rosetta-stone-rectangle

۴ نکته مهم قبل از خرید پکیج آموزش زبان رزتا استون ترکی استانبولی

turkish-gama-min

اگر بعنوان یک زبان آموز مبتدی یا متوسط، قصد خرید اینترنتی پکیج آموزش زبان رزتااستون ترکی استانبولی را دارید، دست نگه دارید! قبل از خرید جتما این پست را بخوانید تا با مشکل یادگیری زبان ترکی استانبولی مواجه نشوید. این پست حاصل تجربیات بسیاری از اساتید در موسسات معتبر خارجی و ۲ استاد زبان ترکی در داخل کشور می باشد. 

۱- مزیت ها و ویژگی های اصلی پکیج آموزش زبان رزتا استون ترکی استانبولی

در درجه اول همه ما می دانیم که این بسته آموزشی حاصل تجربه و تحقیق بیش از 5 سال مدرسان موسسه Rosetta Stone می باشد. اما احتمالا شما هم از اساتید یا کارکشته های زبان شنیده اید که این پکیج را فقط مبتدی ها و آن هم به مدت محدود استفاده کنند. متد رزتا استون ضعف های بسیاری دارد که به راحتی قابل حل نیستند، ضمن اینکه اشتباهات گرامری و معنای آن در نسخه فارسی شده (دارای محیط فارسی) کاملا مشهود است.

البته بعضا ویژگی جالب تشخیص صدا (Speech recognition) دارد و کمک قابل توجهی به تقویت تلفظ زبان ترکی شما می کند.

 


Turkish-final

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش ترکی استانبولی چرب زبان، ترکی استانبولی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان استانبولی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

تصویری از محیط نرم افزار رزتا استون ترکی استانبولی اندروید

همچنین به کمک برنامه درسی شما را اصطلاحا در زبان ترکی، غوطه ور می کند (روش immersive). یعنی از یکی از بهترین متدهای روز دنیا استفاده می کند. این بسته مکالمات و موضوعات را در بسیاری از موضوعات متنوع (صحبت راجب آب و هوا، احوالپرسی، موارد اضطراری، مراجعه به پزشک و …) به شما آموزش می دهد.

از دست ندهید:

یک نکته مهم دیگر این است که این بسته ترکی یا هر زبان دیگر آن، به شرطی که نسخه اورجینال و جدیدترین نسخه باشد، هم در کامپیوتر و هم در موبایل (اندروید و ios) قابل اجرا است اما معنای فارسی ندارد. نسخه فارسی آنهم اشتباه دارد.

این نرم افزار دارای ۳ سطح آموزشی است که برای تمامی سطوح (مقدماتی تا پیشرفته) مناسب می باشد.

  • استفاده از افراد محلی برای آموزش هر زبان
  • استفاده از تصاویر فراوان برای یادگیری لغات
  • محیط ساده ، جذاب و کاربرپسند
  • استفاده از تکنیک مقایسه گفتار

تصویری از محیط نرم افزار رزتا استون ترکی استانبولی

۲- معایب این مجموعه (فقط برای برخی افراد)

اما در کنار مزایای بی شمار این بسته آموزش جذاب، یک سری معایب که برای برخی افراد خاص ممکن است وجود داشته باشد. اشتباهات زیاد معنایی و تلفظ در رزتا استون و مشکلاتی که اخیرا در متد آن بررسی شده است را احتمالا شنیده اید.

همانگونه که می دانیم، هر فردی، روش یادگیری خاص خود را دارد. درصدی از زبان آموزان ترکی نیز ممکن است تزکی استانبولی را از طریق سرگرمی یا fun بهتر آموزش ببینند. رزتا استون بخش هایی به نام سرگرمی دارد ولی آنچنان سرگرم کننده نیستند! پس اگر روش یادگیری شما از طریق بازی و سرگرمی است، این بسته ممکن است بسته ایده آل شما برای یادگیری نباشد.

در کنار این موضوع، رزتا استون دروس را گام به گام و کاملا آهسته به شما یاد می دهد. بنابر این اگر زبان آموز باهوش و پیشرفته ای هستید، سرعت این نرم افزار برای شما کم خواهد بود (هرچند در عوض این سرعت کم، دروس را کامل و پایدار یاد می گیرید)

برخی از شرکت های ترجمه کننده این نسخه از نرم افزار، بخش هایی از آن را حذف کرده اند! به هر دلیلی… این باعث عدم یادگیری کامل شما می شود. پس در انتخاب نسخه اورجینال دقت کامل را داشته باشید.

ضمنا اگر نسخه جدید و اورجینال بسته ترکی استانبولی را تهیه نکنید، محیط نرم افزار فارسی نخواهد بود و مدام مجبورید بدنبال معنای لغات و جملات بگردید که وقت زیادی از شما خواهد گرفت.

۳- روش درست استفاده از پکیج آموزش زبان Rosetta Stone ترکی استانبولی

بسته آموزش ترکی رزتا استون فارسی

در درجه اول همانطور که گفتیم نه تنها ما بلکه استاد خبره ای رزتا استون را پیشنهاد نمی کند اما اگر اصرار بر استفاده دارید باید گفت در استفاده از رزتااستون ترکی یا هر اپلیکیشن دیگری، دقت زیادی به خرج دهید:

  • یک زمان مشخص بصورت روزانه برای یادگیری تعیین کنید و به آن پایبند بمانید! مثلا روزانه حداقل یک ساعت را به کار با این پکیج اختصاص دهید.
  • دروس را هر ماه یک بار تکرار کنید. این یک بسته نرم افزاری است و یکی از مزیت های عمده آن نسبت به کلاس های حضوری همین است که شما می توانید یک درس را صدها بار ببینید و تکرارکنید و خیلی راحت یاد بگیرید.
  • حتما یک دیکشنری ترکی استانبولی در کنار خود داشته باشید یا از گوگل ترنسلیت استفاده کنید تا معانی واژه های جدید را با واژه های جدیدتر بیشتری یاد بگیرید.

۴- نحوه خرید اینترنتی و نکات دیگر

همانگونه که قبلا هم عرض کردیم، نسخه فارسی آن اشتباهات معنایی و تلفظی زیادی دارد. ما بهترین اپلیکیشن های یادگیری ترکی استانبولی را در اینجا معرفی کرده ایم که عمدتا هم رایگان می باشند اما اگر اصرار بر رزتا استون دارید نسخه ترکی به انگلیسی اندروید را از اینجا به رایگان دانلود کنید.

هر سوالی دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید تا در چرب زبان به آن پاسخ دهیم.

زبانمهر

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست