مدرک دریافت شده

مدرک C1 زبان آلمانی: ساختار آزمون، منابع و همه نکات

German-gama-min

آزمون های زبان آلمانی درست مثل سایر آزمون های زبان خارجی بر اساس چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها (CEFR) به 3 سطح تقسیم بندی می شوند: سطح A، B وC.. خود همین سطوح نیز به دو سطح دسته بندی می شوند. سطح A که پایینترین و آسانترین سطح است به A1 و A2، سطح B یا سطح متوسط به B1 ​​و B2 و سطح C یا سطح پیشرفته به C1 و C2 تقسیم می شوند.

موسسه گوته (Goethe) برگزار کننده این آزمونها است و مدارکی که صادر می کند نشان می دهد که شما در کدام سطح زبان آلمانی قرار دارید. هدف این نهاد، عمومی شدن و گسترش زبان و فرهنگ آلمانی و امکان برقراری ارتباط از زبانهای دیگر با زبان آلمانی است.

ما در این مطلب قرار است به بررسی مدرک پیشرفته زبان آلمانی یعنی مدرک C1 بپردازیم. با ما همراه باشید.

مدرک C1 زبان آلمانی نشان دهنده چیست؟

این آزمون برای بزرگسالانی در نظر گرفته شده که زبان آلمانی شان در سطح پیشرفته قرار دارد و می خواهند مدرک معتبری برای اثبات آن داشته باشند. به طور کلی مدرک C1 زبان آلمانی برای افراد زیر مناسب است:

 


german

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی چرب زبان، آلمانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آلمانی مثل بلبل حرف بزن!


 

  • کسانی که می خواهند در آلمان تحصیل کنند.
  • افرادی که می خواهند در آلمان مشغول به کار شوند و به مدرک پیشرفته زبان آلمانی نیاز دارند.
  • کسانی که می خواهند گواهینامه زبان آلمانی بین المللی و معتبری داشته باشند.
  • کسانی که می خواهند در رشته های تخصصی مثل پزشکی به زبان آلمانی تحصیل کنند.

با اینکه آزمون سطح C1 زبان آلمانی برای بزرگسالان در نظر گرفته شده، اما سن خاصی برای شرکت در این آزمون مطرح نمی شود. بنابراین می توان در هر سنی در آزمون C1 زبان آلمانی شرکت کرد، ولی باید به این نکته توجه داشت که آزمون به همان شکل همیشگی خواهد بود و به خاطر سن فرد اصلاح نمی شود یا تغییر نخواهد کرد.

word image 69

از مدرک C1 زبان آلمانی می توانید برای اخذ ویزا، اقامت تحصیلی یا تحقیقاتی و یا بعنوان مدرکی برای مشغول به کار شدن خودتان در کشور آلمان استفاده کنید. چون با داشتن این مدرک ثابت می کنید که:

  • می توانید انواع مختلف متون پیچیده و طولانی را بخوانید و معنی آنها را کامل و عمیق بفهمید.
  • می توانید خیلی روان و راحت به آلمانی صحبت کنید، بدون اینکه به طور واضح و آشکاری در پیدا کردن عبارت ها و جملات مورد نظرتان مشکلی داشته باشید.
  • می دانید چگونه باید از زبان آلمانی به شیوه ای موثر و متنوع برای مسائل اجتماعی، تحصیلی و شغلی استفاده کنید.
  • می توانید به صورت مدام و با ذکر جزئیات درباره مسائل پیچیده و سخت به زبان آلمانی ارتباط برقرار کنید.

در ضمن فراموش نکنید که مدرک C1 زبان آلمانی تاریخ انقضا ندارد و اعتبار آن مادام العمر است.

گرامر آلمانی رو یک بار برای همیشه یاد بگیرید: آموزش گرامر زبان آلمانی + دانلود کتاب گرامر رایگان

ساختار و مدت زمان آزمون C1 زبان آلمانی

این آزمون در چهار بخش ارائه می شود که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها می پردازیم:

1- بخش خواندن

در بخش خواندن آزمون C1 زبان آلمانی از اخبار، تفسیر رویدادها، متون کتب تخصصی و گزارش های مختلف استفاده می شود. شما بعد از خواندن این متون باید به یک سری سوال جواب و با استفاده از متن های داده شده، توانایی خودتان برای سخنرانی کردن به مدت طولانی را نشان بدهید؛ مثلا از جملات داخل متن نقل قول کنید. بخش خواندن 70 دقیقه زمان دارد.

2- بخش نوشتاری

محتوای سوالات بخش خواندن آزمون C1 زبان آلمانی به صورت گرافیکی ارائه می شود و هدف این است که شما بتوانید با انواع محتواهای داده شده، نوشته و متن خوش ساختی تولید کنید که در آن به یک موضوع به طور گسترده پرداخته شود. ماژول نوشتاری این آزمون تقریبا 80 دقیقه طول می کشد.

برای یادگیری زبان آلمانی: دانلود کتاب، داستانهای کوتاه و رمان آلمانی برای همه

3- بخش شنیداری

در این بخش شما باید به دیالوگ های روزانه، مکالمات تلفنی، مصاحبه ها یا گزارش های رادیویی گوش کنید. در حین شنیدن صداهای ضبط شده، شما باید یادداشت برداری کنید تا بعدا از این یادداشت ها برای پاسخگویی به سوالات مرتبط با فایل های صوتی استفاده نمایید. بخش شنیداری این آزمون 40 دقیقه زمان دارد.

4- بخش گفتاری

ماژول گفتاری آزمون C1 زبان آلمانی به دو بخش تقسیم می شود. در بخش اول شما باید به صورت شفاهی و در یک سخنرانی کوتاه مدت نظرتان را درباره متن کوتاهی که به شما داده می شود بیان کنید. در بخش دوم از شما خواسته می شود تا با یک شرکت کننده دیگر در آزمون گفتگو نمایید. هدف از این گفتگو رسیدن به توافق برای تصمیم گیری مشترک یا توافق برای پیدا کردن راه حل یک مشکل است. بخش گفتاری آزمون زمان کوتاهی دارد و بین 10 تا 15 دقیقه طول می کشد.

همانطور که ملاحظه کردید، زمان کل آزمون تقریبا 3 ساعت و 20 یا 25 دقیقه است. با توجه به اینکه این آزمون ارزیابی جامع و کاملی از میزان تسلط شما روی زبان آلمانی انجام می دهد، در برخی موسسات و دانشگاه ها داشتن مدرک C1 زبان آلمانی باعث می شود شما از شرکت در سایر آزمون ها مانند آزمون مختص خارجیانی که قرار است در دانشکده ها و دانشگاه های فنی آلمان مشغول شوند معاف بشوید. علاوه بر این، مدرک سطح C1 زبان آلمانی از سمت چندین شرکت و نهاد معتبر در سراسر جهان مورد تایید و به رسمیت شناخته شده است و مدرک بسیار معتبری برای اثبات مهارت زبان آلمانی شما محسوب می شود.

چطور خودمان را برای آزمون C1 زبان آلمانی آماده کنیم؟ (منابع آموزشی توصیه شده)

آمادگی قبل از هر آزمونی اهمیت بسیار زیادی دارد. از آنجایی که مدرت زمان آزمون C1 زبان آلمانی طولانی است، شما حتما باید قبل از آزمون خوب غذا بخورید و به اندازه کافی آب بنوشید تا دچار گرسنگی و تشنگی نشوید. در عین حال یادتان باشد که پرخوری یا پرنوشی قبل یا در حین آزمون هم باعث می شود مدام مجبور شوید به دستشویی بروید و به این ترتیب وقتتان تلف شود.

از طرف دیگر توصیه می کنیم برای رسیدن به آمادگی کامل حداقل 800 تا 1000 جلسه مطالعه برای آزمون داشته باشید که هر جلسه حتما بین 45 دقیقه تا 1 ساعت مطالعه مفید را در بر بگیرد. یکی دیگر از روش های مفید برای کسب آمادگی، گفتگو کردن است. انجمن ها، وب سایت ها، چت روم ها و کلاس های مختلف زبان آلمانی ابزارهای بسیار خوبی هستند که می توانید از آنها برای افزایش آمادگی تان استفاده کنید. از همه مهمتر، خواندن متون، مقالات و ادبیات به زبان آلمانی کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

کتابهای زیر نیز منابع بسیار خوبی برای کسب آمادگی هستند (سایت رسمی خود گوته اینها رو معرفی کرده):

  • Mit Erfolg zum Goethe-Zertifikat C1 . ed. Klett.
  • Fit fürs Goethe-Zertifikat C1, Prüfungstraining, Lehrbuch mit integrierter Audio-CD . ed. Hueber.
  • Prüfungstraining DaF, Goethe-Zertifikat C1, mit 2 Audio-CDs . ed. Cornelsen.

علاوه بر همه این موارد، مؤسسه گوته مواد و منابع مطالعاتی مختلفی را در وب سایت خود در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید از منابع آنلاین، نمونه سوالات آزمون C1 زبان آلمانی و فایل های صوتی و ویدئویی مفید برای بخش شنیداری و گفتاری استفاده کنید و آمادگی تان را بالا ببرید.

حتما این 100 درس رایگان را دانلود نمایید: 100 مکالمه کاملا کاربردی روزمره آلمانی

اگر آمادگی کامل و همه جانبه ای داشته باشید، آزمون C1 زبان آلمانی از چیزی که فکرش را می کنید ساده تر خواهد بود. با داشتن مدرک این آزمون فرصت های تحصیلی و شغلی بسیار ارزشمندی پیش روی شما قرار می گیرد که می توانند آینده درخشانی برایتان رقم بزنند. اما قبل از هر چیز یادتان باشد که مطالعه و صرف زمان کافی برای شرکت در آزمون از هر چیزی مهمتر است. هر چقدر هم سطح زبان آلمانی تان پیشرفته است باز هم زمان کافی برای کسب آمادگی قبل از شرکت در آزمون اختصاص بدهید. موفق باشید.

ویدیویی از آزمون C1

 

همه مدارک زبان آلمانی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست