پادکست

9 بهترین پادکست تقویت یادگیری زبان آلمانی (همه سطوح-رایگان)

German-gama-min

آیا به دنبال راهی برای تقویت مهارت شنیداری خود می گردید؟ کمترین کمکی که پادکست های آلمانی می تواند به شما کند این است که بتوانید مکالمه های روزمره را بسیار روان یادبگیرید و مکالمات را بفهمید و به خوبی درک کنید. در زیر چگونگی آن را شرح می دهیم.

چرا پادکست؟

  • این پادکست ها به شما این فرصت را می دهد تا تلفظ ها را از زبان خود آلمانی ها بشنوید.
  • و حتی بهتر از این باید بگم که این پادکست ها اغلب رایگان هستند. اینترنت تنها چیزی است که شما برای شروع کار به آن احتیاج دارید.
  • پادکست ها هم جنبه سرگرمی و هم جنبه آموزشی دارند. اولین عنوانی که من انتخاب کردم شامل مطالب روان برای سطوح مختلف می باشد. شما می توانید موضوع مورد علاقه خود را ازمیان پادکست ها انتخاب کنید و گوش دهید.
  • شما می توانید پادکست ها را، به طور منظم گوش دهید و تکرار کنید و هم چنین با کسانی که مثل شما شنونده پادکست هستند و کسانی که گوینده پادکست هستند، تعامل داشته باشید.
  • پادکست ها راه های ارتباطی بسیار مفیدی هستند که شما می توانید هرجا و در هر زمان از آن ها استفاده کنید.

روش استفاده از پادکست برای تقویت یادگیری زبان آلمانی

استفاده از پادکست‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت‌های شنیداری و تسلط بر زبان آلمانی است. در زیر چند روش برای استفاده از پادکست‌ها به منظور تقویت زبان آلمانی آورده شده است:

  1. انتخاب پادکست‌های مناسب: ابتدا پادکست‌هایی را که به سطح شما مناسب است و موضوعاتی را در بر دارد که شما علاقه‌مند هستید، انتخاب کنید. پادکست‌های آموزشی زبان آلمانی یا پادکست‌هایی که موضوعات مورد علاقه‌تان را پوشش می‌دهند را جستجو کنید. موارد گفته شده در این لیست کاملا متنوع هستند و هر موضوعی را میتوانید پیدا کنید.
  2. گوش دادن با تمرکز: وقتی پادکست را گوش می‌دهید، به آن با دقت گوش دهید. تمرکز بر تلفظ، لغات، ساختار جملات و اصطلاحات موجود در پادکست بسیار مهم است.
  3. گوش دادن مکرر: پادکست‌ها را چندین بار گوش دهید تا مطالب و لغات بهتر برایتان جا بیفتد و مهارت شنیداری‌تان تقویت شود.
  4. تکمیل تمرینات: برخی پادکست‌ها همراه با تمرینات و فعالیت‌های تعاملی هستند. از این تمرینات برای تقویت مهارت‌های گفتاری، نوشتاری و درک مطلب استفاده کنید.
  5. استفاده از منابع ترکیبی: همزمان با گوش دادن به پادکست، متن آن را نیز بخوانید. این روش می‌تواند به درک بهتر محتوا و کسب دایره واژگان کمک کند.
  6. گسترش دایره واژگان: لغات جدیدی که در پادکست‌ها می‌آموزید را یادداشت کنید و سعی کنید از آن‌ها در جملات خود استفاده کنید.
  7. پادکست‌های تعاملی: به دنبال پادکست‌هایی باشید که امکان مکالمه و تعامل با شما را فراهم می‌کنند. این نوع پادکست‌ها می‌توانند به تقویت مهارت‌های گفتاری شما کمک کنند.
  8. استفاده از زمان‌های خالی: از پادکست‌ها در زمان‌های خالی خود، مانند در حین رانندگی، ورزش یا در هنگام پیاده‌روی، بهره بگیرید.

پادکست‌ها یک ابزار قدرتمند برای یادگیری زبان هستند و به شما این امکان را می‌دهند که زبان را در هر زمان و مکانی که بخواهید تمرین کنید.

حالا اگر آماده اید تا لغات و اصطلاحات روزانه را یاد بگیرید، می توانید از پادکست های زیر که مخصوص سطوح مقدماتی و متوسطه است، دیدن کنید.

 


german

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی چرب زبان، آلمانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آلمانی مثل بلبل حرف بزن!


 

نکته مهم 1:  اگر سایت یا پادکستی باز نشد، حتما بخاطر تحریم کردن آی پی ها و کاربران ایرانی ست، باید وی پی ان روشن کنید تا براحتی وارد سایت شوید، همه سایت ها و پادکست های زیر تست شده و بدون مشکل هستند!

نکته مهم 2: دقت کنید اکثر این پادکست ها روش پخششون یا همون Play کردنشون مثل تصویر زیر هست. یعنی شما وقتی روی لینک هر پادکست که ما تو این صفحه گذاشتیم، کلیک کنید، وارد سایتشون میشین، لیست پادکست ها با عنوانهای مختلف واستون نمایش داده میشن، روی هر پادکست که کلیک کنید، وارد صفحه توضیحات پادکست میشین و بعد هم Play می کنید و همزمان متن پادکست هم زیر پلیر نمایش داده میشه.

نکته مهم 3: پادکست ها رو به همین دلیل نمیشه برای دانلود گذاشت وگرنه میذاشتیم!! چون توی سایت وقتی پخش کنید هم هزاران موضوع هست که از بینشون میتونین انتخاب کنید، هم اینکه مدام به روز میشن و مطابق اخبار و تازه های دنیا میتونین پادکست پیدا کنید و هم اینکه همزمان هم میشه متن پادکست رو دید هم میشه زیرش توی همون صفحه با بقیه کاربرایی که دارن زبان آلمانی یاد میگیرین چت و کامنت گذاشت!

روش پخش پادکست های زبان فرانسه

۱-پادکست آلمانی ۱۰۱ (German Pod101)

روش تماشای پادکست در German Pod101

پادکست آلمانی ۱۰۱ شروع بسیار خوبی برای زبان آموزان پایه و متوسطه است. دقت کنید این سایت یکی از بهترین و متنوع ترین پادکست ها را بصورت سطح بندی شده و کاملا رایگان ارائه میدهد اما مثل همه سایت های پادکست، باید در آن اکانت بسازید یا اینکه روی گزینه sign in with google کلیک کنید و با جیمیل خود وارد شوید بدون نیاز به ساخت اکانت (البته اکانت ساختنش یک دقیقه وقت می گیره!)

حالا که شما به صورت قطعی شروع کردید، این پادکست ها هم از همان روز اول به شما مکالمه هایی را آموزش می دهند. شما مکالمه های پایه را خواهید آموخت و این آموزش به شما کمک می کند تا در کنار این که درک مطلب حود را ارتقا می دهید با فرهنگ آلمانی هم بیشتر آشنا شوید.

این پادکست توضیحات منطقی و شفافی را در مورد زبان آلمانی در اختیار شما قرار می دهد و هم زمان شما می توانید اصطلاحات مرتبط و صحیحی را از آن بیاموزید. تمام پادکست ها در سه هفته اول رایگان هستند، بعد از سه هفته پادکست ها همچنان در قسمت کتابخانه درسی قابل دسترس می باشند البته برای زیرنوس آن ها باید هزینه ای را پرداخت کنید. زبان آموزان آلمانی می توانند هرهفته ۳ تا ۵ پادکست جدید را از این جا دریافت کنند.

۲- پادکست German LingQ Podcast

German LingQ Podcast

راحت ترین سایت پادکست است که حتی نیاز به ثبت نام هم نیست فقط مثل تصویر بالا روی پادکست مدنظر کلیک کنید تا وارد صفحه پلی شوید همین! پادکست های این وب سایت راهی بسیار عالی برای زبان آموزان آلمانی پایه و متوسط هستند تا از طریق آن بتوانند مکالمات روزمره آلمانی را یادبگیرند.

این پادکست موضوعات گوناگونی مثل عناوین زیر را دارا می باشد.

  • حیوانات خانگی
  • تعطیلات
  • جشن ها
  • خرید
  • غذاها و رستوران ها

این پادکست ها با زبان آلمانی خود، به شما این فرصت را میدهند تا هرروز خود را در محیط آلمانی قرار دهید و روز به روز زبان آلمانی خود را تقویت کنید. این وب سایت دارای آموزش ها و پادکست های وسیعی است که شما می توانید خود را درگیر آن ها کنید. این محیط آنلاین راهنمایی ها و معلم خصوصی های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که شما می توانید به سادگی فرایند یادگیری زبان را در آن طی کنید.

۳- زنگ تفریح آلمانی (Coffee Break German)

زنگ تفریح آلمانی (Coffee Break German)

کار کردن با این سایت هم بسیار راحته بدون ثبت نام کافیه روی پادکست مدنظر کلیک کنید و همونجا زیر پادکست متن نمایش داده شده. زنگ تفریح آلمانی برای زبان آموزان پایه و متوسطی پیشنهاد می شود که وقت کمی برای آموزش دارند. این پادکست شامل درس های ۲۰ دقیقه ای است که در آن معلم آلمانی به اسم توماس به مارک که شاگرد او می باشد، مطالب پایه را آموزش می دهد.

کلمات و عبارات جدید به تفکیک به شما آموزش داده می شود و شما تشویق می شوید که آن ها را تکرار کنید. بعضی از این موضوعات شامل غذا، فرهنگ و مسافرت می باشد.

در این پادکست شما به راحتی می توانید سوال های ریز توماس و پاسخ های مارک را دریافت کنید. پادکست ها رایگان هستند. اگر به دنبال مطالب بیشتری هستید این پادکست به شما محتواهای تکمیلی شامل زیرنویس ها، فلش کارت ها، یادداشت ها و دیگر منابع را پیشنهاد می کند.

۴-آلمانی آرام (slow German)

دقیقا مثل گزینه 3 می باشد و همان طور که از نام پادکست مشخص است، آلمانی آرام یا همان Slow German به آرام بودن سرعت پادکست ها به منظور یادگیری تلفظ های صحیح تاکید می کند که این سرعت پایین باعث می شود که شما بتوانید زیرنویس ها را با دقت دنبال کنید. میزبان این پادکست ها، آنیک روبنز، روزنامه نگار آلمانی می باشد. تلفظ های شمرده شمرده او باعث می شود که شما بتوانید روی هر سیلاب دقت کنید و تلفظ صحیح آن را یاد بگیرید.

قسمت هایی ازاین پادکست ها برای زبان آموزان آلمانی سطح مقدماتی، انگلیسی می باشد و تمامی موقعیت های روزانه ازجمله غذا خوردن در رستوران را شامل می شود.

برخلاف آن، پادکست های مربوط به سطح متوسط، کاملا آلمانی می باشند، اگرچه که ریتم آرام پادکست ها باعث می شود که زبان آموز به راحتی بتواند آن را دنبال کند و زیرنویس ها کمک می کند تا زبان آموز متوجه شود که چه مطالبی گفته می شود.

مطالب اضافه تر روی سایت قرار می گیرد و شما می توانید با ثبت نام و پرداخت هزینه، از ان ها استفاده کنید. این مطالب شامل درس های گرامری، تست ها، موادآموزشی تقویتی و مطالب سرگرم کننده می باشد.

۵- پادکست های expertlygerman.com در اسپاتیفای

پادکست های expertlygerman.com در اسپاتیفای

خوبیه اسپاتیفای این هست که براحتی می تونید اپلیکیشن ش رو دانلود کنید و هم پر از اهنگ های ایرانی و خارجی هست و پر از پادکست های رایگان مثل همین! (دانلود اسپاتیفای برای اندروید دانلود برای آیفون) البته بدون نصب هم میتونید گوش کنید کافیه روی لینک بالا کلیک کنید و وارد پیج بشین

پادکست های این پیج به صورت رایگان قرار خواهند گرفت اما برای آموزش مطالب آموزشی بیشتر باید هزینه پرداخت کنید. شما می توانید قسمت های مختلف درسی ازجمله گرامر و یا راهنمای درس را خریداری کنید. برای کسانی که می خواهند در مدت زمان کوتاهی زبان آلمانی را یاد بگیرند و از آن استفاده کنند، استفاده از این پادکست ها بسیار عالی می باشد زیرا شما را در محیط واقعی قرار می دهد.

۶-ِپادکست های معروف Deutsche Welle Podcast (فقط گوشی اپل)

خودم به شخصه نتونستم پادکست هاش رو پلی کنم و فقط با نصب برنامه اپل میشه پخش کرد اگه شما تونستین در نظرات بگیرن روشش چیه یا من شاید اشتباه کردم. بهرحال Deutsch Welle Podcasts، پادکست هایی هستند که برای زبان آموزان مقدماتی و کسانی که نزدیک به سطح متوسط هستند، ایده آل می باشند. این پادکست ها ماجراجویی های دانشجوی روزنامه نگاری به نام آدریس را شرح می دهد که در هتل کار می کند. او آلمانی زبان است و اتفاقات روزمره اش به زبان آلمانی تعریف می کند.

ابتدا تمام موقعیت ها به زبان انگلیسی معرفی می شوند. سپس پادکست شما را تشویق می کند تا جاهای خالی را با لغات و اصطلاحات آلمانی پرکنید. گرامر و لغات در فایل های PDF واضح توضیح داده شده است وعلاوه بر آن تمریناتی دارد که شما می توانید آن ها را حل کنید.

به علاوه این پادکست، سری پادکست دیگری به نام Wieso Nicht برای زبان آموزان سطح متوسط پیشنهاد می کند.

این پادکست شبیه Warum Nicht می باشد با این تفاوت که هیچ توضیح انگلیسی در آن ها داده نشده است. این سری پادکست ها شامل موضوعات مرتبط روزانه به همراه زیرنویس در اتریش و آلمان است که با فرمت PDF در اختیار شما قرار می گیرد.

حتما بخوانید

۷- اخبار شمرده شمرده به زبان آلمانی (News In Slow German)-پیشنهاد من

News In Slow German

این سایت رو خیلی دوست دارم هم راحته هم پولی نیست هم ثبت نام نمیخاد و هم کلی پادکست داره. استفاده از این پادکست باعث می شود که شما در جریان مسائل روزانه قرار بگیرید و سطح زبان خود را به روز نگه دارید. گوینده لغات و عبارات را شمرده شمرده تلفظ می کند. شما با گوش دادن به این پادکست ها می توانید از اخبار روز لذت ببرید. شیوه این پادکست ها به این صورت است که ابتدا موضوع کلی تیتر می شود و سپس جزئیات بیان می گردد.

اخبارشمرده شمرده به زبان آلمانی (News In Slow German) پادکستی است که به شما پیشنهاد می کند:

  • گرامر
  • اصطلاحات روزمره
  • مکالمه با سرعت مناسب سطح متوسط

هرقسمت از این پادکست ها، گرامر و لغاتی را که فهمیدن آن ها آسان تر است هایلایت می کند. علاوه بر این متن پادکست ها، توضیحات بیشتر گرامر و تلفظ و همچنین کوئیزبرای کمک به زبان آموزان درسایت قرار می گیرد. این پادکست شما را در موقعیت های واقعی قرار می دهد.

۸- پادکست های Easy german در اسپاتیفای

این مورد هم مثل گزینه 5 در اسپاتیفای هست و رایگان هستن تقریبا ولی تا جایی که چک کردم سطح بندی نداره ضمنا اگر شما به عنوان زبان آموز آلمانی دارای سطح متوسط می باشید، می توان دایره لغات خود را با استفاده از این پادکست های آلمانی گسترش دهید چون پر از واژگان جدیده.

هر درس دارای موضوع مجزا از جمله، خانواده، کارهای روزمره، روابط دوستانه یا خانوادگی و موضوعات مربوط به خانه و خانه داری می باشد که در این زمینه ها کلمات و اصطلاحات جدید را آموزش می دهد. حفظ این لغات و اصطلاحات به پیشرفت شما کمک می کند. پادکست های جدید به صوت رایگان در اختیار همه قرار می گیرد و پادکست های قدیمی تر به صورت آرشیو در سایت در دسترس می باشد. علاوه بر این شما می توانید منابع اضافه تری را از سایت دانلود کنید.

۹- DaZPod

پادکست DaZPod به دلیل سرعت پایینی که دارد، به عبارت دیگر شمرده شمرده می باشد مناسب زبان اموزان گروه مقدماتی و متوسط است و یه سایت خیلی ساده و دوست داشتنی رایگان هم محسوب میشه. هر قسمت از این پادکست ها داستانی را به زبان آلمانی روایت می کند. شما می توانید به سرعت پادکست مناسب سطح خود را پیدا کنید.

علاوه بر این شما می توانید متن های آلمانی این پادکست ها دانلود کنید و از این طریق درک مطلب خود را تقویت نمایید. این پادکست ها گستره وسیعی از جغد تا نوتلا را در بر می گیرند.

هر قسمت از این پادکست ها شامل لغات و اصطلاحات روزانه می باشد. پیشنهاد من به شما این است که به منظور فهم عمیق مطالب هرکدام از این قسمت ها را بارها و بارها تکرار کنید. گویندگان این پادکست به شما پادکست دیگری به نام Twilingo را پیشنهاد می کند. این پادکست ها ابتدا دوزبانه آموزش می دهند، یعنی انگلیسی و آلمانی. هرچه جلوتر میروید از میزان انگلیسی کم و به آلمانی اضافه می شود و همان طور که می دانید یادگیری زبان نیاز به تلاش مکرر شما دارد.

استفاده از هدفون برای یادگیری بهتر زبان آلمانی

همان طور که می دانید پادکست ها منبع شگفت انگیزی برای یادگیری زبان هستند؛ و درواقع آن ها راهی مطمئن می باشند تا شما خود را دائم در معرض زبان قرار دهید. باید اقرار کنم که پادکست هایی که از ان ها نام برده شده، فقط تعدادی محدود از انواع پادکست های آلمانی هستند که شما می توانید به صورت آنلاین از آن ها استفاده کنید؛ بنابراین شما تازه در ابتدای راه قرار گرفته اید.

تعداد زیادی از وب سایت ها هستند که به شما منابع اضافه تری را برای تقویت گرامر و لغت معرفی می کنند تا با استفاده از آن ها سطح خود را ارتقا دهید.

حتما اینها رو دانلود کنید: ۹۲ عبارت کلیدی برای استفاده در مکالمه های آلمانی

اگر فقط چند ساعت در هفته زمان بگذارید و به پادکست های آلمانی گوش دهید، می توانید مهارت های زبانی خود را با اندکی تلاش گسترش دهید.

بعد ازمدتی که مهارت های زبانی خود را افزایش دادید می توانید از پادکست های سطح پیشرفته استفاده کنید. تمامی این پادکست ها شما را درگیر می کند و به شما انگیزه بهتر شدن را می دهد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام
    وقت شما بخیر و خوشی
    سپاس از شما بابت اطلاعات بسیار مفید و سایت بسیار عالی تون
    موفق باشید

    پاسخ
  • عرض ادب و تشکر

    مزاحم شدم بپرسم پادکستهای آلمانی که لطف کردید و معرفی کردید آیا از طریق سایت شما قابل خریداری هست؟

    پاسخ
    • درود. این پادکست ها بصورت آنلاین یا افلاین براحتی قابل دانلود از طریق سایت خودشون هستن. ینی وارد سایت می شین و بسته به موضوعی که مدنظرتون هست وارد اون بخش می شین و دانلود میکنید. تعدادشون خیلی زیاده و دسته بندی های متنوعی دارن بهمین دلیل امکان درج شون بصورت دانلود مستقیم نبود. برای خرید هم متاسفانه پادکست ها چون رایگان درسراسر اینترنت هستن جمع اوری و فروششون اصلا بصرفه نیست اما می توانید کارتون و انیمیشن های المانی رو از ما خریداری کنید (کلیک کنید) که فوق العاده موثرتر و مفیدتر هم هستند

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست