ابرهای مختلف در زبان انگلیسی

انواع ابر به انگلیسی (ابر سیاه، ابر بارانی، هوای ابری و بقیه اصطلاحات)

گاما

طبق International Cloud Atlas سازمان جهانی هواشناسی، بیش از 100 نوع ابر وجود دارد. با این حال، بسیاری از گونه ‌ها را می ‌توان بسته به شکل کلی و ارتفاع شان در آسمان در یکی از 10 نوع اصلی گنجاند. این 10 نوع عبارتند از:

  • ابر های سطح پایین یا Low-level clouds (cumulus، stratus، stratocumulus) که ارتفاعشان زیر 1981 متر است.
  • ابر های میانی یا Middle clouds (altocumulus، nimbostratus، altostratus) که ارتفاعشان بین 1981 تا 6096 متر است.
  • ابر های سطح بالا یا High-level clouds (cirrus، cirrocumulus، cirrostratus) که بالاتر از 6،096 مترارتفاع دارند.
  • ابر های کومولونیمبوس یا Cumulonimbus هم پایین، وسط و بالای اتمسفر را پوشش می ‌دهند.

هوا چطوره به انگلیسی، هوا گرم، سرد، بارانی و آفتابیه و عبارات مرتبط

در ادامه شما را با این ابرها و معادل انگلیسی شان آشنا خواهیم کرد.

1-Cumulus: کومولوس

Cumulus: کومولوس

ابر های کومولوس ابر هایی هستند که از کودکی با آن ها آشنا هستید و نماد همه ابر ها به حساب می ‌آیند. خیلی شبیه به دانه برف هستند. بالای شان در روز های آفتابی گرد، پف‌ کرده و سفید درخشان و پایین شان مسطح و نسبتا تیره است.

چه موقع در آسمان دیده می ‌شوند؟

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

ابر های کومولوس در روز های صاف و آفتابی یعنی زمانی که خورشید زمین را با جریان همرفتی روزانه و به طور مستقیم گرم می‌ کند، به وجود می ‌آیند. به همین خاطر به آن ها نام مستعار fair weather clouds یا ابر های مخصوص هوای صاف داده شده است. این نوع ابرها در اواخر صبح ظاهر می ‌شوند، آسمان را می ‌پوشانند و سپس در شب ناپدید خواهند شد.

2- Stratus : استراتوس

Stratus : استراتوس

ابر های استراتوس در آسمان به صورت لایه ‌ای، صاف و یکدست و خاکستری دیده می ‌شوند. این ابر ها شبیه مه هستند که به جای زمین، افق را دربر می‌ گیرند.

چه موقع در آسمان دیده می ‌شوند؟

ابر های استراتوس در روز های ابری در آسمان دیده می ‌شوند و با مه اندک یا باران نم نم همراه هستند.

مکالمه درباره آب و هوا به انگلیسی (و همه واژگان و عبارات کاربردی ـآب و هوا)

3- Stratocumulus: استراتوکومولوس

Stratocumulus: استراتوکومولوس

اگر ابر های کومولوس را در سراسر آسمان پخش کنید، البته نه به صورت یک لایه صاف (مثل استراتوس)، استراتوکومولوس خواهید داشت. این ابر های پف ‌کرده، خاکستری یا سفید در میان آسمان آبی پخش شده ‌اند. هنگامی که از پایین این ابر ها را مشاهده می ‌کنید، تیره و لانه زنبوری به نظر می‌ رسند.

چه موقع در آسمان دیده می ‌شوند؟

شما احتمالا استراتوکومولوس را در روز های ابری خواهید دید. آن ها زمانی تشکیل می ‌شوند که همرفت ضعیفی در جو وجود داشته باشد.

4- Altocumulus: آلتوکومولوس

Altocumulus: آلتوکومولوس

ابر های آلتوکومولوس رایج ‌ترین ابرها در جو میانی هستند. شما آن ها را به صورت تکه ‌های سفید یا خاکستری می ‌بینید که در آسمان به صورت توده‌ های بزرگ و گرد در یک راستا قرار گرفته‌ اند. آن ها شبیه پشم گوسفند یا فلس ماهی خال خالی هستند ، به همین خاطر نام مستعارشان در انگلیسی Sheep backs و Mackerel Skies است.

Altocumulus و Stratocumulus اغلب به جای هم اشتباه گرفته می ‌شوند. ابر های آلتوکومولوس یا altocumulus در آسمان بالاتر هستند. روش دیگر برای تفکیک این دو ابر از هم، مقایسه اندازه توده ابری شان با هم است. دست تان را به سمت آسمان و در جهت ابر قرار دهید. اگر توده به اندازه انگشت شست شما باشد، آلتوکومولوس است اما اگر به اندازه مشت تان باشد، احتمالا استراتوکومولوس است.

چه موقع در آسمان دیده می ‌شوند؟

آلتوکومولوس‌ ها اغلب در صبح ‌های گرم و مرطوب، به ویژه در تابستان دیده می ‌شوند. آن ها می ‌توانند در اواخر روز تولید رعد و برق کنند. همچنین ممکن است آن ها را قبل از جبهه‌ های سرد ببینید که در این صورت نشان ‌دهنده خنک ‌تر شدن دما هستند.

یاد بگیرید: آموزش مکالمه تلفنی در زبان انگلیسی (8 نکته و 50 عبارت کاربردی)

5- Nimbostratus: نیمبو استراتوس

Nimbostratus: نیمبو استراتوس

ابر های نیمبو استراتوس آسمان را با یک لایه خاکستری تیره می ‌پوشانند. آن ها می ‌توانند در لایه‌ های پایین و میانی جو پخش شوند و به اندازه ‌ای ضخیم هستند که جلوی نور خورشید را می‌ گیرند.

چه موقع در آسمان دیده می ‌شوند؟

نیمبو استراتوس ابر باران ‌زا است. این ابر ها هر زمان که باران یا برف در حال بارش است ( یا قرار است ببارد ) در بیش از یک منطقه گسترده می ‌شوند.

6 -Altostratus: آلتو استراتوس

Altostratus: آلتو استراتوس

ابر های آلتو استراتوس به عنوان لایه ‌های خاکستری یا خاکستری مایل به آبی ظاهر می ‌شوند که تا حدی یا به طور کامل آسمان را در سطح میانی پوشش می ‌دهند. حتی اگر آسمان را بپوشانند، شما باز هم می ‌توانید خورشید را به صورت یک قرص کم ‌نور در پشت شان ببینید، اما اجازه تابش نور کافی برای ایجاد سایه بر روی زمین را نمی ‌دهند.

چه موقع در آسمان دیده می ‌شوند؟

آلتو استراتوس بیشتر تمایل دارد تا در جبهه‌ های گرم یا بند‌ آمده (occluded) تشکیل شود. این ابر ها همچنین می ‌توانند در یک جبهه سرد همراه با کومولوس تشکیل شوند.

بلد باشید: رشته های تحصیلی به انگلیسی (همه رشته های رایج)

7-Cirrus: سیروس

Cirrus: سیروس

Cirrus‌ که در لاتین به معنای ” فر مو ” است، به رشته‌ نازک، سفید و نازک ابرها اطلاق می ‌شود. از آن جایی که ابر های سیروس در ارتفاع بالاتر از 6،096 متری یعنی ارتفاعی که در آن دمای پایین و بخار آب کم است ظاهر می ‌شوند، از کریستال ‌های یخ کوچک به جای قطرات آب تشکیل شده ‌اند.

چه موقع در آسمان دیده می ‌شوند؟

سیروس معمولا در هوای صاف تشکیل می ‌شود. آن ها همچنین می ‌توانند ابر های پیشروی جبهه ‌های گرم و طوفان ‌های بزرگی مثل nor’easters و سیکلون های گرمسیری باشند، بنابراین رویت شان می ‌تواند طوفانی شدن هوا را در پی داشته باشد.

سایت Earthdata ناسا ضرب‌المثلی دارد که به ملوانان در مورد آب و هوای بارانی هشدار می‌ دهد و مضمون آن اینست: “با رویت ابر دم اسبی (سیروس) و فلس ماهی خال ‌خالی (آلتوکومولوس)، باید بادبان کشتی ‌ها پایین بیایند.”

8- Cirrocumulus: سیروکومولوس

Cirrocumulus: سیروکومولوس

ابر های Cirrocumulus تکه ‌های کوچک و سفیدی هستند که اغلب در چندین ردیف پشت سر هم و در ارتفاعات بالا قرار می ‌گیرند و از کریستال ‌های یخ ساخته شده ‌اند. توده ‌های ابر سیروکومولوس که تکه ‌ابر یا “cloudlets” هم نامیده می ‌شوند، بسیار کوچک تر از آلتوکومولوس و استراتوکومولوس هستند.

چه موقع در آسمان دیده می ‌شوند؟

ابر های سیروکومولوس نادرند و نسبتا در مدت کوتاهی در آسمان ظاهر می ‌شوند، اما شما آن ها را در زمستان یا زمانی که هوا سرد اما صاف است ، خواهید دید.

حتما در کنار این مطلب بخوانید: اسامی کشورها به انگلیسی +مخفف و روش نوشتن ملیت

9 -Cirrostratus: سیرو استراتوس

Cirrostratus: سیرو استراتوس

ابر های سیرو استراتوس ابر های شفاف و سفیدی هستند که تقریبا کل آسمان را پوشش می ‌دهند. یک راه برای تشخیص این ابر ها این است که با یک “هاله” (یک حلقه یا دایره نور) در اطراف خورشید یا ماه همراهند. هاله به خاطر شکست نور در روی کریستال‌ های یخ موجود در ابر ها ایجاد می ‌شود که شبیه به نحوه شکل ‌گیری sundogs یا پدیده ظهور سه خورشید در آسمان است، منتهی به جای این که فقط در هر دو طرف خورشید نور دیده شود، یک دایره کامل دور خورشید را می ‌گیرد.

چه موقع در آسمان دیده می ‌شوند؟

سیرو استراتوس نشان می ‌دهد که مقدار زیادی رطوبت در جو فوقانی وجود دارد. این ابر ها خبر از نزدیک شدن جبهه ‌های گرم می ‌دهند.

10- Cumulonimbus: کومولونیمبوس

Cumulonimbus: کومولونیمبوس

ابر های کومولونیمبوس یکی از معدود ابر هایی هستند که لایه‌ های پایین، متوسط و بالای آسمان را پوشش می‌ دهند. آن ها شبیه ابرهای کومولوس هستند با این تفاوت که از قسمت‌ های فوقانی که شبیه گل کلم هستند، رشد می ‌کنند و بالا می‌ روند. ابرهای کومولونیمبوس معمولا همیشه به شکل ابر سندانی یا توده پَر پهن می ‌شوند. کف آن ها اغلب تیره و مه‌آلود است.

چه موقع در آسمان دیده می ‌شوند؟

ابر های کومولونیمبوس ابر های رعد و برق ‌زا هستند، بنابراین اگر یکی از‌ آن ها را ببینید، می ‌توانید مطمئن باشید که باران‌ های سنگین اما کوتاه ، تگرگ و حتی گرد باد در راه است.

در ادامه دانلود کنید: آموزش زبان انگلیسی با ۱۰۰ درس رایگان (صفر تا صد+جزوه)

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست