قبل و بعد از یادگیری خوش خطی

آموزش خوش خطی انگلیسی در 30 روز (گام به گام)

گاما

دستخط شما می تواند هنرمند و خلاق بودنتان را نشان بدهد. ما در این مطلب به شما یاد می دهیم که در طول یک ماه هر روز با استفاده از یک تکنیک و استراتژی جدید به یک استاد خط انگلیسی تبدیل شوید!

داشتن دستخط خوب مشکل خیلی هاست. با اینکه در دنیای دیجیتالی امروز، فونت های متنوع و زیادی وجود دارند که می توان از آنها در تبلت، گوشی یا رایانه تان استفاده کرد، اما دستخط خودتان چیز دیگریست. هنرمندی و طراحی واقعی در چیزی خلاقانه و پیچیده مثل دستخط نهفته است. این مساله به خصوص برای طراحان خیلی مهم است. یادگیری نحوه نوشتن حروف انگلیسی با خط خوش به طراحان کمک می کند که موقع ساخت فونت های جدید خلاقانه تر فکر کنند. یکی از جالب ترین و سرگرم کننده ترین روش ها برای برای آشنایی کامل با انواع حروف، یادگیری خوش خطی انگلیسی است.

برای آن دسته افرادی که دلشان می خواهد دستخط انگلیسی شان بهتر شود روش خوب و موثری وجود دارد که ما در این مطلب به آن می پردازیم. این راهنما شامل یک چالش 30 روزه برای خوش خط شدن شماست. شما در طول یک ماه هر روز تکنیک جدیدی یاد می گیرید که در نهایت باعث می شود دستخطتان از این رو به آن رو شود!

بعد از 30 روز می توانید آنقدر خوب و زیبا بنویسید که هر کسی با دیدن دستخط شما تحسینتان کند. خیلی خب، آماده اید؟ بیایید شروع کنیم!

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

مرحله اول- تجزیه و تحلیل

روز اول: دلیل تمایلتان به بهتر شدن دستخطتان را پیدا کنید

همه ما به دلایل متفاوت و مخصوصی دلمان می خواهد دستخطمان بهتر شود. شاید شما به خاطر زیبایی آن بخواهید دستخط بهتری داشته باشید و شاید هم دلتان یک چالش خلاقانه و جدید می خواهد. بعضی ها هم ممکن است به خاطر شغلشان بخواهند دستخط بهتری داشته باشند. مثلا اگر پست مدیریتی دارند، دستخط خوب به آنها اعتماد به نفس و احساس اقتدار بیشتری می دهد.

فرقی نمی کند دلیل شما برای یادگیری خط خوش انگلیسی چه باشد؛ در هر صورت وقتی بفهمید دقیقا به چه علتی می خواهید دستخطتان بهتر شود می توانید دقیق تر و مصمم تر به هدف خود برسید.

روز دوم: به دست خط خودتان نگاه کنید

بهبود دستخط انگلیسی شما در وهله اول با دستخط فعلی شما شروع می شود. هر موضوعی که دلتان می خواهد انتخاب کنید و چند سطری روی کاغذ درباره آن بنویسید. سعی کنید یک پاراگراف درباره این موضوع بنویسید. لازم نیست نوشته تان خیلی عالی و پرفکت باشد، این فقط یک نمونه از دستخط فعلی شماست. بعد از اتمام کار، به دستخطتان نگاه کنید و به عنوان نقطه شروع آن را تجزیه و تحلیل کنید.

روز سوم: بدانید که دقیقا باید دنبال چه چیزی باشید

پاراگرافی که تازه نوشته اید را بررسی کنید تا ببینید دستخط فعلی تان در چه سطحی است.

word image 56

برای اینکه در نهایت بتوانید بفهمید این آموزش چه تاثیری روی دستخطتان داشته است، ویژگیها و عوامل زیر را در دستخطتان بررسی کنید:

  • اشکال (حلقه ها، منحنی ها، گوشه های حروف و غیره)
  • درجه شیب (زاویه ای حروف را با آن می نویسید)
  • تراز (زاویه بالا یا پایین، هر گونه همپوشانی با حروف دیگر و غیره)
  • فاصله
  • اندازه
  • کیفیت دستخط (خوانایی، میزان فشار روی کاغذ و غیره)

روز چهارم: نواقص دستخطتان را مشخص کنید

در روز چهارم شما باید ارزیابی صادقانه و سختگیرانه ای از ظاهر فعلی دستخطتان به عمل بیاورید. هیج کس کامل نیست، پس اگر اشتباهات زیادی در دستخطتان پیدا کردید نگران نباشید. در واقع این اتفاق برای خیلی ها می افتد.

word image 57

بعضی از اشتباهاتی که باید در دستخطتان دنبالش باشید عبارتند از:

  • فاصله زیاد یا خیلی کم بین حروف
  • تراز کج
  • زاویه دار بودن بیش از حد حروف
  • سخت بودن خواندن حروف یا حتی ناخوانا بودن آنها
  • کمرنگ نوشته شدن حروف یا بیش از حد فشار دادن خودکار و مداد روی کاغذ

مرحله دوم- آماده سازی

روز پنجم: وسایل لازم برای خوش خط شدن را آماده کنید

حالا که متوجه اشتباهاتتان موقع نوشتن به انگلیسی شده اید وقت آن رسیده که این اشتباهات را برطرف کنید و اقدامات لازم برای بهتر شدن دستخطتان را به کار بگیرید.

word image 58

ابتدا با اصول اولیه یعنی آماده کردن ابزار نوشتن شروع کنید. مداد، خودکار یا هر چیزی که نوشتن با آن روی کاغذ برایتان راحت تر است بردارید. نیازی به خودکار و مداد خاصی نیست، از همان ابزارهای معمولی و همیشگی استفاده کنید. بعد یک دفتر دو خط انگلیسی بخرید تا بتوانید همه تمرین هایتان را در آن انجام بدهید.

روز ششم: از دست خطی که به آن علاقه دارید الهام بگیرید

اینترنت مکان مناسبی برای پیدا کردن ایده های الهام بخش است. می توانید از سایت های تایپوگرافی مثل Google Fonts ، Typewolf دیدن کنید یا به فونت های انگلیسی مختلف نگاه کنید و از آنها ایده بگیرید. هر چه نمونه های بیشتری ببینید، بهتر و بیشتر می توانید بفهمید که چه نوع خطی برای شما مناسب است.

روز هفتم: با نوشتن روی هوا شروع کنید

تا به حال چیزی درباره گیتار بادی شنیده اید؟ نوازنده ها برای یاد گرفتن آکوردها و تکنوازی های شگفت انگیز در مراحل اول وانمود می کنند که گیتاری در دست دارند و با آن تمرین می کنند. شما هم همین کار را می توانید برای تمرین کردن حروف انگلیسی مختلف استفاده کنید. یعنی اول حروف را روی هوا بنویسید و تمرین کنید و بعد آنها را روی کاغذ بیاورید.

وقتی جملات را روی هوا می نویسید، در واقع گروه پیچیده ای از عضلات و ماهیچه های دست و کل بازویتان را تمرین و آموزش می دهید تا موقع نوشتن روی کاغذ به خوبی عمل کنند.

روز هشتم: دست ها و مچ دستتان را گرم کنید

با اینکه نوشتن تمرین ورزشی محسوب نمی شود، اما اگر بخواهید برای مدت طولانی تمرین کنید در نهایت ممکن است مچ دست یا دستهایتان درد بگیرد. برای همین توصیه می کنیم قبل از شروع هر جلسه تمرین دستخط، مچ دست و دستهایتان را با انجام حرکات کششی گرم کنید.

word image 59

در روز هشتم، تمرین های خم کردن و چرخاندن مچ دست را شروع کنید تا عضلات این قسمت ها منقبض و منبسط شوند. این کار را هم قبل از هر جلسه تمرین دستخط انجام بدهید و هم به صورت مرتب و در طول روز آنها را تکرار کنید. به این ترتیب احتمال سفت شدن عضلات دستتان موقع نوشتن کم می شود.

روز نهم: یاد بگیرید که مداد یا خودکار را به شکل صحیح دست بگیرید

درست مثل خیلی از کارهای دیگر زندگی، برای داشتن دستخط خوب مهم است که ابزار نوشتن را به شکل درستی در دستتان بگیرید. تمرین کنید که خودکار را مدادتان را موقع نوشتن بین انگشت شست، اشاره و انگشت وسط نگه دارید.

word image 60

انتهای مداد یا خودکار باید روی بند انگشت اشاره قرار بگیرید. برای اینکه موقع نوشتن نتیجه بهتری بگیرید تمرین کنید که مداد یا خودکار را نه خیلی محکم و نه خیلی شل نگه دارید.

روز دهم: حالت ارگونومیک و صحیح بدن موقع نوشتن را یاد بگیرید

نحوه نشستن و حالت قرارگیری بدن هنگام نوشتن تاثیر بسزایی روی ظاهر دستخط شما دارد. صاف بنشینید و از دست بیکارتان برای ایجاد تعادل استفاده کنید. این کار باعث می شود موقع نوشتن کنترل بیشتری داشته باشید.

word image 61

به جای نشستن روی نیمکت یا صندلی های بدون پشتی، همیشه موقع نوشتن پشت یک میز و صندلی مناسب (با پشتی خوب و محکم) بنشینید.

روز یازدهم: این را بدانید که دستخط شما از انگشتانتان سرچشمه نمی گیرد

حالا که یک سوم از مسیر خوش خط شدن را طی کرده اید وقت آن رسیده که ذهنتان را تازه سازی کنید. این را بدانید که نوشتن شما کار انگشتانتان نیست بلکه مربوط به ساعد و شانه هایتان می شود. خطاطان زبردست این موضوع را به خوبی می دانند.

برای داشتن عادات درست و مناسب، مداد یا خودکارتان را در دست بگیرید و شروع به تمرین در هوا کنید. در این تمرین حروف بزرگ را روی هوا بنویسید چون این حروف ساعد و شانه هایتان را بیشتر فعال می کند.

روز دوازدهم: با نوشتن اشکال اولیه حروف آشنا شوید

هسته اصلی تشکیل دهنده دستخط در انگلیسی شکل های مختلف است. اگر خوب فکر کنید متوجه می شوید که موقع نوشتن حروف انگلیسی، اول خطوط و منحنی ها را رسم می کنید و بعد خط به خط آنها را به هم متصل می کنید.

word image 62

قبل از اینکه شروع به نوشتن حروف کنید با کشیدن خطوط ساده عمودی و مورب، دایره و نیم دایره دست به کار شوید. فقط زمانی می توانید سراغ نوشتن حروف بروید که خطوط اصلی و منحنی هایی که رسم می کنید منظم، صاف و به طور مساوی به نظر برسند.

دودلینگ (doodling) نوعی طراحی است که در آن هنرمند سعی می کند هر چیزی که در فکرش است را روی کاغذ بکشد. این کار در نهایت یک طرح شلوغ و درهم برهم می سازد که هم سرگرم کننده است و هم باعث تقویت مهارت های طراحی شما می شود. شاید در مدرسه این کار را کرده باشید. خب، حالا باید بدانید که دودلینگ به تقویت مهارت خوشنویسی شما کمک می کند!

word image 63

دودلینگ علاوه بر اینکه باعث آرامش ذهنتان می شود، به هماهنگی چشم و دست شما کمک می کند و باعث می شود مداد یا خودکار را به آرامی و با دقت بیشتری روی کاغذ حرکت بدهید. باور نمی کنید؟ یکبار امتحانش کنید!

مهارت های چهارگانه انگلیسی کدامند؟ (روش تقویت آنها)

مرحله سوم- بالاخره آماده نوشتن شدید!

روز چهاردهم: در کشیدن حلقه ها تجدید نظر کنید

امروز روزیست که دیگر واقعا آماده هستید تا کارتان را با خطوط مختلف شروع کنید. خب، کارمان را با حلقه ها شروع می کنیم. حلقه ها معمولا شکل حروف را پنهان می کنند چون ما معمولا حروف را بر اساس شکل بالاییشان تشخیص می دهیم.

word image 64

شما باید موقع نوشتن استفاده از حلقه ها را به حداقل برسانید تا خوانایی دستخطتان بیشتر شود. اگر نمی توانید کشیدن حلقه ها را صد در صد کنار بگذارید، پس سعی کنید از آنها فقط در قسمت های پایینی حروف مثل “p” و “j” استفاده کنید.

روز پانزدهم: کج بنویسید، اما فقط کمی!

بعضی ها موقع نوشتن حروف انگلیسی بیش از حد خطوط را کج می کنند که افراط محسوب می شود. یادتان باشد که از این اشتباه دوری کنید. دلیل این مساله هم این است که خواندن کلمات و جملاتی که حروفشان خیلی کج هستند سخت است. با اینکه کج و مورب نوشتن به شما کمک می کند تا سریعتر بنویسید، اما یادتان باشد که خوانا بودن نوشته مهمتر از سرعت نوشتن است. پس باید سرعت را قربانی کنید تا خواناتر و خواناتر بنویسید.

روز شانزدهم: همه چیزهایی که یاد گرفته اید را مرور کنید

به خودتان تبریک بگویید! شما نصف راه را پیموده اید و 50 درصد از هدفتان برای داشتن یک دستخط انگلیسی خوب را محقق کرده اید.

word image 65

الان وقت آن رسیده که در میانه راه یک بررسی مهم انجام بدهید. به این ترتیب مطمئن می شوید که هنوز مهارت هایی که در دو هفته گذشته و قبل از آن یاد گرفته اید را به خاطر دارید. چیزهایی که در این مدت آموختید را مرور و خودتان را ارزیابی کنید. اگر همچنان در مسیر درستی حرکت می کنید، آفرین به شما! اما اگر بعضی چیزها را فراموش کرده اید هنوز هم دیر نشده و می توانید دوباره مرورشان کنید.

روز هفدهم: از ابهام دوری کنید. قسمت بالایی حروف را کاملا ببندید

دستخطی که واضح نباشد برای هیچ کس خوشایند نیست. یکی از بدترین چیزهای که باعث ایجاد ابهام موقع تشخیص حروف می شود این است که بالای حروف را باز بگذارید.

word image 66

وقتی این اتفاق می افتد بعضی از حروف شبیه هم نوشته می شوند و تشخیص آنها سخت می شود. مثلا اگر موقع نوشتن حروف “a” و “o” قسمت بالایی حروف را کامل نبندید، شبیه “u” می شوند. پس موقع نوشتن حتما دقت کنید که همه حروف کاملا واضح و خوانا نوشته شوند.

روز هجدهم: به جای خطوط منحنی از خطوط صاف برای وصل کردن حروف استفاده کنید

اینکه بخواهید موقع نوشتن مدام از خطوط منحنی و مورب استفاده کنید وسوسه کننده است. ولی یادتان باشد وقتی این کار را می کنید شکل حروف دچار اختلال و دستخط شما ناخوانا می شود.

word image 67

این مشکل را می توانید به سادگی و با استفاده از خطوط صاف حل کنید. خطوط صاف باعث می شوند حروف به وضوح از هم قابل تشخیص باشند.

تقویت رایتینگ انگلیسی با 10 روش موثر (آموزش به زبان ساده)

روز نوزدهم: از درهم و برهم نوشتن خلاص شوید

درهم و برهم شدن کلمات موقع نوشتن آنها به انگلیسی زمانی اتفاق می افتد که شما بالا و پایین رفتن های بخش های حروف را به درستی رعایت نکنید. وقتی قسمت بلند یک حرف بالاتر از بدنه بدنه حروف کوچک قرار می گیرد حرف به سمت بالا کشیده می شود و وقتی که قسمت پایینی حروف کوچک به سمت پایین نوشته می شود حرف به سمت پایین می رود.

word image 68

وقتی این بالا و پایین رفتن ها را بیش از حد طولانی می کنید خطوط در هم تنیده می شوند و باعث به هم ریختن دستخط شما می شوند. بنابراین بهتر است اندازه این صعود و نزول ها را در حد متوسط نگه دارید.

روز بیستم: روی روندتان ثابت بمانید

ثابت بودن به زیبایی ظاهر دستخط شما کمک می کند، چون باعث یکنواختی و نامتناقض شدن خط شما می شود.

word image 69

این را بدانید که شما در نهایت سبک دستخط منحصر به فرد خودتان را خواهید داشت، بنابراین حفظ ثبات بسیار مهم است چون باعث می شود خط شما برای دیگران کاملا خوانا و واضح باشد. بنابراین فرقی نمی کند که دستخطتان نازک است، مورب است یا حروف را دور از هم می نویسید؛ در هر صورت روی فرم مخصوص خودتان ثابت بمانید.

روز بیست و یکم: موقعیت های مختلف قرارگیری کاغذ را امتحان کنید

حتی موقعیت قرار گرفتن کاغذ هم می تواند عامل مهمی در شکل گیری دستخط شما باشد. نحوه قرار دادن کاغذ موقع نوشتن به این بستگی دارد که دست غالب شما کدام است.

اگر راست دست هستید کاغذ را به صورت عمودی یا با زاویه ای که بیشتر به سمت چپ باشد زیر دستتان بگذارید. ولی اگر چپ دست هستید بهتر است زاویه کاغذ بیشتر به سمت راست باشد. مکان مناسب قرارگیری کاغذ روی راحتی و روانتر نوشتن شما موثر است، پس کاغذ را طوری قرار بدهید که برایتان بهتر و راحت تر است.

روز بیست و دوم: در شروع کار درشت و بزرگ بنویسید

درشت و بزرگ نوشتن حروف باعث می شود بهتر و واضح تر دیده شوند و در نتیجه راحت تر بتوانید آنها را بررسی و تجزیه تحلیل کنید. اگر بزرگ بنویسید آسان تر و سریع تر می توانید اشتباهاتتان را پیدا کنید.

word image 70

اگر تازه شروع به تمرین خوشنویسی انگلیسی کرده اید، سعی کنید موقع تمرین، حروف را کمی بزرگتر از حالت عادی و معمولی بنویسید. وقتی یاد گرفتید که هر حرف را چطور به درستی بنویسید و اعتماد به نفس کامل پیدا کردید می توانید آنها را در اندازه معمولی بنویسید.

یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟ چقدر زمان میبرد؟

روز بیست و سوم: هر حرف را به درستی بنویسید

وقتی وارد دوران بزرگسالی می شویم، اصول اولیه ای که در مدرسه به ما یاد داده اند مثل نحوه صحیح نوشتن حروف را فراموش می کنیم. برای اینکه دستخطتان خوب شود سعی کنید هر حرف را به صورت جداگانه آنقدر تمرین کنید تا کاملا روی صحیح نوشتن آن مسلط شوید. برای مثال از نوشتن حرف کوچک “a” شروع کنید.

word image 71

روش درست نوشتن این حرف این است که از بالا شروع کنید و حلقه a را به سمت پایین بکشید. وقتی یاد بگیرید هر حرف را به درستی بنویسید، دستخط شما خوانا و واضح می شود.

روز بیست و چهارم: روی کاغذ زیاد فشار وارد نکنید

بهتر است موقع نوشتن، مداد یا خودکارتان را خیلی روی کاغذ فشار ندهید. فشار زیاد باعث می شود جذابیت خط شما کم شود و در ضمن مچ دستتان هم درد بگیرد.

word image 72

با تمرین کردن روی هوا می توانید فشار مناسبی که باید روی کاغذ بیاورید را پیدا کنید. سعی کنید موقع نوشتن خودکار یا مداد را به آرامی روی کاغذ بلغزانید تا خط یکدست و زیبایی داشته باشید.

مرحله چهارم- مهارت هایی که همیشه باید تمرین کنید

روز بیست و پنجم: کتاب آموزش دستخط انگلیسی بخرید

برای اینکه مهارت هایی که تا الان یاد گرفته اید را تقویت کنید باید به طور مداوم آنها را به کار بگیرید. یک کتاب آموزش دستخط انگلیسی که تمرین هم داشته باشد به شما کمک می کند تا چیزهایی که یاد گرفته اید را به صورت عملی پیاده کنید. کافی ست این کتاب PDF یک مگابایتی را دانلود کنید (کلیک کنید)

روز بیست و ششم: به خودتان آرامش بدهید

اگر سرعتتان را پایین بیاورید و با آرامش جلو بروید بهتر و بیشتر پیشرفت می کنید. آرامش داشتن و با صبر و حوصله نوشتن باعث می شود شکل هر حرف را بدون عجله و با دقت کامل بنویسید. عجله کردن اغلب مواقع باعث بروز خطا و اشتباه و در هم و برهم نوشتن می شود.

word image 73

در عوض، تمرکزتان را روی این مساله بگذارید که هر حرف را به شکل صحیح و کاملا خوانا و زیبا بنویسید. یادتان باشد این کار مسابقه نیست! پس از سرعتتان کم کنید و با صبر و حوصله بنویسید.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن: دانلود ۸ انیمیشن سریالی برتر

روز بیست و هفتم: زمانی را برای تمرین مداوم اختصاص بدهید

حتما این ضرب المثل را شنیده اید که: کار نیکو کردن از پر کردن است. شاید به نظرتان کلیشه ای و تکراری بیاید ولی واقعا همینطور است، به خصوص درباره خوشنویسی. درست مثل زمانی که در حال یادگیری یک ساز جدید هستید و باید مدام تمرین کنید، در مورد بهتر شدن دستخطتان هم همینطور است. هر روز زمان خاصی را به تمرین کردن اختصاص بدهید تا به درجه مهارت عالی و کامل برسید.

word image 74

تقریبا روی 15 دقیقه زمان صرف تمرین کردن کنید تا نتیجه آن را ببینید.

روز بیست و هشتم: نوشتن روی کاغذ را جزء برنامه روزانه زندگی تان قرار بدهید

هر چه بیشتر بنویسید دستتان بیشتر به نوشتن عادت می کند. به عنوان مثال، به جای اینکه یادداشت های مختلف را در گوشی یا تبلت خودتان بنویسید، آنها را با دستخط خودتان و روی کاغذ پیاده کنید.

به جای اینکه برای دوستان و آشنایانتان ایمیل بفرستید، برای آنها با دستخط خوبتان نامه بنویسید. وقتی این چیزها را به عادت های روزمره تان تبدیل می کنید کم کم متوجه می شوید که دستخطتان بهتر شده است.

روز بیست و نهم: دستخط مورد علاقه تان را کپی کنید

کپی کردن دستخطی که آن را تحسین می کنید و دوستش دارید باعث بهتر شدن خط خودتان هم می شود. اگر از دستخط خاصی خوشتان آمده سعی کنید شبیه آن بنویسید. دقت کنید که نویسنده آن چطور حروف را نوشته و شما هم از او پیروی کنید. با این کار کم کم می توانید خودتان هم شبیه سبک مورد علاقه تان بنویسید.

روز سی ام: دستخطتان را خود ارزیابی کنید

این روش راهی عالی برای به پایان رساندن دوره سی روزه خوشنویسی انگلیسی شماست. حالا که دستخطتان بهتر شده باید به صورت دوره ای خودتان را ارزیابی کنید تا ببینید که آیا هنوز هم به نکات و ترفندهایی که در این یک ماه یاد گرفته اید وفادار هستید یا نه. تنها راه داشتن خط خوب رعایت همه این نکات است.

شما موفق شدید!

تبریک! شما چالش 30 روزه زیبا نویسی انگلیسی را با موفقیت پشت سر گذاشتید. اگر همه چیز را به خوبی رعایت و به صورت مداوم تمرین کرده باشید الان باید دستخط زیبا و نقصی داشته باشید. با تمرین زیاد می توانید خوشنویسی را به یک کار ناخودآگاه و غیر ارادی مثل نفس کشیدن تبدیل کنید. فقط کافیست مداد یا خودکار را در دست بگیرید و خطوط روان و زیبایی روی کاغذ رسم کنید.

اسلنگ چیست؟ ۱۰۰ اسلنگ رایج در زبان انگلیسی

اگر به ایده نیاز دارید می توانید گشتی در اینترنت بزنید و فونت های مختلف را ببینید تا از آنها برای بهتر کردن دستخط انگلیسی تان الهام بگیرید. موفق باشید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • روزانه کار تا روز ۱۵ هیچی نباید نوشت؟

    پاسخ
  • لطیف راسخ
    دی 3, 1401 10:31 ق.ظ

    من دوست دارم سرعت یادگیری ام بیشتر بشه و دستخطم عالی باشه ولی فراموش میکنم

    پاسخ
  • دوستان بنده از حدود 14 سالگی شروع به یادگیری پیوسته نویسی انگلیسی کردم. باتوجه به علاقه و تمرینی که داشتم تونستم خطم رو بهبود ببخشم و خواناتر کنم. الان بعد از حدود 20 سال از اون موقع همچنان در حال یادگیری و تمرین مداوم هستم تا خطم بهتر بشه. از تمرین دست نکشید.

    پاسخ
  • توی روز 25ام نوشتید کتاب خوش خطی انگلیسی تهیه کنید😐
    خب ما اگه میخواستیم کتاب تهیه کنیم که نمیومدیم از اینترنت یاد بگیریم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست