پادکست

50 پادکست رایگان برای تقویت لیسنینگ (و اسپیکینگ) زبان انگلیسی

گاما

چه یک زبان آموز کاملا مبتدی باشید یا یک زبان آموز پیشرفته و می خواهید برای تقویت زبان انگلیسی از پادکست استفاده کنید، ما در این مطلب حدود 30 تا از بهترین پادکست های رایگان از سرتاسر اینترنت را برای تان گلچین کرده ایم. این پادکست ها و در واقع همه پادکست های زبان، بیشتر به تقویت مهارت شنیداری (لیسنینگ) و گفتاری (اسپیکینگ) منجر می شوند.

اما آیا وقتی به پادکستی به زبان انگلیسی گوش می دهید، احساس می کنید از یک گوش تان وارد و از گوش دیگر خارج می شود و بی فایده است؟

حتما حتما حتما پادکست های گلچین شده انتهای مطلب را دانلود کنید

این یعنی با این که شما محتوا را درک می کنید، اما تمرکز روی لایه های عمیق معنایی و مباحثه معنا دار با دیگران برای تان دشوار است و همه چیز هایی که شنیده اید را فراموش می کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

یا شاید هم این طور هستید که:

  • باید برای درک مفهوم چند بار به چیزی گوش بدهید.
  • معمولا گوینده خیلی سریع صحبت می کند و شما نمی تواند هم زمان با او پیش بروید.
  • وقتی منظور گوینده را درک نمی کنید، حس خوبی هم برای بحث در مورد آن ویدیو یا پادکست ندارید..

ممکن است دلیل علاقه شما به پادکست ها این باشد که آن ها سرگرم کننده هستند و می توانید در موردشان با دوستان تان حرف بزنید.

اما اگر حس کنید فهم آن پادکست برای تان دشوار است یا تردید دارید، احتمالا تمام وقت تان صرف مقابله با احساس نگرانی و ترس در مورد این که چه باید بگویید، خواهد شد.

اما آیا راه حلی وجود دارد؟

بله! در پایان این مقاله، متوجه می شوید چه طور جزئیات مهم پادکست ها را شناسایی کرده و لایه های معنایی آن را درک کنید و با اطمینان در بحث ها مشارکت داشته باشید.

نحوه استفاده از پادکست برای تقویت مهارت لیسنینگ به زبان انگلیسی

توجه: توصیه می کنم ویدئوی بالا را تماشا کنید تا فعالیت های تمرینی را به صورت هم زمان انجام بدهید. شما می توانید در هر زمان و هر مکان از این فعالیت ها برای تقویت مهارت لیسنینگ به زبان انگلیسی استفاده کنید.

مرحله 1: پادکست مناسب را انتخاب کنید.

  • موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید.
  • هدف تان در تمرین انگلیسی را مشخص کنید.
  • این را در نظر بگیرید که قرار است چقدر زمان به گوش دادن پادکست اختصاص بدهید.

هر یک از این نکات بر پادکستی که انتخاب می کنید، تأثیر می گذارد. توصیه می شود به لیست پادکست های انتهای مقاله مراجعه کنید.

مرحله 2: مهارت های لیسنینگ تان را با فعالیت های عملی موثر افزایش دهید.

ویدیوی آموزشی بالا هر فعالیت را مرحله به مرحله توضیح داده است، لطفا آن را تماشا کنید.

  • فعالیت اول: به منظور فهمیدن خلاصه مطلب (لب کلام) پادکست را گوش کنید.
  • فعالیت دوم: برای اضافه کردن واژه ها به دایره لغت تان به پادکست گوش کنید.
  • فعالیت سوم: به صورت کلی به پادکست گوش بدهید.

مرحله 3: برای موفقیت، عادات خوب را در خودتان به وجود بیاورید.

ویدیوی آموزشی بالا هر فعالیت را مرحله به مرحله توضیح داده است، لطفا آن را تماشا کنید.

  • تمرین شنیدن و گوش دادن را جزئی از سبک زندگی تان کنید.
  • از قابلیت کند کردن و عقب و جلو بردن گوشی یا ضبطتان برای شنیدن بخش های نا مفهوم استفاده کنید.
  • دوستان تان را ببینید و در مورد محتوای پادکست برایشان حرف بزنید.
  • به خودتان فرصت بدهید و صبور باشید.

نکته مهم 1:  اگر سایت یا پادکستی باز نشد، حتما بخاطر تحریم کردن آی پی ها و کاربران ایرانی ست، باید وی پی ان روشن کنید تا براحتی وارد سایت شوید، همه سایت ها و پادکست های زیر تست شده و بدون مشکل هستند!

نکته مهم 2: دقت کنید اکثر این پادکست ها روش پخششون یا همون Play کردنشون مثل تصویر زیر هست. یعنی شما وقتی روی لینک هر پادکست که ما تو این صفحه گذاشتیم، کلیک کنید، وارد سایتشون میشین، لیست پادکست ها با عنوانهای مختلف واستون نمایش داده میشن، روی هر پادکست که کلیک کنید، وارد صفحه توضیحات پادکست میشین و بعد هم Play می کنید و همزمان متن پادکست هم زیر پلیر نمایش داده میشه.

نکته مهم 3: پادکست ها رو به همین دلیل نمیشه برای دانلود گذاشت وگرنه میذاشتیم!! چون توی سایت وقتی پخش کنید هم هزاران موضوع هست که از بینشون میتونین انتخاب کنید، هم اینکه مدام به روز میشن و مطابق اخبار و تازه های دنیا میتونین پادکست پیدا کنید و هم اینکه همزمان هم میشه متن پادکست رو دید هم میشه زیرش توی همون صفحه با بقیه کاربرایی که دارن زبان یاد میگیرین چت و کامنت گذاشت!

روش پخش پادکست های زبان فرانسه

4 پادکست رایگان ویژه زبان آموزان مبتدی-متوسط

پادکست هایی که مخصوص زبان آموزان انگلیسی هستند، به طور خاص برای انگلیسی زبانان غیر بومی ساخته می شوند و اغلب مثل درس های انگلیسی روی واژگان، نکات گرامری، افعال ترکیبی و اصطلاحات و غیره تمرکز دارند.

معمولا درک این پادکست ها به دلایل زیر آسان تر است:

  • سرعت صحبت آهسته تر
  • تلفظ واضح تر
  • توضیح اصطلاحات، افعال مرکب یا اصطلاحات مهم
  • استفاده از قواعد گرامری ملموس و شناخته شده

برای زبان آموزان انگلیسی پادکست های بسیار متنوعی وجود دارد. برخی برای مبتدیان و برخی برای زبان آموزان پیشرفته طراحی شده اند.

با گوش دادن به پادکست های مخصوص زبان آموزان ممکن است حس کنید به صورت حضوری در کلاس زبان انگلیسی هستید. معمولا هدف این است که شما از این پادکست ها چیز هایی در مورد زبان انگلیسی یاد بگیرید، مثل افعال مرکب جدید، نحوه استفاده از قواعد گرامری، نکات کلیدی برای تقویت مهارت ریدینگ و موارد دیگر.

این سریالها را دانلود کنید، کمک بسیاری به تقویت لیسنینگ می کنند

و شما همه این کار ها را می توانید حین قدم زدن با سگ تان، پختن شام، تکان دادن کودک برای خواباندن، در مسیر رفتن به محل کار و موارد دیگر انجام دهید.

مزایای پادکست هایی که به طور خاص برای انگلیسی زبانان غیر بومی طراحی شده اند، این است که:

  • درک واژگان آسان تر است.
  • تلفظ واضح و سرعت صحبت کردن مناسب است.
  • به خاطر درک محتوای پادکست حس موفقیت بیشتری به شما دست می دهد.

در این بخش 5 پادکستی که به طور خاص برای زبان آموزان مبتدی انگلیسی ساخته شده و می توانید با آن ها شروع کنید را معرفی می کنیم. دقت کنید بطور کلی اگر نمیدانید چه لهجه ای را بهتر است یاد بگیرید این مطلب را بخوانید ولی بطور کلی آمریکایی توصیه میشه:

  • The English We Speak (لهجه بریتیش) این پادکست بی بی سی در هر اپیزود به مدت 3 دقیقه، روی اصطلاحات یا عبارات مختلف تمرکز می کند.
  • Luke’s English Podcast (لهجه بریتیش) در این پادکست به لوک، معلم و استندآپ کمدین بپیوندید، او دستور زبان، واژگان و استراتژی ها را به شیوه ای آموزنده و سبک آموزش می دهد.
  • Podcast English (لهجه آمریکن) پادکست فوق العاده دیگری از بی بی سی که بر توضیح دستور زبان و آموزش به روشی ساده و قابل فهم تمرکز دارد.
  • VOA خبرگزاری (لهجه آمریکن)  خبرگزاری وی او ای را می شناسید یکی از معروف ترین ها در دنیا که پادکست های آموزش زبان در موضوعات مختلف ارائه میدهد. در سایتشان همچنین عبارات انگلیسی، اصطلاحات عامیانه، گفتار به شیوه طبیعی و بومی (Native) و استراتژی های ساده را در هر قسمت بررسی می کنند.

5 پادکست رایگان بصورت انگلیسی بومی

پادکست های انگلیسی معمولا برای مخاطبان انگلیسی زبان ساخته می شوند و از گویش اصیل ( واقعی ) انگلیسی در آن ها استفاده می شود. این پادکست ها فقط هدف شان یادگیری زبان انگلیسی نیست، بلکه بر موضوعات مختلفی از جمله داستان، تاریخ، علم ، طنز ، آشپزی، توصیه هایی برای زندگی، بازی، موسیقی و موارد دیگر تمرکز دارند.

پادکست هایی که مخصوص افراد انگلیسی زبان طراحی شده اند ممکن است چالش برانگیز باشند، اما برای تقویت مهارت های لیسنینگ بسیار مفید هستند، زیرا می توانید با گوش دادن به آن ها موارد زیر را یاد بگیرید:

  • الگو های زبانی و گفتاری اصیل و واقعی
  • لهجه طبیعی، استرس یا تاکید و تلفظ درست کلمات
  • عبارات واقعی و روزمره و کاربرد گرامر در جملات

هدف پادکست های انگلیسی زبان آموزش و سرگرم کردن مخاطبان است. و به همین دلیل این محتوا ها نه تنها مفید هستند بلکه سرگرم کننده هم هستند! هنگام گوش دادن به آن ها می توانید که یاد بگیرید، بخندید، گریه کنید، امیدوار شوید، تأمل کنید و سرگرم شوید.

باز هم می گویم، بهترین چیز در مورد پادکست این است که می توانید آن را در هر زمان و هر کجا گوش دهید! یادتان باشد شما می توانید هنگام رانندگی به سمت محل کار، شستن ظرف ها بعد از شام ، دویدن، تعطیلات آخر هفته یا تمرین در باشگاه بدنسازی به آن ها گوش بدهید!

حتما دانلود کنید: 100 درس فوق العاده عالی صوتی برای تقویت زبان انگلیسی

شاید اولین باری که به یک پادکست انگلیسی زبان گوش می دهید، برای تان چالش برانگیز باشد. ممکن است بار دوم و بار سوم هم چالش برانگیز باشد. اما با هر فرصتی که پیش آمد، قوه درک شنوایی تان را تقویت کنید.

علاوه بر این، گوش دادن به این پادکست ها مزیتهای فوق العاده ای دارد. این مزایا عبارتند از:

  • گوش دادن به زبان انگلیسی نیتیو و درک کاربرد دستور زبان و همینطور یادگیری واژگان، اصطلاحات عامیانه و تلفظ صحیح
  • درک بهتر زبان انگلیسی نیتیو
  • بهتر شدن تلفظ، دستور زبان و واژگان با تقلید و تکرار لهجه واقعی ، استرس و الگوهای تلفظی (مثل گفتار، فرایند حذف، ادغام)

به طور کلی، گوش دادن به پادکست های انگلیسی زبان به شما کمک می کند تا درکتان نسبت به این زبان بیشتر شده و ارتباط بهتر و واقعی تری با زبان انگلیسی برقرار کنید.

در این بخش 6 پادکست انگلیسی نیتیو هست که به شدت آن ها را توصیه می کنم:

  • Overheard by National Geographic: میزبان از خلاصه محتوای The National Geographic استفاده می کند تا درباره طبیعت و مدرن سازی با کاوشگران، دانشمندان، عکاسان ، روزنامه نگاران و بسیاری دیگر بحث کند.
  • Invisibilia: پادکستی است که قصه گویی را با روانشناسی ترکیب می کند تا عواملی که رفتار، ایده ها، باور ها و فرضیان انسان را شکل می دهند، را کشف کند.
  • Storycorps: پادکستی است که هدف آن ایجاد امید در هر شنونده از طریق گفت و گو در مورد عشق، از دست دادن، خانواده و دوستی است.
  • This American Life: این پادکست با پرداختن به مجموعه ای از داستان های مردم محور که شامل طنز و پیچش های داستانی هستند و با آن ها همزاد پنداری می کنند، نگاه اجمالی به وقایع جاری می اندازد.
  • S-Town: سازنده این پادکست از تهیه کنندگان This American Life‌ است که داستان جنایت واقعی مرد آلابامایی را بررسی می کند که بدون مجازات فرار کرده و احتمالا محل گنج پنهان را می داند.
  • Serial: این پادکست هم از سری ساخته های سازنده This American Life و محبوب ترین پادکست تمام دوران است. فقط کافیست به قسمت اول فصل 1 گوش بدهید تا دلیل آن را بفهمید. این نمایش پر از فریب و رمز و راز و البته یک داستان واقعی است.

8 پادکست های مورد علاقه چرب زبان (متوسط-پیشرفته)

محبوب ترین ها در تیم چرب زبان عبارتند از:

  • پادکست های زبان مستر: این پادکست ها در سایت فارسی زبان مستر تهیه شده اند و بصورت سری هایی ارائه شده اند.
  • A Way with Words: در این پادکست میزبانان خوش بین و سرزنده به سوالات تماس گیرنده پاسخ می دهند و تاریخچه و ماهیت کلمات و عبارات مختلف در زبان انگلیسی را بررسی می کنند.
  • Unlocking Us: کارشناس روانشناسی و نویسنده، برنی براون، ایده ها ، تجربیات، و رسانه هایی را تحلیل می کند که تجربه های انسانی از تقویت روحیه گرفته تا دل شکستگی را بررسی می کنند.
  • Dare to Lead : پادکست جذاب دیگری از برنی براون که با گفت و گو با مبتکران، رهبران و متحول کنندگان فرهنگی به موضوع رهبری می پردازد.
  • Hidden Brain: این پادکست هم مشابهInvisibilia ، علم و داستان گویی را با هم ترکیب کرده تا الگوهای ناخودآگاهی که روابط، رفتار و فرایند های فکری را هدایت می کنند را کشف کند.
  • Ten Percent Happier: ضمیمه ای از پر فروش ترین کتاب دان هریس، که در آن همه جنبه های خوشبختی بررسی می شود و ذهن تان را آموزش می دهد تا بر موانع خوشبختی و شاد بودن غلبه کنید.
  • Stuff You Should Know: پادکست آموزنده ای که همه چیز از سرعت خواندن گرفته تا نحوه عملکرد سیرک ها را پوشش می دهد. هیچ موضوعی در این جا ممنوع نیست!
  • Super Soul: اگر تا به حال برنامه نمایشی Super Soul Sunday اپرا وینفری را تماشا نکرده اید، این پادکست را از دست ندهید . این پادکست از طریق گفت و گو با نویسندگان، روشنفکران و رهبران فکری ، شما را به سمت بهترین حالت ذهنی هدایت می کند.
  • Wild With Sarah Wilson: سارا ویلسون در این پادکست به طور عمیق و تامل برانگیز با فیلسوفان و رهبران صحبت می کند تا از تکنیک های عملی برای غلبه بر چالش های مختلفی مثل تغییرات آب و هوا، نظام سرمایه داری، تنهایی، قطع ارتباط و موارد دیگر پرده برداری کند.

همه جملات کاربردی انگلیسی در زندگی روزمره با ترجمه و تلفظ +PDF

بهترین اپلیکیشن تقویت لیسنینگ با پادکست رایگان

این اپلیکیشن با اختلاف، بهترین اپلیکیشن یادگیری انگلیسی با کمک پادکست است که امتیاز فوق العاده بالایی از سمت کاربران دریافت کرده است.

در اپلیکشن LearnEnglish Podcasts (دانلود برای اندروید دانلود برای آیفون)می توانید به محبوب ترین پادکست های انگلیسی شورای فرهنگی بریتانیا گوش کنید.

مهارت لیسنینگ، ریدینگ و درک عمومی تان از این زبان را تقویت کنید و همین طور زبان انگلیسی مخصوص کسب و کار را هم یاد بگیرید.

word image 50

این پادکست ها را می توانید هر زمان که خواستید دانلود کنید و بعدا به صورت آفلاین به آن دسترسی داشته باشید. وقتی یک اپیزود را تمام کردید، می توانید آن را پاک کرده تا فضای دستگاه تان اشغال نشود.

ویژگی های اصلی پادکست LearnEnglish Podcasts:

  • هر هفته پادکست های جدیدی اضافه می شوند، بنابراین بی کار نمی مانید! محتوای شان هم در زمینه های مختلف از یادگیری زبان گرفته تا اطلاعات عمومی در مورد دنیا است. پس همه سلایق در نظر گرفته شده است.
  • اپیزود های این پادکست قابل دانلود هستند، یعنی شما می توانید به صورت آفلاین هم به آن ها گوش بدهید و هر موقع خواستید پاک کنید.
  • متن نوشته های صوتی (Audio script) تعاملی این امکان را برای تان فراهم می کنند تا عبارات یا واژگان جدید و دشوار خیلی راحت دوباره از طریق متن برای تان تکرار شوند. علاوه بر این امکان تنظیم سرعت صدا هم وجود دارد یعنی اگر از طریق بلندگو یک جمله را متوجه نشدید، می توانید سرعت را کُند کنید تا بفهمید.
  • قابلیت پخش در پس زمینه (Background playing) هم به شما امکان می دهد در حالی که صفحه نمایش خاموش است، بتوانید به صدا گوش بدهید. این یعنی می توانید گوشی تان را در جیب تان بگذارید و در حین حرکت به پادکست گوش کنید.
  • از تمرینات ساده مربوط به هر اپیزود استفاده کنید . یک صفحه مخصوص روند پیشرفت تان هم وجود دارد که می توانید از طریق آن، میزان رشدتان را پیگیری کنید.
  • می توانید آنچه که مشاهده می کنید یا می شنوید را از طریق فیسبوک، توئیتر و ایمیل با دوستان تان به اشتراک بگذارید و پیشرفت تان را با آن ها جشن بگیرید.

بهترین پادکست های گلچین شده از تمام اینترنت فارسی (برای همه سطوح)- آپدیت 2023

پادکست اول

پادکست دوم

پادکست سوم

پادکست چهارم

پادکست پنجم

پادکست ششم

پادکست هفتم

پادکست هشتم

پادکست نهم

پادکست دهم

پادکست یازدهم

پادکست دوازدهم

پادکست سیزدهم

پادکست چهاردم

پادکست پانزدهم

پادکست شانزدهم

پادکست هفدهم

پادکست هجدهم (بزودی)

حتما مکالمه های این بخش را دانلود کنید

 یک سخن کوتاه

بهترین ویژگی پادکست ها این است که هر زمان و هر کجا که می خواهید می توانید به آنها گوش دهید. امروزه، آنها یک روش مناسب و مؤثر برای یادگیری زبان برای افرادی که حداقل در سطح ابتدایی هستند به شمار می رود. هر کس می تواند پادکستی را پیدا کند که متناسب با نیازهایش باشد و به کمک آن به اهداف خود برسد.

اگر مبتدی هستید، شروع به یادگیری پادکست های انگلیسی غیر بومی کنید و دانش خود را در دستور زبان و واژگان انگلیسی، تقویت کنید. این پادکست ها همچنین به شما در تمرین مهارت های گوش دادن و درک مطلب نیز کمک خواهند کرد. هنگامی که احساس کردید می توانید به سطح بعدی بروید، پادکست های انگلیسی زبان بومی را امتحان کنید.

چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ (بهترین راهها+ دانلود منابع)

فراموش نکنید که گوش دادن به پادکست ها فقط چند دقیقه در روز می تواند تفاوت مثبتی در سطح انگلیسی شما ایجاد کند!

زبانمهر

حتما بخوانید!

10 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • هوشنگ اسلامی نژاد
    آبان 13, 1399 9:52 ق.ظ

    با سلام با تشکر از شما که مطالب آموزشی مفیذ انگلیسی را ارائه می دهید.از شما می خواهم که در زمینه مکالمه انگلیسی مطالب بیشتری ارائه دهید.همچنین در مورد انگلیسی محاوره ای بریتیش و آموزش لهجه و تلفظ بریتیش بیشتر مطالب ارائه دهید.
    lrarning british pronunciation fast english speaking and listening practice

    پاسخ
    • علی امیری
      بهمن 25, 1399 6:05 ق.ظ

      بریتش هم آخه شد لهجه که تو بهش علاقه داری ؟

      پاسخ
      • خوب معلومه بریتیش خیلیم لحجه قشنگیع ک بهشون علاقعه دارن و این کوتاه فکر بودن شما رو میرسونه

        پاسخ
      • گلم اول اینکه بریتیش اصیل تره و اصل انگلیسیه
        دوم هر کسی ی علاقه ای داره و سوم اینه که انگلیسی زبان های استرالیا و آمریکا همع عاشق بریتیشن
        لطف کوتا مغزی خودت رو به رخ بقیه نکش

        پاسخ
  • به نظرم ، جفت لهجه ها زیبا هستن . و ما باید هدف خودمونو داشته باشیم ، اینجور نباشه ، یکی امریکن دوس داره بیاد برتیشو فوحش بده . من خودم امریکن دوس دارم ولی خیلی وقتا تلفظ های برتیشم یادمیگیرم

    پاسخ
  • با سلام و تشکر پادکست های بالا رو چرا نمیشه دانلود کرد؟

    پاسخ
  • سلام میشه پاسخ بدید چطور میشه پادکست‌های بالا رو دانلود کرد

    پاسخ
  • مطالبنون بسیار کاربردی و مفید بود . توفیق روز افزون تون رو از خدای کائنات خواستارم . عزبزان

    پاسخ
  • سلام من پادکست اول رو گوش کردم اگه امکانش هست یکبار فقط متن را بخوانید سپس برای بار دوم متن رو بخوانید و ترجمه کنید و نکات رو بگویید به نظر من بهتر برای لیسینینگ
    سپاسگزارم از لطفتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست