گاما

تا حالا شده برای ثبت نام به یکی از موسسات زبان انگلیسی مراجعه کرده باشید و با این مساله روبرو شده باشید که “شما باید در ابتدا تعیین سطح بشید” ؟

و شاید براتون سوال شده باشه که دلیل این اصرار برای انجام تعیین سطح دقیقا چیه ؟

و شاید شما به دلایل مختلفی که در ادامه بهشون می پردازیم از انجام این تعیین سطح شونه خالی کرده باشید.

خیلی از موسسات زبان تعیین سطح و شرط ورود به سیستم آموزشی خودشون می دانند و شما را مجاب به انجام تعیین سطح می کنند ولی مطمئن باشید اگر به مطالعه ادامه این مطلب ادامه بدید متوجه میشید که این اصرار دلایل زیادی داره و برخلاف چیزی که غالبا تصور میشه اصلا منفعت مالی خاصی در این قانون نهفته نیست

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

تعیین سطح انگلیسی

دلایل لزوم تعیین سطح در موسسات معتبر زبان انگلیسی :

در ابتدا لازم به ذکر است که برنده ی اصلی انجام تعیین سطح کسی نیست جز متقاضی یادگیری زبان انگلیسی .

فرض کنید شما برای ثبت نام به یک آموزشگاه زبان مراجعه کرده اید تا بتوانید زبان انگلیسی را برای رسیدن به هدف خودتان آموزش ببینید در این موقعیت نه شما شناختی جز شناخت کلی از آموزشگاه دارید و مسلما آموزشگاه هم از شخص شما اطلاعات دقیقی ندارد ولی اطلاعاتی که یک موسسه زبان معتبر برای ارائه مشاوره دقیق به شما نیاز دارد چیزی نیست جز اطلاعاتی درباره ی دانش زبانی شما در سرفصل های گرامر ( دستور زبان) ، Vocabulary (دایره لغت) ، Speaking (مکالمه) ، Function و Listening (درک مطلب شنیداری) که این اطلاعات از طریق سری سوالات و مصاحبه ای که از شخص شما انجام می شود به دست می آید .

بررسی انواع روش های تعیین سطح :

تعیین سطح کتبی :

در برخی از موسسات زبان این امتحان به صورت کتبی برگزار می گردد به این صورت که در ابتدا شما در امتحانی شرکت داده می شوید و سوالات به ترتیب از سطوح ابتدایی آغاز شده و رفته رفته سطح و سختی آنها افزایش میابد .

این روش معایب و مزایای خاص خود را داشته که در اینجا می توان به این مطلب اشاره کرد که یکی از نقاط ضعف این نوع از تعیین سطح نیاز به رزرو وقت قبلیست که معمولا امکان برهم زدن برنامه شخصی شما در آنها بسیار بالاست چون این قبیل موسسات در برگزاری این آزمون تعیین سطح انعطاف کمی را از خود نشان داده و همچنین دیگر ضعف این آزمون ها تمرکز بیش از حد بر روی مفاهیم گرامریست که معمولا برای متقاضی خسته کننده بوده و باعث ضعف او در ادامه آزمون می شود .

البته این سبک از تعیین سطح برای آن دسته از متقاضیانی که گرامر نقطه قوت آنها در زبان انگلیسی می باشد جاذبه ی بیشتری دارد و ترجیح می دهند که در این شیوه خود را مورد سنجش قرار دهند .

تعیین سطح شفاهی :

یکی دیگر از انواع شیوه های تعیین سطح و سنجش دانش زبانی روش تعیین سطح شفاهی است .

در این روش که در حال حاضر در اکثر موسسات زبان سطح کشور برگزار می گردد شما از طریق مراجعه به موسسه مورد نظر و برخورد رودررو با مشاور و گذراندن و جواب به سری سوالاتی که عمدتا درباره شما و زندگی شماست در جریان سطح فعلی زبان انگلیسی خود قرار خواهید گرفت.

لازم به ذکر است این شیوه تقریبا روشی کامل برای محک زدن خود شماست ولی نمیشود از این نکته به راحتی گذشت که استرس مکالمه با شخصی غریبه به زبانی که تسلط کافی بر آن ندارید می تواند به حد کافی استرس زا بوده که این استرس مسلما در نتیجه ای که در انتها حاصل می شود موثر خواهد بود ، از سوی دیگر این شیوه از تعیین سطح هم نیاز به هماهنگی و کسب وقت قبلی داشته و با توجه به شرایط این روزهای سطح شهر می تواند زمان زیادی را از زبان آموزان بگیرد که همین نکات می تواند باعث کاهش رضایتمندی مخاطبین از این شیوه شود.

تعیین سطح آنلاین :

یکی دیگر از روش هایی تعیین سطح که البته می توان به جرات گفت جدیدترین شیوه ی انجام این امر است تعیین سطح آنلاین می باشد که در بستر اینترنت و فضای آنلاین برگزار می شود و برخی از آموزشگاههای معتبر زبان انگلیسی به تازگی اقدام به برگزاری این نوع از تعیین سطح نموده اند طبق بررسی های به عمل آمده از این آموزشگاهها و تست های انجام شده از این تعیین سطح ها تفاوت هایی در بین این گزینه ها به چشم آمد که در اینجا می توان به آنها اشاره کرد.

با توجه به نتایج کسب شده کاملترین این تعیین سطحها مربوط به آموزشگاه زبان سفیر گفتمان می باشد که به تازگی از این سیستم رونمایی شده است ، دلایلی که برای این برتری مورد سنجش قرار گرفته است اعم از سرعت ، دقت سوالات ، کیفیت سوالات ، جامع بودن سوالات ، User friendly بودن و همچنین اعتبار آن می باشد.

در این آزمون متقاضی بعد از ورود کد ملی خود به سامانه تعیین سطح آنلاین سفیر وارد شده و می تواند در این سامانه خود را ثبت نام نماید.

در ابتدا توانایی Listening وی با پاسخگویی به سوالاتی همرا با فایل های صوتی سنجیده شده و سپس مشغول پاسخگویی به سوالاتی در موضوعات گرامر ، Vocabulary و Function می شود ، یکی از نکاتی که توجه مارا بیش از پیش به این تعیین سطح جلب کرد تنوع سوالات بود به این نحو که نمایش سوالات به نحوی می باشد که شخص مورد مصاحبه از تراکم سوالات خسته نمی شود و دیگر نکته این که ما با سه بار انجام مکرر این تعیین سطح شاهد سوالاتی تکراری نبودیم و این نشان از بانک سوالی جامع و کامل این سیستم دارد که متاسفانه این نکته در محصولات تقریبا مشابه رعایت نگردیده بود .

اما شاید نقطه قوت این تعیین سطح نسبت به سایرین اعتبار نتیجه ی به دست آمده در سطح واحدهای سطح شهر تهران آکادمی زبان سفیر گفتمان می باشد ، درآزمون هایی که شما می توانید به راحتی در سطح فضای اینترنت پیدا کنید و به انجام آنها بپردازید در نهایت شما به سطح خود دست پیدا خواهید کرد ولی سطحی که در هیچ آموزشگاهی قابل استناد نیست و از آن به عنوان یک آزمون اینترنتی یاد می کنند اما ما با انجام این تعیین سطح در سایت آموزشگاه سفیر گفتمان قادر به ثبت نام خود در تمامی شعب این آموزشگاه در شهر تهران خواهید بود .

این نکته ی مهم هم از یاد نبریم که این تعیین سطح نیاز به تعیین وقت قبلی نداشته و در هر صورت و هر ساعت قابل اجراست که این نکته در مدیریت زمان متقاضیان تاثیر گذار می باشد .

و نکته ی قابل اتکای دیگر برای دوستانی که با مشکل استرس مصاحبه حضوری روبرو هستند این که در تعیین سطح آنلاین این استرس تقریبا به صفر رسیده و شما می توانید با اعتماد به نفس و تسلط کامل به سوالات پاسخ دهید .

نتیجه گیری :

در انجام تعیین سطح هیچوقت شک نکنید ، اینکه شما بتوانید سطح فعلی خود را در نقطه آغاز شناسایی کنید یک امتیاز محصوب میشود و ما تلاش کردیم تا برای این امر راههای مختلفی را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید با توجه به شناختی که از خودتان دارید بهترین راه را برای رسیدن به هدف خود انتخاب کنید و همیشه به نکته دقت کنید :

“تنها راه رسیدن به هدف آغاز مسیر حرکت است”

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست