مدرک b1 آلمانی دریافت شده

مدرک b1 زبان آلمانی، روش برگزاری آزمون و همه نکات

German-gama-min

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد به سطح سوم زبان آلمانی رسیده اید. پس از این بابت باید حسابی به شما تبریک بگوییم! مطمئنا مسیری که تا الان طی کرده اید راه سختی بوده، اما شما از پس آن برآمدید و به اینجا رسیدید. این نشان دهنده عزم راسخ شما برای یادگیری زبان است.

خب، حالا که به این مرحله رسیده اید و قصد شرکت در آزمون زبان آلمانی انستیتو گوته (Goethe) و دریافت مدرک b1 را دارید، اولین قدم برای شما آشنایی کامل با این آزمون است. ما در این مطلب هر چیزی که باید درباره آزمون سطح b1 زبان آلمانی بدانید را در اختیارتان می گذاریم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آزمون سطح B1 زبان آلمانی

این آزمون شامل چهار ماژول یا بخش است و مدرک آن با سطح B1 چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFRL) مطابقت می کند. در ادامه هر کدام از آنها را به تفکیک بررسی می کنیم.

1- ماژول خواندن (Lesen)

  • نمره – 100
  • زمان – 65 دقیقه

بخش خواندن آزمون سطح B1 زبان آلمانی شامل 5 سوال است. سوال اول این ماژول 6 قسمت فرعی دارد و درست مثل سوالات بخش خواندن زبان انگلیسی در مدرسه است که شما در آن باید متنی را بخوانید و به سوالات مطرح شده مربوط به آن پاسخ بدهید. در این قسمت فقط باید درست یا نادرست بودن جملاتی که به عنوان سوال آمده اند را تشخیص بدهید.

 


german

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی چرب زبان، آلمانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آلمانی مثل بلبل حرف بزن!


 

قسمت دوم بخش خواندن شامل 2 متن و 6 سوال (برای هر متن 3 سوال) است. هر سوال سه گزینه a، b یا c دارد و شما باید بعد از خواندن دقیق متن داده شده، گزینه صحیح را پیدا کنید.

قسمت سوم نیز 7 سوال دارد. شما در این قسمت خلاصه ای از یک آگهی را می خوانید و باید بفهمید که کدام خلاصه برای کدام تبلیغ مناسب است. این قسمت سخت نیست، اما اگر معنای کلمات و جمله ها را به خوبی و دقیق نفهمید، پیدا کردن جواب درست برایتان گیج کننده خواهد بود.

قسمت چهارم بخش خواندن که یکی از سخت ترین و پیچیده ترین قسمت های این ماژول است شامل 7 سوال می شود. در این قسمت یک موضوع استدلالی به شما داده می شود که افراد مختلف درباره آن اظهار نظر کرده اند. آنها یا مخالف این موضوع هستند و یا موافق آن. وظیفه شما در این قسمت این است که نظرات آنها را به خوبی متوجه شوید و پاسخ ها را به صورت بله (for) یا خیر (against) بنویسید.

در قسمت پنجم ماژول خواندن آزمون سطح سطح B1 زبان آلمانی، 4 سوال به شما داده می شود. در این بخش کارتان آسان است. یک جزوه حاوی اطلاعات و چند سوال در اختیار شما قرار می گیرد و شما باید جزوه را با دقت بخوانید و پاسخ صحیح را از بین گزینه های a،b و c پیدا کنید.

نکته مهم: ماژول خواندن آزمون سطح B1 زبان آلمانی از دو جهت سخت و چالش برانگیز است. اول از این نظر که دایره لغات شما باید وسیع باشد و دوم به لحاظ محدودیت زمانی آزمون. با اینکه فهمیدن ساختار سوالات آزمون راحت است، اما جواب دادن به آنها می تواند سخت و استرس زا باشد. نکته مهمی که حتما باید به آن دقت کنید تا کارتان راحت شود این است که دایره لغاتتان را تا جایی که می توانید گسترده کنید و بخوانید و بخوانید و بخوانید. کتاب، روزنامه، مقاله، رونوشت و هر چیزی که در دسترستان است را بخوانید و کلمات جدید آنها را یاد بگیرید.

برای یادگیری زبان آلمانی: دانلود کتاب، داستانهای کوتاه و رمان آلمانی برای همه

2- ماژول شنیداری (Hören)

  • نمره – 100
  • زمان – 40 دقیقه

این ماژول از 4 سوال اصلی تشکیل شده است. سوال اول 5 سوال فرعی دارد. هر سوال شامل یک فایل گفتگو بین دو نفر یا یک خبر رادیویی و یا یک اطلاعیه است که 2 بار فرصت گوش دادن به آنها دارید. هر کدام از این فایلها دو نوع سوال دارند که در یکی از آنها باید گزینه درست و غلط را مشخص کنید و در دیگری پاسخ صحیح را از بین گزینه های a، b یا c انتخاب نمایید.

نکته مهم: شما 60 ثانیه قبل از شروع آزمون بخش شنیداری وقت دارید و این بهترین زمان برای مشخص کردن تمام کلمات مهم در سؤالات و همچنین در پاسخ ها است. قبل از شروع آزمون، برگه سوالات به شما داده می شود و می توانید در طول این یک دقیقه نگاهی به آن بیندازید و واژگانی که قرار است در فایل های صوتی بشنوید را در سوالات پیدا کنید.

قسمت دوم این بخش 5 سوال دارد. در این قسمت شما به صدای ضبط شده فردی گوش می دهید که در مورد مکان خاصی صحبت می کند یا گردشگران را در یک شهر یا موزه راهنمایی می کند. شما فقط یک بار فقط می توانید به این مکالمه گوش کنید.بعد از اینکه به دقت به صحبت های این فرد گوش کردید باید پاسخ صحیح سوالات را از بین گزینه های a، b یا c انتخاب نمایید.

نکته مهم: جملاتی که در صداهای ضبط شده استفاده می شوند به احتمال زیاد پیچیده و سخت هستند و مترادف ها و متضادهای به کار رفته در مکالمات می توانند شما را گیج کنند. بهترین راه برای موفق شدن در این بخش از آزمون این است که تا جایی که می توانید دایره لغات و واژگان آلمانی خودتان را بیشتر کنید و در دورانی که برای آزمون آماده می شوید فایل های صوتی و پادکست های آلمانی زیادی گوش بدهید. گوش دادن به پادکست یکی از بهترین روشها برای افزایش مهارت شنیداری شما است.

قسمت سوم آزمون شنیداری شامل 8 سوال است. این قسمت شامل مکالمه بین دو نفر است و شما باید بعد از شنیدن آن درست یا نادرست بودن جملات داده شده را مشخص کنید. فقط یک بار امکان شنیدن صدای ضبط شده را دارید و بعد از آن باید گزینه صحیح را علامت بزنید.

نکته مهم: با اینکه این بخش خیلی آسان است و به راحتی می توانید از آن نمره خوبی بگیرید، اما موفقیت شما در آن مستلزم داشتن دایره لغات قوی است. جملات را با دقت بخوانید و تمام کلمات مهم را علامت بزنید. تقریباً 10تا 15 ثانیه قبل از شروع مکالمه فرصت دارید تا به سوالات نگاهی بیندازید، پس از این فرصت نهایت استفاده را ببرید!

در قسمت چهارم ماژول شنیداری آزمون سطح B1 زبان آلمانی شما 2 بار فرصت دارید تا به یک مصاحبه گوش کنید. بعد باید تشخیص بدهید که کدام جمله توسط کدام شخص گفته شده است؛ مجری یا یکی از دو مهمان حاضر در مصاحبه. به مصاحبه با دقت گوش دهید و پاسخ صحیح را علامت بزنید.

نکته مهم: سخت ترین و چالش برانگیزترین کار این قسمت تشخیص صدای مهمانان است. برای اینکه از این بخش نمره خوبی به دست بیاورید، باید خیلی تمرین کنید. نکته مهم خواندن سوالات قبل از شروع گوش دادن به صدای ضبط شده است. اگر نگاه گذرایی به سوالات بیندازید می توانید زمینه و موضوع مصاحبه را بفهمید. این ترفند کمک خوبی برای پاسخگویی به سوالات این قسمت است.

3- ماژول نوشتاری (Schreiben)

  • نمره – 100
  • زمان – 60 دقیقه

این ماژول دارای 3 بخش یا سوال اصلی دارد. قسمت اول مقاله نویسی است و طولانی ترین بخش ماژول نوشتن آزمون است که در آن از شما خواسته می شود یک نامه توصیفی غیر رسمی یا یک ایمیل بنویسید. با اینکه این قسمت در ظاهر ساده است اما ممکن است نوشتن برایتان خسته کننده شود. برای نوشتن هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما آزادید که هر چقدر می خواهید بنویسید اما حواستان به زمان هم باشد.

قسمت دوم بخش نوشتاری آزمون به شما یک موضوع می دهد و از شما می خواهد نظرتان را درباره آن بنویسید. در این بخش شما نظر فرد دیگری را هم که زیر سوال نوشته شده می خوانید. این کار به شما کمک می کند تا بهتر ذهنتان را جمع و جور کنید و ایده و نظرتان را روی کاغذ بیاورید. شما می توانید در نوشته خودتان با نظر آن شخص موافقت یا مخالفت کنید و اینکه این قسمت فقط شامل نوشتن نظر است و خبری از تبریک گفتن یا نامه نوشتن و یا مورد خطاب قرار دادن کسی نیست.

سوال سوم این بخش مثل آزمون سطح A2 شامل نوشتن یک نامه رسمی برای یک ارگان خاص است.

نکته مهم: تقریبا برای پنجمین بار است که تکرار می کنیم: برای موفقیت در این بخش بسیار مهم است که دایره لغاتتان را گسترش بدهید. به جز این مورد، دانستن دستور زبان، املا و نحوه نگارش زبان آلمانی است. به عنوان مثال باید بدانید که در آلمانی تمام اسم ها (خاص یا عام) فقط با حروف بزرگ شروع می شوند. اگر این مورد را رعایت نکنید نمره را از دست می دهید. علاوه بر این سعی کنید موقع نوشتن از حروف ربط هوشمندانه و مناسبی استفاده کنید و متن هایتان را در عین حال که کاملا واضح و بدون ابهام می نویسید تمام نکات را هم رعایت کنید. با اینکه در نوشتن آزاد هستید اما حواستان باشد که از محدوده کلمات مجاز خارج نشوید.

مدرک a1 زبان آلمانی چیست؟ موارد لازم و همه نکات

4- ماژول گفتاری- Sprechen

  • نمره – 100
  • زمان – تقریباً 15 دقیقه برای 2 شرکت کننده

در نهایت آخرین بخش آزمون ماژول گفتاری است که 3 سوال دارد. در قسمت اول از شما و یک شرکت کننده دیگر موضوعی داده می شود که باید با هم درباره آن برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، به شما می گویند فرض کنید دو نفری قرار است به موزه بروید. برخی از نکات بحث و گفتگو مثل اینکه چه زمانی قرار است به موزه بروید، با چه چیزی می خواهید بروید، چه کسی بلیط‌ها را می‌ خرد، هزینه آن را چطور می پردازید و هر سوال دیگری که برای برنامه ریزی بازدید از موزه لازم دارید در اختیارتان گذاشته می شود. سپس شما باید حدود 3 تا 4 دقیقه با نفر دوم مکالمه کنید. این یکی از ساده ترین بخش های ماژول گفتاری آزمون است.

قسمت دوم مربوط به ارائه است. البته لازم نیس با کامپیوتر چیزی ارائه کنید، بلکه دو مبحث استدلالی به شما داده می شود که به صورت خلاصه نوشته شده اند. شما باید یکی از این موضوعات را انتخاب کنید. بعد از انتخاب موضوع، برگه ای که شامل اطلاعات دقیق و مفصل درباره آن مساله است به شما داده می شود. بعد شما باید درباره این موضوع صحبت کنید.

5 نکته ای که باید موقع صحبت کردنتان در نظر داشته باشید موارد زیر هستند:

1- موضوع را معرفی کنید.

2- نظرتان را درباره آن بگویید.

3- وضعیت آن در کشور خودتان را شرح بدهید.

4- مزایا و معایب آن را بگویید

5- نتیجه گیری کنید و از همه کسانی که در اتاق به شما گوش می دهند تشکر کنید.

یکی از مهمترین بخش های ماژول گفتاری همین بخش است. به شما 10 تا 15 دقیقه فرصت داده می شود تا ارائه تان را آماده کنید. شما فقط می توانید به برخی از نکات موجود در متن اشاره کنید نه اینکه از جملات آن به صورت کامل استفاده نمایید.

حتما این 100 درس رایگان را دانلود نمایید: 100 مکالمه کاملا کاربردی روزمره آلمانی

سوال سوم ادامه سوال دوم است. در این قسمت باید به ارائه پارتنرتان به طور کامل گوش بدهید و بعد از او سوال بپرسید. همچنین می توانید نظرتان درباره ارائه او را هم بگویید. نفر دوم هم به همین صورت ارائه شما را ارزیابی خواهد کرد.

نمونه مدرک:

word image 45

نکته مهم: تلفظ صحیح کلمات و استفاده از ساختارهای درست جملات در بخش گفتاری بسیار مهم است. بخش گفتاری آزمون سطح B1 زبان آلمانی مهارت های پاسخگویی شما، چیزی که می پرسید و نحوه پاسخگویی تان به سوالات را مورد ارزیابی قرار می دهد. در این بخش فقط 16 نمره به تلفظ شما اختصاص داده می شود، پس باید نهایت تلاشتان را بکنید تا تلفظ درست و صحیحی داشته باشید. قبل از شرکت در آزمون به اندازه کافی تمرین کنید تا مطمئن شوید که در صحبت کردن مشکلی ندارید. هر چه بیشتر صحبت و تمرین کنید، موقع شرکت در آزمون اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و با اطمینان صحبت خواهید کرد.

نکته بسیار مهم: سیستم نمره دهی آزمون سطح B1 زبان آلمانی با آزمون های دیگر کمی متفاوت است. شما باید از هر بخش خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن 60% نمره را دریافت کنید. بهترین نکته درباره این آزمون این است که شما می توانید بخش های مختلف آن را جداگانه یا به صورت ترکیبی امتحان بدهید. مثلا می توانید اول آزمون بخش شنیداری و خواندن را بدهید و بعد بخش نوشتاری و گفتاری؛ یا حتی هر بخش را به صورت جدا جدا امتحان بدهید. البته پیشنهاد ما این است که آزمون همه ماژول ها را به طور همزمان و با هم برگزار کنید.

گرامر آلمانی رو یک بار برای همیشه یاد بگیرید: آموزش گرامر زبان آلمانی + دانلود کتاب گرامر رایگان

جمع بندی

ما در این مطلب ساختار آزمون سطح B1 زبان آلمانی و بخش های مختلف آن را با هم بررسی کردیم. یادتان باشد که رمز موفقیت در هر آزمونی داشتن آمادگی کامل و تمرین زیاد است. اگر دایره لغات وسیعی داشته باشد و گرامر زبان آلمانی را به خوبی بدانید و روی آن مسلط باشید، موقع آزمون هیچ مشکلی نخواهید داشت، درست مثل اینکه در حال شرکت در یک امتحان فارسی هستید! موفق باشید.

همه مدارک زبان آلمانی

زبانمهر

حتما بخوانید!

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • با سلام واقعا عالی و جامع بود. هم بابت این مطالب رایگان هم اپلیکیشن تون عالی خسته نباشید و ممنونم .

    پاسخ
  • سعید حمیدی از اهواز
    اردیبهشت 22, 1402 8:02 ق.ظ

    با تشکر از دست اندرکاران محترم در خصوص شفاف سازی مراحل مختلف امتحانات گوته و سایر راهنمایی های دیگر

    پاسخ
  • باسلام
    از توضیحات کامل و دقیق پیچ شما ،بسیارسپاسگزارم.

    پاسخ
  • چه گرامرهایی رو برای قبولی سطح ب۱ باید بلد باشیم؟مثلاً passiv.konjektivو ….

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست