خانه زیبا

توصیف یک خانه زیبا به انگلیسی +متن و معنای فارسی

گاما

در این درس با واژگان انگلیسی جالبی روبرو خواهید شد که می توانید برای توصیف خانه خودتان یا هر شخص دیگری از آنها استفاده کنید. یک خانه، بازتاب شخصیت یک فرد است و در اینجا تعدادی واژه مفید و کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا هنگام گفتگو در مورد خانه های زیبا به کار ببرید.

این درس مکالمه زبان انگلیسی به شما ۱۰ کلمه انگلیسی برای توصیف احساس و اتمسفر خانه یک شخص را آموزش می‌دهد. این درس رایگان زبان انگلیسی برای شروع مکالمه درباره یک خانه مفید خواهد بود و می تواند آغاز خوبی برای گفتگو باشد. فهرست زیر، کلماتی از این درس زبان انگلیسی به همراه معنای آنها و اینکه چطور می‌توانید از آنها در جملات انگلیسی استفاده کنید، را ارائه می‌دهد:

Cozy– جایی که احساس راحتی و صمیمیت دارید/ دنج

  • I like visiting Miley’s house, it is very cosy   من بازدید از خانه مایلی را دوست دارم، آنجا خیلی دنج است.

Rustic– خانه‌ای که حال و هوای روستایی دارد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

  • Peter has a rustic looking house   پیتر خانه‌ای به سبک روستایی دارد.

Vintage– خانه‌ای با اثاثیه و طراحی داخلی قدیمی اما باارزش و قیمتی/ وینتاژ

  • I have always dreamt of living in a vintage style home.   من همیشه رویای زندگی در خانه‌ای با سبک قدیمی (وینتاژ) را داشتم.

Minimalistic– خانه‌ای که اثاثیه کمی دارد اما باسلیقه، ساده و مرتب چیده شده است/ مینیمالیستی

  • I prefer to give my home a minimalistic look.   من ترجیح می‌دهم ظاهری مینیمالیستی به خانه‌ام بدهم.

Luxurious– خانه‌ای که پرزرق و برق به نظر می‌رسد و پر از اثاثیه لوکس است/ لوکس/ لاکچری

  • We stayed at Betty’s, she has a luxurious home.   ما در خانه بتی ماندیم، او خانه لوکسی دارد.

Contemporary– خانه‌ای با جدیدترین اثاثیه و طراحی داخلی/ مدرن

  • Nowadays people prefer a contemporary look for their homes.   امروزه مردم برای خانه‌هایشان، ظاهر امروزی و مدرن را ترجیح می‌دهند.

Elegant– خانه‌ای بسیار باکلاس که با سلیقه چیده شده است/ شیک

  • Sean has an elegant looking apartment.   شان یک آپارتمان شیک و زیبا دارد.

Spacious– خانه‌ای که بزرگ است و فضای زیادی دارد.

  • If you get rid of excess furniture, the house will look spacious.   اگر از شر اثاثیه اضافی خلاص شوید، این خانه جادار به نظر خواهد رسید.

Picturesque– خانه‌ای که مانند یک نقاشی به نظر می‌رسد/ زیبا و خوش منظره

  • His farmhouse has such a picturesque look.   خانه روستایی او ظاهری مثل یک نقاشی زیبا دارد.

امیدوارم این درس مکالمه انگلیسی به شما در استفاده بهتر از کلمات برای توصیف خانه کمک کند و در کل دایره واژگانتان تقویت شود.

نسخه رونوشت کامل درس

آیا تا به حال به خانه کسی رفته‌اید و فکر کرده‌اید که چقدر زیباست؟ خب، چنین خانه‌هایی که واقعا زیبا باشند، بی‌شمارند و یک خانه در واقع شخصیت فرد را نشان می‌دهد. دقیقا ظاهر یک خانه، علایق یک شخص و اینکه سلیقه‌اش چیست را نشان می‌دهد.

بنابراین اگر می‌خواهید زیبایی خانه کسی را توصیف کنید یا اگر قصد دارید به کسی بگویید که چقدر خانه‌اش زیباست یا اینکه تمی که خانه‌تان بر آن اساس طراحی شده را توصیف کنید، در این درس با ما همراه باشید چون امروز قصد داریم در مورد اینکه یک خانه چگونه است، صحبت کنیم.

بیایید نگاهی به لیست واژگانی که در این مقاله داریم، بیندازیم. اولین مورد Cozy، به معنای دنج می‌باشد. در حال حاضر Cozy کلمه‌ای است که می‌شود در موارد بسیاری مورد استفاده قرار گیرد. با این وجود قطعا می‌شود برای توصیف خانه فرد دیگری هم استفاده شود. بنابراین اگر زمانی خانه‌ای به نظرتان فضای بسیار راحت و صمیمانه ای داشت، بدانید که به یک خانه دنج رفته‌اید.

حتما بخوانید: ضروری ترین idiom ها و اصطلاحات انگلیسی به فارسی

شما خود به خود در چنین خانه‌ای حس می‌کنید که در خانه خودتان هستید. بنابراین اگر آن نوع احساس مثبت را نسبت به یک خانه خاص دریافت کردید، می‌توانید بگویید که آن خانه خاص بسیار دنج است. چنین خانه‌ای بسیار راحت است و می‌توانید بگویید من در آن فضا کاملا حس می‌کنم در خانه خودم هستم. خوب، پس Cozy به معنای بسیار راحت است و احساس صمیمیت با خود به همراه دارد. بسیار خب، در نتیجه شاید در یک جمله، بتوان گفت که “Mary’s house is very cozy, I love visiting her place.” که یعنی “خانه مری بسیار دنج است، من عاشق دیدن آنجا هستم.”

خوب، مورد بعدی که ما در این لیست داریم، Rustic است. حالا به چه نوع خانه‌ای Rustic می‌گویند؟ Rustic یا روستایی خانه‌ای است که تم آن خانه، اثاثیه و چیدمانش برایتان آشناست، حس طبیعت و روستا دارد. بسیار طبیعی و ساده است و جذابیت جزئی گذشته‌ها را دارد. خب، پس یک تم روستایی دارد. چیزی که احتمالا در یک خانه که روستایی به چشم می‌آید، بسیار قدیمی به نظر رسیدن وسایل آن است. خب، احتمالا شاهد یک عالمه اثاثیه چوبی در چنین خانه‌ای خواهید بود که احساس بسیار طبیعی بودن و در روستا بودن را القا می‌کند.

حتما بخوانید: ۷ فیلم مکالمه انگلیسی در فرودگاه (کاربردی +رایگان)

واژه بعدی ما Vintage است. در حال حاضر vintage یک کلمه بی‌نهایت با کلاس است. وقتی می‌گویید چیزی وینتاژ است، به این فکر می‌کنید که چیزی قدیمی است، ابدی است و زمان خاصی ندارد اما هنوز کاملا زیبا و شیک است. بسیاری از مردم عاشق این هستند که اثاثیه و نمونه خاص عتیقه‌ای در خانه‌شان داشته باشند. این مدل اثاثیه‌ها بسیار باارزش هستند. آنها بسیار گران‌قیمت و بی‌نهایت قدیمی هستند و بسیار خوب از آنها نگهداری می‌شود.

در نتیجه اگر یک خانه به سبک وینتاژ دارید به این معناست که شما درانتخاب اثاثیه منزل گل سرسبد را انتخاب کرده‌اید. در این خانه شما اثاثیه بسیار باکلاسی دارید که ظاهر بسیار زیبایی به خانه‌تان داده است. پس Vintage به این معناست که خانه‌تان به احتمال زیاد اسباب و به طور کلی ظاهر قدیمی و البته ارزشمندی دارد. استایل کلی خانه شما بسیار قدیمی است. خب پس شاید در یک جمله بتوان گفت که “Peter’s house has a vintage look to it because he loves classy old furniture.”

حتما بخوانید: مکالمات عمومی زبان انگلیسی (دانلود رایگان ۱۰۰ درس مبتدی)

Minimalistic کلمه بعدی است. این واژه از کلمه Minimal، به معنای استفاده از حداقل تا حدامکان، گرفته شده است. در نتیجه این روزها، بسیاری از مردم مایلند خانه‌هایشان را بسیار مینیمالیستی نگه دارند. آنها دوست دارند وسایل بسیار ساده و به اندازه کافی و مورد نیاز را در خانه‌هایشان داشته باشند و علاقه ای به شلوغ کردن فضا ندارند. آنها دوست دارند خانه‌شان فضای بیشتر و لوازم کمتری داشته باشد. پس یک خانه مینیمالیستی، اثاثیه کمتری دارد و بسیار باز است. و البته از نظر ظاهری هم حداقلی است. پس در یک جمله احتمالا می‌توانید بگویید که “I like to keep my house look minimalistic. I don’t like it to be overcrowded with too many things.”

نوبت کلمه Luxurious است. از خود کلمه می‌توان فهمید که از واژه Luxury گرفته شده است. خب پس وقتی می‌گویم Luxurious، در مورد چنین خانه صحبت می‌کنم شما می‌دانید یک خانه زیباست که کاملا با وسایل لوکس و مجلل پر شده است. همچنین می‌دانید که در یک خانه لوکس فرش‌ها، مبلمان و اثاثیه و دیوارها حتما زیبا هستند و شگف‌آور به نظر می‌رسند.

حتما دانلود کنید: همه جملات کاربردی انگلیسی در زندگی روزمره با ترجمه و تلفظ +PDF

همه چیز واقعا زیبا به نظر می‌رسد، پس لاکچری هستند. Luxurious را حتی می‌توان در مورد یک هتل هم به کار برد و لزوما فقط برای یک خانه کاربرد ندارد. حتی اگر با یک تور به سفر بروید، ممکن است در یک هتل لوکس که همه چیز آن بسیار مجلل است، اقامت داشته باشید. در نتیجه شاید حتی روزی بیاید که بتوانید در یک جمله بگویید ” We stayed in a luxurious hotel in Spain last year.”

بسیار خب پس Luxurious به معنای هر چیزی است که بسیار مجلل و پرزرق و برق یا بسیار لوکس به نظر برسد.

مورد بعدی Contemporary است. در حال حاضر این کلمه خیلی مد شده است. خب اگر یک خانه مدرن دارید به این معناست که ذاتا کاملا مینیمالیستی است. پس خانه‌ای با سبک مدرن و معاصر شبیه به سبک مینیمالیستی است با این تفاوت که این خانه از جدیدترین وسایل مد روز برخوردار است. جدیدترین رنگهای روی دیوار و آخرین وسایل منزل از ویژگی‌های این سبک است.

حتما بخوانید: آموزش تقویت مکالمه زبان انگلیسی با تکنیک سایه

همه چیز کاملا جدید است. شما در این خانه وسایل آنتیک و قدیمی یا دیوارهایی با رنگهای قدیمی که قبلا خیلی کاربرد داشت، پیدا نخواهید کرد. همه چیز کاملا جدید، بسیار مدرن و به سبک روز است. خب پس Contemporary به معنای خانه‌ای است که جدیدترین الگو، رنگها، وسایل را در خود جای داده و هر چیزی کاملا نوین است.

Elegant واژه بعدی ما است. این کلمه باز هم یک صفت است که می‌توان برای توصیف بسیاری از چیزها از آن استفاده کرد. شما می‌توانید از این واژه برای توصیف افراد و البته وصف خانه خودتان یا دیگران بهره ببرید. پس باز هم Elegant خانه‌ای است که واقعا برجسته و عالی است. خب اگر از چنین خانه‌ای دیدن کردید، صرفنظر از اینکه شاید ۵ سال پیش آن خانه را دیده باشید، همیشه زیبا و شیک به نظر می‌رسد. این خانه خاص همیشه بسیار باکلاس و خوش طرح است. پس می‌توانید بگویید بسیار با سلیقه طراحی شده است. کسی که در چنین خانه‌ای زندگی می‌کند، احتمالا می‌تواند یک هنرمند باشد. در نتیجه کسی که ذاتا باسلیقه و هنرمند است در انتخاب رنگها و وسایل هم با ظرافت عمل می‌کند و این باعث می‌شود خانه‌اش بسیار شیک و زیبا به نظر برسد.

حتما بخوانید: بهترین جملات انگلیسی برای شروع راحت مکالمه +معنی فارسی

با کلمه Spacious ادامه می‌دهیم. این واژه مشخصا از Space گرفته شده است. پس با این اوصاف فهم اینکه گفته می‌شود خانه من یا هر کس دیگری جادار و بزرگ است، آسان خواهد بود. این بدان معناست که آنقدر فضا زیاد است که می‌توان آزادانه حرکت کرد. می‌دانید که اگر بچه‌ها در این خانه باشند، می‌توانند به راحتی و آزادانه بازی کنند. این سبک خانه ها به خاطر زیادی وسایل شلوغ و به هم ریخته نیستند و احتمالا بسیار بزرگ می‌باشند. پس یک خانه جادار در درجه اول فضای زیادی دارد که احتمالا متراژ بالاست و وسایل کمی دارد. پس می‌توان در یک جمله گفت که

“Maria’s house is really spacious and my kids love visiting her home for this reason.”

و در نهایت نوبت کلمه Picturesque می رسد. معنای دقیق این کلمه چیست؟ اگر توجه کنید می بینید که از کلمه Picture گرفته شده است. پس ظاهر چنین خانه یا مکانی اینطور به نظر می‌رسد که واقعا بخشی از یک نقاشی است. بسیار زیباست و انگار نقاشی شده است و یک اثر هنری و عکس است. پس اگر از این کلمه یعنی Picturesque در قالب یک جمله استفاده کنید، ممکن است اینطور بگویید که “John’s house is so picturesque, it looks so beautiful, it looks like it’s a painting.”

بسیار خب در اینجا به معنای واقعی کلمه این طور به نظر می‌رسد که یک نقاشی زیباست.

حتما بخوانید: اصطلاحات و جملات مربوط به آدرس دادن در انگلیسی + نکات مهم

بله، در نتیجه تعدادی واژه بسیار جالب وجود دارند که می‌توانید برای توصیف اینکه خانه‌تان چطور به نظر می‌رسد، یا شاید برای توصیف خانه فرد دیگری که اخیرا دیده‌اید، استفاده کنید. پس از کلمات قدیمی مثل nice و Beautiful و Grand دست بردارید، شما می‌توانید از واژگان بهتری مثل Rustic، Minimalistic، Contemporary، Spacious استفاده کنید و دایره لغاتتان را برای صحبت درباره یک خانه گسترش دهید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست