مهارت های چهارگانه

مهارت های چهارگانه انگلیسی کدامند؟ (روش تقویت آنها)

گاما

اگر برای مطالعه به زبان انگلیسی برنامه‌ ریزی کرده اید، ممکن است بخواهید قبل از اینکه وارد یک دانشگاه در کشوری به زبان خارجی شوید، خودتان را آماده کنید. پس بهتر است درنگ نکنید و شروع به یادگیری و تمرین کردن زبان خارجی کنید. هر چه قدر که با زبان انگلیسی آشنایی بیشتری داشته باشید، راحت‌ تر می‌ توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. ارتباط برقرار کردن با افراد دیگر، یکی دیگر از دلایل یادگیری زبان می باشد که باعث می‌ شود در مدرسه و دانشگاه احساس تنهایی نکنیم. پس یاد بگیرید که کلمات کاربردی و عبارات پر کاربرد را در زبان انگلیسی بشناسید که می‌ تواند در این زمینه کمک بسیار زیادی به شما بکند.

یکی دیگر از دلایلی که نیاز دارید از آن استفاده کنید تا از طریق آن در زبان انگلیسی استاد و حرفه ای شوید، این است که زبان انگلیسی یکی از احتیاجات شما می باشد. دانش آموزان بین المللی که می‌ خواهند در کشور هایی به زبان انگلیسی مطالعه کنند، می توانند سطوح مختلف زبان انگلیسی را یاد بگیرند. درس خواندن در خارج از کشور نیاز به یادگیری کامل زبان انگلیسی و پشت سر گذاشتن امتحانات تخصصی مثل آیلتس، تافل یا TOEIC  دارد؛ البته برای فردی که زبان انگلیسی زبان اولش نباشد.

مهارت های 4 گانه آیلتس (اینفوگرافی)

ما تصمیم گرفته ایم که یک سری مقاله جدید با عنوان “نکات یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدی ها” در اختیارتان بگذاریم. در مطلب امروزمان هم اول نگاهی به مهارت های اصلی زبان انگلیسی می اندازیم.

مهارت های اصلی و اساسی زبان انگلیسی چه هستند؟

  • Listening (لیسنینگ یا همان مهارت شنیداری)
  • Speaking (اسپیکینگ یا همان مهارت گفتاری-مکالمه)
  • Reading (ریدینگ یا همان مهارت خواندن)
  • Writing (رایتینگ یا همان مهارت نوشتاری)

این مهارت ها چطور گروه بندی می شوند؟

1- بر اساس مسیر ارتباطی:

  • مهارت های ورودی (پذیرا): Listening و Reading
  • مهارت های خروجی (تولیدی): Speaking و Writing

2- بر اساس روش ارتباطی:

  • شنیداری یا گفتاری (شفاهی): Listening و Speaking
  • نوشتاری: Reading و Writing

چرا من می توانم انگلیسی را بفهمم اما نمی توانم زیاد صحبت کنم؟

خیلی از کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دومشان کرده اند، متوجه می شوند که مهارت لیسنینگ و ریدینگشان بهتر از مهارت اسپیکینگ و رایتینگ است. برای این مساله دلایل مختلفی وجود دارد:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

  • شناخت مفهوم از فراخوانی آن راحت تر است: دریافت منفعالانه اطلاعات از تولید فعالانه آن خیلی راحت تر است. وقتی هیچ چیز نمی تواند به حافظه تان تلنگر بزند و کلمه خاصی را به ذهنتان بیاورد، دیدن آن کلمه و فهمیدنش از بازیابی (retrieving) آن آسانتر است.
  • اینکه چقدر در یک مهارت خاص توانایی دارید به میزان زمان و تلاش شما بستگی دارد: شما می توانید مهارت لیسنینگ و ریدینگ را به روش های مختلفی تمرین کنید. اگر شما در کانادا زندگی کنید، خواه ناخواه در معرض شنیدن زبان انگلیسی هستید و به این ترتیب مهارت لیسنینگ و ریدینگتان افزایش می یابد. اما وقتی صحبت از نوشتن و صحبت کردن می شود، محدودیت بیشتری پیش روی شماست.
  • اینکه اول به زبان اول خودتان فکر کنید، بعد آن را به انگلیسی ترجمه کنید و پاسخ بدهید زمان می برد.
  • زبان آموزان انگلیسی بزرگسال از اشتباه کردن می ترسند. وقتی آنها موقع انگلیسی حرف زدن تپق می زنند یا اشتباه صحبت می کنند خجالتزده می شوند یا حتی احساس شرمندگی می کنند. همین مساله مانع از صحبت کردن آنها به انگلیسی می شود.

اما قبل از اینکه با شما خداحافظی کنیم، بیایید با هم کلمه انگلیسی امروز را یاد بگیریم:

  • Retrieving: to get (something) back. In this article, it means “to find or extract (information) from your memory”.

بازیابی: پس گرفتن (چیزی). در این مطلب به معنای “یافتن یا استخراج (اطلاعات) از حافظه خود” است.

روش تقویت هر کدام از مهارت ها

راه های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند آماده شوید و فهم خود را از زبان افزایش دهید. از آن جایی که افراد به روش های یادگیری مختلف پاسخ‌ های متفاوتی می دهند، ممکن است شما استراتژی را انتخاب کنید که برایتان تاثیرگذار تر و لذت بخش تر باشد. شاید استفاده از زبان انگلیسی هنگام امتحان دادن برای شما بهتر جا بیفتد. در این قسمت راه های آسان را به شما معرفی می کنیم که کمک می کند این مسیر را شروع کنید و سریع تر بتوانید سطح زبان خود را ارتقا دهید.

۱-خواندن

word image 2

خواندن به شما کمک می کند که سطح دایره واژگان خود را ارتقا دهید و با کلمات ناشناخته در متن که می خوانید آشنایی پیدا کنید. همچنین شما را قادر می سازد که ارتباطات بین کلمات، گرامر و ساختار زبان استفاده شده در متن را مشاهده کنید.

مقالات آنلاین

ممکن است موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید یا حتی این موضوع به یک سرگرمی برای شما تبدیل شود و آن را به صورت آنلاین سرچ کنید. مقاله های مختلفی در وب سایت های اینترنتی وجود دارد و می توانید پست های آنلاین را مطالعه کنید و در مورد علایق خود صحبت کنید. خواندن چیزی که به آن علاقه دارید، شما را تشویق می‌ کند که بیشتر مطالعه کنید. ما این مقالات را پیشنهاد می کنیم

کتاب های مورد علاقه

اگردر سطح مبتدی هستید، احتمالا می توانید کتاب های مخصوص کودکان یا کمدی را مطالعه کنید، زیرا کلمات و زبان آن ها ساده تر هستند. همچنین تصاویر کتاب به شما کمک می‌ کند که اگر با کلمه آشنایی ندارید، آن ها را بهتر بفهمید. اگر سطح متوسط دارید و عادت به خواندن زبان انگلیسی دارید، احتمالاً می توانید رمان های مورد علاقه به زبان انگلیسی را مطالعه کنید. مثلاً می توانید کتاب هایی را مطالعه کنید که فیلم آن ها هم ساخته شده است یا کتاب هایی را انتخاب کنید که قبلا به زبان فارسی و زبان اول آن ها را مطالعه کرده بودید و فهم خوبی در مورد داستان دارید. از طریق خواندن این موارد می توانید روی زبان جدید تمرکز کنید و جریان داستان را بهتر متوجه شوید که در نهایت می توانید رمان های مختلف را با کلمات متفاوت مطالعه کنید.

مجلات و روزنامه ها

خواندن روزنامه ها و مجلات به شما کمک می‌ کند که آپدیت باشید و هنگام برخورد با افراد بومی زبان راحت تر ارتباط برقرار کنید. همچنین دایره واژگان شما را گسترش می‌ دهد و زبان انگلیسی تان را ارتقا خواهد داد. اگر به دنبال منابعی با زبان آسان تر و کاربردی تر هستید و سطح پایین تری دارید، می توانید روزنامه هایی با استایل ساده تر یا بعضی از روزنامه‌ ها و مجلات رایگان را انتخاب کنید.

یک دیکشنری دو زبانه خوب انتخاب کنید

اگر زبان انگلیسی یا هر زبانی دیگر را به خوبی نمی فهمید، باید از دیکشنری استفاده کنید. دیکشنری دو زبانه به شما کمک می کند که کلمات نا آشنا را پیدا کرده و  مهارت بهتری از آن ها پیدا کنید. ما این دیکشنری ها را پیشنهاد می کنیم

بهترین ترفندها و دانلود منابع مورد نیاز برای تقویت خواندن

۲- گوش دادن و شنیدن

word image 3

یکی دیگر از راه های  گسترده کردن دایره واژگان از طریق شنیدن و توجه کردن به چیزی است که گفته می‌ شود و این که افراد چگونه آن را بیان می کنند. نحوه تلفظ واژگان نشان‌ دهنده نوع زبان است و باعث می‌ شود که شما با لهجه آن زبان خاص آشنایی بیشتری پیدا کنید و همچنین می توانید کلمات و عبارات را پیدا کنید و به طور فعال به آن ها گوش دهید.

آواز ها و آهنگ ها

هنر و موسیقی چه مدرن و چه قدیمی می‌ تواند برای شما مناسب باشد. قطعاً آواز به زبان انگلیسی راه مناسبی برای مهارت شنیداری است. به متن آهنگی که گوش می دهید، توجه کنید تا پیام آن را متوجه شوید. این روش به شما کمک می‌ کند که عبارت و کلمات استفاده شده در آواز را متوجه شوید. اگر مبتدی هستید، می‌ توانید آهنگ های آهسته تر را انتخاب کنید و به راحتی متن آن را بفهمید و قادر هستید همزمان با آن شعر را بخوانید. زمانی که به انجام آن عادت کنید، می توانید این آهنگ را با سرعت و ریتمی بالاتر مثل رپ گوش دهید.

اخبار

از آن جایی که اخبار در دسترس همه است، بسیار مهم است که شما نیز زبان اخبارگویان را متوجه شوید که به شدت رسمی است و یک زبان استاندارد انگلیسی محسوب می شود. از طریق گوش دادن به اخبار می توانید به گوش دادن به زبان استاندارد رسمی عادت کنید. ما این اخبار را پیشنهاد می کنیم

فیلم

فیلم دیدن شما را قادر می سازد که دیالوگ ها را بشنوید و کلماتی را متوجه شوید که در مکالمه روزمره استفاده می شود. همچنین شما را راهنمایی می کند که زبان معمولی آن ها را راحت تر متوجه شوید. استفاده از زیرنویس های موجود در فیلم به شما کمک می‌ کند که در طول آن زبان را متوجه شوید و همزمان به آن گوش دهید. خواندن زیرنویس ها روی صفحه فیلم شما را قادر می سازد که کلمات را در ذهنتان ترجمه کنید. ما این فیلم ها را پیشنهاد می کنیم

گزارش های رادیویی

گوش دادن به گزارشات رادیویی شبیه به صحبت کردن با فردی به صورت مستقیم، فقط بدون توانایی پاسخ دادن است که از طریق آن می توانید فایل های مختلف را بشنوید، مفاهیم مختلف را یاد بگیرید، با کلمات کوچه بازاری و حتی اصلاحات مختلف هم آشنا شوید و در نتیجه گوش شما به شنیدن گفتار های عامیانه افراد به زبان انگلیسی عادت می کند و یاد می گیرد که چگونه از کلمات درست استفاده کند.

صحبت کردن با فرد بومی زبان

یک راه بهتر برای آشنایی با لهجه زبان انگلیسی، گوش کردن به فردی است که زبان اولش زبان انگلیسی است. البته مجبور نیستید که حتماً با لهجه آن ها صحبت کنید اما باید تلفظ صحیح زبان انگلیسی یاد بگیرید تا راحت تر با آوا های مختلف آشنا شوید.

سمینار ها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و سخنرانی ها به زبان انگلیسی

تماشا کردن و گوش دادن به صحبت های این افراد در مراسم های مختلف به زبان انگلیسی به شما کمک می کند که آشنایی بیشتری به زبان انگلیسی آکادمیک پیدا کنید.

بهترین ترفندها و دانلود منابع مورد نیاز برای تقویت شنیداری

۳- نوشتن

word image 4

نوشتن به شما کمک می کند که چیزهایی را که یاد گرفته اید، نظم و ترتیب ببخشید. همچنین باعث می شود که تمرین کنید و کلماتی را که یاد گرفته اید، استفاده کنید و به اشتباهات بیشتر توجه کنید. برای شروع می توانید فقط چند جمله در روز بنویسید یا خاطراتتان را به زبان انگلیسی یادداشت کنید. این روش به شما کمک می کند که بیشتر یاد بگیرید و پیشرفت خود را در طول زمان در زبان انگلیسی مقایسه کنید.

برچسب زدن به چیز های مختلف در خانه

این استراتژی برای افراد مبتدی مناسب است. می توانید این کار را از طریق نوشتن نام آیتم های مختلف با استفاده از برچسب و کاغذ های چسب دار در منزل انجام دهید. این روش به شما کمک می‌ کند که از طریق ارتباط برقرار کردن با وسیله‌ ای که برگه خاصی را به آن چسبانده اید، کلمات را بهتر به ذهن بسپارید.

ساخت دیکشنری مخصوص به خودتان از کلمات کاربردی

هر زمانی کلمه جدیدی را یاد گرفتید، از آن نت برداری کنید. لیستی از کلمات و عبارات کاربردی را می توانید داخل گوشی، دفترچه یا لپ‌ تاپ ثبت کنید . این روش به شما اجازه می دهد تا چیزی را که یاد گرفته اید، در زمان آزاد خود تمرین کنید. در هر جا می توانید کلمات و عبارات را استفاده و آن ها را در جامعه بهتر یاد بگیرید. همچنین می توانید کلمات هم معنی و ترجمه آن ها را به زبان خودتان تمرین کنید.

کامنت گذاشتن در وبلاگ های مختلف آنلاین

وبلاگ‌ های تعاملی هستند و خوانندگان اجازه دارند که کامنت بگذارند و نظر خود را به جزئیات مربوط به پست بیان کنند. حتی اگر یک طرفدار تخصصی از این صفحه خاص حساب نمی شوید،  اما باز هم می توانید با قرار دادن یک کامنت ساده در این مورد نقش مهمی داشته باشید. فقط چند جمله در مورد چیزی که فکر می‌کنید، چیزی که در مورد محتوا احساس می کنید، کامنت بگذارید. این یک راه عالی برای تمرین رایتینگ یا نوشتار و مهارت های ارتباطی در زبان انگلیسی است. همچنین می توانید در این مسیر با افراد دیگر آشنا شوید.

از طریق چت کردن با دیگران مکالمه داشته باشید

مکالمات به زبان انگلیسی از طریق چت کردن برای شما آسان تر است. با انجام این کار قادر خواهید بود با افراد بومی زبان ارتباط برقرار کنید که آن ها هم به زبان انگلیسی صحبت می کنند .‌ همچنین می توانید در مورد فرهنگ آن ها چیز هایی را یاد بگیرید. از طریق انجام این کار می توانید دوستان خود را به صورت آنلاین در جای جای دنیا مشاهده کنید. بهترین برنامه های چت انگلیسی در اینجا

بهترین ترفندها و دانلود منابع مورد نیاز برای تقویت رایتینگ

۴- صحبت کردن یا مکالمه

word image 5

هرچه قدر که بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنید، اعتماد به نفس شما بیشتر می شود. به راحتی می توانید کلمات را با دقت بیشتری تلفظ کنید. ممکن است اولش زبان شما نچرخد اما تکرار کردن کلمات سخت تر به شما کمک می کند.

صحبت کنید و صدای خودتان را ضبط کنید

اگر هنوز هم خجالت می‌کشید به زبان انگلیسی صحبت کنید ، می توانید در خانه این کار را انجام دهید و صدای خودتان را ضبط کنید. این روش به شما کمک می‌ کند که اشتباهات تان را پیدا کنید. از طریق گوش دادن به صدای ضبط شده به صورت مداوم، قادر خواهید بود نقاط ضعف تان را بشناسید و آن ها را ارتقا دهید.

با دوستان تان تمرین کنید

یکی دیگر از راه های سرگرم کننده برای تمرین زبان انگلیسی از طریق یادگیری با یکی از دوستانتان است. می توانید یکی از دوستان تان را ملاقات کنید و سعی کنید با یکدیگر فقط به زبان انگلیسی صحبت کنید. همچنین می‌ توانید حین تمرین از یکدیگر درخواست کنید تا اشتباهات خود را به صورت کاملا دوستانه و احترام آمیز برطرف کنید.

با انگلیسی زبانان زمان بگذرانید

حتی اگر در کشور انگلیسی زبان زندگی نمی کنید، می توانید افراد خارجی را در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنید و با آن ها معاشرت کنید.. همچنین می توانید زبان انگلیسی را از طریق پیوستن به کلاب های اجتماعی و ورزشی یا رفتن به رستوران های مربوط به افراد خارجی پیدا کنید یا مثلاً یکی از اعضای تور های مسافرتی خارج از کشور باشید. زمان گذراندن با افراد انگلیسی زبان، شما را مجبور می کند که به زبان انگلیسی صحبت کنید. همچنین می توانید با اصطلاحات عامیانه در زبان روزمره انگلیسی آشنا شوید.

تبادل به زبان انگلیسی

ممکن است فردی را پیدا کنید که او هم علاقه‌‌مند باشد زبان اول شما را یاد بگیرد و سپس در تبادل اطلاعات با یکدیگر به هم کمک کنید. این روش یک شرایط برد برد هم برای شما و هم برای دوستتان است.

بهترین ترفندها و دانلود منابع مورد نیاز برای تقویت مکالمه

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست