زبان فرانسه در مقابل زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی یا فرانسه؟ کدام یک کاربردی تر است؟

گاما

کدام زبان اروپایی را یاد بگیریم؟ فرانسوی یا آلمانی؟ کدام یک بهتر، کاربردی تر، با ارزش تر یا آسان تر است؟ این مقاله در تلاش برای رفع مشکل خواهد بود. چند سال پیش گفته ایم که “کدام زبان اروپایی را یاد بگیرید”. این مقاله یکی از محبوب مقالات در این وبلاگ شد. هدف از این مقاله این نبود که پیشنهاد بدهیم که کدام یک بهتر است, بلکه تنها هدف ما این بود که اهمیت و فایده ی زبان های خارجی مختلف را بررسی کنیم. و چرا باید آن را یاد بگیرید و عازم سفر هیجان انگیز یادگیری زبان شوید.

با وجود تمام تلاش های ما ، این سؤال باقی می ماند: ” کدام زبان خارجی برای یادگیری بهتر است “، و همچنان یک سوال دشوار برای پاسخ دادن است. قبول دارم که انتخاب های بیش از حد باعث خستگی و سردرگمی ما شده و حتی ما را ناراحت و نا امید می کند. ما یک روش منطقی برای حل مسئله پیدا کرده ایم. در بین همه ی زبان ها, سه عامل اصلی برای سردرگمی وجود دارد.

فهرست مطالب

۱- دلایل و تاملات برای یادگیری یک زبان خارجی

۲- آلمانی یا فرانسوی: کاربردی تر یا بهتر؟

۱-رایج ترین زبان و لیست مکان هایی که مایل به سفر یا مطالعه یا کار هستید

۲- عینیت و فرصت های شغلی

۳- سطح دشواری (فرانسوی، آلمانی) – ساده ترین زبان برای یادگیری

۴- ارتباط اقتصادی و سیاسی زبان در یک بستر جهانی

۵- کدام یک را ترجیح می دهید علاقه ی شما در آن نهفته است؟ فرانسوی یا آلمانی؟

۳- حرف آخر

دلایل یادگیری یک زبان خارجی

زبان خارجی یک چیز منحصر به فرد برای مطالعه و استفاده ی افراد می باشد. دلایل زیادی مبنی بر این که چرا باید یک زبان خارجی یاد بگیرید، وجود دارد. امروزه یکی از مهارت های بسیار مورد توجه در دنیای حرفه ای صحبت کردن به یک یا چند زبان خارجی است. زبان مادری شما یا توانایی صحبت کردن به زبانی مانند انگلیسی دیگر کافی نیست.

ده ها هزار مزیت برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارد. با این حال اغلیت مردم به خاطر ماهیت شغلی خود, به یادگیری یک زبان خاص خارجی تشویق می شوند اما این فقط برای افرادی که در حال حاضر مشغول به کار هستند یا دارای دلیل آشکار برای مطالعه آن زبان خاص هستند، مفید است.

حتما بخوانید: ۱۰ نکته بسیارمهم برای یادگیری موفق یک زبان خارجی

به عنوان مثال، اگر شما با یک شرکت یا گروه سرمایه گذار فرانسوی در یک رابطه طولانی مدت قراردادی و تجاری هستید. سپس برای یادگیری زبان فرانسه انگیزه بیشتری پیدا خواهید کرد تا رابطه صمیمانه ای با شرکای تجاری خود برقرار کنید اما کسانی که در موقعیت مشابه شما نیستند، چطور؟

دلایل یادگیری یک زبان خارجی

افرادی که دلایل تعیین شده یا خاصی برای انتخاب یک زبان بخصوصی برای یادگیری ندارند، اما می خواهند مطالعه کنند چطور؟ با وجود این همه دلیل, مشاغل موجود در زبان ها انگیزه اصلی علاقه مندان به زبان می باشد. ممکن است ارزو داشته باشید که یک شغلی به عنوان مترجم دورکار یا مترجم شفاهی داشته باشید.

به تدریس علاقه داشته باشید یا شاید گرفتن یک موقعیت شغلی در سفارتخانه ها رویای دیرینه ی شما باشد. با توجه به سطح علاقمندی شما به زبان, این امکانات در دسترس می شود. آیا عملیات تجاری یا منافع اجتماعی یک میان بر برای رسیدن به جنبه های مختلف زبان , مناطق مختلف و مشتری های ثابت است؟ برای این مجموعه افراد، انتخاب چه زبانی برای یادگیری به یک کار دشوار تبدیل می شود؟ در ادامه بخوانید.

آلمانی یا فرانسوی: کدام بهتر و کاربردی تر است؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده که به عنوان یک فارسی زبان، مهم ترین و کاربردی ترین زبانی که می توانید به دانش زبان انگلیسی خود اضافه کنید, کدام است؟ با این حال من پنج معیار سنجش پیدا کردم که به شما کمک می کند تا زبان اروپایی متناسب با خود یعنی فرانسوی یا آلمانی را انتخاب کنید.

۱- رایج ترین زبان و لیست مکان هایی که علاقمند به سفر، مطالعه یا کار هستید

فرانسوی: دوست داشته باشید یا نه, فرانسوی یک زبان جهانی است.

احتمالا بعد از انگلیسی تنها زبانی است که در همه ی کشورها تدریس می شود. زبان رسمی و شایع ۳۲ کشور فرانکوفون. با بیش از۳۰۰ میلیون فرانسه زبان در سرتاسر جهان, نیرویی که در دنیای سیاست و اقتصاد باید به حساب بیایند. همچنین فرانسوی دومین زبان رایج در شماری از کشورها می باشد. اگر کشورهای هدف شما فرانسه ، بلژیک ، لوکزامبورگ ، سوئیس ، کبک (کانادا) ، آفریقای شمالی و مرکزی هستند ، فرانسوی بهترین گزینه است.

آلمانی: زبان آلمانی، توسط بیش از ۱۰۰ میلیون بومی و و در مجموع ۱۸۵ میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود.

حتما بخوانید: ۱۲ نکته بسیار مهم برای تقویت و یادگیری بهتر گرامر یک زبان خارجی

آلمانی زبان رسمی آلمان ، اتریش ، سوئیس ، لیختن اشتاین ، بلژیک و لوکزامبورگ است. همچنین یک زبان مشترک برای غیر بومی های اروپای شرقی و مرکزی می باشد. در حالی که آلمانی در رده ی دوم این دسته بندی قرار گرفته، اما هنوز هم رایج ترین زبان بومی اروپا محسوب می شود. اگر با آلمان، اتریش و یا سوئیس سر و کار دارید، زبان آلمانی به لحاظ آماری کاربردی تر خواهد بود. با این حال این کشورها کاملا تک زبانه نیستند. تعداد زیادی از مردم در این کشورها به جای آلمانی, انگلیسی صحبت می کنند.

نتیجه گیری: اگر قصد مسافرت ، تحصیل و یا حتی کار در شرکت های مرتبط با مبدا این کشورها را دارید، فراگیری زبان مربوطه در حرفه شما سودمندتر خواهد بود. اما اگر هیچ دلیل خاصی وجود نداشته باشد، اهمیت زبان های خارجی ارتباطی با تعداد متکلمین ندارد. مهم این است که متکلمین چه کسانی هستند و آن زبان کجا کاربرد دارد. برای این معیار ها بیشتر از ۱۰% ارزش ندهید.

۲-عینیت و فرصت های شغلی

فرانسوی: دلایل زیادی برای یادگیری زبان فرانسه وجود دارد. فرانسه اقتصاد غالب در داروسازی ، مد ، هوانوردی ، ارتباطات از راه دور ، تولید انرژی و … است. اگر شغل یا بیزینسی در این زمینه انجام می دهید, زبان فرانسه می تواند به موفقیت شما کمک کند. فرانسه همچنین یکی از نقاط مقصد گردشگران در جهان است.

تنها در سال ۲۰۱۶ بیش از ۸۵ میلیون گردشگر وجود داشته است و تعداد آن ها همچنان در حال افزایش است. شاید شما عاشق سفر به جایی هستید که زبانشان فراگیر است. فرانسوی بهترین فرصت موفقیت را به شما می دهد، بسیار بیشتر از آنچه آلمانی می تواند ارائه دهد. اگر فکر می کنید کدام زبان فرصت های شغلی بیشتری را در ارتباط با سایر زبان ها ایجاد می کند، خوب فرانسوی نسبت به آلمانی برتری دارد. فرانسه همچنین تأثیر چشمگیری در هنر و آشپزی دارد. پاریس به عنوان پایتخت مد جهان در نظر گرفته می شود و همچنین مبدا صنعت هوانوردی است .

شانس و احتمال موفقیت با زبان فرانسوی بسیار بیشتر از آلمانی خواهد بود. اگر می خواهید سرآشپز باشید یا مایل به کار در صنعت غذا یا هتل داری هستید یا قبلاً در این زمینه ها مشغول به کار شدید، یادگیری زبان فرانسه بیشتر از آلمانی می تواند به شما کمک کند. اگر در کار واردات و صادرات با مناطقی مثل غرب آفریقا, آفریقای شمالی و آفریقای مرکزی هستید ، ا گر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، یادگیری زبان فرانسه در مقایسه با آلمانی فواید زیادی خواهد داشت. با استفاده از آزمون TEF یا TCF می توانید امتیاز دیگری کسب کنید.

آلمانی: اگر وارد بازاریابی آنلاین یا تجارت در اینترنت می شوید، زبان آلمانی باید اولویت شما باشد. علت این امر این است که آلمان از حضور یک اینترنت قدرتمند و کاملا واضحی برخوردار است. وبسایت رده بالای کشور tld — the .de یکی از بالا رتبه ترین دامنه در جهان می باشد. در برهه ای از زمان این دامنه رتبه ی دوم و دات کام رتبه ی پنجم را کسب کرد.

حتما بخوانید: ۳۳ ترفند برای مطالعه هر زبان خارجی برای افزایش دوبرابر کارایی

از آن زمان تاکنون یک نیروی حیاتی در سنجش موفقیت بازار اینترنت به حساب می آید. اگر در زمینه ی چاپ و نشر, اتومبیل، مهندسی، ماشین آلات ، کشتی سازی، بخش های برق ، روانشناسی یا بخش های علمی – عملی شغلی دارید یا به واردات و صادرات این کالاها علاقه مند هستید ، آلمان جایی مناسب برای این کار است. و برای این که به سود قطعی برسید باید زبان آلمانی را یاد بگیرید.

از وسایل نقلیه گرفته تا ماشین آلات، فلزات و محصولات شیمیایی ، اقتصاد آلمان نیروگاهی است که می توانید از طریق سرمایه گذاری و با صحبت کردن زبان بومی, نهایت استفاده را از آن ببرید. به خاطر این که شغل هایی که نیاز به زبان آلمانی و فرانسوی دارند زیاد است, این دو زبان در هند محبوب هستند و بسیار آموزش داده می شود. در نتیجه ، معلمان ماهر زبان خارجی در حال یافتن خدمات خود با تقاضای بالاتر هستند. در صورت علاقمند بودن به ادبیات و موسیقی، زبان آلمانی خیلی مفیدتر است.

نتیجه گیری: در مورد مهارت های موجود، صلاحیت دانشگاهی، صنایع یا شغل مورد علاقه ی خود، امکان مهاجرت، تحصیلات عالی، ویزای کاری و غیره فکر کنید. این قابل تامل ترین معیار است. روی این مورد ۴۰% ارزش گذاری کنید.

یادگیری زبان جدید

۳- سطح دشواری (فرانسوی، آلمانی) – ساده ترین زبان برای یادگیری

فرانسوی: نسبت به زبان آلمانی، فرانسوی برای هندی ها و انگلیسی زبان ها سخت ترین زبان است. چندین قانون برای تلفظ فرانسوی وجود دارد که می تواند انگلیسی زبان ها را دیوانه کند. تلفظ فرانسوی مشکل به نظر می رسد. این زبان آوایی نیست, به این معنا که کاملا همان طور که نوشته می شود خوانده نمی شود.

برخی صداها در زبان انگلیسی وجود ندارند اما یادیگری آن برای فارسی زبانان کمی آسان تر است اما به عنوان یک انگلیسی زبان یا کسی که زبان انگلیسی را به طور کامل فراگرفته است، این زبانی نیست که بتوان در آن ماهر شد. می توانید طی ۲-۳ سال سطح مهارت DELF B2 یا DALF C1 را در زبان فرانسوی تکمیل کنید.

آلمانی: بگذارید اعتراف کنم – آلمانی به همان اندازه فرانسوی مشکل است. بخش گرامر کاملاً گیج کننده و چالش برانگیز است و این دستور زبان و مواردی دیگر ممکن است برای تعدادی از افراد قابل تشخیص نباشد. اما یک چیزی قطعی است. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، یادگیری آلمانی نباید دشوار باشد. صرف نظر از این که بسیاری از آلمانی ها خوب انگلیسی صحبت می کنند.

حتما بخوانید: بهترین ترفندهای افزایش کارایی مغز برای یادگیری یک زبان خارجی

در حالی که فرانسوی جزو زبانهای رمان (رومی) است، آلمانی و انگلیسی مربوط به خانواده ژرمن هستند.. یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟ این موضوع بستگی به میزان مطالعه و سخت کوشی شما دارد. رسیدن به آزمون مهارت آلمانی ، یعنی Goethe Zertifikat B2 (گوته) یا C1 یا TestDaF ممکن است ۲-۳ سال طول بکشد.

نتیجه گیری: تعیین دشواری زبان خیلی راحت نیست، زیرا بستگی به عوامل بی شماری از جمله تکنیک های یادگیری زبان دارد.

این یک موضوع کاملا غیر عینی می باشد و سطح دشواری زبان از فردی به فرد دیگر متفاوت است, بعلاوه ، هر زبانی دارای هر دو بخش سخت و آسان است. به عنوان مثال، دستور زبان اسپانیولی آسان است ، اما بعضی اوقات مهارت شنیداری به دلیل لهجه های متفاوت کاملاً دشوار است. قوانین دستور زبان آلمانی بسیار پیچیده است ، اما قسمت ابتدایی و گفتاری تا حدودی خوب است

از سوی دیگر زبان فرانسوی از لحاظ لهجه و تلفظ دشوار است. گویش های مختلف آن را گیج کننده تر می کند. به طور خلاصه، آلمانی ساده تر از فرانسه است.

بین آلمانی و فرانسوی ، احساس می کنم فرانسوی کمی پیچیده تر است اگرچه این بر اساس تجربه شخصی من است . اگر برعکس این قضیه را شنیدید، تعجب نکنید .

سطح دشواری – آلمانی – ۷/۱۰ ، فرانسوی – ۷٫۵/۱۰ . این را به عنوان کم ترین ملاک مربوطه یعنی ۵% در نظر بگیرید.

۴- ارتباط اقتصادی و سیاسی زبان در یک بستر جهانی

با نگاهی به معیارهای فوق ، می توانیم سریع تشخیص دهیم که جدا از انگلیسی، هفت زبان این معیار ها را دارند: چینی، عربی فرانسوی ، اسپانیایی، ژاپنی، روسی و آلمانی. از میان این هفت زبان دو تای آن را یعنی فرانسوی و آلمانی را برای محدود کردن انتخاب جدا می کنیم. بنابراین بنابراین، چه زبان هایی برای یادگیری می توانند فرانسوی یا آلمانی شوند و دلایل آن ها مبنی بر این که می خواهید هریک از این زبان ها را یاد بگیرید.

زبانی که تبدیل به یک زبان جهانی می شود، ارتباطی با تعداد افرادی که با آن صحبت می کنند ندارد بلکه بیشتر به افرادی که آن را صحبت می کنند، مربوط می شود. بدون داشتن پایگاه قوی قدرت از هر نوع، هیچ زبانی نمی تواند به عنوان یک رسانه ارتباطی بین المللی پیشرفت کند.

وقتی کشورها در عرصه بین المللی موفق شوند ، زبان آن ها موفق می شود. هنگامی که آن ها شکست بخورند، زبان آن ها از بین می رود. به عنوان مثال زبان روسی را در نظر بگیرید. یک زمانی یکی از رایج ترین زبان های اروپایی در هند بود و در چندین شهر تدریس می شد و میزبان دانشگاه ها بود. با این حال، از دست دادن جایگاه ابرقدرت روسیه با از بین رفتن علاقه همراه شد.

حتما بخوانید: ۲۲ تا از موثرترین فوت و فن های یادگیری یک زبان خارجی

آلمان همچنان قدرت اروپا است و از طرف دیگر ، برخی از کشور های فرانسه زبان مانند فرانسه ، کانادا ، لوکزامبورگ ، سوئیس ، بلژیک دارای اقتصادی قوی و در بخش های مختلف از نفوذ زیادی برخوردار هستند. می توانید بسیاری از اشتغال ها را که نیاز به مهارت های فرانسه دارد در نظر بگیرید. اقتصاد های اسپانیایی ، جنوبی و آمریکای مرکزی عملکرد خوبی دارند اما نه هیچ کدام از کشورهای مناطق آلمانی زبان یا کشورهای فرانکوفون. آرژانتین و مکزیک دو کشور مهم اسپانیایی هستند. با این حال گستره ی کاری که شامل اسپانیولی برای هندی زبان ها باشد را ایجاب نمی کند. اسپانیایی دومین زبان مشهور در ایالات متحده است، اما این بدان معنی نیست که یادگیری آن اجباری است. بیشتر آمریکایی ها در بخش جنوبی به دو زبان از جمله انگلیسی صحبت می کنند.

نتیجه گیری: این یک دلیل مهم است. به زبان ها، پایگاه قدرت، شرایط اقتصادی و اینکه کاربردشان کجاست، فکر کنید. ۲۰% ارزش گذاری کنید.

۵- کدام یک را انتخاب می کنید، ترجیج تان یا زبانی که علاقه ی شما در آن نهفته است؟

برای بسیاری از مردم ، برخی از زبان ها صرفا جالب هستند. افرادی که زبانی غیر از زبان مورد علاقه ی خود انتخاب کنند، نسبت به زبانی که برای آن ها انتخاب شده عملکرد کمتری دارند.

نتیجه گیری: این یکی از دو سوال مهم می باشد. ۲۵% ارزش گذاری کنید. اگر علاقه ای ندارید، آن را پیدا کنید. اگر نمی توانید آن را بیابید پس ارزش یادگیری ندارد. به من در این مورد اعتماد کنید.

اگر می خواهید یاد بگیرید، صرف نظر از هر دلیلی که می تواند باشد، تا جایی که یک دلیلی وجود دارد پس شانس شما در رسیدن با اهداف زبانی خود بیشتر است.

حرف آخر

دانستن هر زبانی برای یادگیری، کلید موفقیت شما با تلاش و کوشش است. به شرط این که هدف شما این باشد که حرفه ای را از دانش یک زبان خارجی ایجاد کنید. با وجود این که یکی دو مورد از آن ها را در ابتدا ذکر کردیم, اما هیچ محدودیتی برای این که یک فرد عالی مقام و موفق چند زبانه شوید, وجود ندارد. اگر شما برای یادگیری یک زبان خاص احساس انگیزه نمی کنید ، احتمالاً قبل از این که بتوانید مزایای احتمالی را درک کنید متوقف خواهید شد.

باید از خود بپرسید : “چرا می خواهم فرانسوی یا آلمانی را یاد بگیرم؟” بدون هیچ دلیلی سراغ یادگیری نروید ، اگر چیز خاصی را در ذهن ندارید ، دو معیار مهم ، یعنی ۲ و ۵ را در نظر بگیرید. بخوانید، فکر کنید و بین فرانسوی و آلمانی یکی را انتخاب کنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

17 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام. برای یادگیری زبان فرانسه تنها انگلیسی زبانها 600 ساعت وقت صرف می کنند و برای آلمانی 750 ساعت. بر طبق تحقیق

    پاسخ
    • Dark Saint // Dark knight
      آبان 6, 1400 7:30 ب.ظ

      منم باهات موافقم ، فرانسوی خیلی زبان شیرینی هست❤😍 . در ضمن من با برنامه ی doulingo 2020 این زبان رو به صورت ابتدایی یاد میگیرم و عالیه🌟

      پاسخ
  • سلام، با اینکه زبان انگلیسی و آلمانی ریشه مشترک دارند و در گروه زبانهای ژرمن قرار میگیرند ولی یادگیری فرانسه برای افرادی که به انگلیسی آشنا هستند خیلی آسانتر است چون کلمات مشترک زیادی دارند.
    درست مثل فارسی و عربی. فارسی و انگلیسی از یک ریشه هستند و در گروه زبانهای اروپایی طبقه بندی میشوند ولی عربی جزء زبانهای آفریقایی ست. با این حال یادگیری زبان عربی برای فارسی زبان ها دهها برابر آسانتر است چون کلمات مشترک زیادی دارند.
    همچنین یکی از مشکلات یادگیری آلمانی، چسبیدن چند کلمه به هم و تشکیل یک کلمه واحد است. بدون هیچ فاصله یا خطی. ای کاش این مشکلو یه جوری حل کنند چون من انگیزه یادگیری زبان آلمانی دارم ولی بیشتر به این خاطر تصمیم گرفتم فرانسه یاد بگیرم🤷‍♂️

    پاسخ
  • من هر دو رو امتحان کردم هیچ زبانی به آسانی المانی نیست هم نوشتاری هم گرامر هم تلفظ تنها زبانی هست که هیچ وقت از ذهنم نمیره

    پاسخ
    • عزیزم انگلیسی هزار برابر آلمانی راحتتره چطوری میگی هیچ زبانی به آسانی آلمانی نیست؟😕

      پاسخ
      • سلام. من واقعا گیج شدم. ببینید من عاشق زبان فرانسه ام. و چون شغل ام مربوط به آرایش مو بانوان میشه نمیدونم واقعا کدوم رو بخونم. عاشق فرانسه و زبان فرانسه ام ولی فکر میکنم اقتصاد داغونی داره. از یه طرف میخوام آلمانی بخونم چون آلمان اقتصاد رو به رشدی داره ولی به اندازه فرانسه دوستش ندارم و سن ام هم چون بالاست وقت برای تلف کردن ندارم. نمیدونم کدوم رو حرفه ای بخونم تا بتونم جاب آفر بگیرم. 39 سالمه.

        پاسخ
    • چرت و پرت نگو،
      اینجوری میخوای از خوت تعریف کنی بگی من خیلی باهوشم. همه میدونن آلمانی چقدر سخته پس دروغگو نباش

      پاسخ
      • خب برای ایشون راحت بوده که داره از تجربش میگه تو چرا حرص میخوری بچه جون ؟ این مطالب که به سنو سالو شخصیته تو نمیحوره

        پاسخ
    • بله من هم زبان آلمانی رو خوندم درسته سخته ولی واقعا شیرینه و اصلا فرار نیست بعد یه مدت برمیگردی می بینی همه چی یادته و از این نظر خوشاینده

      پاسخ
  • من فرانسه را ظرف مدت یک سال از طریق دولینگو به انگلیسی یاد گرفتم.
    ابتدا فکر می کردم که در زبان فرانسه کلمات اضافی وجود دارد و املا و تلفظ آن خیلی سخت است اما با یاد گرفتن متوجه شدم اتفاقا تلفظ و صداها در زبان فرانسه بسیار مشخص تر است و آن حروفی که نوشته می شوند اما خوانده نمی شوند نشانه هایی برای چگونگی تلفظ و آواهای مختلف هستند. برخی مشکلاتی که در املای انگلیسی داشتم با یادگیری فرانسه برطرف شد. فرانسه زبان شیرینی است که تاثیر بسیاری در زبان فارسی و انگلیسی داشته است حدود ۴تا ۵ هزار واژه فرانسوی در فارسی وارد شده اند که دقیقا به همان شکل در زبان فارسی تلفظ می شوند فقط حرف”ر” “ق” تلفظ می‌شود که با تمرین هم کار سختی نیست. تنها اشکال فرانسه برای ما پارسی زبانان مذکر و مونث بودن و جمع بستن صفت و فعل در دوحالت متفاوت مذکر و مونث در مطابقت با فاعل است که آنهم با تمرین و قرار گرفتن در محیط به عادت بدل می شود.
    حدود ۷۵ درصد واژگان انگلیسی هم ریشه‌ی فرانسه دارند.

    پاسخ

    پاسخ
  • من دیدم بیشتر دیدگاه هایی افراد بر مبنای یادگیری با دولینگو بوده برای همین گفتم نظرم رو بگم.
    ببینید دوستان دولینگو واقعا بد نیست ولی برای یاد گرفتن یک زبان به هیچ وجه کافی نیست باید روزمره اون زبان رو استفاده کنید تا بتونید با اطمینان حرف بزنید من خودم با کلیه ی دیدگاه های نویسنده ی مقاله موافق هستم فرانسه یک مقدار سخت تر هست چون بی قاعده تر هست حتی تا اون اخر اما گرامر زبان المانی بعد مدتی روتین میشه اما این چندان مهم نیست واقعا باید ببینید با کدوم زبان مشترکات بیشتری دارید یا از نظر شما زیباتر هستش.

    پاسخ
  • زبان فرانسوی بنظرم آسانتر است
    ما در افغانستان ظرف یک سال زبان فرانسوی را یاد میگرفتیم ولی زبان آلمانی را یک و نیم سال ….
    در ضمن زبان بسیاری از لغات زبان فرانسوی با انگلیسی مشترک است….

    پاسخ
  • درود به همه دوستان ، من دانشجوی علوم سیاسی هستم و زبان انگلیسی رو از دوران کودکی شروع به یادگیری کردم ،الان میخوام که زبان دیگه ای رو هم شروع کنم ، اول زبان مورد نظرم روسی بود ، ولی با توجه به شرایط بین المللی و شرایط و وقت خودم منصرف شدم ، الان بیشتر بین فرانسوی و آلمانی موندم ، از اساتید پرسیدم ،گفتن اول از همه علاقه شخصیت ، یکی از اساتید گفت برای یکی از گرایش هامون المانی خوبه و برای بقیه گرایش های ارشد و دکتری فرانسوی. اینکه کدوم فرصت های بیشتری داره و در عرصه جهانی مفید تره معیار اصلی منه ، سختی بالاخره رفع میشه ، میخواستم بدونم کسی هست که درباره رشته من و زبان های مفید براش اطلاعی داشته باشه و بتونه کمک کنه

    پاسخ
  • میرزا محمد خان مصدق السلطنه ملقب به دکتر مصدق
    آبان 24, 1402 6:47 ب.ظ

    “در حالی که فرانسوی کلاسی برای زبان عاشقانه است، آلمانی و انگلیسی مربوط به شاخه ای از زبان هند و اروپایی در خانواده ی آلمانی می باشد.”
    این جمله اصلاً معنی داشت؟!
    احتمالاً این ترجمه ناقص و گوگل ترنسلیتی این طور باید می بود:
    در حالی که زبان فرانسوی جز زبان‌های رومی (رومان) طبقه‌بندی می‌شود، آلمانی و انگلیسی مربوط به خانواده ژرمن هستند.

    پاسخ
  • در بلژیک عملاً فقط دو زبان وجود دارد: هلندی و فرانسوی. با اینکه آلمانی زبان رسمی است اما کسی به آلمانی حرف نمی‌زند. در جنوب بلژیک همه فرانسوی حرف می‌زنند. در شمال بلژیک هلندی‌زبان‌ها به انگلیسی تسلط دارند و فرانسه هم معمولاً بلد هستند.
    فرانسوی برای ایرانی‌ها خیلی خیلی آسان است. یک ایرانی بدون اینکه بداند کلی واژه فرانسه بلد است!!! آباژور! رفوزه! اتوماسیون! و ….
    نحوه تلفظ فرانسوی به مراتب بیشتر به فارسی شبیه است تا انگلیسی و تلفظ لغات آن برای ما فارسی زبان‌ها راحت تر است! مثلاً بیولوژی به جای بایولاجی! یا ژانویه به جای جنوئری!!!!

    املای فرانسوی و انگلیسی هم با هم تفاوتی ندارند. هر دو یک چیزی می نویسند یک چیز دیگر می‌خوانند! با این تفاوت که در انگلیسی قاعده‌ای نیست اما در فرانسه املا کاملاً قاعده مند است.
    گرامر آلمانی سخت است. اما دستور زبان فرانسوی هم آسان نیست! آلمانی اونقدر که بهش معروف شده سخت نیست! با اینکه انگلیسی یک زبان ژرمن هست اما بیشتر تحت تاثیر فرانسه بوده.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست