learning swedish

بهترین روش یادگیری زبان سوئدی در قالب ۱۵ نکته (اصولی و سریع)

گاما

در این پست بهترین و جدیدترین روش های یادگیری زبان سوئدی را به شما آموزش می دهیم. این ۱۵ نکته برگرفته از وب سایت معتبر fluentu و چند موسسه معتبر آموزش زبان سوئدی می باشند.

۱ – از کتاب فروشی ها یا وب سایت ها، داستان های کوتاه خنده دار بگیرید.

داستان های جذاب و خصوصا آنهایی که خنده دار هستند یکی از بهترین مواد برای یادگیری زبان سوئدی هستند. هر کتاب را حداقل سه بار برای خود بخوانید. چون این داستان های کوتاه نه تنها جذاب هستند، بلکه قطعا سرعت یادگیری شما را هم افزایش می دهند. مثلا این داستان های کوتاه سوئدی (باید معنی لغات را خودتان از دیکشنری پیدا کنید)

۲- ترانه های زبان سوئدی را برای خود پخش کنید و آنها را حفظ کنید.

CDهایی را در ماشینتان داشته باشید و یا در زمانی که در حال انجام کاری هستید،یک CD را به‌عنوان آهنگ پس زمینه به‌طور ملایم پخش کنید. به آوازها(ترانه‌ها)اعمال و حرکاتی اضافه کنید،این به شما کمک می‌کند تا کلمات را به یاد داشته باشید. مثلا این ترانه های زیبا را دانلود کنید و هر روز گوش کنید. (با وی پی ان باز کنید)

۳- ویدیوی سوئدی در سطح خود از یوتیوب پیدا کنید.

یوتیوب یک منبع فوق‌العاده است.شما می‌توانید یک پلی لیست از ویدئوهای آموزشی سوئدی ایجاد کنید،که این روزها مردم از سرتاسر دنیا پست می‌کنند. آن‌ها ممکن است آموزش‌های کوتاه یا ایده‌های خلاقانه باشند که شما می‌توانید در یادگیری زبانتان بیامیزید(ترکیب کنید)،لیستهای پخش شده که قبلاً توسط دیگران باهمان هدف قرار داده شده است را،جستجو کنید. سه کانال زیر برای این کار عالی هستند:

۴- از بسته های آموزش زبان سوئدی باکیفیت استفاده کنید.

در واقع دی وی دی های آموزش زبان سوئدی همه کارهای بالا را بصورت یکجا برای شما انجام می دهند. DVDهای زبان مفید هستند،مخصوصاً برای افراد شاغل(پر مشغله).DVD هارا در حالی که کلمات و عبارات مفید را به روشی جالب تکرار می‌کنند،بررسی کنید و دنبال DVD باشید که زبان سوئدی را بصورت عمومی آموزش می دهد.

مثلا این محصولات را ببینید! بدون نیاز به هیچ کلاسی، بصورت کاملا اصولی زبان سوئدی را به شما یاد می دهند!

۵- وقتی در حال رانندگی هستید، آهنگ سوئدی پخش کنید.

همیشه زمانی که در اتومبیلتان هستید،CD مایی به زبان سوئدی پخش کنید و این کار را همیشه انجام دهید بطوریکه خودتان در ماشین تان انتظار زبان دوم را داشته باشید.

اینجا پر از آهنگ ها و ترانه های مخصوص یادگیری زبان سوئدی است. (به وی پی ان ممکن است نیاز داشته باشید)

۶- در منزل همیشه یک موسیقی پس زمینه سوئدی پخش کنید.

یا از اسپاتیفای،لست اف ام(وبگاه های رادیویی اینترنتی)و … استفاده کنید. امروزه منابع زیادی وجود دارد که به شما در پخش رادیو از طریق دستگاه های الکترونیکی شخصی و لپتاپ ها و… کمک می‌کند.همه‌ی آنچه که شما نیاز دارید، تنظیم یکی از ایستگاه های رادیویی محلی و داشتن رادیو یا پلی لیست در پس زمینه،در کل روز است.حتی اگر متوجه چیزیکه گفته میشود یا شعر ترانه نمیشوید، به صداهای جدید و الگوهای تلفظ عادت می‌کنید.

Swedish-Book-1440x700

۷- از فلش کارت‌ها برای یادگیری بهتر کلمات استفاده کنید.

فلش کارت ها یکی از بهترین ابزار برای بخاطر سپردن کلمات هستند. آنها کمک می کنند تا همیشه لغات را همراه خود داشته باشید و جدای از این، فلش کارت ها کلمات را در قالب جملات به شما یاد می دهند که این عالی ست.

۸- یک دیکشنری تصویری سوئدی برای یادگیری کلمات تهیه کنید.

همه می دانیم که فرهنگ لغت تصویری یک منبع فوق‌العاده است. کنجکاوی خود را با آن دنبال کنید. می دانید که یادگیری کلمات از طریق تصاویر بیشتر از ۲ برابر متن، ماندگاری بیشتری دارد. پس از دیکشنری تصویری استفاده کنید.

۹- اتاق تان را با پوسترهای زبان سوئدی پر کنید.

برخی از پوسترهای بزرگ رنگی را برای تزئین اتاق یا فضای یادگیری خود استفاده کنید.به همه چیز اشاره کنید و از خودتان سوال بپرسید، نقش ها جابجا کنید واز دوست تان نیز بخواهید سوال کند. این پوسترها کمک می کنند که همیشه زبان سوئدی مقابل چشمان شما باشد.

۱۰- با آشنایان سوئدی زبان، ویدئوچت(چت ویدئویی)کنید.

به گپ ویدیویی با افراد دیگر که میدانید به زبان سوئدی صحبت می‌کنند،تشویق کنید. استفاده ازskype یا Google Hangouts یا چیزی شبیه آن آسان است. در این نزدیکی باشید به مکالمه کمک کنید.مشوق باشید و در برابر وسوسه ی تصحیح اشتباهاتتان اصرار کنید.

۱۱- از اپلیکیشن های یادگیری زبان سوئدی یا بازی ها کمک بگیرید.

بسیاری از بازی‌های آنلاین زبان تعاملی رایگان برای شما در تمام اینترنت وجود دارد. یکی را انتخاب کنید که شما را جذب کند و خود را تشویق کنید که هر روز کمی بازی کند. شما می توانید ۳ نوع مختلف بازی‌های آنلاین یادگیری زبان سوئدی را در اینجا بیابید.

بعنوان مثال حتما اپلیکیشن های موبایلی زیر را برای خودتان دانلود کنید:

اپلیکیشن یادگیری سوئدی

 

 

 

 


 

 

 

 


۱۲- حتما قبل از خواب یک داستان سوئدی برای خود بخوانید.

احتمالا شنیده اید که می گویند با فلان موضوع به خواب برو. اگر دقیقا قبل از خواب، بخشی از یک رمان یا داستان را برای خود با صدای کمی بلند بخوانید، کمک بسیاری خواهد کرد که همیشه آمادگی ذهنی خود برای یادگیری زبان سوئدی را حفظ کنید.

۱۳- یک لبتاب یا تبلت برای یادگیری زبان سوئدی استفاده کنید.

لبتاب ها و تبلت ها چون همیشه دم دست هستند و همه علاقه زیادی به استفاده از آنها دارند بعنوان یک پتانسیل عالی برای یادگیری مطرح هستند. خیلی راحت می توانید کارتون های زبان سوئدی، آهنگ ها و بازی های مختلف را بر روی آنها بریزید و سرعت یادگیری خود را افزایش دهید.

learning swedish2

۱۴- نکات دیگر

  • یک دفتر خاطرات یا وبلاگ به زبان سوئدی داشته باشید
  • مقابل آینه یا هرجایی، با خودتان سوئدی حرف بزنید؛ خیلی زیاد!
  • رادیو سوئدی زبان گوش کنید.
  • تا می توانید داستان های کوتاه سوئدی بخوانید.
  • در شبکه های اجتماعی دوست سوئدی پیدا کنید وبا او شروع به چت کردن کنید.
  • بازی های رایانه ای یا موبایلی سوئدی انجام بدهید

این ها ۲۰ نکته عالی برای تقویت یادگیری زبان سوئدی برای شما هستند، هرگونه سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

مطالب بسیار کاربردی

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • salam kheyli aali bod nokte haton ama darmored feal ya masdar fael ya chiz haye dighar ham age bezarid mamnon misham ya hadaghal rahnamaeem konid man 2 mah be seweden omadam va saitton kheyli be man komak karde vaghen mamnon

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست