turkish-lessons-5-aorist-tense

8 بهترین کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی (دانلود+ خرید)

turkish-gama-min

در این مقاله بیش از 4 خودآموز کاربردی زبان ترکی استانبولی برای اندروید، آیفون و کامپیوتر که سرعت یادگیری شما را افزایش می دهند معرفی میکنیم. دقت کنید که این نرم افزارها با معنای فارسی عرضه می شوند. به این نکته مهم دقت کنید که در حال حاضر به دلیل جدید بودن، خودآموز و منابع زیادی برای زبان ترکی استانبولی در ایران عرضه نشده است و سه نرم افزار زیر بهترین های موجود هستند.

8 روش یادگیری بهتر زبان ترکی استانبولی

یادگیری زبان ترکی استانبولی می‌تواند با استفاده از روش‌های متنوع و جذاب صورت پذیرد. در اینجا 8 روش مؤثر برای یادگیری بهتر زبان ترکی استانبولی ارائه شده است:

  1. استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان: اپلیکیشن‌هایی مانند Duolingo, Babbel یا Rosetta Stone می‌توانند ابزارهای خوبی برای یادگیری اساسیات زبان و تقویت واژگان باشند.
  2. شرکت در کلاس‌های زبان: کلاس‌های حضوری یا آنلاین می‌توانند به شما کمک کنند تا در محیطی ساختارمند و با راهنمایی معلم، زبان یاد بگیرید.
  3. تمرین مکالمه با بومی‌زبانان: صحبت کردن با افرادی که ترکی استانبولی زبان مادری‌شان است، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های گفتاری خود را تقویت کنید.
  4. گوش دادن به پادکست‌ها و موسیقی ترکی: گوش دادن به پادکست‌ها، رادیو و موسیقی به زبان ترکی می‌تواند در درک بهتر لهجه‌ها و آهنگ زبان مفید باشد.
  5. تماشای فیلم‌ها و سریال‌های ترکی: تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها به زبان ترکی، به ویژه با زیرنویس، می‌تواند یک روش سرگرم‌کننده برای یادگیری زبان باشد.
  6. خواندن کتاب‌ها و روزنامه‌های ترکی: شروع با متون ساده و به تدریج پیشرفت به سوی مطالب پیچیده‌تر، راهی عالی برای تقویت مهارت خواندن است.
  7. نوشتن به زبان ترکی: ایجاد یک دفترچه یادداشت برای نوشتن جملات، داستان‌های کوتاه یا حتی یادداشت روزانه به زبان ترکی می‌تواند به تقویت مهارت‌های نوشتاری شما کمک کند.
  8. استفاده از فلش کارت‌ها برای یادگیری واژگان: ساخت فلش کارت‌ها برای تمرین واژگان جدید یکی از روش‌های مؤثر برای تقویت حافظه است.

و اما بهترین کتاب های آموزش زبان ترکی استانبولی

دقت کنید اول از همه سه کتاب معروف و کااااملا ضروری یادگیری ترکی استانبولی را معرفی می کنیم که در ایران هم به عنوان منبع اصلی معرفی می شوند و در موسسات تدریس می گردند و بعد از آن 6 کتاب جهانی که موسسات اموزش ترکی استانبولی توصیه می کنند و بعد از این سه کتاب اول توصیه می گردند:

 


Turkish-final

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش ترکی استانبولی چرب زبان، ترکی استانبولی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان استانبولی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

۱- کتاب معروف Yeni Hitit 1

point ico   اطلاعات بیشتر و خرید این کتاب فوق العاده

Yeni-Hitit-1-4

در حال حاضر یکی از بهترین و موثرترین کتاب های آموزش زبان ترکی استانبولی در ایران و در دنیا می باشد. سری کتاب های سه سطحی Yeni Hitit برای آمادگی آزمون تومر زبان ترکی طراحی گردیده است. این کتاب توسط مرکز تحقیقات و کاربرد زبان ترکیه و زبان های خارجی دانشگاه آنکارا برای آموزش زبان ترکی به افراد غیر ترک زبان در ۳ جلد تهیه شده است. این مجموعه که آموزش زبان ترکی استانبولی را از پایه شروع می کند، برای مبتدیان و افرادی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند، مناسب خواهد بود. در این مجموعه کتاب های دانش آموزش و تمرین به همراه فایل های صوتی آنها در اختیار علاقمندان زبان ترکی قرار گرفته است.

۲- کتاب آموزش ترکی استانبولی در 30 روز با سی دی

point ico   اطلاعات بیشتر و خرید این کتاب فوق العاده

ترکی استانبولی در ۳۰ روز + سی دی

کتاب خودآموز زبان استانبولی در ۳۰ روز جزو معدود منابع فارسی بدون اشتباه است که ما همیشه به مبتدی ها همراه با اپلیکشن چرب زبان به عنوان مکمل معرفی کرده ایم. دو منبع که با هم در یادگیری ترکی استانبولی معجزه میکنند! توسط مؤسسه لانگن شایت آلمان به صورت خاص برای افراد مبتدی طراحی و تهیه شده است. انتشارات شباهنگ این کتاب را به زبان فارسی ترجمه و منتشر کرده است.

در این کتاب تذکرات، راهنمایی‌ها و توضیحات بسیار ساده‌ای را خواهید یافت که باعث یادگیری بهتر شما می‌شود و در کنار آن تمرین‌های زیادی هم انجام خواهید داد و برای حصول اطمینان پاسخ آن‌ها هم در کتاب آورده شده است. وقتی شما این دوره را به پایان برسانید، قادر خواهید بود درباره موضوعات عمومی و موقعیت‌های روزمره و ساده منظور خود را به زبان ترکی بیان نمایید. سطح این کتاب میانگین سطح A1 و A2 در چارچوب استانداردهای آموزشی اروپا می‌باشد.

3- کتاب آموزش ترکی استانبولی در ۶۰ روز

point ico   اطلاعات بیشتر و خرید این کتاب فوق العاده

turkish-570x640

این کتاب برای کسانی که قصد دارند بصورت فشرده زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرند عالی ست. در کتاب آموزش زبان ترکی به استانبولی ابتدا به مبحث تلفظ زبان ترکی و حروفات آن پرداخته شده است سپس به مکالمه و دستور زبان ترکی استانبولی پرداختیم. همچنین سعی بر آن داشتیم که دستور زبان ترکی را برای علاقمندان و دانشجویان به روش علمی و صریح بیان نموده و مبحث را آسان تر نماییم.برای تهیه این اثر از کتابهای آموزشی زبان مرکز Tomer ترکیه و کتب دستور زبان ترکی دانشگاهی استفاده گردید.در کتاب ترکی استانبولی در ۶۰ روز بسیاری از مطالب نظیر: مکالمات روزمره، روزهای هفته و ماه و سال، ساعت و تاریخ، آدرس، سفر، حمل و نقل و بسیاری از موارد دیگر اشاره شده است.

حتما بخوانید: دانلود رایگان ۲۰ آهنگ ترکی استانبولی زیبا برای یادگیری بهتر شما

4- کتاب دستور زبان ترکی استانبولی سطح پایه انتشارات رهنما

point ico   اطلاعات بیشتر و خرید این کتاب فوق العاده

دستور-زبان-ترکی-۵۷۰x640

این کتاب در حال حاضر بهترین کتاب آموزش پایه ای دستور زبان یا گرامر زبان ترکی استانبولی است.  کتاب ۲۶۰ صفحه ای دستور زبان ترکی استانبولی در ۲۴ درس از صفر شما را آموزش خواهد داد. کتاب حاضر به آموزش گام به گام دستور زبان ترکی استانبولی از سطح مقدماتی پرداخته که توسط حسین ساعدی تألیف شده و انتشارات رهنما آن را به چاپ رسانده است. منظور از کلمه سطح پایه در کتاب این هست که این کتاب از الفبا شروع می شود و برای کسانی که می خوان از صفر شروع کنند مناسب است.

حتما بخوانید: ۳ تااز بهترین وجدیدترین نرم افزارهای آموزش زبان ترکی استانبولی (خودآموز)

5- کتاب خودآموز تصویری مکالمه زبان ترکی استانبولی (همراه با CD)

point ico   اطلاعات بیشتر و خرید این کتاب فوق العاده

کتاب خودآموز تصویری مکالمه زبان ترکی استانبولی (همراه با CD)

کتاب خودآموز تصویری مکالمه زبان ترکی استانبولی ، کتابی با موضوع آموزش زبان ترکی استانبولی است که توسط دکتر میرجمال جلالی زنوز ، سیده سوناز جلالی و سیده سارا جلالی تالیف شده است. در این کتاب برای آموزش زبان ترکی استانبولی از جملات ساده در مکالمات روزمره استفاده شده است. همچنین لغات و واژگان ترکی استانبولی به همراه تصاویر آموزش داده می شود. در این کتاب ، خلاصه دستور زبان ترکی استانبولی به همراه نکات گرامری آموزش داده می شود. مجددا باید گفت این کتاب نیز جزو معدود کتاب های با ترجمه فارسی ست که کمترین اشتباهات ترجمه/نگارشی را در خود دارد و متد بسیار موثری دارد.

6- کتاب داستان و رمان های ترکی استانبولی

همه ما میدانیم که یکی از بهترین روشهای یادگیری هر زبانی، با کمک کتاب داستان است به علت اینکه یادگیری همراه با سرگرمی، سریع ترین و ماندگار ترین روش موجود یادگیری زبان است. به همین دلیل همیشه توصیه ما استفاده از کتاب داستان و رمان بعنوان منبع مکمل برای تقویت زبان ترکی استانبولی می باشد. بیش از 7 کتاب داستان و رمان را از بین صدها کتاب رمان موجود گلچین کرده ایم که از اینجا می توانید خریداری کنید (کلیک کنید)

7-بقیه کتاب های عالی آموزش زبان ترکی استانبولی

همانطور که گفتیم، انتخاب بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی به سطح دانش زبانی شما و سبک یادگیری‌تان بستگی دارد. با این حال، علاوه بر چند کتاب بالا که یک باید! برای یادگیری استانبولی هستند، چندین کتاب وجود دارند که به طور گسترده برای یادگیری این زبان توصیه می‌شوند.

منتها تفاوت این کتاب ها این است که هنوز در ایران ترجمه و چاپ نشده اند و باید آنها را یا از آمازون خرید یا از سایت هایی مثل لیبجن دانلود کرد که باز هم فقط ترکی به انگلیسی هستند و معنی فارسی ندارند برخلاف کتاب های بالا. هر چند با کلی گشت و گذار پی دی اف نسخه جدیدشان را با لینک مستقیم برای دانلود گذاشته ایم:

  1. “Elementary Turkish: A Complete Course for Beginners” نوشته Kurtuluş Öztopçu: این کتاب برای مبتدیان طراحی شده و شامل درس‌ها و تمرین‌هایی است که به تقویت مهارت‌های زبانی پایه کمک می‌کند. (دانلود PDF حجم حدود 12 مگابایت)
  2. “The Delights of Learning Turkish: A self-study course book for learners of Turkish” نوشته Yaşar Esendal Kuzucu: این کتاب برای خودآموزان طراحی شده و شیوه‌ای جذاب و کاربردی برای یادگیری زبان ترکی ارائه می‌دهد. (دانلود PDF حجم کمتر از 5 مگابایت)
  3. “Turkish for Foreigners” سری کتاب‌هایی از مجموعه Istanbul Yabancılar için Türkçe: این مجموعه شامل چندین کتاب و سطح مختلف است و برای کسانی که قصد دارند به صورت جدی زبان ترکی یاد بگیرند، مناسب است. (زمان نگارش مطلب یافت نشد. مجدد گوگل کنید)
  4. “Colloquial Turkish: The Complete Course for Beginners” نوشته Ad Backus و Jeroen Aarssen: این کتاب شامل مکالمات روزمره و تمرین‌های عملی است و برای افرادی که می‌خواهند در محیط‌های گفتگوی واقعی از زبان ترکی استفاده کنند، ایده‌آل است. (دانلود PDF حجم کمتر از 5 مگابایت)
  5. “Teach Yourself Turkish” نوشته Geoffrey Lewis: این کتاب خودآموز بخشی از سری معروف “Teach Yourself” است و شامل توضیحات دقیق دستور زبان و تمرین‌های متنوع است. (دانلود PDF حجم کمتر از 5 مگابایت)

هر یک از این کتاب‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و انتخاب مناسبی بر اساس نیازها و سطح زبانی شما می‌توانند باشند. همچنین، استفاده از منابع تکمیلی مانند اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، دوره‌های آنلاین، و تمرین مکالمه با بومی‌زبانان می‌تواند به تقویت مهارت‌های زبانی شما کمک کند.

هرگونه سوال یا نظری راجب زبان ترکی استانبولی دارید در بخش نظرات با چرب زبان مطرح نمایید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

19 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام کتاب ترکی در 30 روز بهتره یا هیت ایت؟

    پاسخ
    • الهه سجوقچی
      خرداد 10, 1398 5:59 ب.ظ

      کتاب هیتیت خیلی جزئیات تکراری داره اما کتاب ترکی در 30 روز همه چیزو کلی آموزش داده و باعث میشه که دانش آموز از مباحث خسته نشه و زودتر به نتیجه میرسونه و اگر در کنارش به مطالب کاربردی و مهم برای آزمون احتیاج داشته باشید من خودم کتاب حسین ساعدی که خوندم معرفی میکنم که در همین لیست هم هست و درباره دستور زبان ترکی استانبولی هست و عالیه

      پاسخ
  • الهه سجوقچی
    خرداد 10, 1398 6:02 ب.ظ

    خوشحال میشم برای تمرین بیشتر برای آزمون تومر یه نفر کتاب نمونه سوال معرفی کنه واقعا احتیاج دارم به این سوالات

    پاسخ
    • من نه ماه هیت ایت خوندم ، واقعا فقط شما رو از یادگیری زده میکند اصلا توصیه نمی کنم. کتاب ترکی در 30 روز و گرامر ساعدی رو همزمان با برنامه چرب زبان کار کن به هیچ منبع دیگه ای نیاز نخواهی داشت!

      پاسخ
      • موافقم منم همین بلا سرم اومده .

        پاسخ
      • سلام
        من خودم مدرس هستم
        كتاب هيتيت فقط براي كساني هست كه ميخوان ازمون هاي تومر رو شركت كنن يا به سطح بيشرفته اي رسيدن و كساني كه قصد دارن مدرس بشن توصيه ميشه چون مبابحث سنگيني داره و ممكنه از ابتداي يادگيري براتون خسته كننده باشه

        پاسخ
  • من خودم کتاب آموزش دستور زبان ترکی استانبولی میرجمال اجلالی رو دارم باید بگم متاسفانه اشکالات زیادی داره این کتاب و توضیحاتش بهیچوجه کامل نیست. البته من منابع زیادی رو سرچ کردم و مطالعه کردم. لیست نهایی من هم شبیه همین لیست شماست. مشخصه روش وقت گذاشتین. اکثر منابع فارسی متاسفانه غلط و اشکال زیاد دارن که کلی ادم رو عقب میندازه. موید باشید

    پاسخ
  • من کتاب دستور زبان حسین ساعدی رو خوندم واقعا عالیه . البته برای گرامر . ولی هنوز کتابی که از نظر مکالمه بهم کمک کنه سراغ ندارم / کتاب هیتیت نیاز به کلاس داره . ولی من کتابی میخوام که همراه با سی دی در خانه مطالعه کنم. کتاب ترکی در 30 روز بنظرم ایده ال.
    البته اپلیکیشن چرب زبان عالیه بخصوص برای مبتدی ها واقعا لازمه. تمام مکالمات و عبارات کاربردی ضروری روزمره ترکی رو داره و در واقع برای هر سطحی لازمه ولی باید گرامر بلد باشی. از نظر لغوی و مکالمه خیلی کمک کننده است

    پاسخ
  • سلام . من تا دوماه پیش کاملا مبتدی بودم فقط الفبا رو از سایت تون یاد گرفتم. اپلیکیشن تون رو تهیه کردم، به شکل فوق العاده ای مکالمه و درک مکالمات پیشرفت کردم و واقعا ممنون اما هنوز در واژگان و گرامر ضعیف هستم. میشه یه کتاب بم معرفی کنید که برای افراد مبتدی باشه یه کتاب کامل که بشه تو خونه مطالعه کرد و نتیجه گرفت .

    پاسخ
  • سلام اگر سری کتاب های استانبول را داشته باشیم به این کتاب هم نیاز پیدا میکنیم؟ سپاس

    پاسخ
  • سلام من میخوام بدم تو رشته بازیگری و اصلا زبان ترکی بلد نیستم بنظر شما خرید کدوم کتاب مفیدتره؟

    پاسخ
  • سلام یه کتاب میخواستم یاددهیش درحداین باشه که بتونم کلمات ترکی روتلفظ کنم ومکالمه های روزمره روبلدباشم چه کتابی روتوصیه میکنید؟

    پاسخ
  • من از سایت گاما کتاب آموزش ترکی ترجمه معصومه صفر علی زاده رو دانلود کردم درسته قدیمی بود اما برای تلفظ کلمات بسیار عالی بود

    پاسخ
  • دوستان از بین این سه تا کدوم بهتره؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست