سفر به آنتالیا

نکات مهم سفر به آنتالیا: از اقامت تا مکان های دیدنی و نکات امنیتی

گاما

آنتالیا یکی از مقصد های سفر بسیار عالی برای توریستان و بازدیدکنندگان ترکیه است. جاذبه های آنتالیا و تاریخ غنی آن باعث شده است که هر ساله بازدید کننده های زیادی به این ناحیه بروند و از سفر خود لذت بیشتری داشته باشند. موزه های بسیار جذاب و بندرگاه های بسیار قدیمی رایج ترین مکان هایی است که افراد دوست دارند به آن سفر کنند‌ و همچنین فرهنگ و تاریخ این ناحیه بسیار غنی است و مکان عالی برای ملاقات می باشد. شرایط و امکانات و همچنین گزینه های غذایی بسیار زیاد هستند که برای هر مقدار بودجه مناسب می باشند. اگر در مورد سفر به آنتالیا مطمئن نیستید یا نمی دانید که برای چه مکانی برنامه ریزی کنید، بهتر است در این مقاله ما را همراهی کنید تا بتوانید یک سفر به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

سفر کردن به اطراف آنتالیا

سفر کردن در اطراف آنتالیا اصلاً کار سختی نیست. بعضی از افراد یک ماشین اجاره می کنند. همچنین گزینه های مختلفی در اختیار آن ها قرار دارد. گاهی اوقات به ماشین هم نیاز نیست. زمانی که به آنتالیا می رسید، می توانید حمل و نقل های هوایی آنتالیا را نیز رزرو کنید تا راحت تر به هتل و دیگر قسمت ها برسید. همچنین می توانید از تاکسی برای رفت و آمد بین شهری استفاده کنید.

البته گزینه های دیگری هم در اختیار شما قرار خواهد داشت و اتوبوس‌ها نیز در اطراف شهر موجود هستند و می توانید از مینی ‌بوس نیز استفاده کنید تا شما را به مکان های عالی ببرد. همچنین موزه ها و مناطق دیدنی کنار ساحل نیز بسیار جذاب هستند که قدم زدن و دوچرخه سواری یکی از بهترین راه ها برای لذت بردن از آن قسمت است و خاطره ی بی نظیری را برایتان خواهد ساخت.

کجا بمانیم و اقامت داشته باشیم؟

آنتالیا یک مقصد پرطرفدار برای توریست می باشد. همچنین مکان های زیادی را برای ماندن و اقامت در اختیار شما قرار می دهد. اگر برنامه ‌ریزی کرده اید که از آن دیدن کنید، می توانید در مورد انواع شرایط اقامت سوال کنید. همچنین ببینید که در طول سفر قرار است چقدر هزینه کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

باید شهر های مورد نظر را نیز بررسی کنید. هتل های بسیار زیادی هستند که می‌ توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید. اقامتگاه های آسکالارا و اسپا یکی از انتخاب های پنج ستاره پر طرفدار محسوب می شوند.

اقامت در آنتالیا

همچنین آپارتمان ها و ویلاهایی وجود دارند که می توانید در طول سفر خود آن ها را اجاره کنید و داخل آنها بمانید و حریم شخصی بیشتری را احساس کنید. همچنین می توانید یک ویلا با استخر خصوصی داشته باشید که همه این ها به بودجه شما بستگی خواهد داشت.

غذا خوردن در بیرون

اگر دوست دارید که زمان زیادی را صرف دیدن مکان های متفاوت کنید، بدانید که قسمت‌ های مختلفی در آنتالیا وجود دارد که می‌ توانید غذاهای خوشمزه را در آن جا میل کنید. بعضی از افراد ترجیح می‌ دهند که داخل اقامتگاه ، از غذاها و گزینه‌ هایی که آن مکان پیشنهاد می دهند استفاده کنند اما بعضی از آن ها دوست دارند که همیشه در شهر بچرخند و از غذاهای بیرون از محل اقامت خود استفاده کنند. بعضی از بهترین رستوران های آنتالیا غذاهای مدیترانه ‌ای و ترکیه ای را سرو می کنند.

در حالی که بعضی دیگر گزینه‌ های دیگری مثل استیک یا سوشی هم دارند. اگر می‌ خواهید به صرفه ترین مکان ها را برای غذا خوردن انتخاب کنید ، بهترین راهکار موجود این است که غذای ترکیه ای انتخاب کنید و جایی غذا بخورید که غذاهای محلی دارند. رستوران های عالی نیز مانند مِهمِت یکی از پرطرفدارترین رستوران ها هستند. البته رستوران هایی مثل مایدانوز کوفته نیز هستند که قیمت‌ های بهتری را به شما پیشنهاد می دهند.

آنتالیا در شب

همه دوست دارند که هنگام سفر ، شب ها به مکان های جدید بروند و موقعیت های تازه ای را تجربه کنند. از آن جا که این نواحی در شب برای توریست ها پرطرفدار هستند اما باز هم مکان های زیادی هستند که می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید. همچنین می‌ توانید وعده‌ های غذایی زیادی را نیز در این نواحی تجربه کنید و خاطرات خوشی را برای خودتان رقم بزنید.

کارهایی که باید انجام دهید

در طول روز کارهای زیادی را می توانید در آنتالیا انجام دهید. فرقی ندارد که دوست دارید روز خود را چگونه سپری کنید. در هر حال فعالیت های زیادی هستند که شما را سرگرم می‌ کنند. اگر به فرهنگ و تاریخ علاقه دارید، قدم زدن در بخش‌ های تاریخی این شهر و بندرگاه های قدیمی بسیار جذاب خواهد بود. همچنین موزه های آنتالیا ، موزه و خانه آتاتورک ، موزه اسباب بازی آنتالیا و بعضی از موزه های جذاب دیگر نیز از لحاظ تاریخی شما را به وجد می‌ آورند .

سواحل آنتالیا

اگر می خواهید فعال باشید ، سواحل و طبیعت نیز اقدامات زیادی را به شما پیشنهاد می کنند که آن ها عالی خواهد بود اگر آن ها را امتحان کنید.‌ حتی می توانید زمان خود را صرف خرید کردن و خوشگذرانی در کنار ساحل کنید.

آنتالیا یک ناحیه جذاب است و همه می‌ توانند به آن دسترسی داشته باشند . قبل از این که به آن جا سفر کنید، بهتر است مکان‌ های دیدنی آن را خوب بشناسید.

حتما بخوانید: مردم ترکیه: شناخت روحیات، فرهنگ، آداب و قوانین

راهنمای کامل برای مکان های دیدنی در آنتالیا

۱-طرفداران ساحل می‌ توانند از سواحل زیبای آنتالیا بین ماه ‌های آوریل تا اکتبر بهره‌ مند شوند. آب و هوای آفتابی و تمیز این ناحیه خیره‌ کننده است. افرادی که می‌ خواهند زمان زیادی را در هوای آزاد باشند ، بهتر است که در روزهای بیش از حد گرم تابستان سفر نکنند زیرا هوای داغ این ناحیه ممکن است شما را از سفر منصرف کند و گرما زده شوید.

۲-از مکان های بومی در خیابان ها مخصوصا خانم هایی که شال های سیاه پوشیده اند عکس نگیرید. این کار ممنوع است.‌ حتی اگر می‌ خواهید از یک مرد هم عکس بگیرید ، حتما باید از قبل از او اجازه گرفته باشید.

۳-اگر می خواهید وارد خانه و مسجد شوید، حتما باید کفش هایتان را در بیاورید. در مسجد حتما باید سکوت را رعایت کنید. قبل از این که وارد مسجد شوید باید مراقب ظاهر خود باشید و آن را بررسی کنید . معمولاً توریست هایی که لباس های بسیار جذاب یا رنگ روشن پوشیده باشند، نباید وارد مسجد های این کشور شوند.

۴-مصرف الکل در خیابان های ترکیه ممنوع است. همچنین هیچ منوی رستورانی در مکان های مذهبی الکل نخواهد داشت .

۵-انعام را در رستوران و کافه فراموش نکنید . معمولاً میانگین قیمت انعام چیزی بین ۵ تا ۱۰ درصد از کل هزینه شماست. خدمتکاران هتل نیز معمولاً انعام بسیار کمی دریافت می کنند .

۶-چانه زدن بر سر قیمت در فروشگاه‌ های محلی و مغازه های خرده فروشی را فراموش نکنید . چانه زدن برای این افراد یک نوع مراسم تشریفاتی محسوب می‌ شود.‌ درخواست برای تخفیف هم اصلاً اقدام بدی نیست؛ مگر این که در سوپر مارکت‌ های بسیار بزرگ باشید . بسیاری از این فروشگاه ها قیمت‌ ها را بالا می‌ برند. ‌در حالی که تظاهر می کنند قیمت اصلاً بالا نیست اما اگر تخفیف بخواهید ، قطعا به شما تخفیف خواهند داد.

۷-لباس و جواهرات را از مغازه های مخصوص بخرید . کیفیت جواهرات در مغازه های خیابانی زیاد قابل اعتماد نیست.

۸- اکثر مکان ها و جاذبه های دیدنی در آنتالیا از طریق رفت و آمد اتوبوس قابل دسترس هستند اما توریستان معمولاً ترجیح می دهند که از تاکسی استفاده کنند .‌ لوازم رایگان را نیز می توانید در خیابان در هر کجای شهر پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم که قبل از سوار شدن به تاکسی حتما در مورد قیمت سوال بپرسید زیرا همه آن ها کیلومتر شمار ماشین ندارند و ممکن است قیمت های پرتی بدهند.

۹-بهترین راه برای آب خوردن در آنتالیا این است که آن را از مغازه ها خریداری کنید . مصرف آب از شیر آب سالم نیست و غیرآشامیدنی است.

حتما بخوانید: سفر به ترکیه: دیدنی ها، هزینه، زمان سفر و همه نکات مهم

راهکار هایی برای جلوگیری از خطر در آنتالیا

بین سواحل و آفتاب گرم مدیترانه ، آنتالیا در ترکیه یکی از بهترین مکان ها برای ریلکس کردن و لذت بردن است. با وجود همه مکان های دیدنی باز هم باید از خطرات موجود در این شهر مطمئن شوید.

  • خانم ها باید با یکی از دوستانشان به مکان های دیدنی بروند.بسیاری از مردان در ترکیه خانم ها را به گونه ای متفاوت نگاه می‌ کنند که این دیدگاه در کشورهای دیگر وجود ندارد یا کم تر است. اغلب تصور می کنند که یک خانم خارجی یک شخصیت بی اخلاق دارد. به همین دلیل بهتر است که خانم ها همراه با همسرشان یا یکی از دوستانشان در مناطق دیدنی حضور پیدا کنند.
  • مراقب لباس پوشیدن هایتان باشید. خودتان در شهر تنها نباشید. همیشه در مناطق پر جمعیت حضور داشته باشید و از دوستانتان بخواهید که شما را همراهی کنند یا حتماً با یکی از مردان اعضای خانواده و همسرتان همراه شوید.
  • دارو در نواحی توریستی.بعضی از افراد در نواحی توریستی هستند که پیشنهاد فروش دارو را به شما می کنند . اگر چه باید از شر آن ها در امان باشید.‌ بر عکس بعضی از مناطق در آمریکا یا بعضی از شهرهای اروپایی ، دارو جرم جدی در ترکیه محسوب می شود و اگر هر کس قصد فروش دارو را به شما پیشنهاد کرد ، خیلی قاطع به او نه بگویید.
  • مراقب آدرس پرسیدن باشید. اگر نمی توانید یک جای خاص را پیدا کنید ، هنگام آدرس پرسیدن مراقب باشید. اغلب آن ها خوششان می اید که آدرس اشتباه به شما بدهند و شما را به جایی می برند که اصلاً نمی خواستید آن جا باشید . همچنین به خاطر آدرس دادن نیز از شما درخواست پول می کنند . در چنین مواقعی مجبور هستید پولی که می‌ خواهند را بپردازید تا خطری شما را تهدید نکند اما در هر حال مراقب باشید که در مکان‌ های خلوت قرار نگیرید. برای آدرس پرسیدن از یک پلیس کمک بگیرید یا از هتل بخواهید که آدرس به شما بدهد.
  • در کیفتان را بسته نگه دارید. زمانی که در خیابان قدم می زنید ، مراقب کیف پول یا کیف دستی خود باشید که از سمت خیابان دورتر باشد . بسیاری از موتور ها یا ماشین ها هستند که هنگام رسیدن به شما سرعت خود را کم می‌ کنند و سعی می‌ کنند کیف را از شما بگیرند و زمانی که آن را گرفتند ، با سرعت بسیار بالا فرار می کنند.

نکته: تمام مواردی که در این مقاله گفتیم ، تجربه های عینی مسافران در مورد خطرات سفر به آنتالیا بوده است .

ویدیوی معرفی آنتالیا

 

دانلود ویدیو

در ادامه بخوانید: آشنایی با کشور ترکیه: از رسم و رسومات تا ۱۰ نکته ای که نمی دانید

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست