Ielts 2

همه دروس مربوط به آزمون آیلتس (تا سال 2023)

گاما

هر چیزی که راجب آزمون آیلتس نیاز دارید در همین مطلب وجود دارد ضمن اینکه همه نکات طبق اخرین تغییرات سال 2023 ازمون بروز شده اند.

آخرین تغییرات و به روزرسانی های آزمون آیلتس

هزینه آزمون آیلتس: هزینه آزمون آیلتس برای ثبت نام در 11-ژانویه-2023 به 196.9 دلار آمریکا تغییر پیدا کرده است. (الان که در حال نوشتن این مطلب هستم در ایران هزینه حدود 11 میلیون در میاد!)

آزمون آنلاین آیلتس: به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار کنندگان آیلتس آزمون IELTS Indicator را راه اندازی کرده اند که آزمون آنلاین زبان انگلیسی برای متقاضیانی است که به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند و نمی توانند به صورت حضوری در آزمون شرکت کنند.

زمان اعتبار مدرک آیلتس: علیرغم شایعاتی که گفته می شد اعتبار مدرک آیلتس به 3 سال افزایش پیدا کرده است اما این شایعات همانطور که در وبسایت رسمی از اینجا می توانید مشاهده کنید درست نیست و مدرک شما فقط تا 2 سال معتبر است و بعد از آن باید مجدد آزمون بدهید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

نکات مهم (سوالات رایج کاربران)

  • دقت کنید هزینه آزمون آیلتس برای هر دو نوع حدود ۱۶۰ دلار است (حدود 6 میلیون تومان)
  • دقت کنید برای شرکت در این آزمون هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. هیچ کلاسی هم نیاز نیست شرکت کنید
  • دقت کنید شما در این آزمون مردود نمی شوید بلکه نمره شما کم و زیاد می شود. حتی کسب نمره ۱ هم به معنای رد شدن شما نیست فقط باید ببینید که کشور مقصد شما چه نمره ای از شما می خواهد. (معمولا حداقل نمره 5.5 نیاز است. حداکثر نمره 9 می باشد)
  • دقت کنید زمان برگزاری این آزمون را خودتان انتخاب می کنید (با مراجعه به سایت رسمی ش یا مراکز مجاز برگزار کننده )- معمولا هر ماه دو بار و فقط در شهرهای بزرگ ایران برگزار می شود. سعی کنید از ۳ ماه قبل رزرو کنید.
  • برای موفقیت در  آزمون فقط باید زبان عمومی تان را تقویت کنید و ۳-۴ ماه قبل از آن آزمون تکنیک هایش را تمرین کنید

کدام آزمون را انتخاب کنید؟

برای انتخاب بین آیلتس آکادمیک و جنرال باید چندین نکته را در نظر بگیرید.

آیلتس آکادمیک – این آزمون برای کسانی که قصد دارند تحصیلات عالی (مقطع ارشد به بالا) کسب کنند یا برای کسانی که مایل به گذراندن دوره های آموزشی در یک رشته حرفه ای مانند پزشکی یا مهندسی هستند مناسب خواهد بود. همانطور که از نام آن پیداست، این نسخه آمادگی متقاضیان برای تحصیلات دانشگاهی یا آموزش انگلیسی را ارزیابی می کند.

آیلتس جنرال- اگر قصد تحصیل، کار یا آموزش در یک کشور انگلیسی زبان دارید یا در حال مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان مانند استرالیا، کانادا، نیوزیلند، انگلستان یا موارد دیگر هستید، باید به آزمون جنرال فکر کنید. داوطلبان آزمون آیلتس جنرال در مورد استفاده روزمره از زبان، با محتوا و سوالات متمرکز بر محیط کار و موقعیت های اجتماعی مورد آزمایش قرار می گیرند.

هر دو آزمون آکادمیک و جنرال شامل چهار بخش هستند: گوش کردن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن.

چگونه می توان در آزمون آیلتس ثبت نام کرد؟

ثبت نام در این آزمون از طریق وب سایت مربوط به هر مرکز صورت می گیرد. ابتدا باید با مراجعه به سایت ielts.org، یک پروفایل بسازید و مشخصات خود را به انگلیسی دقیقا مطابق گذرنامه خود وارد کنید. (در ایران حدود 12 مرکز در 6 شهر وجود دارد)

سپس یک زمان برای آزمون خود در نظر بگیرید (مثلا اگر به نظر خودتان 4 ماه دیگر برای آزمون آماده می شوید، زمان آزمون خود را 4 ماه دیگر در نظر بگیرید-آزمون سالانه حدود 30 بار برگزار می شود و هر تعداد و هر زمانی بخواهید می توانید در آن شرکت کنید)

سپس نزدیک ترین مرکز برگزاری این آزمون به خود را پیدا کنید و در آن شرکت نمایید. معمولا مراکز مستقر در تهران تجهیزات بهتری دارند و آزمون بی دردسرتر برگزار می شود.

بعد از آن باید هزینه آزمون که حدود 330 دلار است (حدود 6 میلیون تومان) واریز کنید ولی چون واریز به صورت دلاری انجام می گیرد باید کارت ارزی داشته باشید. به راحتی می توانید به سایت تهران پیمنت (کلیک کنید) مراجعه و ثبت سفارش کنید. ضمنا خود آنها هم می توانند برای شما پروفایل بسازند و شما را ثبت نام کنند (اگر واقعا نمی توانید خودتان پروفایل بسازید)

نتایج آزمون آیلتس حدود دو هفته پس از پایان امتحان اعلام می شود و کارنامه تنها به شخص امتحان دهنده داده می شود.

تاریخ های مهم آزمون آیلتس

British Council و IDP IELTS دو نهاد رسمی برگزار کننده آزمون آیلتس هستند. آزمون آیلتس در طول سال چندین بار برگزار می شود. به داوطلبان توصیه می شود با در نظر گرفتن جدول زمانی پذیرش دانشگاه، راحت ترین و بهترین تاریخ آزمون آیلتس را برای خودشان رزرو کنند.

به دانشجویانی که قصد حضور در آزمون آیلتس را دارند توصیه می شود برای جلوگیری بروز هر گونه خطا در لحظات آخر، تاریخ امتحان را 3 تا 4 ماه قبل از پایان مهلت درخواست دانشگاه مورد نظرشان انتخاب نمایند.

ساختار و بخش های مختلف آزمون آیلتس

به داوطلبانی که دنبال کسب نمره خوبی در آزمون آیلتس هستند توصیه می کنیم حتما با ساختار آزمون آیلتس آشنا شوند. این آزمون شامل چهار بخش Reading، Listening، Speaking و Writing است. شما از هر بخش این آزمون یک نمره جداگانه دریافت می کنید. نمره کل آزمون آیلتس نیز مجموع نمرات شما در این چهار مهارت است. مدت کل آزمون نیز 2 ساعت و 45 دقیقه می باشد.

در ادامه فرمت و ساختار آزمون آیلتس را مشاهده می کنید:

word image 49

پرسش های متداول درباره آزمون آیلتس

هنوز هم به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟ هیچ مشکلی نیست. می توانید پرسش ها و پاسخ هایی که در این قسمت آمده را مطالعه کنید تا همه چیز را درباره آزمون آیلتس بفهمید.

1- آیا برای قبول شدن در آزمون آیلتس چیزی به عنوان حداقل نمره لازم وجود دارد؟

خیر. نتیجه آزمون آیلتس در نهایت نمره ای بین 1 تا 9 خواهد بود و شما باید ببینید دانشگاه یا محلی که قرار است نمره آیلتس را به آن تحویل بدهید چه حداقلی برای پذیرش تعیین کرده است. اگر در آزمون شرکت نکنید نمره 0 برای شما در نظر گرفته می شود.

2- آیا می توان در آزمون آیلتس ساعت به دست کرد؟

خیر. شرکت کنندگان در آزمون مجاز به استفاده از ساعت در مرکز آزمون آیلتس نیستند. در مرکز آزمون ساعت وجود دارد و داوطلبان می توانند زمان را با نگاه کردن به این ساعت بررسی کنید.

3- محدودیت سنی برای شرکت در آزمون آیلتس چقدر است؟

از نظر سنی هیچ محدودیت خاصی برای شرکت در آزمون آیلتس تعیین نشده است. هرکسی فارغ از سن، جنس، نژاد، ملیت یا مذهب می تواند در آزمون آیلتس شرکت کند؛ با این حال این آزمون برای افراد زیر 16 سال توصیه نمی شود.

4- آیا می توان آزمون آیلتس را در یک روز به پایان رساند؟

آزمون بخش های Reading, Writing و Listening در یک روز از شما گرفته می شوند اما آزمون Speaking ممکن است بسته به هماهنگی های انجام شده توسط مرکز محل آزمون آیلتس، در همان روز یا دو روز پس از تاریخ آزمون و یا هفت روز قبل از تاریخ آزمون برگزار شود.

5- اگر داوطلب آزمون در روز آزمون بیمار شود چه باید کرد؟

اگر در روز آزمون سر جلسه حاضر نشوید، آزمون را از دست می دهید. اگر ظرف 5 روز پس از تاریخ آزمون گواهینامه پزشکی ارائه دهید، می توانید پس از کسر هزینه اداری محل آزمون، هزینه آزمونتان را دریافت کنید.

6- کدام بخش آزمون اول امتحان گرفته می شود؟

اول بخش Listening، بعد Reading و سپس Writing از شما امتحان گرفته می شود. آزمون Speaking نیز یا همان روز برگزار می شود یا دو روز پس از تاریخ آزمون و یا هفت روز قبل از تاریخ آزمون.

7- آیا می توانم خودم در خانه برای آزمون آیلتس آماده شوم؟

بله. دواطلبانی که می خواهند خودشان در خانه و بدون نیاز به معلم برای آیلتس تمرین کنند می توانند به راهنمای آمادگی آیلتس که شامل راهکارها و نمونه مقالات آیلتس است، مراجعه کنند.

دقت کنید اکثر موسسات/دانشگاههای خارج از کشور برای پذیرش شما به نمره 5.5 به بالا (9 بالاترین نمره است) نیاز دارند. هر چه نمره شما بالاتر باشد شانس پذیرش تان هم افزایش پیدا می کند. برای نمره بالای 5.5 حداقل باید 4 ماه وقت بگذارید. بهترین روش گرفتن نمره عالی آیلتس را در اینجا توضیح داده ایم

نکات کلی و مهم برای همه متقاضیان

lesson   آیلتس یا تافل را انتخاب کنم؟

lesson  آیلتس جنرال انتخاب کنم یا آکادمیک؟

lesson  آیلتس چیست؟ روش ثبت نام، مدت اعتبار ونکات اولیه

lesson  روش برگزاری و همه نکات مهم راجب بخشهای مختلف آزمون

lesson  روش محاسبه نمره آیلتس و نمره مورد نیاز شما

lesson  بهترین منابع آزمون 

lesson  روش برنامه ریزی برای خواندن

lesson  روش مطالعه و آمادگی در منزل

lesson  بهترین کلاس های آیلتس

lesson  کاربردی ترین واژگان آزمون

ترفندهای هر بخش از آزمون به تفکیک

lesson  ترفندهای اسپیکینگ

lesson  ترفندهای ریدینگ

lesson  ترفندهای رایتینگ

lesson  ترفندهای لیسنینگ

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست