مدرک a1

مدرک a1 زبان آلمانی چیست؟ موارد لازم و همه نکات

German-gama-min

فرقی نمی کند در چه سنی هستید، در هر سن و سالی که باشید می توانید برای اثبات مهارت زبان آلمانی تان مدرک معتبری بگیرید. انستیتو گوته آلمان (Goethe-Zertifikat) برای اعتبار بخشیدن به مهارت پایه ای زبان آلمانی متقاضیان، آزمونی طراحی کرده و آن را برای کودکان و نوجوانان 10 تا 16 ساله (با نام آزمون Fit in Deutsch 1) و بزرگسالان بالای 16 سال (با نام آزمون Start Deutsch 1) در نظر گرفته است. مدرک این آزمون توسط موسسه آموزش زبان آلمانی گوته تایید و در سطح بین المللی شناخته می شود. اعتبار این آزمون به صورت مادام العمر است.

آزمون های اشاره شده با سطح A1 چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها (CEFR) مطابقت دارند که در آنها از متقاضیان سوالات ساده ای پرسیده می شود. در واقع برای قبولی در این آزمونها به دانش ابتدایی و اولیه زبان آلمانی نیاز دارید. سوالات این آزمونها شامل ارائه اطلاعات اولیه در مورد خود شرکت کننده و سایر افراد است. علاوه بر این، مکالمات و متن ‌های کوتاهی درباره موضوعاتی که در محیط اطراف یا زندگی روزمره آنها وجود دارد هم به عنوان سوال مطرح می شوند.

مدرک a1 زبان آلمانی گواهی بسیار معتبر و مفیدی برای اثبات توانایی آلمانی شما به حساب می آید. اگر قصد کار یا تحصیل در آلمان، اتریش یا سوئیس را دارید، به این مدرک نیاز خواهید داشت. شما حتی برای ازدواج هم به این مدرک احتیاج دارید. به طور کلی مدرک a1 زبان آلمانی برای درخواست های مختلفی از ادامه تحصیل گرفته تا کار و ازدواج استفاده می شود.

آزمون Fit in Deutsch 1 چیست؟

این آزمون در واقع مدرک اضافه ای به دانش آموزانی ارائه می کند که دنبال پذیرش در دبیرستان ها یا دانشگاه های معتبر هستند. کودکان و نوجوانانی که در این آزمون شرکت می کنند از طریق چهار بخش شنیداری، درک مطلب، بیان شفاهی و همینطور بخش نوشتاری ارزشیابی می شوند.

 


german

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی چرب زبان، آلمانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آلمانی مثل بلبل حرف بزن!


 

بخش درک مطلب 20 دقیقه طول می کشد و طی آن متقاضی باید توانایی خود را در درک متون کوتاه و پاسخ به سوالات ساده نشان دهد. در بخش نوشتاری که مدت آن نیز 20 دقیقه است، داوطلب باید به یک پیام کوتاه مثل یک ایمیل، یک کارت پستال یا یک آگهی پاسخ بدهد.

word image 35

در بخش درک شنیداری نیز فایل های صوتی مختلفی درباره فعالیت های روزانه یا برنامه های رادیویی پخش می شود و سپس از متقاضی خواسته می شود تا در مدت 20 دقیقه به سوالات مرتبط با شنیده هایش جواب بدهد. در نهایت بخش بیان شفاهی وجود دارد که طی آن متقاضی با معرفی خود و جواب دادن به سوالاتی درباره زندگی روزمره و موضوعات رایج و معمولی مورد ارزیابی قرار می گیرد. مدت زمان این بخش به طور تقریبی 15 دقیقه است.

آزمون Start Deutsch 1 چیست؟

همانطور که قبلا هم گفتیم، تمام آزمونهای زبان آلمانی به دنبال ارزیابی 4 مهارت اصلی متقاضیان هستند که عبارتند از:

  • مهارت شنیداری (Hören)
  • مهارت خواندن (Lesen)
  • مهارت نوشتاری (Schreiben)
  • مهارت گفتاری (Sprechen)

بخش Hören یا شنیداری آزمون Start Deutsch 1 (آزمون مخصوص بزرگسالان) 20 دقیقه طول می کشد و در آن داوطلبان به فایل های صوتی مختلفی گوش می دهند. هر فایل 2 بار پخش خواهد شد. قسمت اول این بخش مهارت برقراری ارتباط بین صدا و تصاویر شما را ارزیابی می کند.

در بخش دوم، شما باید با توجه به اطلاعاتی که شنیده اید درست یا نادرست بودن عبارت هایی که مشاهده می کنید را تشخیص بدهید. قسمت سوم نیز شامل 5 سوال است که باید گزینه صحیح را برای آنها انتخاب کنید. مهارت های ارزیابی شده در بخش شنیداری این آزمون شامل توانایی درک ابتدایی و ساده زبان آلمانی، تشخیص کلمات و عبارت های رایج و همچنین درک دستورالعمل های بسیار ابتدایی و ساده است.

برای یادگیری زبان آلمانی: دانلود کتاب، داستانهای کوتاه و رمان آلمانی برای همه

بخش خواندن یا Lesen نیز 20 دقیقه زمان دارد. در این بخش شما باید دو متن کوتاه را بخوانید و درستی یا نادرستی جملاتی که در ادامه می آیند را مشخص کنید. همچنین با توجه به تصاویر و عکس هایی که داده می شود باید جملات درست و مناسب هر کدام را با تصویر مربوطه تطبیق بدهید.

در بخش خواندن توانایی درک مفهوم متون ساده و کوتاه شما ارزیابی می شود و شما باید با خواندن این متن ها اطلاعات لازم برای پاسخگویی به سوالات را به دست بیاورید.

word image 36

بخش نوشتاری یا Schreiben تقریباً 20 دقیقه زمان دارد و شامل دو قسمت می شود. در قسمت اول شما باید جاهای خالی یک متن غیر رسمی را با توانایی و دانش آلمانی خودتان پر کنید. در قسمت دوم نیز متنی به شما داده می شود که با توجه به اطلاعات داده شده در آن باید به سوالات پاسخ تشریحی بدهید. اشتباهات گرامری جزئی در این بخش لحاظ نمی شوند و نمره منفی به آنها تعلق نمی گیرد.

مهارت اصلی ارزیابی شده در این بخش، توانایی نوشتن پیام های ساده با استفاده از عبارات رایج و کوتاه و همچنین پر کردن فرم ها با استفاده از اطلاعات شخصی است.

در بخش گفتاری یا Sprechen که 15 دقیقه طول می کشد توانایی تعامل کلامی اولیه شما با افراد دیگر ارزیابی می شود. در قسمت اول این بخش شما باید بتوانید درباره خودتان صحبت کنید و به سوالات جداگانه ای که پرسیده می شوند هم جواب بدهید. قسمت دوم و سوم بخش گفتاری آزمون به صورت گروهی انجام می شوند که طی آن شما باید با دیگران گفتگو و مکالمه کنید. علاوه بر این، در این قسمت تصاویری به شما داده می شود که باید درباره نکات مهم تصویر مثل نگ، شکل، اندازه، مکان، فعالیت و غیره صحبت کنید.

مدت زمان گرفتن مدرک b2 آلمانی و 10 توصیه کاربردی

نمره آزمون Start Deutsch 1 از 100 محاسبه می شود و شما برای اینکه بتوانید مدرک A1 زبان آلمانی را دریافت کنید باید در مجموع حداقل نمره 60 را از این آزمون بگیرید. در ضمن نمره آزمون به طور کلی محاسبه می شود؛ یعنی نیازی نیست برای هر بخش نمره قبولی جداگانه ای دریافت کنید.

نمره صفر تا 59 نشان می دهد که توانایی فرد برای تسلط روی زبان آلمانی کافی نیست. نمرات 60 تا 69 به عنوان نمره کافی، 70 تا 79 به عنوان خوب، 80 تا 89 به عنوان بسیار خوب و از 90 تا 100 به عنوان عالی رتبه بندی می شوند.

محل برگزاری آزمون Goethe Zertifikat A1

آزمون های سطح A1 زبان آلمانی از طریق مراکز انستیتو گوته آلمان در کشورهای مختلف برگزار می شوند. برای دریافت مدرک Start Deutsch، دانش آلمانی شما با در سطح A1 باشد. برای رسیدن به این سطح باید حداقل 200 کلاس آموزشی را گذرانده باشید. مقررات کامل و محل و زمان برگزاری در اینجا

خودآزمایی

به منظور برآوردی اجمالی از معلومات زبان آلمانی خود، این تست را انجام دهید.

حتما 100 درس رایگان آموزش ضروری ترین مکالمات آلمانی را از اینجا دانلود کنید

چگونه برای آزمونهای سطح A1 زبان آلمانی آماده شویم؟

موسسات و مراکز مربوط به انستیتو گوته در سرتاسر جهان دوره های مقدماتی برای شرکت در آزمون های زبان برگزار می کنند. علاوه بر این، با گشت و گذار در اینترنت هم می توانید سایت های مختلفی که منابع آزمون و همینطور مجموعه تمرینات آمادگی برای این آزمونها را ارائه می دهند پیدا کنید.

در هر صورت توصیه ما به شما این است که برای شرکت در این آزمونها روی موارد زیر کار کنید:

  • کلمات و جملات مربوط به زمان و ساعت، مسافت و جهت
  • اطلاعات شخصی مثل محل زندگی، میزان تحصیلات، سن و سال و وضعیت سلامتی، علاقمندی ها و غیره.
  • توانایی اشاره کردن به موضوعی که متوجه نشده اید و نحوه درخواست از مخاطب برای اینکه آهسته تر صحبت کند یا چیزی که گفته را دوباره تکرار نماید.

نمونه امتحان A1 زبان آلمانی موسسه گوته

 

با داشتن آمادگی مناسب می توانید از این آزمون موفق بیرون بیایید و مدرک معتبر آن را دریافت کنید. یادتان باشد که کلید باز کردن درهای موفقیت تحصیلی و شغلی در خارج از کشور، اخذ مدرک زبان معتبر است. موفق باشید.

همه مدارک زبان آلمانی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست