رنگ های در زبان کره ای

آموزش رنگ ها به زبان کره ای +تلفظ و معنی

گاما

سلام، به بخش رنگها در زبان کره ای خوش آمدید. امیدواریم هر آنچه در دروس ۱-۹ ارائه شد را به طور کامل متوجه شده باشید، به خاطر اینکه اگر دروس را نخوانده رد کرده باشید ممکن است بخش هایی نامفهوم باشند، البته ممکن است برای برخی اینطور نباشد.

رنگ های کره ای

رنگ ها در زبان کره ای نسبت به زبان انگلیسی قدری پیچیده تر هستند ولی حتما از پس آن بر خواهید آمد.

راه های متفاوتی برای یادگیری رنگ ها در کره ای وجود دارد و من به ما روش مبتدی و رایج آن را توضیح خواهم داد.

 


korean

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان کره ای چرب زبان، کره ای رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان کره ای مثل بلبل حرف بزن!


 

اول از همه باید بدانید که رنگ ها به صورت جفتی با هم می آیند. یک قسمت آن کلمه ای است که معنی رنگ میدهد. فعل های رنگی نیز وجود دارند.

تا به اینجا مقدماتی ترین استفاده از اسامی رنگ ها را فرا میگیرید و این به شما این امکان را میدهد که از رنگ ها به سادگی و به نحوی قابل فهم استفاده کنید.

색(سِه)

색 به معنی رنگ است. دانستن این موضوع به شما کمک میکند که بقیه این درس را به راحتی متوجه شوید.

در طول درس به جدول زیر اشاره خواهم داشت. مادامی که به رنگ ها مسلط نشده اید میتوانید به این جدول رجوع کنید.

کره‌ای شکل صفتی معنی
파란색

پاران سِه

파란

پاران

آبی
검정색

کُمْجُنْگ سِه

까만

کامان

مشکی
하얀색

هایان سِه

하얀

هایان

سفید
빨간색

پالْگان

빨간

پالْگانْسِه

قرمز
노란색

دوران

노란

دورانْسِه

زرد
초록색

چُرُکْسِه

초록색

چُرُکْسِه

سبز
주황색

جوان سِه

주황색

جوان سِه

نارنجی
보라색

پوراسِه

보라색

پوراسِه

بنفش
핑크색 / 분홍색

پینْکُ سِه/ پونُنْگ سِه

핑크색 / 분홍색

پینْکُ سِه/ پونُنْگ سِه

صورتی
은색

ونسِه

은색

اونسِه

نقره‌ای
금색

کومْسِه

금색

کومْسِه

طلایی
갈색

کالْسِه

갈색

کالْسِه

قهوه‌ای
밤색

بامْسِه

밤색

بامْسِه

قهوه‌ای تیره
회색

هُسِه

회색

هُسِه

خاکستری

بیایید به 파란색 رنگ آبی نگاهی بیاندازیم. به این کلمه به عنوان رنگ آبی نگاه کنید. قسمت 파란 قسمتی است که شما می فهماند که آبی است و نارنجی نیست و 색به شما می فهماند که در مورد رنگ صحبت میکنیم(به زودی خواهید آموخت که چه زمان باید از 색 استفاده کرد و چه زمان نه). اگر از رنگی صحبت میکنید باید در انتهای نام آن از 색 استفاده کنید. طبق جدول بالا اگر از رنگی صحبت میکنید اسم آن را از ستون سمت چپ انتخاب کنید.

اگر از رنگ ها به عنوان صفت استفاده میکنید و مثلا میگویید” ماشین آبی بزرگ است. 파란 차가 커요 (크다به معنی بزرگ بودن) دیگر موضوع جمله ما نیست و به تنها به سادگی در حال توصیف ماشین هستیم. در این قبیل موارد، باید از شکل ستون سمت راست جدول استفاده کنید. برخی کلمات شکل کوتاه تری دارند، بدون 색. با این حال برخی دیگر را نمیتوان کوتاه کرد. در نتیجه فقط میگویید 핑크색 차가 커요 (ماشین صورتی بزرگ است).

اگر میخواهید جملاتی بسازید و در آن به رنگ چیزی اشاره کنید، باید از فعل 이다 به معنی بودن استفاده کنید. این روش بسیار ساده است. تنها کافیست کلمه رنگ خود را انتخاب کنید، مثلا 파란색, 핑크색 به آن کلمه اهر چه که هست اضافه کنید و به فعل بچسبانید 파란색이에요. 차가 파란색이에요یعنی ماشین آبی است. اینطور ساده تر است.

البته ممکن است نسخه های دیگری از کلمه را نیز ببینید. به عنوان مثال، ممکن است کلمه را به عنوان یک فعل ببینید مثل 노래요. که بیان زرد بودن چیزی است. 하얘요 به معنای سفید بودن چیزی است.

فکر میکنید 까매요 چیست؟ اگر گفتید رنگ شماره دو از جدول فوق…. درست حدس زدید. خواندن آنها بسیار ساده است ولی موقع نوشتن چون با 아요 یا 어요ترکیب میشود ممکن است قدری دشوار شود. به عنوان مثال میتوان به 파래요 و 빨개요 اشاره کرد.

ویدیوی آموزشی

 

مطالب بسیار کاربردی

زبانمهر

حتما بخوانید!

9 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • میشه لطفا یک ویدیو بذارید که کلا زبان کره ای رو از صفر تا صد یاد بده
    لطفا فقط یک ویدیو یا دو ویدیو باشه
    خیلی ممنون💜

    پاسخ
    • 😊

      پاسخ
    • خوب من نزدیک ۶ ماهه زبان کره ای رو با برنامه چرب زبان و کتاب کره ای در 60 روز میخونم باور کن نمیشه تو یه ویدیو از صفر تا صد یا بگیری😳
      خیلی گرامر داره الکی که نیست😂
      باید پله پله بری جلو مثلا اگه میخوای کاملا فول بشی باید نزدیک چهار سال بخونی…

      پاسخ
      • تو کلاس میری یا خود اموز یاد میگیری؟ من دوماهه خودآموز با چرب زبان کار میکنم مکالمه رو خوب یاد میده اما گرامر نداره از کجا گرامر پیدا کردی

        پاسخ
  • عذ میخوام زرد میشع نو لانگ یا نو رانگ ؟؟؟‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

    پاسخ
  • 𝐀𝐯𝐢𝐧 𝐤𝐡
    خرداد 12, 1400 8:54 ق.ظ

    مرسیییی عالی بوددددددددددددددددددددد

    پاسخ
  • بچه ها اگه مبتدی هستین خیلی مواظب انتخاب منبع باشین. من 5 ماهه مهاجرت کردم سئول اما پوستم کنده شد تا کره ای یاد گرفتم. منابع با ترجمه فارسی کلی اشتباه دارن و کلی عقب میندازن از یادگیری. دو تا منبع معرفی میکنم که خیییلی زود کره ای یادتون میده. فقط الفبا رو از همین سایت یاد بگیرید ، برنامه چرب زبان و کتاب کره ای در 60 روز تهیه کنید همین. هیچچچچی نیاز نیست دیگه. خیلی ممنون 💜

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست