مکان هر جاذبه روی نقشه

۳۶ تا از بهترین جاذبه های گردشگری آلمان (نظر توریست ها)

گاما

بزرگترین کشور واقع در قلب اروپا که حتما باید آن را ببینید آلمان است. آلمان با قلعه های آلمانی، بازارهای کریسمس و نوشیدنی های معروفش واقعا ارزش سفر کردن را دارد.

به غیر از جشنواره های مشهور آلمانی مثل جشنواره معروف “Oktoberfest” ( جشن اکتبر)، آلمان شهرها و جاذبه های فراوان دیگری هم دارد که بسیار تحسین بر انگیزند.

خب، به نظر می رسد که شما آلمان را درست و حسابی نمی شناسید و دنبال این مطلب آمده اید تا دنبال جاذبه های گردشگری آلمان و بهترین مکان ها برای گشت و گذار در این کشور بگردید، درست است؟ جای خوبی آمده اید!

حتما بخوانید: مردم آلمان: شناخت روحیات، فرهنگ، آداب و قوانین

ما امروز نه تنها یک لیست ساده از بهترین جاذبه های توریستی و گردشگری آلمان را در اختیارتان می گذاریم، بلکه یک نقشه هم برایتان تهیه کرده ایم که بهترین قلعه های آلمان در آن مشخص شده اند. این نقشه را می توانید انتهای همین مطلب پیدا کنید یا به راحتی و با کلیک روی اینجا به نقشه برسید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

بهترین شهرها برای بازدید در آلمان

خیلی خب! بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم و شروع به بررسی ۳۴ مورد از بهترین و زیباترین شهرهای آلمان می کنیم.

به روز رسانی: این لیست در فواصل زمانی مختلف به روز رسانی می شود. آخرین به روز رسانی در سال ۲۰۲۰ انجام گرفته است.

حتما بخوانید: به عنوان یک توریست در اروپا این ۱۵ کار را هرگز انجام ندهید!

۱-هایدلبرگ (Heidelberg)

هایدلبرگ (Heidelberg)

هایدلبرگ یکی از عاشقانه ترین و رمانتیک ترین شهرهای آلمان است. این شهر نه فقط الان بلکه سال های زیادی میزبان دوران رومانتیک فلسفه و ادبیات آلمانی بوده و طیف گسترده ای از شاعران مشهور در این شهر زندگی می کردند.

علاوه بر اینکه قدیمی ترین دانشگاه کشور آلمان در شهر هایدلبرگ قرار دارد، این شهر مکان های جالب و دیدنی دیگری هم دارد؛ مثل یک قلعه، یک شهر قدیمی زیبا و یکی از معروف ترین نمایشگاه های قرون وسطایی.

با توجه به سابقه رمانتیک بودن هایدلبرگ، پس اصلا جای تعجب نیست که چرا آهنگ “I lost my heart in Heidelberg” (من قلبم رو در هایدلبرگ باختم) ساخته شده.

۲-لادنبورگ (Ladenburg)

لادنبورگ (Ladenburg)

شهر لادنبورگ در قلب “کورپفالز” واقع شده و پر از ساختمان های قرون وسطایی، گالری های هنری و کافه های متعدد است. علاوه بر این چندین موزه فوق العاده هم در این شهر وجود دارد که واقعا ارزش دیدن دارند.

۳-اشتوتگارت (Stuttgart)

اشتوتگارت (Stuttgart)

اشتوتگارت در مقایسه با خیلی از شهرهای اروپایی، با وجود حرکت به سمت مدرنیته و تحول، درکمال تعجب هنوز هم اراضی سر سبزش را حفظ کرده است. از این گذشته اشتوتگارت موزه ها و پارک های بسیار جالبی هم دارد. یکی دیگر از مواردی که اشتوتگارت به خاطر آن در جهان معروف شده نوشیدنی های معروفش است؛ پس حتما در سفرتان به این شهر یکی از آنها را امتحان کنید!

۴-توبینگن (Tübingen)

توبینگن (Tübingen)

شهر توبینگن اکثرا از دانشجویان و دانش آموزان تشکیل شده که تقریبا یک سوم از جمعیت این شهر را شامل می شوند. از طرف دیگر، هر چه بیشتر در خیابان ها و محله های قدیمی توبینگن قدم بزنید، ساختمان های چوبی، کافه و مغازه های بیشتری می بینید. اگر عاشق طبیعت هستید پس حتما باید کوهنوردی و گشت و گذار در کوه های سوابین یورا (Swabian Jura) را امتحان کنید.

۵-فرایبورگ (Freiburg im Breisgau)

فرایبورگ (Freiburg im Breisgau)

فرایبورگ یکی از شهرهای دانشگاهی آلمان است که به خاطر مرکز شهر قرون وسطایی اش مشهور شده. علاوه بر این، فرایبورگ یکی از پایدارترین و بهترین شهرها برای سکونت در آلمان هم شناخته می شود.

در فرایبورگ می توانید به جنگل سیاه (Black Forest) بروید یا با تله کابین از جنوب شهر به به قله کوه Schauinsland که ارتفاع آن به ۱۲۸۴ متر می رسد سفر کنید. فرایبورگ به مرز سوئیس و فرانسه بسیار نزدیک است؛ بنابراین می توانید در آن منطقه خیلی از شهرهای زیبای فرانسه را هم ببینید.

حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شهر فرایبورگ پارکی به نام “Europa Park“ وجود دارد که برای گشت و گذار خانواده ها مکان بسیار مناسبی محسوب می شود. فقط اینکه این پارک فقط تابستان ها باز است؛ بنابراین حتما باید موقع برنامه ریزی کردن برای سفرتان این نکته را هم به خاطر داشته باشید.

۶-کنستانز (Konstanz)

کنستانز (Konstanz)

شهر کنستانز در امتداد بزرگترین دریاچه این شهر یعنی دریاچه کنستانس (Constance) که به دریاچه بودنسی (Bodensee) معروف است واقع شده. به خاطر موقعیت مکانی این شهر، حتما باید برای دیدن و گشت و گذار در آن سوار قایق شوید.

کنستانز یکی از خوش شانس ترین شهرها در طول جنگ جهانی دوم بود که توانست سالم از جنگ بیرون بیاید. این شهر بسیار زیبا و بی نقص است و مکانی مناسب برای استراحت در ساحل محسوب می شود.

۷-مرسبورگ (Meersburg)

مرسبورگ (Meersburg)

مرسبورگ به معنای قلعه ای در دریا در سواحل دریاچه کنستانس واقع شده است. درست است که کنستانس دریا نیست اما به هر حال مرسبورگ به همین دلیل که در کنار این دریاچه قرار گرفته چنین نامی گرفته و یکی از مقاصد مشهور گردشگری در طول تابستان به شمار می رود. باغ های انگوری که خانه های قرون وسطایی و محله های کوچک این منطقه را در بر گرفته زیبایی آن را دو چندان کرده است.

در واقع همه مناطق اطراف دریاچه بودنسی بسیار جذاب و دیدنی هستند و توصیه می کنیم برای گشت و گذار در این مناطق دوچرخه کرایه کنید.

۸-فوسن و قلعه نووشوانشتاین (Füssen with Neuschwanstein Castle)

فوسن و قلعه نووشوانشتاین (Füssen with Neuschwanstein Castle)

قلعه نووشوانشتاین مشهورترین قلعه جهان و معروف ترین جاذبه دیدنی تمام آلمان است. با اینکه تلفظ نام این قلعه سخت است اما همه مشتاق دیدن این بنای فوق العاده هستند و البته که صد در صد هم ارزشش را دارد! من به عنوان یک توریست آخرین بار در سال ۲۰۱۹ از این قلعه دیدن کردم و باید بگویم که فوق العاده بود!

اگر فقط یک چیز وجود داشته باشد که شهر فوسن بخواهد به آن افتخار کند قطعا قلعه های شگفت انگیزش است که رویاهای افسانه ای شما را به واقعیت بدل می کنند.

شهر قدیمی فوسن با خیابان های قدیمی رومانتیک و عاشقانه اش در سواحل زیبای رودخانه Alpine River Lech واقع شده است. نه تنها از راه زمینی بلکه بر پهنه این رودخانه شگفت انگیز نیز می توانید به گشت و گذار در فوسن بپردازید.

نکته: فقط یک ساعت طول می کشد تا از مونیخ به فوسن برسید.

با ورود به شهر فوسن می توانید معروف ترین قلعه آلمان یعنی قلعه زیبای نووشوانشتاین را از نزدیک ببینید و درباره تاریخ امپریالیستی این کشور زندگی شاه لودویگ دوم اطلاعات جالب زیادی کشف کنید.

درست به همین دلیل است که بیش از یک و نیم میلیون گردشگر برای تماشای قلعه با شکوه نووشوانشتاین به فوسن سفر می کنند. عکس ها و تصاویر این قلعه شما را یاد چیزی نمی اندازد؟ بله درست است؛ والت دیزنی! اگر با دیدن قلعه نووشوانشتاین یاد والت دیزنی افتادید کاملا حق دارید چون والت دیزنی برای ساخت آثارش از این قلعه زیبای قرن ۱۹ الهام گرفته است.

توصیه می کنیم که صبح زود به دیدن قلعه نووشوانشتاین بروید. برای رسیدن به این مکان دیدنی هم می توانید پیاده روی کنید و هم سوار اتوبوس شوید. بهترین منظره قلعه نووشوانشتاین نیز پلی به نام مارین برونک (Marienbrencke) است.

۹-گارمیش-پارتنکیرشن (Garmisch-Partenkirchen)

گارمیش-پارتنکیرشن (Garmisch-Partenkirchen)

۵ امتیاز برای کسی که بتواند اسم این مکان را به درستی تلفظ کند! سخت است نه؟ درست به همین دلیل است که از اصطلاح “GaPa” مخفف شده نام Garmisch-Partenkirchen برای اشاره به این منطقه کوهستانی زیبا که در آن می توانید تسوگ اِشپیتسه  (Zugspitze) مرتفع ترین و بلندترین قله آلمان را پیدا کنید استفاده می شود.

“GaPa” پر از رشته کوه های آلپ است و به “معروف ترین شهر آلپ های منطقه باواریا” نیز مشهور شده. مطمئن باشید به محض دیدن این منطقه عاشق دره ها و کوه هایی خواهید شد که همه جا را فرا گرفته اند.

۱۰-اوبرامرگائو (Oberammergau)

اوبرامرگائو (Oberammergau)

در این منطقه می توانید قله ۱۳۴۲ متری کوه کوفل و مناظر فوق العاده بکر و زیبای آن را از نزدیک ببینید. خانه های این منطقه با نقاشی های دیواری شگفت انگیز کلیساها نیز ترکیبی هنرمندانه و چشم نواز است که ارزش دیدن دارد.

نکته: می توانید اوایل زمستان که همه جا پوشیده از برف است از این منطقه دیدن کنید یا تابستان به آنجا بروید و از مناظر زیبایش لذت ببرید.

۱۱-مونیخ (Munich)

مونیخ (Munich)

مونیخ گذشته از اینکه محل اصلی برگزای جشن اکتبر است، مکانی عالی برای تفریحات و گشت و گذار شبانه، موسیقی و جشنواره های مختلف نیز محسوب می شود. مونیخ بهترین باغ های آبجو را دارد.

علاوه بر این در مونیخ می توانید به موزه های شگفت انگیز و بناهای زیبا نیز دیدن کنید. بسیار توصیه می کنیم که به اطراف منطقه مارین پلاتز (Marienplatz) هم سری بزنید. البته باید یادتان باشد که مونیخ شهر ارزانی نیست و اگر بودجه کافی ندارید بهتر است اقامتتان در این شهر کوتاه باشد.

قطعا نمی توانید بدون غذا خوردن و نوشیدن آبجوهای معروف مونیخ آن را ترک کنید. مشهورترین باغ آبجوی مونیخ آگوستینر کلر (Augustiner-Keller) است؛ ولی رستوران ها و باغ های آبجوی زیاد دیگری هم وجود دارند.

خوب است بدانید که مونیخ به زبان آلمانی München نوشته می شود. علاوه بر این مونیخ موفق ترین باشگاه فوتبال آلمان یعنی بایرن مونیخ (FC Bayern Munich) را هم دارد. معمولا بلیط های مسابقاتی که در ورزشگاه آلیانز آرنا برگزار می شوند سریع فروخته می شوند. برای اطلاع از وجود بلیط اضافی می توانید از هتل یا دفتر توریستی تا سؤال کنید.

۱۲- آگسبورگ (Augsburg)

آگسبورگ (Augsburg)

آگسبورگ قدیمی ترین شهر در منطقه باواریا و دومین شهر قدیمی در آلمان محسوب می شود. این شهر با معماری بسیار جالب و شگفت انگیزش مکانی فوق العاده برای گشت و گذار است. علاوه بر این گفته می شود اولین مجتمع مسکونی در آگسبورگ ساخته شد.

گذشته از پارک های زیبا و دیدنی که مکان مناسبی برای تفریح خانواده ها هستند، آگسبورگ باغ وحش ها و جشنواره های متعددی هم دارد که دیدنی اند.

۱۳- نویبورگ آن در دوناو (Neuburg an der Donau)

نویبورگ آن در دوناو (Neuburg an der Donau)

نویبورگ آن در دوناو به معنی “قلعه نو روی دانوب” است؛ اما بر خلاف نامش این شهر روی تپه سنگ های آهکی ژوراسیک در امتداد دره دانوب بنا شده است. تماشای این شهر شما را به عصر رنسانس و باروک می برد.

۱۴- پاساو (Passau)

پاساو (Passau)

پاساو یکی دیگر از شهرهای دیدنی و جذاب آلمان است که بین سه رودخانه این (Inn)، ایلز (Ilz) و دانوب (Danube) واقع شده که همگی در کنار این شهر قرار دارند. پاساو به Dreiflüssestad به معنای شهر سه رودخانه نیز معروف است.

به غیر از ویژگی شگفت انگیز، شما می توانید در این شهر بزرگترین ساز ارغنون جهان را در کلیسای جامع سن استفان (St. Stephen’s Cathedral) ببینید.

نکته: اگر می خواهید شاهد کنسرت ۳۰ دقیقه ای روزانه با این ارغنون باشید همه روزها به جز یکشنبه ها و روزهای تعطیل، از ماه می تا اکتبر فرصت دارید تا به تماشای نواختن این ارغنون زیبا بروید. پنج شنبه ها نیز کنسرت های طولانی تری در این کلیسا برپا می شود.

۱۵- رگنسبورگ (Regensburg)

رگنسبورگ (Regensburg)

رگنسبورگ نام شهری در آلمان است که در کنار دومین رود بزرگ اروپا یعنی دانوب واقع شده و به یکی از مکانهای عالی توسعه اقتصادی و فرهنگی تبدیل شده است. مطمئن باشید دیدن جاذبه های تاریخی و جالب این شهر شما را به تحسین وا می دارد.

نکته: می توانید دو ساعته از مونیخ به رگنسبورگ برسید.

۱۶- دینکلسبوهل (Dinkelsbühl)

دینکلسبوهل (Dinkelsbühl)

در امتداد جاده معروفی که جاده رمانتیک (Romantic Road) نام دارد شهر دینکلسبوهل با خانه های اشرافی قرون وسطایی را پیدا می کنید. این خانه های شگفت انگیز جذابیت شهر دینکلسبوهل را دو چندان کرده اند.

۱۷- رتنبورگ اب در تاوبر (Rothenburg ob der Tauber)

رتنبورگ اب در تاوبر (Rothenburg ob der Tauber)

اگر عاشق سرزمین های افسانه ای هستید رتنبورگ اب در تاوبر مطمئنا برایتان جذاب خواهد بود. بهترین جاذبه گردشگری این قسمت شهریست که شما را به جاده رمانتیک می رساند. با قدم زدن روی سنگ فرش های خیابان ها در رتنبورگ اب در تاویر می توانید از مناظر زیبا و جزئیات شگفت انگیز محله های آن لذت ببرید. اگر سفرتان با فصل کریسمس همزمان باشد هم شانس این را دارید که از جشن ها و مراسم مخصوص مردم این منطقه دیدن کنید.

۱۸- نورنبرگ (Nuremberg)

نورنبرگ (Nuremberg)

نورنبرگ شهری پر از تاریخ، کلیساهای قدیمی و قلعه های امپریالیستی است. این شهر با قطار فقط یک ساعت تا مونیخ فاصله دارد برای سفری یک روزه گزینه بسیار خوبی محسوب می شود. نورنبرگ شهر نسبتا کوچکی است. وقتی از قطار پیاده می شوید دیوارهای قدیمی شهر توجهتان را به خودش جلب می کند. واقعا ارزشش را دارد که به نوربنرگ سفر کنید و از دیدن تاریخ کهن آن لذت ببرید.

۱۹- بامبرگ (Bamberg)

بامبرگ (Bamberg)

بامبرگ شهری در نزدیکی نورنبرگ است و قدمت آن به قرون وسطی می رسد. این شهر به خاطر وجود کارخانه های آبجو مشهور است و علاوه بر این جاذبه های تاریخی بسیار زیادی هم دارد که توجهتان را جلب می کنند.

نکته: شهر بامبرگ از سال ۱۹۹۳ میراث یونسکو شناخته شده است و بیشترین تعداد کارخانه های آبجو سازی جهان در این شهر وجود دارند.

۲۰-ارفورت (Erfurt)

ارفورت (Erfurt)

ارفورت که به عنوان “شهر پر رفت و آمد” هم معروف است به خاطر وجود کلیساها و بناهای تاریخی دیگرش شهرت دارد. علاوه بر این می توانید در ارفورت خوشمزه ترین کوفته ها را نوش جان کنید و در بازارها جالب و دیدنی اش بگردید.در کنار همه اینها، باید بدانید که بزرگترین ناقوس دنیا هم در برج میانی کلیسای جامع گوتیک در ارفورت قرار دارد.

۲۱-ویمار (Weimar)

ویمار (Weimar)

ویمار به عنوان مرکز بزرگ کلاسیک در آلمان شناخته می شود و محل زندگی افراد بزرگی همچون لوتر، کرانچ و باخ بوده است. علاوه بر این شهر ویمار یکی از مقاصد برتر گردشگری و فرهنگی کشور محسوب می شود. از آنجایی که مکان ها و جاذبه های توریستی در ویمار به هم نزدیکند، این شهر محل خوبی برای پیاده روی و لذت بردن از زیبایی های گردشگری نیز می باشد.

۲۲-لایپزیگ (Leipzig)

لایپزیگ (Leipzig)

در کنار برلین جدید و نو، لایپزیگ نیز شهری با روح نو پرستانه و جدید است. برای خود آلمان از سال ۲۰۱۰ بسیار محبوب و معروف شد؛ با این حال هیچ وقت نام این شهر به گوش خیلی از توریست ها نمی رسد. لایپزیگ که زمانی مرکز جمهوری دموکراتیک در آلمان بود در حال حاضر به یک شهر مدرن تبدیل شده است که جاذبه ها و مناظر دیدنی زیادی دارد.

یکی از این جاذبه ها، بنای یادبود نبرد ملل است. این بنای تاریخی هیچ ربطی به جنگ جهانی دوم ندارد بلکه یادبود ۱۰۰ ساله ای از شکست ناپلئون و عقب نشینی او از آلمان است. علاوه بر این در لایپزیگ شما می توانید از بازارهای کریسمس، موزه هنرهای مدرن و حتی یک باشگاه فوتبال موفق به نام RB Leipzig دیدن کنید.

۲۳-میسن (یا میژن) (Meissen or Meißen)

میسن (یا میژن) (Meissen or Meißen)

شهر میسن به خاطر ظروف چینی اش که از بالاترین کیفیت برخوردارند مشهور است. تولید چینی در شهر میسن بیشتر از ۳۰۰ سال قدمت دارد. گذشته از ظروف چینی شگفت انگیز، میسن شهری ۱۰۰۰ ساله با موسیقی و شراب ناب است.

۲۴-درسدن (Dresden)

درسدن (Dresden)

هیج پرواز مستقیمی به درسدن وجود ندارد برای همین در اغلب موارد گردشگران و توریست ها از این شهر جذاب غافل می مانند. با این حال فقط پراگ و برلین نزدیک درسدن هستند؛ به همین دلیل وقتی به آلمان سفر می کنید بهتر است که این شهرها را با هم ببینید. گذشته از بافت قدیمی این شهر، مطمئنا از دیدن منظره کوه های ماه سنگی و مزارع برنج شوق خواهید کرد.

۲۵-باستی (Bastei)

باستی (Bastei)

یکی از حیرت انگیزترین زیبایی های طبیعت که در ارتفاع ۳۰۵ متری رودخانه البه (Elbe) قرار دارد پل سنگی معروف باستی است. فاصله این منطقه از پراگ یک ساعت زمان می برد و گشت و گذار ودیدن همه مناظر آن دو تا دو ساعت و نیم طول می کشد.

۲۶-گابلنز – پارک کروملائور (Gablenz – Kromlauer Park)

گابلنز – پارک کروملائور (Gablenz – Kromlauer Park)

اگر فقط یک جاذبه دیدنی در گابلنز وجود داشته باشد بدون شک آن پارک کروملائور و پل شیطان (Devil’s Bridge) است. پل شیطان پل نمادینی است که با سنگ های مختلف ساخته شده است.

نکته: اکثر گردشگران ترجیح می دهند در فصل پاییز از این پارک دیدن کنند چون مناظر طبیعی آن جذاب تر و دیدنی تر است.

۲۷-برلین (Berlin)

برلین (Berlin)

برلین شهری آزاد و پر از جاذبه های گردشگری است؛ از موزه های شگفت انگیز گرفته تا کافه های آبجو و تفریحات شبانه، هر چیزی که بخواهید در این شهر وجود دارد. مطمئنا در طول سفرتان به برلین مکان متعددی برای بازدید و گشت گذار پیدا خواهید کرد.

۲۸-روستوک (Rostock)

روستوک (Rostock)

روستوک شهری متشکل از خشکی و آب است. از یک طرف معماری موزه ها و بناهای تاریخی متعدد روستوک می تواند شما را غافلگیر کند و از طرف دیگر سواحل و تورهای آبی آن بسیار مفرح و سرگرم کننده هستند. اگر در سفرتان بچه ها را هم همراهتان می برید باغ وحش روستوک مکان مناسب و سرگم کننده ای برایشان خواهد بود.

۲۹-لوبک (Lübeck)

لوبک (Lübeck)

لوبک شهر قدیمی و قرون وسطایی آلمان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این کشور است که می توان گفت سفر به آن جزو یکی از بایدهای مسافرتتان است. در این شهر می توانید از دروازه هولشتاین (Holsten Gate) که در قرن ۱۵ میلادی برای جلوگیری از ورود دشمنان خارجی ساخته شد. علاوه بر این می توانید با دیدن دریای بالتیک و غروب زیبایش خستگی را از تنتان بیرون کنید.

۳۰-هامبورگ (Hamburg)

هامبورگ (Hamburg)

هامبورگ بندر مهمی برای خروج مهاجران است. این بندر یکی از بین المللی ترین بنادر جهان است که دیدنی های زیادی برای شهروندان و مهمانان خودش دارد. هامبورگه که به ونیز شمالی هم معروف است روی آب ساخته شده و کانال ها و آبراه ها همه جای آن دیده می شوند.گذشته از همه اینها، هامبورگ شهر مناسبی برای تفریحات شبانه و غذا خوردن در رستوران ها است که مطمئنا از آنها لذت می برید.

۳۱-مونستر (Münster)

مونستر (Münster)

شهر مونستر به عنوان یکی از اماکن تاریخی برجسته آلمان شناخته می شود و تاریخ شنیدنی و جالبی برای گفتن دارد. می توانید هنگام سفرتان به این شهر زیبا با دوچرخه از پارک ها، طبیعت و حتی قلعه های شگفت انگیز آن با معماری و جزئیات شگفت انگیزشان دیدن کنید. در مونستر فستیوال ها و رویدادهای فرهنگی زیادی هم برگزار می شود که بسته به تاریخ سفرتان می توانید در آنها هم شرکت کنید.

اگر آقا هستید و دلتان می خواهد همسر مناسبتان را در آلمان پیدا کنید، بسیار خب! خوشبختانه مونستر دختران دانشجوی زیادی دارد که می توانید با توجه به معیارهایتان شریک زندگی تان را از بین آنها انتخاب کنید.

۳۲-دوسلدورف (Düsseldorf)

دوسلدورف (Düsseldorf)

دوسلدروف هم مثل خیلی از شهرهای بزرگ آلمان مکانی عالی برای پیدا کردن آبجوها و سوسیس های با کیفیت است. بزرگترین بارهای جهان هم در شهر دوسلدروف واقع شده اند. این شهر کنار رودخانه راین است و خیابان های آن سنگفرش شده اند.

۳۳-کولن (Köln)

کولن (Köln)

شهر کلن که بسیاری از موزه های مشهور جهان را در خود جای داده یکی از بزرگترین شهرهای آلمان است. این شهر به خاطر غذاهای خوشمزه و هنرهای بسیار نیز شهرت دارد. سیستم حمل و نقل پیشرفته این شهر جابجایی مسافران را بسیار راحت کرده. از نظر خیلی از توریست ها شهر کلن بهترین شهر آلمان برای تفریحات شبانه محسوب می شود. دیسکوها و کافه های این شهر تمام شب مشغول به کارند و مسافران می توانند در آنها به عیش و نوش و رقص بپردازند.

۳۴-ماربورگ (Marburg)

ماربورگ (Marburg)

با اینکه دانشگاه های بزرگ و همینطور جمعیت دانشجویی زیادی در شهر ماربورگ وجود دارد اما این شهر همچنان ناشناخته مانده و توریست ها اغلب به آن بی توجهند. با این حال باید بدانید که آثار گوتیک و قلعه مربوط به دوران رنسانس این شهر آن را به مکانی ایده آل برای گردشگری تبدیل کرده است.

۳۵-ویسبادن (Wiesbaden)

ویسبادن (Wiesbaden)

ویبسادن قدیمی ترین شهر آبگرم آلمان است که با داشتن ۱۴ چشمه آب گرم مطمئنا مکانی دلپذیر برای شما خواهد بود. به جز چشمه های آب گرم، ویبسادن جاذبه های دیگری مثل معماری های شگفت انگیز و پارک های طبیعی هم دارد که حتما باید آنها را ببینید.

۳۶-تریر (Trier)

تریر (Trier)

تریر شهری کوچک در غرب آلمان است و قدیمی ترین شهر این کشور محسوب می شود. از آنجایی که شهر تریر به شکل کلان شهرهای رومی ساخته شده به آن “روم شمال” هم گفته می شود. نکته جالب دیگر درباره این شهر این است که نه فقط یکی بلکه هشت مکان آن جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند اما متاسفانه خیلی از گردشگران از این موضوع غافلند. علاوه بر این قدیمی ترین کلیسای جامع آلمان نیز در شهر تریر قرار دارد.

یکی دیگر از جاذبه های چشمگیر این شهر که آن را بسیار دیدنی می کند دروازه تاریخی پورتا نیگرا (Porta Nigra) در مرکز شهر است که اتفاقا از ایستگاه اصلی قطار هم خیلی دور نیست.

نکته مهم: شهر تریر بازار کریسمس بسیار زیبایی هم دارد که خیلی شناخته شده نیست. با این اوصاف اگر می خواهید گشتی در بازارهای محلی کریسمس بزنید تریر گزینه خوبی برای شماست.

بهترین قلعه ها در آلمان

بهترین قلعه ها در آلمان

قلعه های آلمان واقعا استحقاق این را دارند که در بخش جداگانه ای بررسی شوند چون یکی از برجسته ترین جاذبه های توریستی آلمان همین قلعه ها هستند که مطمئنا زیباترین و با شکوه ترین آثار دوره خود محسوب می شوند.

ما اینجا بهترین و جذاب ترین قلعه های آلمان را برایتان لیست کرده ایم و همه آنها به نقشه انتهای مطلب هم اضافه شده اند. البته باید یادتان باشد که برخی از این قلعه ها محافظت شده و خصوصی اند و امکان بازدید از آنها وجود ندارد.

  1. قلعه نووشوانشتاین (Neuschwanstein Castle)
  2. بورگ التز (Burg Eltz)
  3. قلعه هوهِن شوآنگائو (Hohenschwangau Castle)
  4. قلعه مسپلبرون (Mespelbrunn Castle)
  5. قلعه لیختنشتاین (Lichtenstein Castle)
  6. قلعه شوورین (Schwerin Castle)
  7. قلعه شوونبورگ (Schönburg Castle)
  8. قلعه لوونبورگ (Löwenburg Castle in Wilhelmshöhe National Park)
  9. وارتبورگ (Wartburg)
  10. قلعه هوهن ‌تسولرن (Hohenzollern Castle)
  11. قلعه هایدلبرگ (Heidelberg Castle)
  12. قلعه رایشبورگ در کوخم (Reichsburg Castle in Cochem)
  13. قلعه دراخنبورگ (Drachenburg Castle)
  14. بورگ آلتن در نزدیکی دورتموند (Burg Altena)
  15. قلعه ورنیگرود (Wernigerode Castle)

بهترین کارهایی که می توانید در آلمان انجام بدهید

حالا که شهرها و قلعه ها را کاملا بررسی کردیم وقتش رسیده کمی هم روی کارهایی که می شود در آلمان انجام داد تمرکز کنیم. به لیست های قبلی، لیست زیر را هم که شامل بهترین برنامه ریزی برای دیدن مکان ها و شرکت در مراسمات کشور آلمان است اضافه کنید:

  1. جشن اکتبر در مونیخ (پایان ماه سپتامبر و آغاز ماه اکتبر)
  2. بازدید از قلعه نووشوانشتاین
  3. بازدید از قلعه های بیشتر ( مناسب برای خانواده هایی که بچه دارند)
  4. BMW یا مرسدس بنز در اتوبان معروف آلمان (فقط برای رانندگان با تجربه توصیه می شود!)
  5. بازدید از اردوگاه جنگ جهانی دوم
  6. بازدید از یک بازار کریسمس
  7. بازدید از ساختمان رایشستاگ ( از قبل بلیط تهیه کنید)
  8. بازدید از دیوار مشهور وجهانی برلین
  9. به منطقه باواریا سری بزنید
  10. تعطیلات تابستانی تان را کنار دریاچه بگذرانید و استراحت کنید
  11. به ورزشگاه بروید و یک مسابقه فوتبال تماشا کنید
  12. به پارک های مختلف مثل پارک Phantasialand نزدیک شهر کلن و یا Europa Park در نزدیکی فرایبورگ بروید.

بسیار کاربردی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست