنید.

روز بیستم:

  • سعی کنید مهارتتان در بخش ریدینگ را با خواندن کتاب و خبرهای مختلف افزایش بدهید.
  • تسک ۱ رایتینگ یک آزمون را ظرف ۲۰ دقیقه بنویسید. در نهایت درستی جوابهایتان را بررسی کنید.
  • بخش اسپیکینگ یکی از آزمون های گذشته را انجام بدهید و از خانواده، دوستان و اطرافیانتان بخواهید به شما بازخورد بدهند.
  • به مونولوگ ها و دیالوگ های بین دو یا چند نفر گوش کنید.

روز بیست و یکم:

  • کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید.
  • همه مقالاتی که نوشتید را دوره کنید و سعی کنید همه اشتباهاتتان را اصلاح نمایید.
  • با دوستان، خانواده، اطرافیان و جلوی آینه درباره موضوعات دلخواهتان صحبت کنید و بازخورد بگیرید.
  • اخبار یا فایل های صوتی مورد علاقه تان را گوش کنید. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های آیلتس قبلی را حل کنید.

به این ترتیب تا پایان هفته سوم شما روی تمام جنبه های بخش ریدینگ آیلتس کار می کنید.

برنامه آمادگی برای آزمون آیلتس: هفته چهارم

هفته چهارم Reading Writing Speaking Listening
شنبه بخش ریدینگ آزمون های قبلی آیلتس را بررسی کنید. سعی کنید سرعت خواندنتان را افزایش بدهید. یک مقاله Opinion essay ( نوشتن نظر مخالف/ موافق) بنویسید و خودتان را ارزیابی کنید. درباره موضوعات مورد علاقه تان صحبت کنید. برای هر موضوع حداقل۲ دقیقه وقت بگذارید. ۳۰ دقیقه به یک مستند انگلیسی و سایر موضوعات مورد علاقه تان گوش کنید.
یکشنبه کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید. روی نوشتن مقاله توصیفی کار کنید و سعی کنید همه اشتباهاتتان را برطرف نمایید. در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید و از دیگران بخواهید به شما بازخورد بدهند. به یکی از لیسنینگ های آزمون های گذشته آیلتس

گوش کنید و سوالات آن را جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید.

دوشنبه روی مهارت های اسکیم (skim) و اسکن کردن (scan) کار کنید. روی نوشتن قسمت های مختلف بخش رایتینگ آزمون های گذشته کار کنید. سعی کنید خیلی روان و با اعتماد بنفس درباره موضوعات مختلف صحبت کنید. اخبار یا فایل های صوتی مورد علاقه تان را گوش کنید. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های آیلتس قبلی را حل کنید.
سه شنبه کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید. روی نوشتن مقالات Advantage/disadvantage کار کنید و یک مقاله به همین شکل بنویسید. ۳۰ دقیقه به انگلیسی صحبت کنید و ۲ دقیقه برای هر موضوع وقت صرف کنید. سعی کنید دایره لغاتتان را افزایش بدهید. ۳۰ دقیقه به یک مستند انگلیسی و سایر موضوعات مورد علاقه تان گوش کنید.
چهارشنبه یک تست ریدینگ انجام بدهید و خودتان را ارزیابی کنید. روی سوالات double/direct متمرکز شوید و مقاله ای به این شکل بنویسید. در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید و از دیگران بخواهید به شما بازخورد بدهند. به یکی از لیسنینگ های آزمون های گذشته آیلتس

گوش کنید و سوالات آن را جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید.

پنجشنبه کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید. روی نوشتن بخش های مختلف رایتینگ آیلتس کار کنید. درباره موضوعات مورد علاقه تان صحبت کنید. برای هر موضوع حداقل۲ دقیقه وقت بگذارید. اخبار یا فایل های صوتی مورد علاقه تان را گوش کنید. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های آیلتس قبلی را حل کنید.
جمعه آخرین تست بخش ریدینگ را هم انجام بدهید (ظرف ۶۰ دقیقه آن را تکمیل کنید). آخرین تست بخش رایتینگ را هم انجام بدهید (ظرف ۶۰ دقیقه آن را تکمیل کنید.) آخرین تست بخش اسپیکینگ را هم انجام بدهید (ظرف ۱۱ تا ۱۴ دقیقه آن را تکمیل کنید). آخرین تست بخش لیسنینگ را هم انجام بدهید ( ظرف ۳۰ دقیقه آن را تکمیل کنید).

روز بیست و دوم:

  • بخش ریدینگ آزمون های قبلی آیلتس را بررسی کنید. سعی کنید سرعت خواندنتان را افزایش بدهید.
  • یک مقاله Opinion essay ( نوشتن نظر مخالف/ موافق) بنویسید و خودتان را ارزیابی کنید.
  • درباره موضوعات مورد علاقه تان صحبت کنید. برای هر موضوع حداقل۲ دقیقه وقت بگذارید.
  • ۳۰ دقیقه به یک مستند انگلیسی و سایر موضوعات مورد علاقه تان گوش کنید.

روز بیست و سوم:

  • کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید.
  • روی نوشتن مقاله توصیفی کار کنید و سعی کنید همه اشتباهاتتان را برطرف نمایید.
  • در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید و از دیگران بخواهید به شما بازخورد بدهند.
  • به یکی از لیسنینگ های آزمون های گذشته آیلتس گوش کنید و سوالات آن را جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید.

روز بیست و چهارم:

  • روی مهارت های اسکیم (skim) و اسکن کردن (scan) کار کنید.
  • روی نوشتن قسمت های مختلف بخش رایتینگ آزمون های گذشته کار کنید.
  • سعی کنید خیلی روان و با اعتماد بنفس درباره موضوعات مختلف صحبت کنید.
  • اخبار یا فایل های صوتی مورد علاقه تان را گوش کنید. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های آیلتس قبلی را حل کنید.

روز بیست و پنجم:

  • کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید.
  • روی نوشتن مقالات Advantage/disadvantage کار کنید و یک مقاله به همین شکل بنویسید.
  • ۳۰ دقیقه به انگلیسی صحبت کنید و ۲ دقیقه برای هر موضوع وقت صرف کنید. سعی کنید دایره لغاتتان را افزایش بدهید.
  • ۳۰ دقیقه به یک مستند انگلیسی و سایر موضوعات مورد علاقه تان گوش کنید.

روز بیست و ششم:

  • یک تست ریدینگ انجام بدهید و خودتان را ارزیابی کنید.
  • روی سوالات double/direct متمرکز شوید و مقاله ای به این شکل بنویسید.
  • در مورد موضوعات مورد علاقه تان به انگلیسی صحبت کنید و از دیگران بخواهید به شما بازخورد بدهند.
  • به یکی از لیسنینگ های آزمون های گذشته آیلتس گوش کنید و سوالات آن را جواب بدهید. در نهایت پاسخ هایتان را از نظر درست و غلط بودن بررسی کنید.

روز بیست و هفتم:

  • کتاب، مجلات و مقالات مورد علاقه تان را بخوانید.
  • روی نوشتن بخش های مختلف رایتینگ آیلتس کار کنید.
  • درباره موضوعات مورد علاقه تان صحبت کنید. برای هر موضوع حداقل۲ دقیقه وقت بگذارید.
  • اخبار یا فایل های صوتی مورد علاقه تان را گوش کنید. بخش لیسنینگ یکی از آزمون های آیلتس قبلی را حل کنید.

روز بیست و هفتم:

  • آخرین تست بخش ریدینگ را هم انجام بدهید. (ظرف ۶۰ دقیقه آن را تکمیل کنید.)
  • آخرین تست بخش رایتینگ را هم انجام بدهید (ظرف ۶۰ دقیقه آن را تکمیل کنید.)
  • آخرین تست بخش اسپیکینگ را هم انجام بدهید (ظرف ۱۱ تا ۱۴ دقیقه آن را تکمیل کنید.)
  • آخرین تست بخش لیسنینگ را هم انجام بدهید (ظرف ۳۰ دقیقه آن را تکمیل کنید.)

بنابراین تا پایان هفته چهارم شما تمرین های نهایی همه بخش های مختلف آزمون آیلتس را انجام داده اید.

روز بیست و نهم:

  • درباره رسیدن به محل آزمون و اینکه چقدر زمان می برد تا به آنجا بروید برنامه ریزی کنید.
  • در صورت امکان برای محاسبه زمان لازم رسیدن به مرکز آزمون به مرکز آزمون بروید.
  • مدارک و لوازم مورد نیاز برای آزمون را جمع آوری کنید.
  • هنوز هم وقت دارید، تمام بخش های آیلتس را یک بار دیگر مرور کنید تا مطمئن شوید چیزی را از قلم نینداخته اید.

روز سی ام:

  • این روز یک روز قبل از آزمون شماست.
  • در آرامش بمانید و وعده های غذایی متعادل و مناسبی داشته باشید.
  • خوب بخوابید و قبل از خواب به نتایج خوب و مثبت فکر کنید.
  • ساعتتان را کوک کنید تا به موقع بیدار شوید.

به این ترتیب برنامه آماده سازی یک ماهه شما برای آزمون آیلتس به پایان می رسد. امیدواریم که این برنامه برایتان مفید بوده باشد و بتواند شما را به اهدافتان برساند.

اگر احساس می کنید که در بعضی قسمت ها مثلا اسپیکینگ یا رایتینگ ضعیف هستید روی این بخش ها وقت بیشتری بگذارید و برنامه را طوری تغییر بدهید که روی نقاط ضعفتان بیشتر کار شود. این برنامه با توجه به سطح فعلی شما قابل تغییر است و می توانید آن را مطابق نیازهایتان عوض کنید.

حالا دیدید که یک ماهه هم می شود برای آزمون آیلتس آماده شد؟ خیلی خب، منتظر چه هستید؟ همین الان شروع کنید!

بسیار کاربردی برای آیلتس

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست