یادگیری زبان در سن کودکی

بهترین سن یادگیری زبان، مزایا و معایب یادگیری در هر سن (و روش یادگیری)

گاما

این روز ها مردم به دلایل مختلف زبان دوم یاد می گیرند. البته نا گفته نماند که بسیاری از بزرگسالان با یادگیری زبان دوم در سنین بالا مخالفت می کنند. زیرا این طور معمول است که برای کسب مهارت در یک زبان جدید، باید در سنین کودکی بود. سوال اینجاست که آیا این موضوع به واقعیت نزدیک است یا خیر؟

یادگیری زبان های جدید در هر سنی مزایایی دارد. بچه ها تمایل بیشتری به یادگیری ضمنی دارند، مانند تقلید از زبان مادری. در نقطه مقابل، بزرگسالان محدوده توجه بهتر، آزادی عمل و انگیزه بیشتری برای یادگیری دارند. در هر سنی، تمرین مهم ترین عامل تسلط بر زبان است. فراموش نکنید که می توانید فارغ از اینکه در چه برهه سنی قرار دارید، یک زبان جدید یاد بگیرید.

در این مقاله، همه آنچه که باید در مورد یادگیری زبان دوم بدانید، از جمله نقشی که سن ایفا می کند، مزایای یادگیری در دوره بزرگسالی، نحوه آموختن بهتر زبان، یادگیری آسان ترین زبان ها و نکاتی که به شما در تسلط بر زبان جدید کمک می کند را شرح می دهیم.

بطور خلاصه، بهترین زمان برای یادگیری زبان چه سنی ست؟

ما بیش از 8 منبع علمی مختلف (منبع1 منبع2 منبع3 …) از بهترین موسسات اموزشی دنیا و نظر متخصصان و همچنین تجربه 12 ساله آموزش زبان (چه انگلیسی یا هر زبان دیگری، هیچ فرقی نمی کند) را کنار هم گذاشته ایم تا به شما بگوییم بهترین سن شروع یادگیری زبان چه زمانی هست؟

بهترین سن برای یادگیری، قبل از نوجوانی ست یا اوایل جوانی. سن کودکی به دهها دلیل برای یادگیری زبان بهترین است. در واقع تحقیقات معتبرترین دانشگاههای جهان روی بیش از 670 هزار نفر ثابت کرده است که زمان ایده آل برای یادگیری هر زبان خارجی، از زمان تولد تا 10 سالگی ست (تحقیقات دانشگاه ام آی تی آمریکا را ببینید). به این دوره، دوره بحرانی یا Critical period گفته می شود که برای یادگیری اکثر مهارت ها بهترین زمان برای شروع است.

دو دلیل عمده برای این موضوع وجود دارد و آنهم نهفته در تغییرات مغز بعد از ده سالگی ست. بعد از ده سالگی، ذهن الاستیته یا کشش و قابلیت تغییر خود را کاهش می دهد (فاکتور مهم در نهادینه کردن تلفظ صحیح و ساخت جملات) و موضوعی به نام اتصال نورون ها که خیلی وارد این مباحث نمی شویم. ضمن اینکه ذهن کودک تا قبل از ده سالگی در حال ساخت ساختارهای زبانی ست، سازگارتر و تغییرپذیرتر است و زمان بیشتری برای چرخش لغات دارد.

حتما دانلود کنید: 100 درس رایگان صوتی برای یادگیری مکالمات رایج زبان

بهترین زمان از روز برای یادگیری زبان، صبح هاست زیرا ذهن در آماده ترین حالت خود قرار دارد ضمن اینکه نور طبیعی در صبح در بهترین حالت خود قرار دارد و تاثیر قابل توجهی بر یادگیری خواهد داشت. جالب است بدانید تحقیقات ثابت کرده است اگر قصد یادگیری یک زبان به صورت فشرده و برای آزمون خاصی را دارید (مثلا میخواهید در عرض 4 ماه مدرک آیلتس بگیرید) مطالعه در صبح، موثرتر است اما اگر قصد یادگیری یک زبان به صورت تفننی و غیر فشرده دارید (مثلا در مدت 2 سال بدون عجله می خواهید کره ای یاد بگیرید) بهترین زمان مطالعه عصر و شب قبل از خواب است!

دقت کنید واقعیت  و تجربه نشان داده است که هیچ سنی برای شروع یادگیری زبان دیر نیست. ممکن است یادگیری تلفظ و طبیعی صحبت کردن، در سنین بالا کمی دشوار شود اما دیر شروع کردن از هرگز شروع نکردن بهتر است!

سن چه نقشی در یادگیری زبان دارد و بهترین سن برای شروع یادگیری چه زمانی است؟

بنا بر مطالعه ای در سال 2018 ؛ از تعدادی دانشگاه در بوستون ایالات متحده، تست هایی در ارتباط با زبان آموزی به عمل آمد. در این تست سعی شد تا عامل سن برای یادگیری زبان انگلیسی در افراد غیر بومی بررسی شود. در این مطالعه بیش از 600000 شرکت کننده در سنین مختلف و با مهارت های مختلف در کنار نحوه یادگیری زبان انگلیسی توسط این افراد مورد بررسی قرار گرفت.

این مطالعه نشان داد که مهارت دستوری زبان دوم در بهترین حالت، قبل از 18 سالگی به دست می آید. پس از 18 سالگی، هنوز هم می توان زبان های جدید را آموخت، اما بزرگسالان زمان بیشتری را صرف می کنند تا قوانین دستوری را یاد بگیرند. این مطالعه نشان داد که یادگیری باید قبل از 10 سالگی آغاز شود تا فرد به تسلط دستوری در حد زبان مادری برسد.

دنبال یادگیری سریعتر هستید؟ 22 ترفند افزایش سرعت یادگیری زبان خارجی

با این حال، همان مطالعه نشان داد که واژگان با سرعت تقریباً ثابتی در طول کل زندگی آموخته می شوند. مشخص نیست که کدام یک برای یادگیری مهم تر است – دستور زبان یا واژگان. محققان استدلال کردند که تسلط کامل بر هر زبانی، خواه بومی یا غیر بومی، حدود 30 سال طول می کشد.

به نظر می رسد دلایل تغییر توانایی های زبانی در طول زمان نیز به دلیل سن نیست. در عوض، عوامل متعددی وجود دارد که تعیین می کند چرا برخی از مردم زبان را سریع تر از دیگران یاد می گیرند. و این یافته ها نشان می دهد که چرا بزرگسالان می توانند در یادگیری زبان به اندازه بچه ها مهارت داشته باشند.

چرا بعد از 18 سالگی افراد آموختن زبان را متوقف می کنند؟

مطالعه بوستون سه دلیل اصلی را در ارتباط با اینکه چرا بچه ها زودتر از 18 سالگی بهتر زبان دوم را می آموزند، مطرح می کند.

اول؛ تغییرات اجتماعی. اکثر دانش آموزان در سراسر جهان در سن 18 سالگی از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند و خارج از مدرسه، تقریباً به اندازه کلاس درس، فرصت یادگیری زبان های جدید را نخواهند داشت. علاوه بر این مسئولیت های بیشتری بر عهده خواهند داشت که مانع تمرین و یادگیری آن ها می شود.

دوما؛ افراد تنها بر زبان مادری مسلط اند. تحقیقات در این باره گاهی نظرات ضد و نقیضی ارائه می کند. اما عموما تصور می شود که تسلط بر یک زبان، پس از 20-30 سال اتفاق می افتد که این خود یادگیری زبان های دیگر را دشوار می کند. شرایط یادگیری در این حالت سخت تر است، زیرا هر زبانی سیستم و قوانین خاص خود را دارا است، همین فاکتور باعث سردرگمی در یادگیری زبان های مختلف می شود، زیرا هر کس در وهله اول به زبان مادری خود تسلط دارد.

حتما دانلود کنید: یادگیری زبان با کمک تماشای فیلم و سریال (20 تای برتر)

در نهایت، این مطالعه نشان داد که تغییرات مغزی در حدود 20 سالگی یادگیری را برای بزرگسالان سخت تر می کند. بدون شک نمی توان کتمان کرد که بچه ها مهارت بالاتری در آموختن مسائل جدید دارند. البته به نظر می رسد که این مطالعه نقاط قوت و انطباق پذیری بزرگسالان، برای یادگیری مواردی که به آن علاقه مند هستند را نادیده می گیرد.

مزایای یادگیری زبان ها در سنین بالاتر

https://teachmykidsspanish.com/wp-content/uploads/2021/05/Nanny-Baby-2-LARGE.jpg

اینجا صحبت از یک عامل ژنتیکی یا تکاملی نیست که بر یادگیری زبان (همچون مورد یادگیری سریع زبان توسط جوانان) تأثیر بگذارد. بلکه تفاوت در انگیزه و محیط و نحوه یادگیری اطلاعات جدید است. فرایند یادگیری زبان خود نشان می دهد که زمینه و شرایط برای یادگیری، بسیار مهم است. این ها مزایای زیادی برای یادگیری به بزرگسالان می دهد.

1-گستره توجه و زمانی که وقف یادگیری می کنیم

کافیست از هر زبان شناس یا هر فرد چند زبانه بپرسید، همه آن ها یک چیز را می گویند – یادگیری یک زبان جدید زمان زیادی می برد. برای تسلط به یک زبان جدید، باید با حوصله زیاد تلاش مستمر را انجام دهید. این شرایط برای بزرگسالان بسیار مناسب تر از کودکان است. در حالی که کودکان ممکن است گرامر زبان جدید را سریع تر از بزرگسالان یاد بگیرند، اما بزرگسالان بیشتر به دنبال معلم برای یادگیری این قوانین و گرامر هستند و زمان بیشتری را صرف تمرین آن ها می کنند. مسئله انگیزه نیز بسیار مهم است.

در مقطع راهنمایی، من اسپانیایی آموختم زیرا دانش آموزان مدرسه ما مجبور به این کار بودند، که در ایالات متحده امری رایج است. من اسپانیایی یاد می گرفتم چون مجبور بودم، نه به این دلیل که می خواستم. سال ها بعد، من حتی یک کلمه اسپانیایی هم به خاطر نداشتم. اطلاعاتی که از این راه به ذهن سپردم به هیچ وجه پایدار نماند، زیرا من آن را با تلاش مداوم، صبورانه، با اختصاص زمان و وقف توانم یاد نگرفته بودم. علاوه بر این، تکالیف دیگری هم برای انجام دادن داشتم. در این سنین، اگر تصمیم بگیرم که زبان اسپانیایی یاد بگیرم، زمان بیشتری برای فراگیری گرامر و تمرین اختصاص می دهم. به احتمال زیاد، چیز های بیشتری را به یاد خواهم داشت.

2-راهکار های مربوط به حل مسئله

از آنجا که بزرگسالان به احتمال زیاد با روش های صریح و نه ضمنی زبان یاد می گیرند، می توانند با استفاده از استراتژی های حل مسئله از این امر به نفع خود استفاده کنند. بزرگسالان می توانند اهداف یادگیری را تعیین کرده و سپس با جدیت به آن نزدیک شوند. به عنوان مثال، شاید یک هفته یک بزرگسال روی واژگان کار کند، سپس هفته بعد روی دستور زبان. آن ها می توانند استانداردهایی را برای سطوح مهارت مدنظرشان، تعیین کنند و بر این اساس تمرین داشته باشند. از آنجا که کودکان معمولاً بیشتر یادگیرنده های ضمنی هستند و به طور کلی منطقی و سازمان یافته عمل نمی کنند، به احتمال زیاد بدون برنامه ای منسجم ، درگیر کلمات و عبارات خارجی گیج کننده می شوند. در عوض، بزرگسالان می توانند برنامه سیستماتیک تری را حفظ کرده و از آن لذت ببرند.

3-آزادی عمل بیشتر

در کثری از ثانیه، بهترین راه های یادگیری یک زبان جدید را برای شما شرح می دهم. با این حال، شاخص ترین راه انجام آن احتمالاً شما را شگفت زده نخواهد کرد:

اگر جایی زندگی می کنید که برای امرار معاش و ادامه زندگی به فراگیری یک زبان نیاز دارید، ارتباط خود را با دیگران برای یادگیری سریع زبان به گونه ای مناسب مدیریت کنید. استفاده از تکنیک غوطه وری در مورد زبان جدید تضمین می کند که به طور منظم و اغلب اوغات تمرین خواهید کرد . کلید یادگیری زبان جدید ارتباط چندانی با سن ندارد. غوطه وری یک ویژگی مشترک در بین کسانی است که در یادگیری زبان های جدید موفق می شوند.

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان

بزرگسالان نسبت به بچه ها آزادترند که به کشوری جدید بروند و زبان جدیدی بیاموزند. آن ها همچنین آزادتر می توانند برنامه خود را برای تمرین زبان تنظیم کنند، به شرطی که کاری که می خواهند را، واقعا انجام دهند.

بهترین روش ها برای یادگیری زبان های جدید برای بزرگسالان

بزرگسالان چگونه زبان های جدید یاد می گیرند؟ بدیهی است که زمان و تمرین زیادی لازم است، اما برخی از روش ها بهتر از روش های دیگر است، به ویژه برای افراد بالای 20 سال. در ادامه برخی از رایج ترین روش هایی که بزرگسالان برای موفقیت در یادگیری زبان های جدید استفاده می کنند، آورده شده است.

1-تکنیک غوطه وری

همان طور که پیش از این هم ذکر شد؛ استفاده از تکنیک غوطه وری برای یادگیری زبان های جدید بسیار مهم است. به هر حال، زبان نوعی وسیله ارتباطی است و ارتباط نیازمند وجود افراد دیگر است. شما نمی توانید مهارت های ارتباطی خود را به تنهایی، به طور موثری تمرین کنید.

برخی از مطالعات استدلال کرده اند که مدت زمان صحبت با افراد بومی یک زبان مهم ترین عامل تعیین کننده در یادگیری زبان های جدید است. برای درک واقعی نحوه بیان کلمات، نحوه استفاده از قوانین دستور زبان و احساسات در زبان، باید به صحبت کنندگان بومی گوش دهید. غوطه ور شدن می تواند به معنای حرکت به مکان جدید و حضور همه جانبه در فرهنگ جدید و خارجی باشد. حتی می تواند به سادگی نشستن روی صندلی راحتی خانه تان و گفتگوی تصویری با آن فرد بومی زبان باشد. .بسیاری از سایت ها و برنامه های آنلاین وجود دارد که می توانید با افراد خارجی برای یادگیری زبان آن ها ارتباط برقرار کنید. مدتی به زبان مادری آن ها و سپس به زبان خود صحبت می کنید. که رایگان هم هست .

2-با دوستان خود تمرین کنید

اگر با هیچ فرد بومی در ارتباط نیستید، بهترین کار این است با دوستانی که در حال یادگیری زبان شما هستند، صحبت کنید. هر زمان که بتوانید شکل گیری ایده ها، جملات و عبارات به زبان جدید را تمرین کنید، برای شما بسیار مفید خواهد بود. یکی دیگر از مزایای تمرین با دوستان این است که از اشتباه کردن نمی ترسید، زیرا آن ها نیز در حال یادگیری هستند. یک ترفند برای یادگیری سریع تر زبان این است که بر ترس از اشتباه غلبه کنید، به طوری که گفتار خود را بدون فکر بیش از حد با طرف مقابل در میان بگذارید. اگر عضوی از یک کلاس زبان هستید، از برخی از همکلاسی های خود بپرسید که مایلند به صورت حضوری یا از طریق چت تصویری دور هم جمع شوید تا به زبان دوم مکالمه داشته باشید. این کار کمک بزرگی برای هر دوی شما خواهد بود و علاوه بر این، دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد.

3-عاشق یک شخص بومی شوید

این مورد راهی فوق العاده برای یادگیری یک زبان جدید به حساب می آید. اگر عاشق کسی هستید که به زبان مد نظر شما صحبت می کند، همیشه شریکی برای تمرین دارید و احتمالاً برای تمرین نیز انگیزه بیشتری خواهید داشت. اگر به زبان مادری شما صحبت نکند، در کوتاه مدت، هر دوی شما دو زبانه خواهید بود. فقط مطمئن شوید که قبل از تصمیم گیری های بزرگ زندگی مانند ازدواج یا بچه دار شدن، درک متقابل از یکدیگر دارید.

بهترین روشهای یادگیری زبان انگلیسی در اینجا با دانلود منابع

4-بشنوید یا بخوانید

علاوه بر تمرین صحبت کردن، ببینید آیا می توانید نسخه ای از روزنامه یا کتابی را به زبانی که قصد یادگیری آن را دارید تهیه کنید یا رادیو یا موسیقی آنلاین پیدا کنید. اگر این اولین بار است که این کار را انجام می دهید، بلافاصله جا می خورید و متوجه می شوید که اکثر کلمات یا آن چه گفته می شود را نمی دانید اما نا امید نشوید و ادامه دهید.

5-نترس و ادامه بده!

اگر در حال خواندن مطلبی هستید، دور کلماتی که نمی شناسید خط بکشید و آن ها را در فرهنگ لغت جستجو کنید. روز بعد و بعد از آن؛ روزنامه دیگری تهیه کنید و این تمرین را ادامه دهید. شگفت زده خواهید شد که چگونه واژگان را به این روش یاد می گیرید. این واژگان مبهم و غیرمعمول نیستند – شما در حال یادگیری کلماتی هستید که در واقع استفاده می شوند.

راه عالی برای تقویت لیسنینگ این است که ارتباط کلامی و شفاهی خود را عمیقا درک کنید. در وهله اول گوینده به زبان بومی با سرعت بالا صحبت می کند و برای شما نامفهوم به نظر می رسد اما کم کم قادر خواهید بود که هر کدام از کلمات را در جمله به شکل جداگانه بشنوید و متوجه شوید که عملکرد این کلمات د یک عبارت یا جمله چگونه است.

لیسنینگ و ریدینگ مشتقات یادگیری زبان انگلیسی هستند. برای یادگیری هر زبانی نه تنها باید یاد بگیرید که چگونه با آن زبان صحبت کنید، بلکه باید آن را نیز به خوبی درک کرده و بفهمید.

6-تا می توانید بنویسید

این روش به شما در املا و دستور زبان کمک زیادی می کند. سعی کنید به یک نامه پاسخ دهید، به عنوان مثال: درباره خاطرات مورد علاقه خود بنویسید. اگر هنوز زمان گذشته را یاد می گیرید، سعی کنید به جای آن درباره آنچه در حال حاضر در اطراف شما اتفاق می افتد بنویسید.

هنگام نوشتن، متوجه خواهید شد که باید متوقف شده و به زمان فعل، دستور زبان و انتخاب کلمات خود فکر کنید. آیا قرار است در اینجا از اول شخص مفرد یا جمع استفاده کنم؟ آیا این استفاده صحیح از این کلمه است؟ آیا این جمله از نظر دستوری منطقی است؟ با تمرین نوشتن، سریع تر در پاسخگویی به سوالات این چنینی عمل می کنید و قوانین استفاده از زبان را درک خواهید کرد.

بهترین کتاب های رایگان برای یادگیری زبان

پس از مدتی، آن ها برایتان طبیعی خواهند شد و دیگر حتی از خود در موردشان نمی پرسید. به عنوان یک وجه مثبت، آنچه را که می نویسید بردارید و آن را به نرم افزار مترجم متصل کنید و مطالبی را که به شما می دهد بخوانید. آیا آنچه که می خواهید بگویید مشابه است؟ سخت نگیرید – این یک تمرین بسیار سخت است. البته مطمئنم برای شما سودمند خواهد بود، زیرا به شما نشان می دهد که هر کلمه در جایگاه خود چگونه عمل می کند.

7-فرهنگ زبان مقصد را یاد بگیر

مانند خواندن یا گوش دادن به زبانی که سعی می کنید یاد بگیرید، باید سعی کنید فرهنگ آن زبان را تجربه کنید. به عنوان مثال، اگر عاشق ایتالیا هستید، علاقه بیشتری به یادگیری و تمرین ایتالیایی خواهید داشت.

به هر حال، احتمالا امیدوارید که روزی از زبان دوم خود استفاده کنید، درست است؟ من حتی تا آنجا پیش می روم که استدلال می کنم زبان و فرهنگ به هم نزدیک هستند. زبان به نوعی احساس می شود و ممکن است با یاد گیری آن شبیه همان احساس را پیدا کنید که در خیابان های یک شهر خارجی قدم می زنید.

در زبان انگلیسی، ما همه چیز را به معنای واقعی کلمه معنی نمی کنیم. متقابلا، زبان های دیگر سهم عادلانه ای از عبارات و گفته هایی دارند که ریشه در فرهنگشان دارد. برای درک واقعی یک زبان، باید گوینده های بومی آن را بشناسید، که شامل همه اصطلاحات فرهنگی، ویژگی های منحصر به فرد آن و بافت سخن آن زبان است.

آسان ترین زبان ها برای یادگیری

https://teachmykidsspanish.com/wp-content/uploads/2020/04/Flags-LARGE.jpg

خوب، ظاهرا قصد یادگیری یک زبان جدید را دارید. شما درک می کنید که این یک مسئولیت بسیار بزرگ است و احتمالاً بسیار چالش برانگیز خواهد بود، البته این را باید در نظر گرفت که راهکارهای من را خوانده اید و فکر می کنید که آماده انجام آن هستید. تبریک می گویم! این یک گام بزرگ است. در مرحله بعد، احتمالا تصمیم می گیرید که چه زبانی را می خواهید یاد بگیرید. شاید مورد خاصی در ذهن دارید، یا شاید اطلاعات بیشتری در مورد گزینه های خود می خواهید. همانطور که پیداست، زبان ها از نظر سختی یادگیری بسیار متفاوت هستند. سخت و آسانی زبان؛ معمولاً با شباهت به زبان مادری شما تعیین می شود.

به عنوان مثال، اگر اسپانیایی زبان مادری شماست، احتمالاً برای یادگیری زبان ایتالیایی راحت تر خواهید بود، زیرا این دو بسیار شبیه به هم هستند.

دسته بندی زبان ها

دسته اول زبان ها

ساده ترین زبان ها برای افرادی که زبان مادری آن ها انگلیسی است مربوط به گروه اول است. این زبان ها شامل دانمارکی، هلندی، فرانسوی، ایتالیایی، نروژی، پرتغالی، رومانیایی، اسپانیایی و سوئدی است. دسته اول زبان ها به طور کلی دارای قوانین و ساختار گرامری مشابه انگلیسی هستند. بسیاری از واژه ها، که هم پیوند نامیده می شوند، ریشه های مشترکی دارند و در هر دو زبان مشابه به نظر می رسند. به عنوان مثال، “اطلاعات” در انگلیسی بسیار شبیه به informazione در ایتالیایی به نظر می رسد و معنای یکسانی دارند. FSI تخمین می زند که به طور متوسط ​​24 تا 30 هفته (600-750 ساعت کلاس) طول می کشد تا به مهارت حرفه ای در این زبان ها برسید. در این سطح، شما می توانید با ساختار و واژگان مناسب صحبت کنید و در اکثر محیط های رسمی یا غیررسمی، اعم از مسائل کاری، اجتماعی یا عملی درک شوید.

دسته دوم زبان ها

کمی سخت تر از زبان های دسته اول اند. این زبان ها برای افرادی که زبان مادریشان انگلیسی است، نسبتا قابل درک است. زبان های دسته دوم شامل آلمانی، کرئولی هائیتی، اندونزیایی، مالایی و سواحلی است. درست مانند زبان های دسته اول، مشترکات زیادی بین این زبان ها و انگلیسی وجود دارد، چه از نظر دستور زبان، واژگان و نحو. با این حال، این موارد کمی پیچیده تر هستند. FSIتخمین می زند که یادگیری این زبان ها به طور متوسط ​​حدود 36 هفته (900 ساعت کلاس) زمان می برد تا به مهارت حرفه ای در آن ها برسید.

دسته سوم زبان ها

اوه، خوب رسیدیم به دسته زبان های مشکل. زبان های دسته سوم را زبان های “سخت” می نامند. تفاوت های قابل توجهی بین زبان انگلیسی و این زبان ها وجود دارد چه از لحاظ زبان شناسی و چه از نظر فرهنگی. اکثر زبان های جهان، زبان های دسته سوم هستند. نمونه هایی از دسته سوم: بنگالی، یونانی، عبری، هندی، مجارستانی، ایسلندی، لائویی، مغولی، نپالی، روسی، سومالیایی، تاگالوگ، تایلندی، تبتی، ترکی، اوکراینی و ویتنامی. تعداد بیشتری ار این دسته وجود دارد، که لیست بلند بالایی را تشکیل می دهد. به طور کلی، یادگیری زبان های دسته سوم برای انگلیسی زبانان دشوار است، اما فوق العاده سخت نیست. FSI تخمین می زند که یادگیری زبان دسته سوم به طور متوسط ​​44 هفته (1100 ساعت کلاس) طول می کشد تا به سطح حرفه ای از آن ها برسیم.

دسته چهارم زبان ها

در مورد یادگیری سه گروه اول می توانم آرزوی موفقیت برای شما داشته باشم، اما زبان های دسته چهار برای یادگیری انگلیسی زبانان “بسیار سخت” هستند. آن ها نه تنها تفاوت زیادی با زبان انگلیسی دارند، بلکه از جهاتی متفاوت هستند که آن ها را برای انگلیسی زبانان بسیار سخت می کند. به عنوان مثال، صدا های چینی که در زبان انگلیسی معادلی ندارند.

زبان های دسته چهار عربی، چینی، ژاپنی و کره ای هستند. سخت بودن این زبان ها به این معنی نیست که مفید نیستند. حجم عظیمی از تجارت جهانی به این زبان ها انجام می شود، بنابراین یادگیری آن ها می تواند برای شما ارزش داشته باشد. با این وجود، زمان زیادی از شما می گیرد.

نکاتی برای یادگیری زبان های جدید

این که شما در حال یادگیری زبان دسته اول مانند ایتالیایی، یا زبان دسته چهارم مانند کره ای هستید، تنها مسئله حائز اهمیت نیست، برخی از نکات رایج را باید در نظر داشته باشید که به شما در یادگیری سریع تر زبان ها کمک می کند. من یک لیست کوتاه از نکات کارشناسان چند زبانه در سراسر جهان تهیه کرده ام:

  • هر روز تمرین و استمرار داشته باشید  بله قطعا زمان بر است اما اگر تمرین کنید، بهتر می شوید. مهم ترین نکته برای یادگیری زبان های جدید این است که حتما از آن ها استفاده کنید.
  • نگران این نباشید که همه چیز را درک کنید  مانند نکته قبلی، باید توجه کنید که این یک روند طولانی است. وقتی برای برقراری ارتباط تلاش می کنید ناامید نشوید – بالاخره در حال یادگیری هستید! با خیال راحت تقاضای تکرار یا کاهش سرعت از افراد کنید. بهتر است بفهمید و کمی خجالت بکشید تا این که اصلا نفهمید.
  • از اشتباه کردن نترسید  Fluent به معنای “مسلط” هم ریشه با کلمه flue به معنای “روان” است. هنگامی یک گوینده مسلط صحبت می کند، گویا در حال حرکت است و شما از روان صحبت کردن آن لذت خواهید برد. ممکن است همیشه شما از کلمات یا گرامر صحیح استفاده نکید اما یاد می گیرید که چگونه سریع تر ارتباط برقرار کنید تا اینکه بخواهید هنگام صحبت کردن مدام مکث کنید تا کلمه جدید را پیدا کنید. تمرین کنید تا با اعتماد به نفس صحبت کنید. هدف این است که شما در قسمت هایی که نمی دانید زبانی که استفاده می کنید درست یا خیر؛ به تسلط برسید و روان صحبت کنید.
  • با انگیزه خود ارتباط بگیرید  چرا این زبان را یاد می گیرید؟ برای بهبود زندگی تان؟ برای تجارت؟ برای داشتن تجربه فرهنگی؟ دلایل شما هرچه باشد، ارتباط با اهداف تان، به شما برای تمرین و یادگیری انگیزه می دهد.

یادگیری کدام زبان بهتر است؟ و چرا؟ (آپدیت 2021)

نتیجه گیری

هر کسی می تواند زبان جدیدی را یاد بگیرد، البته باید بخواهد و تمرین کند. درست است که کودکان و بزرگسالان به روش های مختلفی زبان یاد می گیرند، هر دو مزایایی دارند که می توان از آن ها برای یادگیری موثر تر در هر مرحله از زندگی استفاده کرد. به جای سن، مهم ترین عامل برای یادگیری زبان جدید تمرین مداوم و صبورانه است. نتایج یک شب اتفاق نمی افتد، اما با گذشت زمان، از این که چقدر قادر خواهید بود با زبان جدید ارتباط برقرار کنید؛ شگفت زده خواهید شد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام وقت بخیر
    ایا شما اموزشگاهی میشناسید که به سنین بالای ۵۰سال اموزش زبان انگلیسی بده ؟بصورت گروهی نه خصوصی

    پاسخ
  • احسنت. بسیار مقاله کامل و کاربردی بود.
    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست