تصویری از صفحه آزمون

نکات و راهنمایی های لازم برای آمادگی آزمون GRE (آپدیت 2023)

گاما

برنامه ریزی برای یک بازه زمانی معین همیشه از اهمیت زیادی برخوردار است. این سوال که چطور باید برای شرکت در آزمون GRE (جی آر ای) آماده شویم به ذهن خیلی ها خطور می کند. اگر شما جزو متقاضیان شرکت در این آزمون هستید و اصرار دارید که حتما یک بازه زمانی مشخص به شما بدهیم، باید بگوییم که به چیزی بین ۱ تا ۶ ماه زمان نیاز دارید تا کاملا آماده این آزمون شوید.

واقعیت این است که مدت زمان آماده شدن شما برای شرکت در این آزمون به عوامل مختلفی مثل نمره مورد نظرتان، دانشگاه مورد نظرتان، مهارت های بنیادی موضوعی، مهارت زبانی و عوامل مختلف دیگر بستگی دارد.

ما در این راهنما قصد داریم به شما بگوییم که دقیقا چقدر زمان لازم است تا خودتان را برای شرکت در آزمون GRE (جی آر ای) آماده کنید.

دوره آمادگی شما برای آزمون GRE به دانشگاه مورد نظرتان بستگی دارد

اولین قدم برای اینکه بدانید چه مدت لازم است تا برای آزمون آماده شوید این است که نمره و دانشگاه مورد نظرتان را تعیین کنید. اغلب متقاضیان ۱ تا ۶ ماه زمان صرف آمادگی برای این آزمون می کنند؛ اما با این حال همه چیز به اهداف و نیازهای خود شما بستگی دارد. بعد از تعیین اهداف شخصی مورد نظرتان می توانید با در نظر گرفتن عوامل مختلف مسیر برنامه درسی تان را تنظیم کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

 ۴ تا از بهترین کلاس های GRE در ایران که برای آمادگی آزمون نیاز دارید

آزمون های آزمایشی نشان می دهند که برای آمادگی به چه مدتی نیاز دارید

یکی از بهترین تکنیک ها برای شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت در آزمون هاییست که به منظور ارزیابی سطح آمادگی شما برای شرکت در آزمون اصلی طراحی شده اند.

حالا وقت آن رسیده که یک برنامه درسی مناسب و متعادل برای خودتان بچینید و خودتان را ارزیابی کنید تا ببینید وضعیت فعلی تان چطور است. برای اینکه برنامه شما بهترین بازدهی را داشته باشد باید چند نکته را مد نظر داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

آیا مهارت انگلیسی تان در سطح مطلوبی قرار دارد؟

همه متقاضیان آزمون GRE انگلیسی زبان نیستند و انگلیسی به عنوان زبان اول آنها محسوب نمی شود. اگر سطح زبانتان بالاست پس باید خوشحال باشید! چون آزمون جی آر ای یک بخش استدلال کلامی هم دارد که در واقع دایره لغات و واژگان شما را ارزیابی می کند. ولی اگر مهارت زبانی خوبی ندارید حتما باید وقت بگذارید و توانایی های زبانی تان را افزایش بدهید.

مهارت ریاضی تان چقدر است؟

برای شرکت در آزمون GRE علاوه بر زبان باید ریاضیاتتان هم خوب باشد. اگر در زندگی روزمره تان با ریاضی زیاد سر و کار دارید خیلی به تمرین نیاز ندارید؛ اما اگر از عملکرد محاسباتی و ریاضی خودتان مطمئن نیستید حتما تمرین کنید چون آزمون GRE شما را از همه لحاظ ارزیابی می کند.

۲۰۰ تا از نمونه سوالات آزمون GRE که همین الان باید دانلود کنید

رقابت پذیری روی مدت زمان لازم برای آمادگی شما تاثیر بسیار زیادی می گذارد

دانشگاه های زیادی وجود دارند که از آزمون GRE برای پذیرش دانشجو استفاده می کنند. اگر انتخاب شما یک دانشگاه درجه یک با رتبه علمی بالاست، خب باید بدانید که خیلی ها به چنین دانشگاه هایی چشم دارند! پس رقابت تنگاتنگی بین شما و بقیه متقاضیان وجود دارد. اگر دانشگاه مورد نظرتان متقاضی زیادی دارد پس برنامه آماده سازی تان هم باید از شدت بالاتری برخوردار باشد. علاوه بر این برای پذیرش در برخی مقاطع تحصیلی نمره شما فقط در یک بخش آزمون جی آر ای در نظر گرفته می شود؛ اما برخی دیگر هر سه بخش را در نظر می گیرند.

با یک بررسی متوجه می شوید که رشته های تحصیلی مربوط به علوم مختلف بخش کمیت آزمون را برای پذیرش لحاظ می کنند و رشته های ادبیات و علوم انسانی به بخش استدلال کلامی توجه می کنند.

چند ساعت در هفته می توانید برای آزمون GRE درس بخوانید؟

دقیقا از همین نقطه است که برنامه ریزی شما برای آمادگی در آزمون GRE شروع می شود. برای اینکه نمره خوبی در آزمون کسب کنید باید زمان کافی به مطالعه تمرین اختصاص بدهید. موقع برنامه ریزی کردن واقع بین باشید. اگر برنامه تان بیش از حد راحت یا سخت باشد عملی نمی شود و حتی ممکن است باعث سر خوردگی تان هم بشود. طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید به آن عمل کنید.

بر اساس شرایطی که در آن قرار دارید مثل فصلی که در آن هستید و یا موقعیت شغلی تان برنامه بریزید. یک عدد واقع بینانه بین ۸ تا ۱۰ ساعت درس خواندن در هفته انتخاب کنید تا به موفقیت برسید. هیچ وقت برنامه یک هفته را به هفته بعد موکول نکنید و اجازه ندهید درس ها روی هم جمع شوند. اگر برنامه ریزی کردید خودتان را موظف به انجام آن بدانید.

آزمون GRE جنرال چطور نمره دهی می شود و هر نمره به چه معناست؟

برای آمادگی در آزمون GRE چند ساعت باید درس بخوانید؟

حالا وقت آن رسیده که روی زمان تمرکز بیشتری داشته باشید. مرحله قبل شامل در نظر گرفتن یک بازه زمانی برای درس خواندن بود؛ اما الان باید با توجه به نیازهایتان مشخص کنید که در مجموع دقیقا چند ساعت مطالعه برای شما لازم است؟

با این کار می توانید تعیین کنید که چند هفته برای آمادگی برای آزمون GRE نیاز دارید. فرض کنید که طبق محاسباتتان باید ۸۰ ساعت درس بخوانید؛ به این ترتیب اگر شما اگر هفته ای ۱۰ ساعت درس بخوانید بعد از ۸ هفته برنامه تان کامل می شود و اگر هفته ای ۵ ساعت وقت بگذارید باید تقریبا ۱۵ تا ۱۶ هفته کار کنید.

حواستان به دد لاین یا آخرین مهلت پذیرش دانشگاه مورد نظرتان هم باشد

برنامه درسی شما باید بر اساس مهلت باقی مانده تا زمان پذیرش دانشگاه مقصدتان تنظیم شود و برای این منظور شما حتما باید برنامه تان را بر اساس تاریخ برگزاری آزمون GRE تنظیم کنید.

اگر ۶ ماه تا امتحان فرصت دارید مشکلی پیش نمی آید؛ اما اگر می خواهید بلافاصله بعد از آزمون نمره تان را به دانشگاه ارسال کنید باید بدانید که این روند ۱۰ تا ۱۵ روز طول می کشد؛ پس بهتر است حداقل ۳ هفته قبل از آخرین مهلتی که دانشگاه برای ارسال نمرات آزمون GRE در نظر گرفته اقدام کنید.

برنامه آمادگی برای آزمون GRE مخصوص خودتان تنظیم کنید

وقتی زمان به یک فاکتور تاثیر گذار تبدیل می شود باید یک برنامه مخصوص به خودتان برای آمادگی در آزمون GRE تنظیم کنید. سعی کنید تمریناتتان را افزایش بدهید تا عملکردتان هم بهتر و بیشتر شود. از طریق یک برنامه درسی مختص خودتان می توانید روند پیشرفتتان را هم دنبال کنید. یادتان باشد که شرط موفقیت پایداری در اجرای برنامه تان است.

چگونه در ۲ ماه برای آزمون gre آماده شویم؟ (جزوه آموزش ریاضی)

چگونه نمره GRE خود را بالا ببریم؟

جنیفر وین­وارد موسس و مدیر آکادمی وین­وارد می‌ گوید که موثرترین راهکار برای افزایش نمره در این آزمون این است که متوجه شوید چه اشتباهاتی دارید و چرا این اشتباهات را در آزمون قبل تکرار کرده اید و استراتژی هایی را برای جلوگیری از تکرار دوباره این اشتباهات در نظر بگیرید.

به عنوان مثال وین­وارد پیشنهاد می­کند دانش آموزانی که لیست سوالات و معادلات ریاضی کاملاً به روز رسانی شده را در اختیار دارند، معمولا بخش ریاضی آزمون عمومی GRE را فراموش می کنند و این باعث می شود که دانش آموزان روی معادلات حفظی تمرکز کنند و در نتیجه سرعت آن ها در سوالات مربوطه افزایش پیدا می کند و در آینده هم به این معادلات تسلط بیشتری پیدا خواهند کرد. دانشجویانی که با حفظ کردن لغات مشکل دارند، حتماً باید لغات به کار رفته شده در آزمون پیشین GRE عمومی را در نظر بگیرند که آن ها را نمی شناختند تا بتوانند تعاریف این کلمات را به حافظه بسپارند.

او همچنین پیشنهاد می‌ دهد هر کس که در  سرعتِ خواندنِ قسمت استدلالی و شفاهی آزمون عمومی مشکل دارد، باید سعی کند بیشتر برای سرگرمی، مطالب مختلف و ریدینگ ها را در اوقات فراغت خود مطالعه کند.

نتیجه گیری

برنامه آمادگی برای شرکت در آزمون GRE نیاز به ماه ها تمرین و ممارست دارد. اینکه بدانید چه مدت زمان برای آماده شدن نیاز دارید تا بتوانید نمره خوبی در آزمون کسب کنید اهمیت خیلی زیادی دارد. برای تنظیم یک برنامه خوب و موثر، باید اهداف و نیازهایتان را در نظر بگیرید. شرکت در آزمون های آزمایشی هم به شما کمک می کند تا بفهمید در چه وضعیتی هستید و چقدر از مسیرتان باقی مانده. با در نظر گرفتن زمان باقی مانده تا آزمون نیز می توانید تخمین بزنید که از چه روشی و چه راهی می توانید به بهترین سطح از آمادگی برسید.

مدت اعتبار gre چقدر است؟ (طبق آخرین تغییرات)

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست