سوئد

مدرک رسمی زبان سوئدی چیست؟ (راهنمای کامل)

گاما

اگر قصد دارید در سوئد و به زبان سوئدی به تحصیل یا کار بپردازید، داشتن مدرک تخصص زبان سوئدی می‌تواند سودمند و یا یک پیش‌نیاز باشد. آزمون‌های زیر، مدرک تخصص در سطوح مختلف را برایتان فراهم می‌کند.

۱- آزمون TISUS

TISUS یا آزمون زبان سوئدی برای تحصیلات دانشگاهی، مدرک شایستگی برای فراگیری دروس دانشگاهی به سوئدی را فراهم می‌کند. TITUS شامل درک مطلب، ارائه شفاهی یا مصاحبه و نگارش نوشتاری است و دوبار در سال در سوئد، تعدادی از سفارتخانه‌ها یا دانشگاه‌های خارج از سوئد برگزار می‌شود.

آزمون TISUS شامل سه بخش درک مطلب (reading)، بخش نوشتاری (writing) و مصاحبه (speaking) می‌باشد و بخش درک مطلب و نوشتاری به صورت کتبی و بخش مصاحبه به صورت شفاهی برگزار می شود.در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است.سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با آزمون TISUS جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

آزمون TISUS اختصار یافته ی Test in Swedish for University Studies می‌باشد که دانشجو برای اثبات تسلطش بر زبان سوئدی برای ورود به رشته های سوئدی زبان نیاز به قبول شدن در این امتحان دارد. این آزمون شامل سه بخش درک مطلب (reading)، بخش نوشتاری (writing) و مصاحبه (speaking) می‌باشد و بخش درک مطلب و نوشتاری به صورت کتبی و بخش مصاحبه به صورت شفاهی برگزار می شود. آزمون TISUS هر ساله در چند نوبت برگزار می شود اما در خارج از سوئد این آزمون درسفارت‌خانه ها برگزار می گردد.

این آزمون برخلاف تافل و آیلتس نمره ای محاسبه می شود و دانشجو در این آزمون یا قبول (godkänd) می‌شود یا مردود (underkänd). در واقع دانشجو باید هر سه بخش را با موفقیت بگذراند تا بتواند قبول شود. اگر یک بخش را رد شوند می‌توان آن را در ظرف یکسال دوباره تکرار کند.
این آزمون برابر با سطح C1 در چارچوب زبان اروپایی است.

۲- آزمون سوئدکس

آزمون‌های سوئدکس، مهارت در زبان سوئدی برای صحبت‌کنندگان غیربومی را مورد سنجش قرار می‌دهد. با تخصیص بودجه در این بخش توسط کمیسیون اروپا، آزمون‌های سوئدکس به طور منظم در سوئد و سراسر اروپا برگزار می‌شود. آزمون‌های سوئدکس بر اساس چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبانها در سطوح A2، B1 و B2 برگزار می‌شود.

گواهینامه سوئدکس مدرکی برای زبان سوئدی به عنوان یک زبان خارجی است که هم در سوئد و هم در سطح بین‌الملل اعتبار دارد. می‌توان از این مدرک برای استخدام، تحصیل به زبان سوئدی و غیره بهره برد.

در آزمونهای سوئدکس، مهارتهای اصلی و پایه‌ای زبان یعنی مهارت شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری مورد سنجش قرار می‌گیرند و چند ساعتی طول می‌کشد. شما می‌توانید به صورت انفرادی یا به عنوان عضوی از یک گروه آزمون بدهید.

هزینه این آزمون هم ۲۴۸ دلار است و شامل تمام لوازم مورد نیاز و همچنین گواهینامه می‌باشد. هزینه شرکت در آزمون سطح C1 با توجه به موازین فنی مربوطه بالاتر است. شما می‌توانید از طریق انجمن زبانشناسان اقدام کنید. لازم است ۱۰ درصد از هزینه کل (بیعانه) را قبل از درخواست و باقی آن را در روز امتحان پرداخت کنید. لازم به ذکر است بیعانه پس داده نمی‌شود.

مطالب بسیار کاربردی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست