درهای رایج در انگلستان

انواع در به انگلیسی (و درب و در خانه و اتاق و کلاس و …)

گاما

در‌ها نقش مهمی در هر ساختمان دارند و امنیت و حریم خصوصی آن مکان را تامین می ‌کنند. آن ها را می ‌توان از متریال مختلف و در سبک ‌ها و طرح ‌های متعدد تهیه کرد. انتخاب نوع مناسب درب برای خانه شما می ‌تواند کار خسته‌کننده و دشواری باشد، اما اگر لیستی از گزینه ‌های موجود در بازار داشته باشید، تصمیم‌گیری برای تان راحت ‌تر خواهد شد.

ما در این مقاله، محبوب ‌ترین انواع درب، ویژگی‌ ها، مزایا و معایب هر کدام را بررسی خواهیم کرد تا به شما در انتخاب بهترین گزینه متناسب با نیازتان کمک کنیم.

انواع درب برای خانه

درب ‌های مخصوص خانه هر کدام ویژگی ‌ها و مزایای منحصر به فرد خودشان را دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

1-درب ‌های لولایی

Hinged Doors

درب‌ های لولایی (Hinged Doors) به طور کلی از یک پنل تمام ‌چوب یا توخالی ساخته‌ شده ‌اند که با دو یا چند لولا به تیر عمودی چارچوب متصل شده است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

این درها به شدت کاربردی و پرطرفدار هستند و تقریبا برای هر جایی که به یک درب نیاز دارد ، مفید هستند. این مدل ‌ها به طور کلی به عنوان در ورودی جلو، ورودی پشت، درب ‌های داخلی و درب کمد لباس استفاده می‌ شوند.

بلد باشید: ۳۰ ترفند بسیار مهم ویژه نوشتن رزومه های موفق انگلیسی

2- درب ‌های هلندی

Dutch Doors

درب هلندی (Dutch Door) که گاهی اوقات به عنوان درب دوتایی یا نیم ‌در هم شناخته می ‌شود، دری است که به صورت افقی به دو نیم تقسیم می ‌شود طوری که نیمه بالایی باز یا نیمه پایینی بسته است.

با یک پیچ محکم می ‌توان دو نیمه را به هم متصل نگه داشت تا به صورت یک درب معمولی عمل ‌کند.

امروزه درب‌ های هلندی به دلیل کاربردی بودن و همین طور تداعی حس و حال خانه ‌های قدیمی بسیار محبوب هستند. این درب ‌ها انتخاب خوبی برای درب ‌های داخلی به حساب می ‌آیند و به شما اجازه می ‌دهند تا وقتی در نقطه دیگری از خانه هستید، حواس تان به کودکان و حیوانات خانگی‌ تان هم باشد.

3- درب ریلی یا پاکتی

Pocket Doors

ویژگی خاص درب ‌های ریلی (Pocket Door) این است که هنگام باز شدن در یک محفظه خالی در داخل دیوار سر می ‌خورد و ظاهرا غیب می‌ شود. این درها ریلی دارند که در بالای چارچوب شان نصب شده است.

بسیاری از صاحبخانه‌ ها درب‌ های ریلی را فقط به خاطر سبک شان انتخاب می ‌کنند. این درب ‌ها گاهی اوقات برای جدا کردن دو اتاق استفاده می ‌شود تا اگر خواستید با باز کردن در، آن ها را یک سره کنید.

4- درب غلتکی

Roller Doors

درب غلتکی (Roller Doors) عمدتا برای گاراژ و مکان‌ هایی مثل انباری یا پارکینگ استفاده می ‌شود، اما این روزها به درب ‌های مد روز قسمت‌ های داخلی خانه مثل اتاق‌های نشیمن هم تبدیل شده است.

از یک درب غلتکی می ‌توان برای جدا کردن فضای داخلی خانه از ایوان یا باغ استفاده کرد .

آموزش تلفظ صحیح کلمات انگلیسی (10 ترفند یک بار برای همیشه)

5- درب آکاردئونی

Bifold Doors

اگر به دنبال این هستید که گاهی فضای داخل و خارج خانه ‌تان را یک سره کنید، درب آکاردئونی (Bifold Door) را انتخاب کنید.

در های آکاردئونی مثل در های هلندی یا فرانسوی نیستند، اما می ‌توان به راحتی آن ها را از جلوی دید کنار زد و دسترسی راحت ‌تری را به فضای بیرون فراهم و به بزرگ تر کردن فضا هم کمک کرد.

6 – درب ‌های کشویی

Sliding Doors

درب ‌های کشویی (Sliding Door) که به عنوان درب ‌های bypass  هم شناخته می ‌شوند، به طور کلی برای مکان ‌هایی مثل اتاق خواب یا کمد که چارچوب بزرگی دارند، استفاده می ‌شوند.

درب‌ های کشویی به داخل یا بیرون باز نمی ‌‌شوند، بلکه شما باید آن ها را در امتداد یک مسیر سر بدهید. به همین دلیل بقیه فضا را اشغال نمی ‌کنند.

7- درب ‌های محوری

Pivoted Doors

درب‌ های محوری (Pivot Doors) برای چرخش دور یک محور عمودی طراحی شده‌ اند. این درها با یا بدون نگهدارنده (Stopper) در دسترس هستند.

این در می ‌تواند به راحتی حول محورش چرخش 360 درجه داشته باشد.

درب ‌های محوری از لولا های پیچیده ‌ای که در بالا و پایین پنهان شده، ساخته شده‌ اند که باعث چرخش از مرکز در می ‌شوند.

این در ها هنگام باز شدن مانع اشغال کامل فضا می‌ شوند و نیمی از قسمت هر فضا را پوشش می ‌دهند.

یاد بگیرید: آموزش مکالمه تلفنی در زبان انگلیسی (8 نکته و 50 عبارت کاربردی)

8- درب ‌های فرانسوی

French Doors

درب فرانسوی (French Door)‌ به طور کلی یک ‌تکه ساخته شده است، ساختار سبکی دارد و بیشتر آن را پنجره‌ های شیشه‌ ای گرفته است. این درها تحت عنوان پنجره‌ های فرانسوی هم شناخته می ‌شوند.

اگر به دنبال چیزی متفاوت و چشم‌ نواز هستید، درهای فرانسوی انتخاب ایده ‌آلی خواهند بود. این درب ‌ها در هر طرف دهانه لولا دارند و در وسط به هم می ‌رسند و بسته می ‌شوند. وقتی دو درب جانبی را باز کنید شاهد نمایی مستقیم و بدون چارچوب خواهید بود.

9- درب ‌های پنلی

Panel Doors

در گذشته، درب ‌های پنلی (Panel Door) برای مدتی بسیار محبوب بودند . نام این درها به این خاطر پنلی گذاشته شده که از چوب یا هر نوع متریال دیگری به صورت یک تکه ساخته نشده‌ اند، بلکه از چند قطعه یا پنل تشکیل شد‌ه ‌اند.

در نهایت پنل‌ ها در کنار هم قرار می ‌گیرند و درب نهایی را تشکیل می‌ دهند. این در می ‌تواند شش پنلی باشد، یعنی از شش مستطیل یا مربع در داخل یک درب تشکیل شده باشد. در درب‌ های پنلی، یک درب می ‌تواند به صورت تک ‌پنل یا چندین پنلی باشد.

اگر بخواهید نور از درب وارد خانه شود، می‌ توانید از پنجره ‌های شیشه‌ای داخل درب پنلی استفاده کنید.

به طور کلی، درب ‌های پنلی برای در قسمت ‌های بیرونی خانه مناسب هستند، اما اگر یک در سنگین ‌تر می‌ خواهید تا بهتر عایق صدا شود، می ‌توانید از این درب ‌ها به عنوان درب ‌های داخلی هم استفاده کنید.

10- درب ‌های پی وی سی

PVC Doors - Types of Doors for Your Perfect House

درب ‌های PVC یا پلی وینیل کلراید انتخاب بسیار خوبی برای درب‌ های حمام هستند. با نصب این در‌ های سبک ‌وزن زحمت تان کمتر و در هزینه‌های تان صرفه‌ جویی خواهد شد.

این درب ‌ها شبیه به درب‌ های چوبی رنگ‌شده هستند و نیازی هم به نگهداری که معمولا برای الیاف جاذب و طبیعی چوب مورد نیاز است ، ندارند.

توصیه می ‌کنیم از درب پی وی سی برای حمام استفاده کنید زیرا هم نصب و هم تمیز کردن شان ساده ‌تر است.

خیلی کاربردی: روش نوشتن و گفتن شماره تلفن به انگلیسی

11- درب مسطح

Flush Doors

یک درب مسطح (Flush Door) از یک تخته بلوک توپر و یک چارچوب ساخته شده است. این تخته بلوکی از نوار های چوبی تشکیل شده است که لبه به لبه روی هم قرار می ‌گیرند و بین روکش‌ ها فشرده می ‌شوند.

آن ها تحت فشار و دمای بالا با استفاده از رزین مصنوعی به هم می ‌چسبند. بنابراین، می‌ توان گفت که درب مسطح دری است که از یک بدنه الواری ساخته شده و از هر دو طرف لایه‌کاری شده است.

قسمت توخالی باقی‌ مانده با بلوک‌ های مستطیل شکل چوبی نرم پر شده است.

در نهایت هم برای جلا دادن سطح، روی آن روکش کشیده شده است. این درب مسطح نامیده می ‌شود زیرا یک سطح کاملا صاف دارد و اگر آب بر روی سطح آن پاشیده شود ، به راحتی و سرعت به پایین روانه می ‌شود.

12- درب ‌های تخته‌ کوبی شده

 Battened & Ledged Doors

این نوع درب ‌ها (Battened & Ledged Door) از تخته ‌های عمودی نازک به نام batten تشکیل شده ‌اند که به تخته ‌های افقی به نام ledger میخکوب شده‌ اند.

تخته‌ های نازک مورد استفاده به طور کلی 15 تا 18 سانتی ‌متر عرض و 2 تا 3 سانتی ‌متر ضخامت دارند. به طور معمول، درب ‌هایی که Batten‌های نازک ‌تری دارند، از نظر ظاهری بهتر هستند.

چنین درهایی عمدتا برای توالت، حمام و سایر اتاق ‌ها و همین طور درب خانه‌ هایی که قرار است مقرون به صرفه باشند، استفاده می ‌شود.

13- درب بامبو

Bamboo Doors

درب بامبو (Bamboo Door) را می ‌توان در داخل خانه و پنجره‌ ها، از جمله چارچوب‌ های آن ها و غیره استفاده کرد. یکی از گزینه ‌های رایج برای ساخت چنین دری، تخته کامپوزیتی که از الیاف کنفی تولید می‌ شود.

درب ‌های متشکل از کنف بامبو در برابر آب، زنگ ‌زدگی و موریانه مقاوم ‌اند، با محیط زیست سازگارند و تجزیه ‌پذیر و مقرون به صرفه هستند.

مهندس به انگلیسی (آقا و خانم مهندس ، مخفف و عبارات مربوط)

14- درب شیشه ‌ای

Glass Doors

شیشه برای پنجره‌ و درها، در درجه اول برای پنل ‌سازی استفاده می ‌شود. این بستگی به مالک دارد که دوست داشته باشد از شیشه استفاده کند یا خیر. در کل می ‌توان از شیشه روی درب مناطق خاصی از خانه استفاده کرد.

مناسب ‌ترین مکان درب ‌های پشتی هستند زیرا منظره‌ حیاط یا باغ را نشان می ‌دهند.

استفاده از شیشه در درب ‌های جلویی هم زیبایی خاصی به خانه می ‌دهد اما با این حال، باید حریم خصوصی حفظ و استحکام آن ها هم تضمین شود.

استفاده از پنل شیشه‌ ای در داخل قاب ‌های چوبی، گزینه شیک و خوبی برای درب ‌های جلویی است.

درب شیشه‌ای در مقایسه با بقیه گران ‌تر است و نگهداری‌ بیشتری را می ‌طلبد. این درها علاوه بر گران بودن، وزن بیشتری نسبت به سایر درب‌ ها دارند.

15- درب ‌های آلومینیومی

Aluminum Doors

اگر قصد دارید ظاهر خانه‌تان را زیباتر کنید، بهترین کار انتخاب متریال آلومینیومی است.

درب ‌های آلومینیومی (Aluminum Door) در حال حاضر به دلیل داشتن امنیت بالاتر و خاصیت عایق بودن و همین طور زیبایی، اولین گزینه در معماری معاصر هستند.

همان طور که می‌ دانید؛ آلومینیوم یک ماده بادوام و محکم است که تعمیر و نگهداری خاصی نیاز ندارد.

هیچ شکی در مورد کیفیت آلومینیوم وجود ندارد و همین دلیل موجهی برای گران بودن درب ‌هایی است که از این متریال در آن ها استفاده شده است.

درب‌ های آلومینیومی را می ‌توان در ساختمان ‌های مسکونی و تجاری به کار برد . امکان نصب شیشه روی چارچوب این درب‌ها به خاطر چارچوب باکیفیتی که دارند، یک مزیت به حساب می ‌آید.

16- درب فایبرگلاس

Fibre Glass Doors

به طور کلی، فایبرگلاس (Fibre Glass Door) از چسباندن فیبر با رزین تولید می ‌شود که می‌تواند برای تولید انواع محصولات مثل وان حمام، درب و پنجره و غیره استفاده شود.

فایبرگلاس یکی از محکم‌ ترین محصولاتی است که در مقایسه با چوب و استیل هزینه نگهداری نسبتا کمی دارد. درب‌ های فایبرگلاس کج نشده، خم نمی‌ شوند و تاب برنمی ‌دارند.

پنجره ‌ها و درب ‌های ساخته شده از فایبرگلاس را می‌ توان با پنل ‌های چوبی ترکیب کرد تا جذابیت بصری ‌شان بیشتر شود. درب‌ های فایبرگلاس را می ‌توان هم برای مناطق خارج و هم داخلی استفاده کرد.

حتما دانلود کنید: 100 درس رایگان آموزش زبان انگلیسی (رایگان)

17- درب ‌های پلاستیکی تقویت شده با فیبر

FRP Doors

پلاستیک تقویت شده با فیبر (Fiber-reinforced Plastic) دارای استحکام بالایی است و می ‌توان از آن در موارد متعددی از جمله ساخت درب ‌ها استفاده کرد.

درب ‌های FRP در رنگ ‌ها و رویه‌ های مختلف از جمله رنگ چوب طبیعی در بازار موجود است .

این درب‌ ها با پوسته ‌های 1.3 تا 1.5 میلی ‌متری عرضه می ‌شوند. درب FRP یکی از گزینه ‌های محبوب برای ساخت خانه ‌های مدرن است.

18- درب ‌های استیل

Steel Doors

درب‌ های استیل (Steel Door) اولین انتخاب هنگام جستجوی در برای تاسیسات تجاری هستند.

استیل مناسب ‌ترین گزینه برای درهای بیرونی ساختمان که باید در برابر رفت و آمد های مکرر و محیط بیرونی مقاوم باشند ، به حساب می ‌آید.

امروزه درب ‌های استیل را می‌ توان برای خانه هم نصب کرد، هر چند بیشتر برای فروشگاه‌ ها، مدارس و ساختمان‌ های تجاری استفاده می ‌شود.

19- درب ‌های کرکره ‌ای

Louvered Doors

درب‌ های کرکره‌ای (Louvered Door) زمانی استفاده می‌ شوند که بخواهید ضمن حفظ حریم خصوصی تهویه طبیعی هم داشته باشید، زیرا آن ها حتی زمانی که بسته هستند، اجازه عبور آزادانه هوا را می ‌دهند.

از درب ‌های کرکره‌ای می ‌توان برای کمک به تهویه مناطق خاصی از خانه، بیشتر کردن حریم خصوصی در یک فضای باز یا به عنوان تقسیم اتاق استفاده کرد.

در کنار این مطلب دانلود کنید: لیست کامل انواع پوشاک و لباس به انگلیسی

20- درب بادبزنی

Swing Doors

درب ‌های بادبزنی (Swing Door) بسیار شبیه به درب های لولایی هستند، اما در اینجا لولا را می ‌توان در هر دو جهت چرخاند. این نوع درب ‌ها، یک محافظ متحرک یا شاتر دارد که روی چارچوبی با لولا های فنری دو طرفه فیکس می ‌شود و حرکت در هر دو طرف را امکان ‌پذیر می‌ کند.

این در طوری ساخته شده است با یک نیروی جزئی درب را باز می ‌کند، واکنش فنر لولا هم باعث می ‌شود در به حالت قبلی ‌اش برگردد.‌

بازگشت شاتر به موقعیت اولیه ‌اش سریع ‌تر از حد معمول رخ می ‌دهد، بنابراین درب باید کاملا شیشه ‌ای باشد یا یک چشمی هم ‌سطح با چشم برای جلوگیری از حوادث داشته باشد.

21- درب ‌های جمع ‌شو

Collapsible Doors

درب ‌های جمع ‌شو (Collapsible Door) از شیارهای دوگانه عمودی (2*10*20 میلی ‌متر) تشکیل شده ‌اند که با حفره ‌هایی در داخل در به هم متصل شده ‌اند تا یک شکاف مصنوعی ایجاد کنند.

روی این شیار‌ها که در حدود 100 تا 200 میلی ‌متر از هم فاصله دارند، نوارهای آهنی مورب نصب شده است که به شاتر اجازه می ‌دهد باز یا بسته شود و ظاهری شبیه ” پرده فولادی ” داشته باشد.

شاتر درب روی دو ریل که یکی به زمین و دیگری به تیر بالای در فیکس شده است، عمل می ‌کند. غلتکی که در بالا فیکس شده است، حرکت روان در هر دو جهت را آسان ‌تر خواهد کرد.

22- درب‌ های شیشه‌ای کشویی

Sliding Glass Doors

درب ‌های شیشه ‌ای کشویی (Sliding Glass Door) به طور کلی زمانی مورد استفاده قرار می‌ گیرند که محدودیت فضا برای چرخاندن درب لولایی وجود دارد یا هدف دیدن نمای بیرون است. این درب‌ ها معمولا در سازه‌های تجاری استفاده می‌ شوند.

شاتر این درب‌ ها به کمک ریل‌ ها و قرقره‌ های متحرک به صورت افقی در امتداد مسیر حرکت می‌ کند. به طور کلی، این درب توسط دو چنگک چرخ‌دار در بالای درب در یک شیار پنهان آویزان شده است.

در پایین درب هم غلطک‌هایی برای لغزاندن شاتر در شیار قرار داده شده است. برای حرکت آسان‌تر در، غلطک‌های پلاستیکی در بالا و پایین فیکس شده‌اند.

اسم انواع گل در زبان انگلیسی (گل های معروف در کشورهای مختلف)

23- کرکره برقی

Rolling Shutters

کرکره برقی (Rolling shutters) به طور کلی برای مغازه ‌ها یا انبارها استفاده می ‌شود. این درب به عنوان یک دیوار عمل و در برابر آتش ‌سوزی و سرقت، باد و تگرگ از محل محافظت می ‌کند.

کرکره‌ های برقی از اسلب ‌های استیلی به نام laths یا قطعات باریکی ساخته شده است که حدود 1.25 سانتی‌ متر ضخامت دارند و داخل یکدیگر قفل شده ‌اند و بر روی یک لوله شفت مخصوص به نام “drum” که در بالای آن قرار دارند ، نصب شده است.

قطعات به این ترتیب کنار هم قرار می ‌گیرند تا کرکره در دو کانال راهنمای فولادی عمودی که در انتها نصب شده ‌اند، حرکت کند.

شیارها باید از ورقه‌ های فولادی عمیقی ساخته شده باشند که بتوانند شاتر را در خودشان جای دهند .

درب کرکره ‌ای هنگام باز شدن بالا می‌ رود و هنگام بسته شدن پایین می‌ آید. در درب ‌های بزرگ کرکره‌ ای (بیش از 10 متر مربع)، این عمل توسط موتور انجام می ‌شود.

24- درب شیشه ‌ای پنجره‌ ای

Glazed or Slash Doors

درب‌ های شیشه‌ای پنجره ‌ای (Glazed/Slash Door) همان درب ‌های پنلی هستند که البته یکی از پنل‌ ها با شیشه جایگزین می‌ شود تا دید بهتری فراهم شود.

25- درب‌ های گردان

Revolving Doors

درب ‌های گردان (Revolving Door) دارای یک محور یا شافت مرکزی با چهار لنگه است که بر روی آن آویزان شده ‌اند. شافت به دور محور عمودی در یک محوطه گرد می ‌چرخد.

شافت مرکزی درب ‌ها با چندین بلبرینگ در پایین نصب شده است که به شاتر ها اجازه می ‌دهد بدون هیچ گونه لرزش و ایجاد سر و صدا حرکت کنند .

این درب‌ ها ممکن است به طور کامل پنلی، شیشه‌ای یا تا حدی شیشه ‌ای باشند.

انواع ساحل و کناره هم به کارتون میاد: کنار و لب ساحل و انواع ساحل به انگلیسی

26- درب چوبی

Wooden Doors

درب ‌های چوبی (Wooden/ Timber Door) در درجه اول به عنوان درب‌های داخلی استفاده می‌شوند. چوب قدیمی‌ترین ماده مورد استفاده برای درب است و هیچ وقت از مد نمی ‌افتد.

دلایل زیادی برای استفاده از چوب وجود دارد مثل قابلیت عایق شدن صدا و افزایش امنیت و همین طور نصب و تمیز کردن راحت‌ تر آن.

این متریال عمر طولانی دارد. از طرفی هم چوب به عنوان یک ماده طبیعی ، جذابیت دیگری دارد. درب‌های چوبی در عین زیبایی، قیمت بالایی هم دارند.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست