کودکان در حال یادگیری انگلیسی

30 درس مهم آموزش انگلیسی به کودکان (و نکات کاربردی)

گاما

علاقه کودکان به آموزش زبان انگلیسی باعث شده تا والدین آنها بدنبال روشهای نوین و منابع معتبر  آموزشی باشند. کودکان در بین همه روشها آموزش تصویری و ویدیویی را بیشتر از بقیه روشها می پسندند. کلیپ های جذاب آموزشی ما در این پست باعث جذب بیشتر کودک دلبند شما به زبان انگلیسی می شود.

این دروس مهم یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان تنها یک مقدمه برای شروع یادگیری اصولی هستند. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که چون کودکان در ابتدای مرحله یادگیری هستند، باید آموزش شان کاملا اصولی باشد وگرنه فرایند یادگیری شان اشتباه و بسیار زمان بر خواهد شد و آنها خود بخود از یادگیری دلسرد می شوند.

6 منبع عالی یادگیری کودکان+ دانلود رایگان

بهترین روند برای آموزش زبان به کودکان (از نظر علمی)

نکته مهم در آموزش زبان به کودک این است که این کار باید همراه با سرگرمی و همراهی یک بزرگ تر باشد. جلسات آموزشی کوتاه باشند و روزانه یک زمان خاص را به این کار اختصاص دهید. مثلا هر روز ساعت 2 بعد از ظهر همراه با کودک به تماشای یکی از ویدیوهای همین صفحه بنشینید یا آنها را دانلود کنید و در تلویزیون تماشا نمایید.

موقع پخش آهنگ یا متن ها همراه با کودک خود همان متن یا ترانه یا هر چیزی را زمزمه یا با صدای بلند بخوانید و معنی آن را خیلی آرام برای او توضیح دهید. در کنار این ویدیوها بهتر است از 6 منبع گفته شده دربالا حتما استفاده کنید. مثلا قبل از خواب یکی از داستان های انگلیسی را برایش بخوانید یا روزانه یک کارتون جذاب انگلیسی برایش پخش کنید یا اپلیکیشن روی گوشی نصب کنید و بگذارید هر موقع دوست داشت با گوشی و آن اپلیکیشن بازی کند. یادگیری زبان برای کودکان کاملا ناخودآگاه اتفاق می افتد و خیلی سریع تر از چیزی که فکر کنید. بعد از اینکه کمی کلمه و شعر یادگرفت او را به کلاس آموزشی (آنلاین یا حضوری) بفرستید تا کمی بلد باشد و سرخورده نشود.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

تکرار همه موارد یادگیری ضروری ست. اگر یک کلیپ را امروز برایش پخش می کنید، دو سه بار دیگر هم در روزهای آینده پخش کنید تا حفظ شود. آهنگ های بالا را که دانلود کردید در مواقع بیکاری یا در ماشین پخش کنید و همراه با کودک و خودتان زمزمه کنید.

حتما با خنده و سرگرمی کودکان را تشویق به یادگیری کنید. سخت گیری ممنوع است کودکان هم زود خسته می شوند هم زود زده می شوند. کتاب های انگلیسی در خانه بخوانید، کارتون های انگلیسی با فرزندانتان ببینید و آهنگ های انگلیسی گوش کنید. فرزندانتان هر چه بیشتر انگلیسی بشنوند راحت تر آن را یاد می‌گیرند. اصولا ما زبان مادری‌مان را هم به همین شکل یاد گرفته ایم. کسی ما را به مدرسه یا کلاس نبرده است ولی ما راحت صحبت می‌کنیم و به خوبی می‌توانیم ارتباط برقرار کنید. اگر محیط شامل المان‌هایی از زبان انگلیسی باشد، فرزندان به راحتی می‌توانند آن را یاد بگیرند و با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

حتما از موقعیت های روزانه برای آموزش زبان به کودک بهره ببرید:

  • وقتی کودکان در حال پوشیدن لباس ، یا مرتب کردن کشو لباس­‌هایشان هستند؛ در مورد انواع لباس به زبان انگلیسی با آن­‌ها صحبت کنید. مثلا می­‌توانید بگویید: ?Is That your shirt (اون پیراهن توئه؟)
  • هنگامی که کودک در حال مرتب کردن اتاقش است، می­‌توانید واژگان مربوط به اسباب بازی­‌ها و مبلمان را با او تمرین کنید.مثلا بگویید: where are your toys (اسباب بازیهای تو کوش؟)
  • هنگامی که در حال آشپزی یا خرید هستید، لغات مربوط به غذا را به کودکانتان آموزش دهید. مثلا وقتی به سوپرمارکت می­‌روید، لیستی از مواد غذایی به زبان انگلیسی را به آن‌­ها بدهید تا در فروشگاه پیدا کنند.

ابتدا دروس آموزش کلمات کاربردی کودکان

7 درس زیر کلمات توسط آموزشگاه بی نظیر زبان نگار برای کودکان تهیه شده است (این موسسه بهترین آموزشگاه زبان کودکان در ایران است). ابتدا این ویدیوها را برای کودک پخش کنید و بعد هم سراغ بخش بعدی یعنی یادگیری با شعر و ریتم و موسیقی بروید.

 

 

 

 

 

 

 

15 درس آموزشی یادگیری زبان با ریتم و شعر و شادی

درس ۱-یادگیری حروف انگلیسی

این درس که حروف الفبا را با کمک شعر به کودک شما می آموزد یکی از محبوب ترین ویدیوهای آموزش انگلیسی کودکان در فضای اینترنت می باشد. برای یادگیری ویدیوها، لازم است که هر ویدیو را کودک حداقل ۳ بار تماشا کند. بار اول حتما با کودک همراهی کنید و به زبان فارسی برایش توضیح دهید. بعد از چند بار کودک کم کم با دیدن شکل ها یاد می گیرد که نام آن ها را تلفظ کند!

 درس ۲-کلمات کاربردی

در این درس با کمک شعر، یک سری کلمات انگلیسی را با تصاویر واضح یاد خواهد گرفت:

 

درس ۳-عبارات مهم

این ویدیوی کوتاه نیز برای یادگیری برخی عبارات ساده انگلیسی برای کودک می باشد:

درس ۴-جملات ساده

آموزش کلمات و جملات بسیار ساده با کمک شعر. همانگونه که قبلا هم اشاره کردیم، فرآیند یادگیری کودکان باید با شعر و سرگرمی و ترانه های شاد همراه باشد:

 

ضرب المثل های انگلیسی را در سایت ما بخوانید : ۱۵۰ تا از اصطلاحات و ضرب المثل های روزمره انگلیسی با ترجمه فارسی

با این پکیج، خیلی راحت کودکت زبان رو یاد می گیره توی خونه بدون نیاز به کمک، یک بار برای همیشه

پکیج magic english

درس ۵-جملات ابتدایی

جملات ابتدایی و کاربردی در زبان انگلیسی را با کمک ویدیوی زیر با کودک خود تمرین کنید:

درس ۶-آهنگ معروف abc

آهنگ abc برای کودکان را در ویدیو زیر می بینید، ویدیویی که مدت های زیادی حرف اول برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان را می زد:

حتما سعی کنید از بهترین بسته های آموزشی و استاندارد آموزش زبان کودکان استفاده کنید! (کلیک کنید)

درس ۷-میوه ها و سبزیجات

آموزش میوه ها و سبزیجات به کودکان را با ویدیوی زیر دنبال کنید:

درس ۸-حیوانات

آموزش حیوانات به کودکان با کمک ویدیوی زیر را دنبال کنید:

درس ۹-حشرات ۱

در این ویدیو کودک شما با نام حشرات مختلف آشنا می شود:

درس ۱۰-حشرات ۲

در این ویدیو کودک شما با حشرات مختلف دیگر و نام آنها آشنا می شود:

درس ۱۱-اعضای بدن

در این ویدیو کودک شما یاد می گیرد که هر یک از اعضای بدن در انگلیسی چه معادلی دارند:

درس ۱۲-شعرهای انگلیسی

در تکمیل ویدیوهای بالا، ویدیوی یک ساعته زیر می تواند با آهنگ و شعرهای کودکانه ساده، مکملی برای یادگیری باشد. کافی ست آن را در مواقع فراغت در منزل یا در اتومبیل پخش کنید. کودک ناخودآگاه با تلفظ کلمات و با شعر آشنا می شود:

درس ۱۳-آواهای به یادماندنی

انگلیسی زبان ها از آواها و صداهای آشنایی استفاده می کنند که یادگیری آن توسط کودک به طور موثری منجر به علاقه مندی به زبان انگلیسی و یادگیری سریع تر می شود:

درس ۱۴- شعر و آهنگ

۱ ساعت شعر و ترانه به زبان ساده به همراه زیر نویس برای کودکان برای اینکه فقط بتوانند کلمات را ادا کنند. این شعرها به واسطه زبان کودکانه و ریتم و آهنگ و روایت بر مبنای داستان خود بخود بر ذهن کودک نقش می بندند:

درس ۱۵- شعر و آهنگ

مشابه درس ۱۴ می باشد:

درس ۱۶- شعر و آهنگ

مشابه درس ۱۴ می باشد:

نکات مهم آموزش زبان به کودکان

  • کودکان برای یادگیری بهتر زبان نیاز به ریتم، موسیقی و محیط شاد دارند نه سخت گیری و نظم آنچنانی.
  • حتما برای یادگیری سریع تر کودکان، روزانه، در ماشین یا در هر جایی، آهنگ و ریتم های شاد کودکانه را برای شان پخش کنید. بسیار به یادگیری شان کمک می کند. از اینجا می توانید آهنگ های کودکانه را دانلود کنید
  • گوشی و تبلت جزء جدایی ناپذیر از زندگی کودکان در دوران مدرن و امروزی ست. یکی از بهترین راهها به عنوان مکمل یادگیری کودکان نصب اپلیکیشن و بازیهای جذاب روی این وسایل دم چشم و دم دست کودکان است. این 5 اپلیکیشن را حتما برای شان نصب کنید
  • کودکان به فیلم و کارتون علاقه زیادی دارند. کارتون ها و فیلم هایی که به زبان کودکانه و شمرده و آهنگین، به صورت ناخودآگاه عبارات زبان و کلمات را به کودک یاد می دهند. بهترین کارتون ها را از اینجا و بهترین فیلم ها (برای تقویت مکالمه) را از اینجا برای کودک تان دانلود کنید و روزانه برای او پخش کنید.
  • شعر، ریتم و موسیقی را والدین باید در زمانهایی غیر از کلاس با کودک کار کنند. در این مطلب شعرهای کودکانه با معنی را معرفی کرده ایم.
  • کودکان عاشق قصه و داستان هستند. چه چیزی از این بهتر که برای او داستان های کوتاه انگلیسی بخوانید؟ مثلا این داستان های کوتاه را دانلود کنید و برای کودک بخوانید!
  • برای یادگیری حرفه ای و کامل تر، بهترین بسته های آموزش زبان انگلیسی کودکان را اینجا مشاهده نمایید
زبانمهر

حتما بخوانید!

64 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست