ترجمه عکس به متن

ترجمه متن انگليسي به فارسي با عكس گرفتن (4 ابزار برتر)

گاما

بخشی از جذابیت سفر های بین المللی در کشف چیز های عجیب و غریب و کاوش در موارد نا آشنا نهفته است. اگر در مقصد سفرتان به كشور خارجي به زبان دیگری صحبت می شود، حتی زبانی که از خطی متفاوت استفاده می کند، به یاد داشته باشید که تلفن هوشمند خود را با خود ببرید. در این پست خواهيم گفت كه این دستگاه همه منظوره حتی ضروری ‌تر از چیزی است که تصورش را می‌کردید.

چگونه می توانم متني را در تلفن خود ترجمه کنم؟

اگر با متنی مواجه شدید که می‌ خواهید آن را ترجمه کنید، به سادگی آن را با هر برنامه ي مترجم متن رایگان در تلفن هوشمند خود ترجمه كنيد. شاید شناخته شده ترین آن ها اپلیکیشن گوگل ترنسلیت باشد که از 108 زبان پشتیبانی می کند و برای کاربران اندروید و آیفون در دسترس است. اما اگر نمی ‌خواهید زمان خود را با تایپ کردن آنچه در تلفن می ‌بینید تلف کنید، ترجمه تصویر برای شما مناسب است.

حتما بخوانید: ۲۵۰ تا از کاربردی ترین اختصارات در انگلیسی مدرن

آیا برنامه ای وجود دارد که بتواند متن را از یک عکس ترجمه کند؟

آیا تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که “یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد”؟ اگر آن عکس حاوی متن باشد چطور؟ تصور کنید بتوانید دوربین گوشی هوشمند خود را به سمت مطالب نوشته شده بگیرید، عکس بگیرید و تصویر را به متن تبدیل کنید. آیا این کار رمزگشایی تابلو های راهنما، منو های رستوران یا حتی یادداشت های دست نویس را بسیار آسان نمی کند؟ برنامه های مترجم عکس زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد دقیقاً این کار را انجام دهید.

کافی ست گزینه 1 یا 2 همین لیست را دانلود کنید و بعد از نصب روی علامت عکس یا دوربین کلیک کنید و دوربین خود را روی عکس یا تابلو مدنظر نگه دارید همین!

1-Google Translate (بهترین برای زبان فارسی)

Google Translate

در دسترس برای کاربران اندروید و آیفون، و رایگان! می توانید به سادگی با اشاره دوربین خود، متن در تصاویر را فوراً به 94 زبان ترجمه کنید. اگر ترجمه فوری برایتان خیلی سریع است، یا می ‌خواهید بخش ‌هایی از متن را برای ترجمه انتخاب کنید، می ‌توانید ویژگی فوری را خاموش کنید و به جای آن از حالت اسکن استفاده کنید. دقت کنید اگر در ایران هستید، اخیرا این قابلیت را گوگل تحریم کرده است اما کافی ست وی پی ان vpn روشن کنید و بدون مشکل کار ترجمه را انجام دهید.

دوربین خود را به سمت متن بگیرید و دکمه دوربین را فشار دهید. روی Select All ضربه بزنید و با انگشت خود کلمه یا عبارتی را که می خواهید ترجمه کنید هايلايت کنید. همچنین می توانید عکس ها را به برنامه وارد کنید. اگر نمي خواهيد از اينترنت استفاده كنيد، پكيج زبان مورد نیاز خود را دانلود کنید تا برنامه حتی به صورت آفلاین هم كار كند.

2- ماکروسافت Microsoft Translator (دقیق)

ماکروسافت Microsoft Translator

این برنامه رایگان به بیش از 70 زبان ترجمه می شود و برای کاربران اندروید و آیفون در دسترس است. شما باید دکمه دوربین را فشار دهید و در واقع یک عکس بگیرید تا برنامه به کار خود برسد، بنابراین برخلاف برنامه Google Translate، ترجمه فوری ارائه نمی دهد. مترجم مایکروسافت با تصاویر پرتره یا منظره (landscape) کار می کند، بنابراین اگر می خواهید متون طولانی تری بگیرید، عالی است. همچنین می توانید زبان مورد نظر را برای استفاده آفلاین دانلود کنید.

حتما این 100 درس رایگان مکالمات روزمره را دانلود کنید

3-پاپاگو Papago

پاپاگو Papago

Papago پشتیبانی شگفت‌ انگیزی از زبان ‌های آسیایی، از جمله کره ‌ای، ژاپنی، چینی سنتی و چینی ساده، ویتنامی، تایلندی و اندونزیایی ارائه می‌کند. در زبان اسپرانتو، کلمه ” Papago” به معنای “طوطی” است و اگر خود را در این نقطه از جهان بیابید، خوشحال خواهید شد که این برنامه را به عنوان همراه خود داشته باشید. Papago به صورت رایگان برای کاربران اندروید و آیفون در دسترس است، از دقت بالاتری در زبان هاي آسيايي نسبت به Google Translate برخوردار است. اگر می خواهید تصویر خود را از چینی به تایلندی ترجمه کنید یا تصویر ژاپنی را به متن انگلیسی تبدیل کنید، ویژگی مترجم عکس Papago به شما این امکان را می دهد.

4-ابی Abbyy TextGrabber

ابی Abbyy TextGrabber

این یکی رایگان نیست، اما ارزش معرفي را دارد. Abbyy پیشگام تشخیص نوری کاراکتر ها شد – فناوری که ترجمه تصویر را تقویت می کند. برنامه مترجم عکس و اسکنر آن برنده جايزه شده است. Abbyy TextGrabber، تشخیص متن آفلاین را به بیش از 60 زبان و ترجمه بلا درنگ را مستقیماً از صفحه دوربین به بیش از 100 زبان آنلاین و 10 زبان آفلاین ارائه می دهد.

حتما بخوانید: بهترین روش یادگیری سریع زبان انگلیسی بصورت اصولی +دانلود منابع

چگونه می توانم متن را از یک تصویر در رایانه شخصی خود ترجمه کنم؟

برنامه ‌های ترجمه تصویر می ‌توانند در سفر هایتان بسیار کمک کنند، اما وقتی به خانه برگشته ‌اید و می ‌خواهید تصاویر موجود در مک یا رایانه شخصی را به متن ترجمه کنید، چطور؟ با وب ‌سایت ‌هایی مانند Yandex Translate، می ‌توانید یک تصویر آپلود کنید، جفت زبان خود را انتخاب کنید یا از سایت بخواهید زبان مبدأ را به‌ طور خودکار تشخیص دهد و تصویر را ترجمه کند.

فقط یک توصیه در اینجا: تصاویر تار و بی کیفیت احتمالاً باعث کاهش دقت ترجمه می شوند و علائم چشم نواز با تایپوگرافی فانتزی می تواند چالشی برای این برنامه ها نیز باشد.

5 دیکشنری برای دانلود: 5 مترجم که باید نصب کنید

اگر به فکر کار یا تحصیل در خارج از کشور هستيد، مطمئناً به ترجمه نیاز دارید – به تمام آن گواهی های اسکن شده و ریز نمرات امتحانی فکر کنید که باید برای پشتیبانی از درخواست خود جمع آوری کنید. در چنین مواردی، بهتر است آن برنامه های مترجم تصویر را کنار بگذارید و با یک ارائه دهنده خدمات زبان حرفه ای تماس بگیرید. ارائه دهنده خدمات زبان ممکن است از ابزار های تشخیص نویسه نوری (OCR) مانند Abbyy FineReader، Adobe Acrobat DC یا Microsoft OneNote برای دیجیتالی کردن متن منبع استفاده کند، اما متن توسط متخصصی که با سیستم های آموزشی آشنا است ترجمه می شود.

هم در کشور خود و هم کشوری که به آن مهاجرت خواهید کرد. می توانید مطمئن باشید که صلاحیت های شما به طور دقیق در ترجمه بیان می شود. همچنین ممکن است لازم باشد ترجمه های تایید شده را به کارفرما یا موسسه آموزشی جدید خود ارائه دهید. ایده خوبی است که با آن ها بررسی کنید دقیقاً چه چیزی را می پذیرند تا از بوروکراسی بیش از حد و هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنید.

در ادامه: 15 تا از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان برای فارسی زبانان

زبانمهر

حتما بخوانید!

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • عالی
    برای کامپوتر میخواستم ممنون

    پاسخ
  • خیلی عالی هست برای ترجمه زبان انگلیسی به فارسی برای گوشی همراه خود میخوام.

    پاسخ
  • سلام
    لطفا این موضوع را نیز در معرفی برنامه گوگل ترنسلیت یاد اوری میکردید که متاسفانه این برنامه مدتی است در کشور ما فیلتر میباشد و با vpn قوی میتوان از قابلیتهای ان استفاده کرد.

    پاسخ
  • ممنون از سایت شما خیلی برنامه عالیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست