دمپایی

دمپایی به انگلیسی (روفرشی، انگشتی، پلاستیک و …)

گاما

دمپایی در انگلیسی سه معادل رایج دارد. هم می توانید از کلمه sandal یا صندل استفاده کنید که به دمپایی های بند دار (بند دمپایی روی قوزک شما کشیده می شود و دمپایی را محکم به پا نگه می دارد). هم از معادل slipper که بیشتر دمپایی های راحتی مثل عکس بالا را می گویند و هم از Flip-flop که دمپایی لا انگشتی می باشد را می گویند استفاده کنید. دمپایی روفرشی میشه bedroom slippers و دمپایی زنانه میشه Women’s slippers و دمپایی پلاستیکی هم میشه Plastic slippers .در این مطلب ما دمپایی نوع رایج تر یعنی slipper (که البته به دو دمپایی گفته میشود slippers) را توضیح می دهیم با مثال و نکات کامل.

Slipper به عنوان صفت

این واژه اگر به عنوان صفت استفاده شود، اغلب Slippery تلفظ می شود و معانی زیر را می دهد:

  • لغزنده
  • لیز

مثال:

  • Their master bath includes a slipper tub.  حمام مستر آن ها یک وانِ لیز دارد

حتما دانلود کنید: 100 درس مکالمات رایج زبان انگلیسی

Slipper به عنوان اسم

  • A light low-cut shoe that is easily slipped on the foot.  دمپایی یا کفش سبک که پا به راحتی داخلش می رود

مثال:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

  • The Wool Runners are super soft and feel almost slipper-like without socks.  کفش های راحتی فوق العاده نرم اند و بدون جوراب تقریبا مثل دمپایی هستند
  • Oprah ‘s wildcard slipper is fitting for those with feet that easily overheat.  دمپایی وایلد اپرا برای افرادی که پاهای شان به راحتی بیش از حد گرم می شوند، مناسب است
  • The brand’s Fluff Yeah slide slipper is offered in a ton of unique colorways.  دمپایی کشویی Fluff Yeah این برند در رنگ‌ های بی‌نظیر عرضه شده است
  • Hirshfield worked as a tailor and a slipper-maker in Brooklyn before turning to art, in his mid-sixties.  هیرشفیلد، قبل از روی آوردن به هنر، در اواسط دهه شصت، به عنوان خیاط و اسلیپر (دمپایی) ساز در بروکلین کار می کرد

۳۳ ترفند برای مطالعه هر زبان برای افزایش دوبرابر کارایی

7 ترفند استفاده از دمپایی

1-دمپایی تان را دور از آفتاب نگه دارید

محو شدن رنگ دمپایی ها باعث می شود تا کهنه و فرسوده به نظر برسند. دور نگه داشتن دمپایی از نور خورشید یکی از کار ها برای جلوگیری از محو شدن رنگ آن است. پس توصیه می شود تا حد امکان آن ها را در سایه نگه دارید. اگر هم باید در مکانی با نور مستقیم خورشید نگه شان دارید، سعی کنید از یک سایبان یا چتر برای محافظت از آن ها در برابر اشعه های شدید UV استفاده کنید.

2- در بیرون از خانه دمپایی نپوشید

پوشیدن اسلیپر یا دمپایی در خارج از منزل اجتناب ناپذیر است. اما این کار می تواند روی دمپایی تان کثیفی بر جای بگذارد و ظاهرش را خراب کند. پس سعی کنید فقط در داخل خانه از دمپایی استفاده کنید.

به علاوه با پوشیدن دمپایی های خانگی مخصوص خانم ها که راحت و گرم هستند، در فصل زمستان از پاهای تان در برابر سرما محافظت می کند.

بهترین سن یادگیری زبان، مزایا و معایب یادگیری در هر سن

3- از استفاده از مواد شوینده حاویِ سفید کننده خودداری کنید

طبیعی است که دمپایی ها به مرور زمان کمی کثیف شوند. با این حال سعی کنید از مواد شوینده دارای سفید کننده استفاده نکنید. سفید کننده می تواند به دمپایی ها آسیب برساند.

اگر به طور تصادفی از یک محصول حاوی سفید کننده برای شستن دمپایی ها استفاده کردید، سعی کنید آن ها را بلافاصله در آب سرد شستشو دهید .

4- از جاروبرقی برای تمیز کردن دمپای روفرشی استفاده کنید

می توانید از جارو برقی برای تمیز کردن دمپایی های روفرشی که پرز دارند، استفاده کنید.

اگر دیدید روی دمپایی هایتان گرد و غبار می نشیند، هفته ای یک بار، روی شان جارو برقی بکشید تا تمیز شوند.

5- دمپایی ها را با روزنامه پر کنید

یکی از بهترین راه‌ ها برای جلوگیری از بوی بد دمپایی‌ های خانه، پر کردن آن ‌ها با روزنامه است. در واقع، از این متد برای حفظ فرم کفش ها هم استفاده می شود!

روزنامه می تواند به جذب هر گونه رطوبتی که ممکن است در دمپایی محبوس شود کمک کند و در نتیجه بوی بد آن را هم بگیرد. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که چند روزنامه را به شکل توپ در بیاورید و آن ها را به مدت یک شب داخل دمپایی فرو کنید!

6- آن ها را در خشک کن نیندازید

یکی از بدترین کار هایی که می توانید برای دمپایی های روفرشی انجام بدهید؛ این است که آن ها را در خشک کن بیندازید. این قانون در مورد اکثر دمپایی ها صدق می کند مگر این که خود سازنده روی برچسب محصول استفاده از این وسیله را مجاز اعلام کرده باشد.

به خاطر حرارت بالای خشک کن نباید دمپایی های روفرشی را داخل این دستگاه انداخت. حرارت زیاد می تواند باعث جمع شدن، تاب برداشتن و یا حتی ذوب شدن آن ها شود.

اگر می ‌خواهید که چین و چروک‌ یا رطوبت دمپایی ‌تان را از بین ببرید، از اتو با حرارت کم استفاده کنید. فقط فشار زیادی به آن وارد نکنید زیرا ممکن است آسیب ببیند.

سلیقه به انگلیسی، تعاریف، واژگان مشابه و روش استفاده در جمله

7- از نرم کننده پارچه استفاده کنید

یکی از بهترین راه ‌ها برای حفظ ظاهر و نو نگه داشتن دمپایی‌ ها، افزودن نرم ‌کننده هنگام شستن آن ها با دست یا ماشین لباسشویی است.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست