کشورهای انگلیسی زبان

کشورهای انگلیسی زبان طبق آمار 2023 (و 4 نکته کاربردی)

گاما

با اینکه بیشتر مردم دنیا به زبانهای چینی و اسپانیایی صحبت می کنند، اما انگلیسی هم تا حد زیادی یکی از پر کاربردترین زبانهای جهان است. انگلیسی زبان اصلی تجارت، سفر و ارتباطات بین المللی است و می توان از آن در سفرهای خارجی به کشورهای دیگر یا مراودات کاری و تجاری استفاده کرد.

انگلیسی زبان اصلی خیلی از کشورهاست و زبان مادری بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان (مثل کانادا) به حساب می آید. در برخی کشورهای دیگر هم (مثل هند و نیجریه) انگلیسی زبان دوم است و از آن به عنوان زبان ارتباطات بین قومی استفاده می شود.

انگلیسی به عنوان زبان بین المللی

زبان انگلیسی به زبان بین المللی بی چون و چرا تبدیل شده است. در حال حاضر همه پروازها به زبان انگلیسی (به همراه سایر زبانها) انجام می شوند، تمام هتلهای دنیا به زبان انگلیسی (در کنار زبانهای دیگر) کار میکنند، بسیاری از دانشگاههای دنیا به زبان انگلیسی تدریس می کنند و درخواست ویزا و سایر فرمهای رسمی به زبان انگلیسی (به همراه سایر زبانها) ارائه می شوند.

به این ترتیب می توان گفت که انگلیسی:

  • زبان رسمی حدود 59 کشور است.
  • زبان مادری 360-400 میلیون (تقریبا دو سوم آمریکاییها) است.
  • بیش از یک میلیارد نفر گویشور در دنیا دارد.

با همه اینها اگر به کشور غیر انگلیسی زبانی سفر می کنید خوب است که زبان بومی و محلی مردم آنجا را هم یاد بگیرید. افرادی که زیاد به کشورهای آمریکای لاتین سفر می کنند نیز بهتر است اسپانیایی و پرتغالی یاد بگیرند. مردم برخی کشورها مثل چین، ترکیه یا ایتالیا هم به انگلیسی صحبت نمی کنند. در واقع کشورهای زیادی هستند که از گردشگرانی که به زبان بومی آن منطقه حرف می زنند بسیار استقبال می کنند. به جز انگلیسی، زبانهای فرانسوی و اسپانیایی نیز جزو زبانهای بین المللی مهم دنیا محسوب می شوند.

کشورهای انگلیسی زبان

کشورهای انگلیسی زبان

کشورهایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم جزو کشورهایی با اقتصاد قوی، استانداردهای خوب زندگی و دسترسی آسان به آموزش و مراقبت های بهداشتی هستند و بهترین کشورها برای زندگی و کار در خارج از ایران به حساب می آیند. دهها کشور انگلیسی زبان برای مهاجرت وجود دارد؛ اینکه شما چه کشوری را انتخاب می کنید به چشم انداز، اهداف مالی و استراتژی خارج از کشور شما بستگی دارد.

حتما بخوانید: بهترین جملات انگلیسی برای شروع راحت مکالمه +معنی فارسی

آلمان

کشور آلمان از دهه 90 میلادی تا کنون، بیشتر از هر کشور اروپایی دیگری پذیرای دانشجویان خارجی بوده است. خوشبختانه برای دانشجویان بین المللی آینده نگر بسیار راحت است که اقامت و متعاقبا شهروندی آلمان یا یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا مثل انگلستان را بدست بیاورند.

اسپانیا

دولت اسپانیا هم مثل سایر کشورهای اروپایی خدمات بهداشتی- درمانی فوق العاده ای را در اختیار شهروندان و نیروی کار خارجی– از جمله کارمندان پزشکی انگلیسی زبان- قرار می دهد. اسپانیا برنامه های آموزش زبان خوبی برای اتباع خارجی مشتاق یادگیری زبان جدید دارد.

سنگاپور

سنگاپور از سیستم بهداشتی درمانی گران و نسبتا در دسترسی برخوردار است. از آنجایی که سنگاپور کشوری با ملیتهای مختلف است، نه تنها یادگیری زبان برایتان راحت تر می شود؛ بلکه این فرصت را هم پیدا می کنید که با مردمی از فرهنگ های مختلف و اشکال مختلف جامعه دیدار کنید. یکی از راحتترین کشورها برای اخذ اقامت سنگاپور است.

آمریکا

آمریکا یکی از بهترین کشورها برای آن دسته از مهاجران غیر بومی است که انگلیسی را روان صحبت می کنند و راحت می توانند به این کشور نقل مکان کنند. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید به راحتی می توانید در آمریکا با دیگران ارتباط برقرار کنید. آمریکا یکی از قدرتمندترین سیستم های اقتصادی و آموزشی دنیا را دارد و مقصد بسیاری از دانشجویان و نیروهای کار است.

به کارتون میاد: چگونه افراد مختلف را در زبان انگلیسی صدا بزنیم؟

فیلیپین

فیلیپین هم یکی دیگر از کشورهاییست که مهاجرت به آن آسان است. به خاطر وجود مهاجران زیاد در فیلیپین، شما با تنوع فرهنگی زیادی در این کشور روبرو خواهید شد که مزایای خودش را دارد. از آنجایی که در دانشگاهها و محیطهای حرفه ای و کاری فیلیپین از زبان انگلیسی استفاده می شود، برای مهاجرت به این کشور باید به انگلیسی مسلط باشید. به جز انگلیسی زبانهای مردم فیلیپین به زبانهای رایج دیگری مثل تاگالوگ (Tagalog) و سبوانو (Cebuano) هم صحبت می کنند.

هلند

هلند جزو کشورهاییست که اولین جوامع چند زبانه را در غرب پایه ریزی کرده است. بسته به اینکه به کدام شهر این کشور سفر یا مهاجرت می کنید می توانید به زبانهای هلندی، انگلیسی و سایر زبان ها مانند آلمانی و فریسی صحبت کنید.

در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، هزینه های زندگی در هلند بسیار پایین است. هلند به خاطر برخورداری از ارتباطات عالی با خیلی از کشورهای انگلیسی زبان در سراسر جهان، کیفیت زندگی استثنایی و فوق العاده ای برای ساکنانش به ارمغان می آورد. علاوه بر این کشور هلند با ارائه فرصت های مالی چشمگیرتر از سایر کشورها توانسته در زمینه جذب استعدادهای خارجی به خوبی عمل کند.

زبان انگلیسی

۲۵۰ تا از کاربردی ترین اختصارات در انگلیسی مدرن که باید بلد باشید

جمهوری دومینیکن

دومینیکا با آغوش باز پذیرای مهاجرانیست که دنبال زندگی در کشوری با هزینه های پایین و مردمی گرم و صمیمی هستند. این کشور با برخورداری از آب و هوایی عالی و سواحل شگفت انگیز، تمام امکاناتی که برای داشتن یک زندگی هماهنگ با طبیعت لازم دارید را در اختیارتان می گذارد.

جمهوری دومینیکن ارتباطات بین المللی خوبی با سایر کشورها دارد و زبان انگلیسی هم دومین زبان رایج این کشور به حساب می آید. برای همین است که توانسته دانشجویان مختلفی از اقصا نقاط دنیا را به خودش جذب کند.

سوئد

سوئد یکی از رکورددارترین کشورها در زمینه ادغام فرهنگها و جوامع مختلف با یکدیگر است. شما به عنوان مهاجر می توانید در عین حال که فرهنگ و هویت اصلی خودتان را حفظ کرده اید، یک زندگی با کیفیت بالا را در سوئد تجربه کنید.

خاورمیانه و اسکاندیناوی دو منطقه اصلی مهاجرت به سوئد هستند. از نظر ارتباطات باید گفت که اکثر مهاجران ترجیح می دهند که بعد از مدتی به کشور خودشان برگردند چون فرهنگ خودشان را به چیزی که در سوئد است ترجیح می دهند. علاوه بر این، آب و هوای سرد این کشور هم یکی دیگر از موانع زندگی طولانی مدت در سوئد است.

گرفتن ویزای سوئد برای اکثر کشورها سخت است. برای همین افرادی که از حمایت مالی خاصی برخوردار نیستند موقع ورود به این کشور با مشکلات زیادی روبرو می شوند و ممکن است سر از پناهگاههای بی خانمانها در بیاورند. با اینکه آمار طلاق در کشور سوئد بالاست و خیلی از خانمها ترجیح می دهند مجرد بمانند، اما هنوز هم می توان خانواده های موفق و خوشحالی را در این کشور پیدا کرد.

ایرلند

خیلی از جوانان ایرلندی به خاطر ارتباطات قوی این کشور با سایر کشورها برای کار و تحصیل عازم استرالیا می شوند. به عنوان یک خارجی می توانید از زندگی در ایرلند به عنوان کشوری که نسبت به سایر کشورها تعصبات کمتری نسبت به خارجیها دارند لذت ببرید. از این گذشته، از آنجایی که در ایرلند مردم به زبانهای مختلفی حرف می زنند فرصت این که زبان جدیدی یاد بگیرید را هم خواهید داشت.

حتما بخوانید: ۴۰ تا از مهمترین قواعد رفتاری در فرهنگ انگلیسی زبان ها که باید بدانید!

کارائیب

اگر کارگر یدی هستید و دنبال جایی می گردید که کارگران ساختمانی و مشاغلی از این قبیل را استخدام می کنند منطقه کارائیب در آمریکا مناسب شماست. یکی از جذابیتهای کار و زندگی در این منطقه برخورد با فرهنگها و مردم مختلف از سراسر دنیاست که به شما فرصت آشنایی با فرهنگهای مختلف را می دهد.

پیدا کردن کار در کارائیب

دانمارک

برای کسانی که دنبال زندگی در یک محیط «نیمه فرهنگی» می گردند، هم شهرها و هم حومه شهرهای دانمارک بهترین گزینه است. کشور دانمارک معمولا به خاطر عدم وجود تابوهای اجتماعی و سایر جنبه های منفی معمول زندگی در کشورهایی مثل ژاپن و سوئد معروف است.

زبان رسمی این کشور دانمارکی و انگلیسی است و شما می توانید در کنار قومیت های مختلف زندگی کنید و تجربه آشنایی با فرهنگهای دیگر را داشته باشید.

باهاما

خیلی از ماهیگیرها کشور باهاما را برای زندگی انتخاب می کنند. چون این کشور فرصت های شغلی زیادی برای مشاغلی مثل ماهیگیری، منشی گری، سرایداری و غیره دارد. مردم باهاما قوانین خاص خودش را برای مهاجران و توریست ها دارد، بنابراین احتمالا سبک زندگی جدیدی در باهاما خواهید داشت. (منبع)

با در نظر گرفتن میلیونها گردشگر و تعداد بی پایان کشتی های کروز، زندگی در باهاما چندان بد به نظر نمی رسد. 87 درصد از مردم باهاما انگلیسی صحبت می کنند و برای همین این کشور گزینه خوبی برای مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان است.

حتما بخوانید: ۲۰ تا از پرکاربردترین حرکات بدن در زبان انگلیسی ک بومی زبانها استفاده می کنند

فرانسه

با اینکه خیلی از فرانسویها برای بهره مندی از فرصت های شغلی بهتر به کشورهای آمریکای شمالی مهاجرت می کنند، اما هنوز هم جای امیدواری هست که در این کشور بتوانید شغل خوبی دست و پا کنید. انگلیسی زبان اول کشور فرانسه نیست و در واقع اگر فرانسوی بلد نباشید زندگی در پاریس خیلی برایتان سخت خواهد بود؛ ولی می توان گفت که این کشور از سایر کشورهای اروپای غربی خیلی بهتر است.

ممکن است فرانسویها با مهاجران رفتار محتاطانه ای داشته باشند، آن هم به خاطر فرهنگ و سنتهای مردم کشورهای دیگر است که خیلی با فرهنگ فرانسویها سازگار نیست.

جرزی

جرزی (Jersey) نام جزیره ایست که بین بریتانیا و فرانسه واقع شده دو زبان رسمی دارد که یکی از آنها انگلیسی است. اقامت در جرزی کیفیت زندگی نسبتاً بالا و درآمد خیلی خوبی را برایتان به ارمغان خواهد داشت. هیچ نوع مالیات بر سود سرمایه در جرزی اعمال نمی شود و فقط مالیات بر درآمد 20 درصدی حاکم است.

سوالات رایج

1- برای زندگی در کشورهای انگلیسی زبان چه مواردی را باید در نظر داشت؟

اگر قصد مهاجرت دارید باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • بودجه تان چقدر است؟
  • قصد اقامت در کدام کشور را دارید؟
  • دنبال چه نوع آب و هوایی هستید؟
  • سطح تحصیلاتتان چقدر است؟

حتما بخوانید: کدام زبانها برای یادگیری سخت تر هستند؟

2- انگلیسی زبان اصلی کدام کشورهاست؟

10 کشوری که در آنها انگلیسی زبان اصلی محسوب می شود عبارتند از: ایالات متحده آمریکا، انگلستان، استرالیا، ایرلند، کانادا، نیوزیلند، مالزی، آفریقای جنوبی و ترینیداد و توباگو. (منبع)

3- بهترین کشور انگلیسی زبان برای زندگی کدام است؟

بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای زندگی کانادا، ایالات متحده، استرالیا و نیوزیلند هستند. مزایای زندگی در این کشورها عبارتند از:

  • بر اساس اعلام OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) کانادا بالاترین کیفیت زندگی در جهان را دارد.
  • آمریکا یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان از لحاظ فناوری و تکنولوژی است و علاوه بر این زادگاه بعضی از بزرگترین شرکت های جهان مثل اپل، مایکروسافت، گوگل و آمازون هم هست.
  • استرالیا فرهنگهای متنوعی دارد و فرصت های شغلی زیادی در اختیارتان می گذارد.
  • نیوزلند مناظر طبیعی و زیبایی های زیادی دارد و در عین حال خدمات بهداشتی درمانی با کیفیتی در اختیار ساکنانش قرار می دهد.

حتما بخوانید: ۱۵ تا از زبانهای دنیا که بیشترین جمعیت صحبت کننده را دارند

جمع بندی

در نهایت باید بگوییم که تسلط بر زبان انگلیسی یکی از عوامل کلیدی برای یافتن شغل خوب و دوستان جدید است. طبق اعلام کتاب حقایق جهانی سی آی اِی (CIA World Factbook)، انگلیسی زبان مادری بیشتر از 50 درصد جمعیت جهان است. این یعنی اگر بتوانید انگلیسی را روان و سلیس صحبت کنید خیلی راحتتر و زودتر می توانید با مردم کشورهای دیگر ارتباط بگیرید. ما در این مطلب کشورهای انگلیسی زبان مناسب برای کار و زندگی را به شما معرفی کردیم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست